Gekwetst door vrienden/familie op Socialmedia

19-06-2021 11:44 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wie voelt zich ook regelmatig gekwetst door achterbaks gedrag op social media van sommige vriendinnen en familieleden?
Ondanks dat ik objectief probeer te blijven, voelt het soms erg persoonlijk en trek ik het me aan.

Zijn er meer die dit soort situaties herkennen? En hoe gaan jullie hiermee om?
yellowbirdy255 wijzigde dit bericht op 19-06-2021 19:08
61.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pozzebok schreef:
19-06-2021 11:56
Hoe weet je trouwens dat mensen een post van jou "expres" niet liken? Ik krijg heel vaak dingen van vrienden niet in mijn tijdlijn. Geen idee waarom Facebook dat zo doet - ik kijk eens per dag via de laptop.
Maar goed, ik hoop dat mijn vrienden niet denken dat ik iets expres niet like als ik het niet eens gezien heb. En zelfs dingen die ik wel zie like ik niet allemaal.
Maar gelukkig zijn we volwassen en wordt daar niet over gezeurd. En zo wel, dan knikker ik je uit mijn fb-vrienden.
Wat een geneuzel.
En dat natuurlijk. Van sommige mensen zie ik niets (niet ontvolgt) terwijl ze wel posten. Als ik veel van iemand like, dan zie ik die posts ook sneller.
Dus niet te snel met dat vingertje wijzen TO.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
wat een kinderachtig gedoe :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Het is niet gezond om zo in het leven te staan, het is nogal egoïstisch ook om te denken dat iedereen al zijn acties op social media uitvoert om jou dwars te zitten. Ik heb ooit een vriendin gehad die ook zo dacht, dat is geen vriendin meer. Het is zo vermoeiend om continu aan te horen hoe compleet willekeurige dingen zo gedraaid worden dat ze bedoeld zijn om jou te kwetsen. Deze mensen doen dit niet om jou te kwetsen, daar ben je niet belangrijk genoeg voor (niemand overigens). Ze liken wat ze leuk vinden, ze zitten soms op social media en liken dan iets en een andere keer niet. Ze zien soms iets en soms niet. Dat jij een keer een akkefietje met iemand gehad hebt, betekent niet dat diegene bewust dingen gaat doen om jouw populariteit te stelen en ook niet dat andere mensen die persoon ook niet meer aardig mogen vinden, je zit toch niet bij de maffia of een gang ofzo?

Als je zo post op social media als in je op dan snap ik wel dat je tante je ontvolgt, maar dat doet ze niet omdat ze je niet meer leuk vindt ofzo, maar omdat ze geen zin heeft in je paranoia.
Alle reacties Link kopieren
Oprechte vraag: waarom vind je social media interessant genoeg om te houden als het je zoveel negativiteit geeft?
Alle reacties Link kopieren
Nee, echt totaal niet herkenbaar. Ik ben 1 keer ontvolgd door mijn neef, maar ik vond daar verder niks van. Ik dacht gewoon dat hij een schoonmaakactie had gedaan in zijn contacten. Prima, moet hij weten.
Verder komt niks van jij vertelt mij bekend voor.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
19-06-2021 11:54
Dan ben je te oud denk ik :mrgreen:
Ja, ik denk het ;-)
Ik heb pas een handjevol likes op mijn foto van vanmorgen. Maar goed, mijn kennissen zijn natuurlijk ook oud en zitten er niet meteen bovenop :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat vermoeiend..

Soms zit er aan bepaalde acties niks achter he... en liked je zus gewoon iets van je nicht zonder na te denken over een ingewikkelde theorie dat je zus door het bericht van je nicht te liken jou even kan dwarszitten ..

Ik zou bijna zeggen: get a life...
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
19-06-2021 12:01
Oprechte vraag: waarom vind je social media interessant genoeg om te houden als het je zoveel negativiteit geeft?
Voor de mensen waar ik wel graag contact mee wil blijven houden via social media.
Het zit niet in mijn aard om zelf mensen uit mijn profiel te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
19-06-2021 12:02
Nee, echt totaal niet herkenbaar. Ik ben 1 keer ontvolgd door mijn neef, maar ik vond daar verder niks van. Ik dacht gewoon dat hij een schoonmaakactie had gedaan in zijn contacten. Prima, moet hij weten.
Verder komt niks van jij vertelt mij bekend voor.
Precies... houd je zelf nooit een schoonmaakactie dan op social media, TO?

Ik hoef bijv echt niet alles te lezen over de hond van iemand die ooit bij mij op koor zat. Maar misschien als ik haar in de winkel tegen het lijf loop, maken we wel een praatje.
Sommigen plaatsen alleen selfies op FB en op een gegeven moment weet ik wel hoe ze er uit zien en dan ontvolg ik ze ook. En dan bedoel ik van die selfies die voor 90% uit hoofd bestaan met nog een klein reepje van een soort achtergrond. Andersom vinden zij vast mijn foto's irritant omdat ik meestal geen foto's van mensen maak.

Sommige mensen vind ik IRL best aardig maar als ik al een paar jaar alleen maar kinderfoto's zie of gezeik over de hond dan voegt het voor mij niks meer toe om dat dagelijks te lezen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
yellowbirdy255 schreef:
19-06-2021 12:09
Voor de mensen waar ik wel graag contact mee wil blijven houden via social media.
Het zit niet in mijn aard om zelf mensen uit mijn profiel te verwijderen.
Schoon jij de contacten in je telefoon ook nooit op?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Heb je tijd teveel?
Alle reacties Link kopieren
Je maakt Social media véél te belangrijk en verbindt er allerlei vreemde conclusies en randvoorwaarden aan. Niet doen, daar wordt je leven niet leuker van.
Alle reacties Link kopieren
Ik word oud 😳
Alle reacties Link kopieren
Hou je echt bij wie wat liked en wat zij dan weer bij anderen liken? En als iemand naar tegen mij doet mag dan iedereen die ik op facebook heb niet meer zaken liken van die persoon? Goh. Ehm. Tja…..


Ik word te oud voor deze futiliteiten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf heel onaangenaam vinden als iemand me veroordeelt om iets wat ik wel of niet geliked heb.
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
19-06-2021 11:47
Ik denk dat je het idee moet loslaten dat men dat allemaal bewust doet om jou dwars te zitten.
DIt.
De wereld draai niet om jou. En als je denk dat mensen allerlei dingen doen om jou een hak te zetten, dan heb je wat werk te verzetten. Aan jezelf. Niet aan anderen. Jezelf.
Alle reacties Link kopieren
yellowbirdy255 schreef:
19-06-2021 12:09
Voor de mensen waar ik wel graag contact mee wil blijven houden via social media.
Het zit niet in mijn aard om zelf mensen uit mijn profiel te verwijderen.
Dat is zeker onaardig?
Joh, gezien jouw OP kan het prima, want zo vriendelijk is die echt niet. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ben je mijn nicht toevallig?

Ik zie niet alles op mijn tijdlijn langskomen, door de algoritmes van Facebook. Als iemand teveel post of dingen post die ik oninteressant vind, dan ontvolg ik (meestal niet ontvrienden want daar krijg je jouw gezeur van).

Mijn nichtjes doen hier ook zo moeilijk over, man wat een gezeik.
Alle reacties Link kopieren
yellowbirdy255 schreef:
19-06-2021 12:09
Voor de mensen waar ik wel graag contact mee wil blijven houden via social media.
Het zit niet in mijn aard om zelf mensen uit mijn profiel te verwijderen.
Waarom zou je contact blijven willen houden via social media als het duidelijk alleen maar frustratie oplevert? Het lijkt erop dat je elke digitale actie ziet als heel groot, bewust, en veelzeggend over hoe iemand is. Alsof mensen verwijderen uit je lijst een uiting van haat en jaloezie is, terwijl iemand ook gewoon genoeg kan hebben van je babyfoto's/complottheorieën/geklaag/watdanook terwijl ze je in het echt prima vinden.

Ik denk ook dat je veel te veel aannames doet over de intenties van anderen. Waarom denk je dat ze allemaal tegen jou zijn, zijn ze in het echte leven ook zo?

Juist als je gelooft dat mensen expres iets liken (of juist niet) om jou dwars te zitten, waarom zou je dan nog via social media met ze verbonden willen zijn?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
19-06-2021 12:39
Waarom zou je contact blijven willen houden via social media als het duidelijk alleen maar frustratie oplevert? Het lijkt erop dat je elke digitale actie ziet als heel groot, bewust, en veelzeggend over hoe iemand is. Alsof mensen verwijderen uit je lijst een uiting van haat en jaloezie is, terwijl iemand ook gewoon genoeg kan hebben van je babyfoto's/complottheorieën/geklaag/watdanook terwijl ze je in het echt prima vinden.

Ik denk ook dat je veel te veel aannames doet over de intenties van anderen. Waarom denk je dat ze allemaal tegen jou zijn, zijn ze in het echte leven ook zo?

Juist als je gelooft dat mensen expres iets liken (of juist niet) om jou dwars te zitten, waarom zou je dan nog via social media met ze verbonden willen zijn?
Het ‘zit niet in haar aard’ om mensen te ontvolgen…. Dat is blijkbaar een nieuwe karaktereigenschap die ergens deze eeuw in je DNA kan zitten
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
19-06-2021 12:28
Hou je echt bij wie wat liked en wat zij dan weer bij anderen liken? En als iemand naar tegen mij doet mag dan iedereen die ik op facebook heb niet meer zaken liken van die persoon? Goh. Ehm. Tja…..


Ik word te oud voor deze futiliteiten denk ik.
Niet netjes om te zeggen, maar als ik kijk naar mijn omgeving, dan heeft het niets met leeftijd te maken, maar wel met opleidingsniveau :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Vienna schreef:
19-06-2021 12:42
Niet netjes om te zeggen, maar als ik kijk naar mijn omgeving, dan heeft het niets met leeftijd te maken, maar wel met opleidingsniveau :hyper:
Ik heb MBO gedaan, weet niet of dat te min voor je is?
Alle reacties Link kopieren
yellowbirdy255 schreef:
19-06-2021 12:50
Ik heb MBO gedaan, weet niet of dat te min voor je is?
Heeft niks met een waardeoordeel te maken, maar bevestigt wel mijn beeld dat dit soort issues voornamelijk in bepaalde kringen spelen.
"En hoe gaan jullie hiermee om?"

they hate us cuz they aint us

liever gehaat, dan een hater

winnaars helpen elkaar omhoog, losers duwen elkaar omlaag

etc etc etc etc, you get the point
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel maar probeer het los te laten.... het is maar social media. Ik snap je wel hoor, je kan er alleen niets mee.. dus lekker loslaten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven