Huis zonder eettafel

21-06-2021 21:42 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar mensen die door het leven gaan zonder eettafel. Ik heb er (nog) wel een, maar wordt eigenlijk amper gebruikt. Onze woonkamer (waar de eettafel staat) is knus, en we zitten eigenlijk altijd op de bank of op de vloerkussens aan de salontafel eten. Ik zou van de ruimte waar de eettafel nu staat graag een gezellig leeshoekje of iets dergelijks maken, maar zou graag toch ervaringen horen van anderen!
Alle reacties Link kopieren
https://www.made.com/nl/made-essentials ... ttafel-wit

Deze hebben ze.
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Alle reacties Link kopieren
Doe wat je goed dunkt.
Ik ken een stel dat een twee persoons matras in de woonkamer had liggen, zodat ze voor de TV films konden kijken. Liggend welteverstaan ipv languit op de bank. En waarom eigenlijk ook niet. Ik zou niet zonder eettafel kunnen, maar in mijn vorige huis had ik er ook geen. Visite kreeg toen ook gewoon het bord op schoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe je de feestdagen doorkomt, of je dan familie ontvangt. Wij zijn maar met 2 personen en hebben een grote eettafel. In de ochtend zit ik er met de laptop, en met feestdagen en verjaardagen hebben we er veel profijt van. Hoe zit dat bij jou? Als dit voor jou niet geldt dan zou ik 'm er uit doen. En als je er niet aan gehecht bent kun je hem sowieso verkopen, via mp heb je sowieso weer snel een andere.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige huis heb ik het jarenlang zonder eettafel gedaan. Het was een eettafel of een speelhoekje voor mijn kind. Ging prima. Natuurlijk was het niet altijd handig maar met plaatsgebrek moet je ook gewoon praktisch wezen.

En inderdaad een uitklaptafel voor als mijn ouders kwamen. Die konden echt niet wennen aan het eten op de bank :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me er niks bij voorstellen, hier hebben we 3 eettafels…wordt voor vanalles gebruikt: lego bouwen, puzzels, huiswerk, bureau, eten, koffie drinken, of gewoon om te zitten en bijv groente te snijden.
Ik zou nog eerder de tv uit huis gooien.
Alle reacties Link kopieren
Groenten snijden aan een derde eettafel? Dan doe ik dan liever in de keuken.
Ik weet niet, maar ik vind kunnen eten aan een eettafel wel een beetje bij het bare minimum van Westerse beschaving horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de eettafel een paar jaar geleden weggedaan toen de kinderen niet meer aan tafel speelde en ipv daarvan een bankje met tv en de gameconsoles v/d kids neergezet. Die gingen na 2 jaar ook weer weg omdat ze op hun kamers gingen gamen,
Wij eten vaak op de bank omdat zowel man als ik wisselende diensten draaien, eten we niet gauw tegelijkertijd en vaak op het werk. Als we eters kregen of gingen gourmetten of zo, pakte ik de tuintafel binnen.
Na de woonkamerverbouwing eind 2020 wilde ik wel weer een eettafel, maar we hebben tot nu toe maar 1x aan gezeten en dat was met kerst. :whistle:
Ik ben meer bezig met de tafel afvegen en de stoelen, dan dat ik er gebruik van maak.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen eettafel, nooit gehad ook. We eten altijd op de bank met het bord op schoot. We hebben in de 14 jaar dat we in dit huis wonen, precies 1 keer iemand te eten gehad, daar hadden we toen mijn bureautafel voor vrijgemaakt. En een stoel voor van boven gehaald, want qua stoelen zijn we ook niet ingericht op bezoek.

De meeste mensen doen het anders, maar er gebeurt echt niks ergs ofzo als je geen eettafel hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zonder eettafel kunnen. Als ik visite heb zitten we altijd aan de eettafel. Ook als er niet gedineerd wordt. Maar ja, als jij denkt zonder te kunnen, gewoon dat ding eruit mieteren.
...
Alle reacties Link kopieren
Ja kan prima toch? Zonde om dat ding in huis te hebben staan als hij alleen stof staat te vangen.

Ik eet ook altijd op de bank. Ik gebruik mijn eettafel als thuiswerkbureau en om traditioneel aan te tekenen, dus daarom zou ik zelf niet zonder kunnen. Anders zou ik op de bank moeten gaan thuiswerken en tekenen, dat is niks.
Alle reacties Link kopieren
Waar gooi je straks de post op :-D ?

Hier een eettafel die maar de helft van de tijd gebruikt wordt om aan te eten.

Maar die vooral ook héél praktisch is om dingen op te gooien die nog uitgesorteerd moeten worden als we thuiskomen.


En als we bezoek hebben wil ik die toch écht een fatsoenlijke tafel, een fatsoenlijke stoel, ... en een fatsoenlijke plek om te eten kunnen aanbieden.
En niet op de grond aan een salontafeltje.
(En er zijn ook zo van die gerechten die me écht niet zouden smaken aan een salon-tafel. Of begin maar eens te fonduen of gourmetten aan een salontafel.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Love2themoon schreef:
21-06-2021 21:47
Ik zou niet zonder kunnen maar gebruik hem ook om koffie aan te drinken en werk te doen.
Nou, dit dus. Zou niet zonder een eettafel kunnen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Ik heb rugklachten en krijg al pijn bij het idee altijd op de bank te moeten eten. En met de kids vind ik dat ook geen goed idee ivm vlekken en een slechte houding.

Wij eten 3x per dag aan tafel en genieten ook regelmatig met gasten aan onze eettafel. Nee, ik zou echt niet zonder kunnen.

Maar als jullie de tafel nooit gebruiken dan moet je hem misschien gewoon wegdoen. Nergens staat waar een interieur aan moet voldoen. Het moet bij jullie passen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan een klaptafel of een los blad met losse poten ergens weg zetten voor kerst of gasten.
Als je daar een kleed over legt ziet niemand de tafel meer en zo ben je toch flexibel.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds dit jaar weer in appartement. Lange rechte woonkamer van 4*10 m, Zou niet weten wat ik anders in de ene helft neer moet zetten dan een eettafel. Die staat er nu, die 3 maand dat ik er was nog niet. Miste hem echt wel, al heb ik geen hekel aan eten op de bank. Ik woon toch alleen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Niet hetzelfde maar wij hebben de buiten eettafel weg gedaan.

Naast het buiten bankstel en de bar met barkrukken hadden wij die extra zitplaatsen echt niet meer nodig.
In plaats van de eettafel hebben we nu een pingpong tafel :)

Gewoon doen wat voor jouw gezin goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ruimte in de schuur of boven bijvoorbeeld om de eettafel te plaatsen? Dan kan je het een tijd uitproberen. Aan de andere kant, een andere/nieuwe is zo weer gekocht, mocht het niet bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zetten de tuintafel binnen als we zoveel gasten hebben dat het niet om onze tafel past. Kleed erover en het ziet er gezellig uit. Zou dat een optie zijn voor die paar keer dat je een eettafel nodig denkt te hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het meestal kan, maar wel lastig kan worden als jullie mensen langs krijgen met rugklachten of zelf rugklachten krijgen. Of mensen die om een andere reden niet goed diep kunnen zitten (ouderen bijvoorbeeld). Maja als jullie dat zelf zijn kan een nieuwe kopen, dus als je het ook op kan lossen als er iemand anders komt (tuintafel van hierboven bijvoorbeeld), zou ik me daar niet door laten tegenhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momentel geen eettafel, aangezien deze mee is gegaan met mijn ex.

Ik mis hem soms wel, maar dan meer als een plek om iets neer te leggen. :lol: En als ik onoplettend in een rechte lijn naar de keuken loop en in de daar hangende lamp terecht kom. :facepalm: Ik eet op de bank, maar meestal met een boek voor mijn neus. Tv-kijken tijdens het eten heb ik nooit zoveel zin in. Aan tafel at ik ook vaak met een boek voor mijn neus (ex keek dan tv).

Ik heb boven twee bureau's, voor werk en hobby, indien nodig kan ik daar werken. De laatse keer dat ik een eter had, aten we sushi, dat ging prima aan de salontafel. Ik zit te overwegen om een dik kussen of een lage poef te kopen, zodat ik gewoon aan de salontafel kan eten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
wij gaan verbouwen zodat we eindelijk meer kwijt kunnen dan een mini eettafel waar je met 4 nauwelijks aan kunt zitten. dadelijk hebben wij een woonkeuken van 3,8 bij 8,5 en ik kan niet wachten.

ik mis het hebben van een echte eettafel dus enorm.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
kweepeer schreef:
22-06-2021 01:04
Wij hebben geen eettafel, nooit gehad ook. We eten altijd op de bank met het bord op schoot. We hebben in de 14 jaar dat we in dit huis wonen, precies 1 keer iemand te eten gehad, daar hadden we toen mijn bureautafel voor vrijgemaakt. En een stoel voor van boven gehaald, want qua stoelen zijn we ook niet ingericht op bezoek.

De meeste mensen doen het anders, maar er gebeurt echt niks ergs ofzo als je geen eettafel hebt.
nou ja , dit dus. Je moet doen wat bij julie past.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook kunnen kiezen voor zoiets:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/norden-kla ... -90423887/
Daarvan kun je beide kanten inklappen en hem als een soort side table gebruiken.
je hebt ook volledig inklapbare tafels, die kun je zo onder je bed schuiven of ergens achter zetten als je hem nodig hebt.

maar vooral: gewoon doen waar jullie blij van worden in je eigen huis!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-06-2021 04:15
Je kan een klaptafel of een los blad met losse poten ergens weg zetten voor kerst of gasten.
Als je daar een kleed over legt ziet niemand de tafel meer en zo ben je toch flexibel.
Dit is ook slim! van die ''behang'' schragen kopen bij de bouwmarkt, kost geel drol en dan een los blad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven