2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Ellein je beschrijft het gevoel over Rossia precies hoe ik het ervaar. Ik vind het ook ongelooflijk spannend, de laptop moet het weekend mee omdat ik voor geen goud wil missen wat hier gaat gebeuren. Er wordt behoorlijk met je meegeleefd Rossia, net alsof we allemaal zelf een test moeten doen

En we blijven positief hoor!
Volgens mij is hij trouwens nog erger dan een verliefde puber..... de hele tijd naar elkaar kijken en lachen. Nachten aftellen als ze elkaar weer gaan zien etc. Maar het is hem van harte gegund!
Ah Mimpje wat schattig ! Dat is echt leuk als mensen zo verliefd zijn!

Echt super lief dat jullie zo met me meeleven. Ik ben ook natuurlijk nog steeds heel positief, maar toch merk ik inderdaad dat je je automatisch gaan indekken voor de teleurstelling. Maar inderdaad Ellein 70% kans is heel veel. Dat zouden we bijna weer vergeten. Het is gewoon zoooo rete spannend!
ellein niets minder dan heel veel respect voor jou hoor! super toch 7 mnd bv? En het is een hele moeilijke, maar wel een verstandige beslissing. Er komt een moment dat je voor jezelf moet kiezen. En uk zal geen mm minder van je houden als hij zijn flesje krijgt. Laat die tranen maar even komen hoor. Tis ook moeilijk om zo'n periode af te sluiten.

Rossia, ook ik leef onzettend met je mee. Met iedereen hier. Zo mooi vind ik dat. Toen jobje smste gisteren zat ik gewoon te huilen op mijn bed. En dat doe ik waarschijnlijk bij jouw positieve test ook. Tuurlijk bestaat er een kans dat ie negatief is, maar daar willen we nu nog even niet aan denken. En ook dan tranen hier hoor.

En floortje lieve schat, ik zou je zo graag zwanger willen schrijven. In die ander half jaar dat we hier nu schrijven met elkaar voelt het alsof ik een heel stel nieuwe vriendinnen erbij heb. We delen hier zoveel met elkaar. En ik gun iedereen het zo. En hoe mooi zal het zijn als we volgende zomer met z'n allen rondkruipende ukjes hebben. ...............
Lekker stelletje emotionele dozen bij elkaar
Teddy, zo voelt het voor mij ook hoor. Ik bedoelde ook: heel lief dat jullie ALLEMAAL zo meeleven. Ik vertel jullie meer dan mijn aller aller beste vriendinnen. Hoe bizar is dat? Het is ook heel bijzonder dat we allemaal met iedereen meeleven en er geen strijd is of heftige discussies. Iedereen gunt het de ander net zoveel. We zijn met z'n allen een bijzondere groep meiden bij elkaar Nog even en dan is iedereen zwanger of heeft een baby en kan die meeting er komen!
Misschien moeten we onze topic titel veranderen in: 2009 het jaar van de emo-dozen?? !
Rossia, ik stem voor .

Teddy, uk zal het inderdaad worst wezen of hij zijn drinken uit een fles krijgt of uit mijn tiet (over worst gesproken, ik denk dat hij trouwens nog liever heeft dan een fles vreetlapje). Maar ja, die hormonen in mijn lijf zorgen dan toch voor tranen bij mij . Voordelen van stoppen met de borstvoeding: hopelijk terugkerend libido, weer kunnen starten met een lichte pil dus vriendlief here I come , eindelijk weer op jacht kunnen voor sexy bh's ipv die inmiddels grijsgewassen voedingsbh's, hopen dat de hormonen als sneeuw voor de zon verdwijnen, gewoon weer een lekker glas rose kunnen drinken . Goh, waar doe ik toch moeilijk over?
dag lieve emo-dozen

Ellein, kan me steeds beter voorstellen hoe je beslissing voelt en wat het met je doet als moeder.. dapper hoor en ook hartstikke goed dat je je eigen gezondheid niet laat ondersneeuwen! En als ik dat laatste berichtje zo lees gaat t helemaal goedkomen!

Rossia, logisch dat je je in wilt dekken tegen een teleurstelling, maar 70% is hoog! Heb vertrouwen hoor!!!

Lijkt me ook zo leuk als er volgend jaar allemaal ukjes zijn! Gaan we dan meeten??

Dank voor de tips.. het rare is echter: mijn voeteneind staat altijd al omhoog. Op internet lees ik inderdaad ook het e.e.a. over Calcium, magnesium en vitamine B (hoewel ik al aanvullende zwangerschapsvitaminen slik).

Vanavond lekker uit eten, zwager is jarig.
hoera min weegt 5175 gram!! wihoe, wat een opluchting. Wist wel dat ze wat gegroeid was maar bijna 200 gram is helemaal prima. Verder heeft ze haar 3e prikjes gehad en is ze daar het komende half jaar vanaf. Lengte hebben ze niet gemeten dus ga vanavond zelf maar met een cm in de weer.

tja ellein waar doe je moeilijk over...hup naar de hunkermoller en aanschaffen die nietsverhuldende pakjes!
Dat is fijn Teddy! En die prikjes heb je ook voorlopig weer achter de rug.
Hier ook zo;n lekkere emo doos. Ik ben momenteel een lopende hormoonbom die op de raarste momenten ontploft.

zal vanavond ook wel een traantje laten hoor.

Teddy wat goed van mini! Wel grappig dat mijn mini al zwaarder is dan die van jou, maar goed een ander start gewicht natuurlijk en een ventje!
Ellein Het is hier koopavond vanavond.....

Teddy, hoera!!! Applaus voor mini wat doet ze het goed zeg! Fijn dat ze alle prikjes nu achter de rug heeft voorlopig. Toch niet leuk als ze zo in je kindje te zitten prikken.

Mimpje, geeft niets hoor. Af en toe lekker janken lucht, heel erg op.
Hoihoi,

Vind jullie ook lief! Ook al ben ik hier niet al te vaak te vinden, jullie leven toch iedere keer zo mee! Ik lees vaak wel diagonaal de posts door tijdens eenn voeding, maar typen gaat dan niet. Verder een volle agenda, dus ik kom er vaak niet toe. Als ik soms andere topicS lees hoe mensen tegen elkaar tekeer gaan, denk ik; het is hier een stel lieve meiden bij elkaar, toch bijzonder dat we zo bij elkaar zijn gekomen!

Ik ben super blij voor Jobje, met zo'n prachtig meisje, ben bij voor Mimpje dat het beter gaat mbt de reflux en oei oei oei wat spannend bij Rossia! De verhalen van Michigan zijn voor mij super-herkenbaar! Floortje, ik gun het jou zo om snel zwanger te raken en respect voor je doorzettingsvermogen ook met je werk. En Ellein, jij moet vooral super-trots zin dat je zo lang borstvoeding hebt gegeven! Teddy, door jouw enthousiaste verhalen ben ik gaan zoeken naar baby-zwemmen hier in de buurt, heb er zo'n zin in. MissC, jouw zwanger-verhalen halen goede herinneringen naar boven. Een aantal van jullie in vogelvlucht, maar meisje wordt weer wakker, dus ff snel.

Wennen op het kdv ging prima, was maar 2 uurtjes. En ik heb niet gehuild! Ik heb een kdv in de buurt van mn werk en dat is zo'n 45 min rijden. Daarom niet kunnen shoppen of strijken, maar ff met collega's bijgepraat. Was erg gezellig, bijna of ik 4 maanden niet weg geweest ben. Heb ook best zin om weer te gaan werken, maar zal mn meisje wel erg missen dan hoor! Lijkt wel of je een beetje met elkaar vergroeit in die weken samen en dat bevalt me ook wel heel goed. Ik ben zon muts geworden!

Ok, nu is het huilen, dus ik stop.

Liefs Bep
Ha! Ben op het forum, het is niet waar! Alleen nu geen tijd om bij te lezen want krijg thee visite. Maar wil even snel heel trots komen opscheppen over onze grote meid (dat mag toch wel?): ze weegt nu 6280 bij een lengte van 61 cm. Gaat nog steeds helemaal lekker dus! En helemaal trots maakte ze ons door zich, toen ze daar op het kussen op haar buik moest liggen, heel stoer helemaal om te rollen naar haar rug. We stonden echt met open mond van verbazing te kijken!! Na de prikken was het brullen, echt tranen met tuiten. Nu ligt ze lekker in bed. Ben benieuwd of het nu, net als vorige keer, ook weer na 4 uur huilen wordt.

Tot later, x!
jeetje michigan wat een grote meid en wat goed dat ze zomaar omrolde. Hier nog niet hoor. Ze doet haar best, maar lukt nog niet. Naja komt vanzelf.

Ik ben net weer wezen sporten. En niet het saaie fitness, maar lekker een uur voluit combatten. Heerlijk! Denk dat ik morgen niet meer kan bewegen, maar het voelde zo goed!

Bep wat leuk dat je ook gaat babyzwemmen. Tis zo onzettend grappig, die kleintjes in het water. En het contact met andere moeders. Mini heeft al een zwemvriendje. Heel leuk kereltje wat altijd wild gaat spartelen als ie mini ziet. Mama en ik hebben ze al gekoppeld. hihi
Ha meiden, hier nog een emo-doos hoor!!! Ondanks dat ik hier een tijdje niet heb geschreven, voelt het echt zo dat ik hier met vriendinnetjes schrijf en ben ik blij dat ik zoveel met jullie kan en mag delen. Klinkt misschien raar, maar ik voel me echt bevoorrecht dat ik hier mee mag schrijven, want het is zo'n leuke groep meiden en iedereen gunt elkaar alleen maar alle mooie dingen leeft zo met elkaar mee.

Ellein, dezelfde gevoelens en twijfels over het stoppen met bv dus bij jou. Aan de ene kant hebben we onze mannetjes 7 maanden bv kunnen geven, daarmee hebben we ze een geweldige basis kunnen geven en wat is er mooier dan te zien hoe groot onze mini's al zijn geworden op de melk die wij hebben geproduceerd. Aan de andere kant geeft het stoppen met de bv ook weer heel veel rust en zoals je al zegt zal het fijn zijn om die hormonen de deur uit te sturen, weer meer libido te krijgen, een roseetje te kunnen drinken, weer een sexy bh te kunnen kopen enz. enz. enz. Maar ook hier worden er wel wat traantjes weggepinkt hoor.

Rossia, ook hier wordt enorm met je meegeleefd. 70% is best veel, dus mag je best hoop hebben, maar het is ook logisch als je rekening houdt met dat het ook net die 30% kan zijn. Het is gewoon iets wat je met heel je hart wilt en dus probeer je jezelf in te dekken voor als het niet gelukt zou zijn. Hier draaien de duimen in ieder geval ook op volle toeren, het is je zo gegund!

en Floortje, net als Teddy zou ik je wel zwanger willen schrijven of als er een toverspreuk of toverdansje of wat dan ook was waarmee je hop, zwanger zou zijn, zouden we dat geloof ik de hele dag doen. Helaas is dat er niet (in ieder geval niet voor zover ik weet, maar ik ken wel iemand die zegt dat ze een heks is, dus ik zal het eens navragen ) en dus kunnen we niet veel meer doen dan ook voor jou heel erg hard duimen dat het nu eindelijk eens raak mag zijn

Missc, vervelend zeg, die kramp 's nachts! Dat is gelukkig een van de weinige kwaaltjes die mij bespaard zijn gebleven tijdens de zwangerschap, dus hier geen tips. Alhoewel...ik kreeg ooit de tip om elke dag een banaan te eten, dat zou schijnbaar ook moeten werken. Tsja, ik had er dus geen last van...wie weet komt het wel door die banaan die ik elke dag at

Teddy, babyzwemmen is zo leuk! Mini geniet er ook elke keer van en elke keer vindt hij het weer leuker en durft elke keer weer meer. Morgen mogen wij weer en ik heb er nu alweer zin in!

De rest even zwaai zwaai, want OGGvriend komt weer thuis van de voetbal, die zal wel in feeststemming zijn, want het ziet er steeds meer naar uit dat zijn cluppie Europa ingaat!
goedemorgen! Wat een prachtig weer vandaag meiden.

ik ga ff een ontbijtje maken. Wilde jullie vast even een fijne dag wensen.

mimpje ging je nu vandaag al weg? Meid, je hebt zulk mooi weer dit weekend. Mocht je onderweg naar boven trek krijgen in koffie, kom maar langs.
meiden, goedemorgen!

Nog 1 dagje buffelen en dan weer een lang weekend, joepie!

Michigan, wat wordt die kleine dame van jou al groot! En dan te bedenken dat t nog maar zo kort geleden is, dat ze is geboren, bijna 3 mnd...

Bep, je hebt gelijk. We gaan hier heel begripvol met elkaar om, dat zie je op sommige topics wel anders.. En ook al kan de een hier wat meer schrijven dan de ander, ook dat maakt niets uit! Fijn dat het wennen op het kdv goed ging en je lekker hebt bijgekletst met de collega's!

Hmm OGG.. aan de bananen dus zeg jij.. nouja, dat is goed te doen. Vannacht gelukkig geen last gehad.

Fijne dag allemaal!
Hoi meiden! Wat een prachtig weer is het toch

Michigan, hoera voor de kleine meid! Ook al zo'n acrobaatjes in huis . En wat is ze goed gegroeid zeg. Helemaal op mama's melk

OGG, zwemze vandaag met mini. Ben jij ook die ene keer kolven per dag aan het afbouwen? Nu sta ik er wel weer positief tegenover, gisteravond wel even een traantje gelaten.

Bep, leuk om even bijgekletst te hebben met collega's. Jij hebt dus gekozen voor een kdv in de buurt van je werk. Is dat bewust of kwam dat zo uit omdat er op een ander kdv geen plek was? Is ook best handig zo dicht bij je werk, tenzij je veel afspraken hebt buiten kantoor........

Missc, fijn dat je zo'n goede nacht hebt gehad. Die heb je alvast weer in the pocket.

Hier een klungeldagje, wasje draaien, beetje poetsen, straks even een stukje wandelen en lekker buiten zitten denk ik. Uk was trouwens veeeeeel te vroeg wakker vanochtend. 6.15....... om 7.15 maar uit bed gegaan, maar wel om 6.15 wakker op mijn mamadag
Goedemorgen!!!

Nog 1 dagje werken. Kom vanavond bijkletsen, maar wilde jullie even een fijne dag wensen!!

XX
hoi meiden,

nou jullie hebben het voor elkaar hoor. Floortje half jankend achter de pc. Vind het zo fijn dat ik hier zo eerlijk en openhartig kan praten. Heb ook niet veel vriendinnen die dit begrijpen, of ze werden in 1 keer zwanger of zijn totaal nog niet met kids bezig.

Moet zeggen dat ik wel bang ben dat ik na volgende week de enigste in de onderste tabel ben, zucht.....

OGG ja hoor vraag het maar aan de heks hihi ik wil momenteel alles wel proberen. Hoe gaat het met het afbouwen?

Ellein, ik denk dat 7 maanden heeeel erg mooi is, tuurlijk is 8 maanden super maar jeetje zeg niet veel vrouwen halen de 7 maanden en echt makkelijk is het allemaal niet gegaan hoor. Dus petje of voor jou!

Missc kramp hmmm ik heb geleerd dat extra magnesium kan helpen. In San Pellegrino (volgens mij goed geschreven) zit volgens mij het meeste magnesium... Wat ook nog als tip gegeven wordt is een stuk sunlight zeep onder je voeteneinde leggen. Geen idee waarom het helpt, maar het schijnt te helpen.

Rossia, nog een paar daagjes en dan weet je het. Oh ik hoop het zo voor je. Ook al sta ik dan alleen in de onderste tabel, ik dus je het liefst eigenhandig naar de middelste!

Jobje ohhh wat een mooi nieuws, een mooi klein maar vooral gezond meisje!!!! Ik ga zo op de mail kijken. Ik zou het liefste bij je langskomen hihi, je live feliciteren!

Ann morgen dus weer testen. Ik snap je onrzekerheid hoor. Is denk ik ook helemaal niet gek. Ik denk dat je test zaterdag hartstikke positief is hoor. Waarom zie je je vriend momenteel zo weinig, heb ik dat gemist?

Mimpje, veel plezier met je weekend weg, en succes met de volksverhuizing!

Michigan, gefeliciteerd met je stoere grote meid. En tranen na de prikken mogen hoor!

Merk dat ik deze maand weer wat positiever ben dan vorige maand. Het moet toch een keertje gaan lukken. NOD volgende keer is 17 juni (Teddy?) dat is een speciale dag dus ik wil gewoon echt niet ongesteld worden dan!

Meiden ik heb een super druk weekend, weet even niet wanneer ik weer kan posten, maar maandag zeker weer.

x Floortje
Toch even tijd...:

Bep, wat fijn dat het zo goed ging met wennen. En niet gehuild, jij bikkel!! Leuk om weer even bijgekletst te hebben. Hebben ze je gemist en zijn ze blij dat jer er straks weer bent?

Michigan, joehoe, je hebt slagroom (.)(.) wat goehoed!!! En mini kan zo in het circus. Wat zullen jullie trots zijn. De prikjes heeft ze nu ook weer even gehad. Zo zielig.

Teddy, hoe is het met de spierpijn. Moet heerlijk zijn om na zo'n lange tijd weer volop te kunnen sporten.

OGG, veel plezier met zwemmen vandaag. Nog even en het kan ik een buitebad!

Missc, heel veel succes op de laatste werkdag van de week. Ik ben ook blij als het straks 5 uur is.

Ellein, klungeldagjes zijn heel leuk. Zeker als het zulk mooi weer is. Je hebt wel een hele lange mamadag vandaag !!

Mimpje, heel veel plezier!!!

Oke, ik moet zeggen dat ik gister toch best misselijk ben geweest. Ook last van ongesteldheidskrampen. Jeetje mina, vindt het nu wel heel spannend worden. Ben ik zwanger of wordt ik juist ongesteld of komt het allemaal door de medicijnen en kan ik er nog niets van denken. Arggghhhh!!
Cross Floortje ! Op naar 17 juni. Blijf zo positief dan komt het goed! Dan staan we in juni samen ineens in de middelste rij.
Floortje, naar aanleiding van je berichtje een welgemeende .. ook jij komt in de middelste tabel terecht hoor, houd moed meid, ook al zinkt t je af en toe in de schoenen!! Maak er een fijn weekend van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven