Camping Gardameer

03-07-2021 17:48 51 berichten
Ik moet nog een vakantie boeken en ik dacht aan het Gardameer. Helaas ken ik de omgeving totaal niet en ik vroeg mij af of het heel toeristisch is. We gaan met 3 pubers, dus enig vertier is wel welkom en een strandje/steiger op loopafstand ook. Zelf houden we van wat meer rust/groen en onze jongste van 8 is ook niet zo van de drukte.

Wil iemand zijn ervaringen delen? Alvast bedankt!
Alecta schreef:
03-07-2021 19:44
Ik vind Italië ook prachtig. Maar man en ik zijn niet zo van de toeristische trekpleisters...
Je kunt ook doorrijden naar De Marken.

Overigens is dit wel de beste periode om naar Venetië te gaan, omdat er nu geen Chinezen zijn is het veel rustiger
Alle reacties Link kopieren
Als je niet per se pal op het Gardameer wil zitten, is dit een hele leuke camping:
https://campingzoo.it/en/?gclid=CjwKCAj ... S8QAvD_BwE

Genoeg vertier voor je pubers, zwembad, aan een riviertje waar je kunt zwemmen en alles. En toch op fietsafstand van het Gardameer, en met de auto ben je er helemaal zo. Prachtige omgeving om te wandelen e/o klimmen als je dat leuk vindt, Arco is een heel leuk dorpje en helemaal niet zo toeristisch.
Nothing happens for a reason
Ik vind het wel grappig dat je je afvraagt of het Gardameer heel toeristisch is :mrgreen:
Als ik alle ervaringen hier zo lees, bevestigd dit nog maar eens dat wij er nooit heen hoeven. Italië trekt ons sowieso al niet, maar die drukte en herrie op de camping is niet ons idee van vakantie. Wij kijken altijd dat programma van de anwb in de vakantielanden. Dan komen ze weer bij mensen op zo’n camping bij het Gardameer. Hutje mutje op elkaar. Als je je caravanraampje open zet, kan je zo je glas bij de buurman door hun raampje op tafel zetten. Caravans staan echt zowat tegen elkaar. Plekken ontzettend klein, daar past onze caravan maar amper op (en dan is de onze nog een normaal formaat). De Hollandse hits die bij de buurman uit de radio schalt. Nee bedankt, altijd als ik die beelden zie bevestigd het alleen maar meer dat ik zeker in het hoogseizoen nooit die kant op hoef naar een camping :mrgreen:
Irregular_Choice schreef:
03-07-2021 22:47
Ik vind het wel grappig dat je je afvraagt of het Gardameer heel toeristisch is :mrgreen:
Als ik alle ervaringen hier zo lees, bevestigd dit nog maar eens dat wij er nooit heen hoeven. Italië trekt ons sowieso al niet, maar die drukte en herrie op de camping is niet ons idee van vakantie. Wij kijken altijd dat programma van de anwb in de vakantielanden. Dan komen ze weer bij mensen op zo’n camping bij het Gardameer. Hutje mutje op elkaar. Als je je caravanraampje open zet, kan je zo je glas bij de buurman door hun raampje op tafel zetten. Caravans staan echt zowat tegen elkaar. Plekken ontzettend klein, daar past onze caravan maar amper op (en dan is de onze nog een normaal formaat). De Hollandse hits die bij de buurman uit de radio schalt. Nee bedankt, altijd als ik die beelden zie bevestigd het alleen maar meer dat ik zeker in het hoogseizoen nooit die kant op hoef naar een camping :mrgreen:
Nouja, zo raar is dat niet. Als je maar 20 kilometer verderop kijkt, ziet het er alweer heel anders uit.
Maarja je geeft zelf al aan dat je Italië sowieso niks vindt, dus dan houdt het al snel op natuurlijk. Zonde, want Italië is geweldig. En als je een beetje je best doet kun je ook heus leukere campings vinden dan wat jij nu schetst.
03-07-2021 22:47
Nee, ik hoef er niet heen. Maar ik heb ook drie pubers, die dit soort campings wél leuk vinden. En dan proberen we een compromis te vinden, want van een rustige, ruime, afgelegen kleinschalige camping worden zij weer niet heel blij (mijn jongste nog wel, maar die is pas 8 en met alles tevreden).
Alecta schreef:
03-07-2021 22:58
Nee, ik hoef er niet heen. Maar ik heb ook drie pubers, die dit soort campings wél leuk vinden. En dan proberen we een compromis te vinden, want van een rustige, ruime, afgelegen kleinschalige camping worden zij weer niet heel blij (mijn jongste nog wel, maar die is pas 8 en met alles tevreden).
Daar zit naar mijn idee nog heel wat tussen. Ik heb op genoeg campings gestaan die hele leuke dingen doen voor jongeren, maar niet zo hutje mutje op elkaar zitten zoals in Italië. Franse en Duitse campings zijn over het algemeen een stuk ruimer opgezet dan de campings langs het Gardameer. Daar gaat het om zoveel mogelijk mensen op je camping kwijt te kunnen.
juliet64 schreef:
03-07-2021 22:51
Nouja, zo raar is dat niet. Als je maar 20 kilometer verderop kijkt, ziet het er alweer heel anders uit.
Maarja je geeft zelf al aan dat je Italië sowieso niks vindt, dus dan houdt het al snel op natuurlijk. Zonde, want Italië is geweldig. En als je een beetje je best doet kun je ook heus leukere campings vinden dan wat jij nu schetst.
TO vraagt naar het Gardameer, niet 20km verderop. Het lijkt me algemeen bekend dat het Gardameer toch wel het meest toeristische stuk van heel Italië is :)
En Italië zal best leuk kunnen zijn. Maar dan weet ik nog genoeg andere plekken waar we liever heen gaan.
03-07-2021 23:10
Daar zit naar mijn idee nog heel wat tussen. Ik heb op genoeg campings gestaan die hele leuke dingen doen voor jongeren, maar niet zo hutje mutje op elkaar zitten zoals in Italië. Franse en Duitse campings zijn over het algemeen een stuk ruimer opgezet dan de campings langs het Gardameer. Daar gaat het om zoveel mogelijk mensen op je camping kwijt te kunnen.
Als je nog tips hebt voor rustige, ruime campings, waar een hoop tieners vertoeven en wat te beleven is, dan houd ik mij aanbevolen. Mijn kinderen willen pizza eten in Italië, maar ik vind Frankrijk ook prima (zwemwater is een vereiste, zwembad hoeft niet per se).
Duitsland valt af: daar zijn mijn kinderen opgegroeid, dus dat voelt wat minder als vakantie. Oostenrijk vind ik geweldig, maar is wat minder handig met 3 van de 4 kinderen, die nog geen vaccinatie hebben gehad. Nederland is onbetaalbaar momenteel, dus eigenlijk zitten we concreet aan Frankrijk, België of Noord-Italië vast.
Wij hebben op camping Fornella gezeten en aan die kant van het meer vond ik het echt prima te doen, qua drukte. Heel anders dan in Peschiera/Lazise.
Wij gaan straks voor het eerst naar het Gardameer. Ik word nu toch wel een beetje zenuwachtig door alle reacties of er nog wel aan brood te komen is :P

Ik houd op zich wel van wat drukte, als ik de foto’s en plattegrond van onze sectie met stacaravans zie is dat gelukkig niet zij aan zij. Hoop dat er voor de kids genoeg te doen is. Dan hebben wij ook snel vakantie. Wat mij opviel bij het boeken dit jaar is dat je op alle campings (rechtstreeks boeken bij de camping dus niet via touroperator) hele royale annuleringsvoorwaarden had. 1 week van tevoren gratis annuleren en bij later annuleren ben je alleen 10% aanbetaling kwijt bijv. Dus ik verwacht dat er nog wel wat vrij komt links of rechts TO!
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
carrie-bradshaw schreef:
04-07-2021 08:14
Wij gaan straks voor het eerst naar het Gardameer. Ik word nu toch wel een beetje zenuwachtig door alle reacties of er nog wel aan brood te komen is :P

Ik houd op zich wel van wat drukte, als ik de foto’s en plattegrond van onze sectie met stacaravans zie is dat gelukkig niet zij aan zij. Hoop dat er voor de kids genoeg te doen is. Dan hebben wij ook snel vakantie. Wat mij opviel bij het boeken dit jaar is dat je op alle campings (rechtstreeks boeken bij de camping dus niet via touroperator) hele royale annuleringsvoorwaarden had. 1 week van tevoren gratis annuleren en bij later annuleren ben je alleen 10% aanbetaling kwijt bijv. Dus ik verwacht dat er nog wel wat vrij komt links of rechts TO!
Op dat laatste gok ik inderdaad beetje.
Gardameer is ontzettend mooi, en leuk voor pubers. Ja, het is heel erg druk, maar de balans tussen rust met een 8 jarige en pubers... het zal toch schipperen worden. Misschien dat als je een twee of drie sterren camping neemt het op de camping zelf minder druk zal zijn.
03-07-2021 23:11
TO vraagt naar het Gardameer, niet 20km verderop. Het lijkt me algemeen bekend dat het Gardameer toch wel het meest toeristische stuk van heel Italië is :)
En Italië zal best leuk kunnen zijn. Maar dan weet ik nog genoeg andere plekken waar we liever heen gaan.
Nee hoor. Prima dat Italie jou niet trekt, maar wat jij allemaal schrijft (o.a.) over de Hollandse hits, is gewoon een eenzijdige blik.

TO, laat je niet opnaaien door dat soort posts. Ik ben meerdere keren in die regio geweest en ja het is druk en de kampeerplekken (ik weet niet eens of je gaat kamperen of wil huren, maar soit) zijn wat kleiner dan in Frankrijk, maar geen Hollandse hits festijnen meegemaakt hoor. Eerder luidruchtige Italianen dan ;-)
TO, ik heb je links gestuurd van campings die nog beschikbaar zijn voor de 1e twee weken augustus. Daar zaten ook kleinere campings bij, dacht ik.
Heb je gekeken en zit er iets tussen?

Op Lido ben ik geweest en die is ook wel wat rustiger. Geen mega-camping zoals Bella Italia. Maar er was wel een voetbalveld voor de pubers en glijbanen in het zwembad.
En ik dacht dat er ook een kleine speeltuin was.
Wij zijn een aantal jaar geleden naar deze camping geweest https://www.weekend.it/nl/. Omgeving is idd wat drukker dan bv Toscane of Umbrië, maar op de camping was het erg relaxed.
Let ook even op dat aan het Gardameer nog veel campings zijn waar een badmuts verplicht is. Weet niet of je pubers daar op zitten te wachten.

Is doorrijden naar Toscane een optie of wil je naar het Gardameer om daar wat van de omgeving te zien?

In Toscane heb je ook grote campings (bv park albatros of Norcenni Girasole). Of naar de Adriatische kust maar dat is een landtong met de ene camping naast de andere. Daar rij je ook in file naar toe. En idd in augustus hebben de Italianen zelf ook vakantie.
Aan de Adriatische kust vond ik het veel meer een grote vakantiegevangenis vakantiefabriek dan aan het Gardameer. Er is daar, behalve een dagje Venetië bar weinig te doen ook. Iedereen vermaakt zich op de enorme campings, die met strakke hand geleid worden en in de aangrenzende zee. Die zee maakte wel veel goed hoor.
mamaonbekend schreef:
04-07-2021 09:20
TO, ik heb je links gestuurd van campings die nog beschikbaar zijn voor de 1e twee weken augustus. Daar zaten ook kleinere campings bij, dacht ik.
Heb je gekeken en zit er iets tussen?

Op Lido ben ik geweest en die is ook wel wat rustiger. Geen mega-camping zoals Bella Italia. Maar er was wel een voetbalveld voor de pubers en glijbanen in het zwembad.
En ik dacht dat er ook een kleine speeltuin was.
Jazeker, een aantal van deze campings staan op de lijst. Ik weet niet of we twee weken Gardameer gaan doen, maar bijvoorbeeld een week camping met vertier en dan een week een rustige agriturismo lijkt mij wel wat. Mooi compromis.
Subnautica schreef:
04-07-2021 09:43
Let ook even op dat aan het Gardameer nog veel campings zijn waar een badmuts verplicht is. Weet niet of je pubers daar op zitten te wachten.

Is doorrijden naar Toscane een optie of wil je naar het Gardameer om daar wat van de omgeving te zien?

In Toscane heb je ook grote campings (bv park albatros of Norcenni Girasole). Of naar de Adriatische kust maar dat is een landtong met de ene camping naast de andere. Daar rij je ook in file naar toe. En idd in augustus hebben de Italianen zelf ook vakantie.
Ik ben gek op de Toscane, maar vindt het wel een eind rijden. Adriatische kust trekt mij minder. Vond ik vroeger als puber (heel lang geleden) al niet geweldig.
En jongste dochter wil heel graag naar een opera in de arena in Verona. Misschien dat we dus een nachtje Verona doen.
Alecta schreef:
04-07-2021 10:49
En jongste dochter wil heel graag naar een opera in de arena in Verona. Misschien dat we dus een nachtje Verona doen.
Weet niet precies waar je zit uiteindelijk bij het Gardameer, maar is pak em beet een uurtje rijden en prima te doen. Als je niet nachtblind bent ;-)
Leuke stad trouwens.
Alecta schreef:
04-07-2021 10:49
Ben je niet bang dat er straks geen tickets meer zijn als je last minute wil boeken? Of dat je wel tickets hebt en geen camping?
Subnautica schreef:
04-07-2021 11:25
Ben je niet bang dat er straks geen tickets meer zijn als je last minute wil boeken? Of dat je wel tickets hebt en geen camping?
Nee, tickets boeken we sowieso last-minute. Als het niet lukt is het niet erg, als het wel lukt is het mooi meegenomen. De rest van de familie doe ik er sowieso geen plezier mee 😁.
03-07-2021 23:11
Vooral lekker wegblijven dan. Wat doe je eigenlijk in dit topic terwijl je zo te lezen nog nooit in Italië geweest bent?
Ik vond het Gardameer hartstikke leuk en de drukte reuze meevallen. ‘s morgens rond 10 uur wel even file rijden om uit het dorpje te komen, maar verder goed te doen. Wij zaten niet op een camping maar op een klein resort en dat was heerlijk. We hebben wel een keer gewandeld over zo’n camping bij het water. Viel me op dat het kleine plekken waren, en die Italianen slepen complete buitenkeukens mee op vakantie :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven