Wat moet ik nu?

29-06-2021 16:15 55 berichten
Goedemiddag allemaal!

Ik zit in een lastige situatie in mijn relatie.
Na een tijdje uit elkaar te zijn geweest omdat mijn vriend altijd loog over alles (met name over drugs) hebben wij elkaar weer een kans gegeven in April.

Dat liep allemaal wel leuk, totdat ik last kreeg van angst en paniekaanvallen en daardoor bijna niks meer durfde.
Hierdoor kregen mijn vriend en ik veel ruzies omdat hij niet begreep dat ik veel alleen wilde zijn.
Dit heb ik hem geprobeerd uit te leggen, maar hij werd er alleen maar bozer en afstandelijker van.
Hierdoor kregen we dus veel ruzies en onenigheden en liep onze relatie dus niet meer lekker..

Sinds kort gaat hij met 2 jongens om die hij kent van het werk. Wij kregen afgelopen week een ruzie waar deze jongens bij waren omdat ik een paniekaanval kreeg, en ik daardoor even weg wilde maar hij werd daar erg boos om. Dit heeft hij met deze jongens besproken en sindsdien is er nog meer afstand en is hij nu super veel bij deze jongens die ook nog eens net vrijgezel zijn.

Na het avondje stappen, vertelde hij mij die avond dat hij het allemaal niet meer weet en echt na wilt denken. Hier begreep ik helemaal niks van. Hij vertelde dat hij gewoon niet meer rekening wilt houden en echt aan zichzelf wil werken en niet hoeven nadenken over mij. Hierop heb ik gevraagd waarom hij er dan geen punt achter zet, maar dat wil hij niet omdat hij het niet zeker weet en echt nog wel van mij houdt. Hij wilt weten of hij nog gevoelens heeft en wil nu dus gewoon niks aan zijn hoofd. :(

Nu voel ik mij eigenlijk nog meer alleen en ben ik super bang dat hij in die tijd een ander gaat zoeken of de vrijgezel uit gaat hangen. Wat ik diep van binnen eerlijk gezegd ook voel aangezien die jongens het alleen maar hebben over ‘chicks fixen’ en ‘lekkere wijven scoren’.

Ik hoop diep van binnen dat hij echt wilt nadenken maar ik ben bang voor het ergste. Gelukkig lopen mijn therapieën wel goed en gaat het qua angst de goede kant op! Maar weet niet meer wat ik met deze situatie aan moet en of het aan mij ligt..

Liefs L.
Alle reacties Link kopieren
Aan jezelf blijven werken vrouw.. dit exemplaar komt op mij niet over als een parel eerlijk gezegd.

:hug: .. angstig zijn sucks!
Nou ja.. dat dus..
Lieve L, krijg je de paniekaanvallen niet juist om of door hem? Het klinkt misschien niet leuk maar ik denk dat jullie juist afstand moeten nemen. "Wat je loslaat komt naar je toe" en zo niet dan ben je ook beter af zonder hem ;) :hug:
Jullie zijn het niet voor elkaar. Er klinkt werkelijk niets leuk aan deze 'relatie', je hebt geen steun aan hem en jullie zitten niet op dezelfde golflengte. Daarnaast zet hij je nu op het wachtbankje. Dus kan hij lekker rondkijken en als er niks anders is, komt ie terug naar jou. Meid, laat je hier niet voor lenen.
Je hebt niets aan hem. Eerder niet en nu ook niet.

Je bent beter alleen af.
Hij wil lekker rondneuken, maar jou wel als reserve achter de hand houden.
Boos worden als iemand een paniekaanval krijgt, klinkt als echte liefde.
ik geef mn bek ook maar een douw
Inderdaad, de meeste mannen fixen eerst een ander chickie voordat ze het uitmaken.
Kies voor jezelf en wacht niet tot hij een beslissing maakt.

Je gaat hem toch niet zoveel macht geven?

Echt niets aan deze man klinkt leuk.
Ik zou geen partner willen die regelmatig drugs gebruikt, maar ook geen partner die last heeft van paniekaanvallen. Bedoel er niks mee hoor, maar misschien een idee om eerst aan je eigen dingen te werken en/of onder controle te krijgen voordat je een relatie instapt? Los van dat... Die jongen klinkt als tuig van de richel.

Je weet zelf heel goed wat je moet doen. Wees hem voor. De klap uitdelen is makkelijker dan 'm incasseren. En hij verdient het ook nog eens.
Vertelde hij mij die avond dat hij het allemaal niet meer weet en echt na wilt denken. Hier begreep ik helemaal niks van. - Jij zit door de paniekaanvallen in een aantrekken/afstoten patroon dat is geen fijne basis, dat is niet gek om daardoor twijfels over relatie te krijgen

‘Chicks fixen’ en ‘lekkere wijven scoren’ - degene die dat het hardste roepen bakken daar vaak niks van

Hij klinkt niet leuk met zijn liegen plus snel boos worden en jij klinkt niet mentaal steady genoeg voor een gelijkwaardige relatie momenteel dus het ergste is eigenlijk het beste voor jullie allebei. Jezelf zo door hem op de reserve bak laten zetten doet je niet goed de situatie is zo omdat jullie geen match zijn.
Felidaes schreef:
29-06-2021 16:46

Eens, ik verbaas me iedere keer weer over het aantal vrouwen hier, in een zelfde soort situatie (ruzie met vriend) die de vriend de "eer" geven om over haar toekomst te beslissen. Wees even flink en trek zelf de stekker er uit, snijd de touwen los, verbreek de ketting, hoe je het ook noemen wil. Maar doe het gewoon zelf
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Yolo666 schreef:
29-06-2021 16:23
Lieve L, krijg je de paniekaanvallen niet juist om of door hem? Het klinkt misschien niet leuk maar ik denk dat jullie juist afstand moeten nemen. "Wat je loslaat komt naar je toe" en zo niet dan ben je ook beter af zonder hem ;) :hug:
Dat zeggen mijn vriendinnen dus ook dat sinds ik bij hem ben, mijn aanvallen echt sterk zijn geworden. Ik heb ook wel constant het gevoel dat ik hem niet kan vertrouwen en dat brengt best stress mee
Wat een -sorry- zak hooi joh. Maak het zelf uit, hij laat je bungelen en is niet lief voor je.
Je lichaam liegt niet en laat je weten dat je moet stoppen met deze eikel man
Ik zou me afvragen waarom je die paniekaanvallen kreeg. Zou dat niet zijn omdat je zelf diep van binnen ook wel weet dat deze situatie niet goed voor je is en je dat probeert te verdrukken?

Verder klinkt het alsof hij vooral geen last wil hebben van jou, maar je wel graag achter de hand wil houden voor als hij zelf weer iemand nodig heeft. Hij wil geen rekening meer met je houden maar ook niet direct met lege handen staan, dus houdt hij je op de reservebank. Waarom zou je hier genoegen mee nemen? Die hele relatie is al verre van ideaal, maar de balans slaat nu wel heel ver uit. Hij kan het wel niet compleet willen beëindigen, maar jij mag dat gewoon eenzijdig bepalen, die man is een blok aan je been en dit is géén leuke relatie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Friezin71 schreef:
29-06-2021 16:59
Je lichaam liegt niet en laat je weten dat je moet stoppen met deze eikel man
Dit! Luister naar je gevoel TO.
Ldebij34 schreef:
29-06-2021 16:58
Dat zeggen mijn vriendinnen dus ook dat sinds ik bij hem ben, mijn aanvallen echt sterk zijn geworden. Ik heb ook wel constant het gevoel dat ik hem niet kan vertrouwen en dat brengt best stress mee
Luister maar naar je gevoel, deze man is niet eerlijk.
En hoeveel kansen zou je hem nog gaan geven? dit zou al de tweede worden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Susan schreef:
29-06-2021 17:00
Ik zou me afvragen waarom je die paniekaanvallen kreeg. Zou dat niet zijn omdat je zelf diep van binnen ook wel weet dat deze situatie niet goed voor je is en je dat probeert te verdrukken?

Verder klinkt het alsof hij vooral geen last wil hebben van jou, maar je wel graag achter de hand wil houden voor als hij zelf weer iemand nodig heeft. Hij wil geen rekening meer met je houden maar ook niet direct met lege handen staan, dus houdt hij je op de reservebank. Waarom zou je hier genoegen mee nemen? Die hele relatie is al verre van ideaal, maar de balans slaat nu wel heel ver uit. Hij kan het wel niet compleet willen beëindigen, maar jij mag dat gewoon eenzijdig bepalen, die man is een blok aan je been en dit is géén leuke relatie.
Nee het is al heel lang geen leuke relatie. Het is leuk omdat hij altijd veel lieve woorden zegt enzo maar veel dingen komt hij ook niet na als hij iets beloofd. En dit was voordat het uit ging ook al zo. Ik moet echt stil staan bij het feit dat ik hierdoor juist meer angstaanvallen heb gekregen.
Luister inderdaad naar je gevoel. Ik heb ook jarenlang een relatie gehad die echt niet goed voor me was en ik had in die jaren de ene klacht na de ander en vaak meerdere tegelijkertijd. Echt van die klachten die je hebt als je stress hebt. Buikpijn, onder de rode vlekken, misselijk. Achteraf weet ik ook zeker dat mijn lichaam me wilde vertellen dat ik niet op de goede weg zat, maar ik heb dat heel lang voor mezelf ontkend. Ik heb, nadat het uit was, nog jaren dromen gehad waarin ik weer bij hem terug was en als ik dan wakker werd was ik altijd zó opgelucht dat het niet waar was. Als ik me voorstel dat ik wel echt zou zijn teruggegaan denk ik ook dat die klachten nóg erger waren geworden.
nlies schreef:
29-06-2021 17:06
En hoeveel kansen zou je hem nog gaan geven? dit zou al de tweede worden
Ik geef altijd teveel kansen tot ze mij aan de kant zetten.. ik vind het zo eng om weer alleen te zijn omdat ik mijn leven op dit moment gewoon niet zo leuk vind..
Je schrijft dat je therapie hebt. Weten ze daar van deze relatie? Weten ze dat het over was en dat je bent teruggegaan en dat je aanvallen daarna zijn verergerd?
Dus er is geen vertrouwen, geen steun en hij houdt je aan het lijntje.
Toprelatie, echt.
Susan schreef:
29-06-2021 17:08
Je schrijft dat je therapie hebt. Weten ze daar van deze relatie? Weten ze dat het over was en dat je bent teruggegaan en dat je aanvallen daarna zijn verergerd?
Nee dat heb ik nog niet zo verteld, wel dat ik in een relatie zit met iemand die het niet begrijpt en volgens haar is dat wel logisch en ik gewoon moet aangeven wat ik nodig ben op dat moment. Misschien toch goed om eens verder op in te gaan met therapie!
Felidaes schreef:
29-06-2021 16:46

Dit. Hij is niet leuk.
Maar op zich is het ergens wel te begrijpen. Relatie loopt niet lekker. Veel ruzie. Al eens uit elkaar geweest. Zo te lezen nog jong allebei. Vriendin krijgt last van paniekaanvallen. Leuke nieuwe vrijgezelle makkers. Tja. Daar pas jij niet meer in.
Jullie zijn zo te lezen nog heel jong. Ik vind het best te begrijpen dat paniekaanvallen te moeilijk voor hem zijn om mee om te gaan, zeker in een relatie die al zo z'n hobbels kende.
Hij mag ervoor kiezen om dat niet te willen, hoe lullig ook voor jou.

Desalniettemin ben je beter af zonder hem, want zo leuk klinkt dit exemplaar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven