Huis zonder eettafel

21-06-2021 21:42 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar mensen die door het leven gaan zonder eettafel. Ik heb er (nog) wel een, maar wordt eigenlijk amper gebruikt. Onze woonkamer (waar de eettafel staat) is knus, en we zitten eigenlijk altijd op de bank of op de vloerkussens aan de salontafel eten. Ik zou van de ruimte waar de eettafel nu staat graag een gezellig leeshoekje of iets dergelijks maken, maar zou graag toch ervaringen horen van anderen!
Alle reacties Link kopieren
kweepeer schreef:
22-06-2021 01:04
Wij hebben geen eettafel, nooit gehad ook. We eten altijd op de bank met het bord op schoot. We hebben in de 14 jaar dat we in dit huis wonen, precies 1 keer iemand te eten gehad, daar hadden we toen mijn bureautafel voor vrijgemaakt. En een stoel voor van boven gehaald, want qua stoelen zijn we ook niet ingericht op bezoek.

De meeste mensen doen het anders, maar er gebeurt echt niks ergs ofzo als je geen eettafel hebt.
We hebben geen kinderen. Ik denk dat als we die wel hadden we braaf in de avond aan tafel hadden gegeten. Ook ivm geknoei enzo.
Maar goed, we eten per jaar maar een paar keer aan tafel. Met kerst, het paasontbijt en als we eters krijgen. Verder eten we lekker op de bank. ik gebruik de eettafel eigenlijk meer voor mijn hobby. Dus wegdoen zou ik niet wllen. Maar ik zou best zonder kunnen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Spinnetje schreef:
21-06-2021 22:43
https://www.made.com/nl/made-essentials ... ttafel-wit

Deze hebben ze.

Hij zou hier niet passen qua stijl, maar lijkt me echt een gaaf ding. Ik ben gek op multifunctioneel ;-D .
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel. Op de plek van de eettafel zou ik een vitrinekast neer kunnen zetten (ben dol op vitrines met sfeervolle verlichting en dan nutteloze tuttemelul erin zoals Jan des Bouvrie altijd zei) en dan veel meer plek hebben om vrij rond te lopen.

Maar de tafel wordt soms gebruikt met de feestdagen. Die tafel kan je wel als hij niet gebruikt wordt in de berging zetten, maar met een vitrinekast met glazen deuren en een spiegelachterwand doe je dat niet zo gauw. Ze zijn leeg al gauw 80 kilo zwaar.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
De meeste tafels hebben afschroefbare poten. Ga maar eens onder je tafel liggen dan zie je het.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een tafel wel gezellig staan hoor in huis. Je kan ook een klein (tweepersoons) tafeltje die je kan uitkappen voor 4 personen neerzetten. Er zijn zoveel leuke ideeen voor kleinere ruimtes. Leuke bos bloemen erop :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven