Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
vrijdag 9 juli 2021 om 20:42
dat komt omdat je het wel mag bezitten (kleine hoeveelheden) maar niet mag verbouwenhavermout1 schreef: ↑09-07-2021 20:35Wiet is (semi) legaal en daar zit een groot netwerk van zware criminaliteit achter, al decennialang.
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 9 juli 2021 om 20:44
Alcohol was vroeger ook illegaal, nu kan je het zelfs bij de supermarkt kopenMaleficent schreef: ↑09-07-2021 20:42dat komt omdat je het wel mag bezitten (kleine hoeveelheden) maar niet mag verbouwen
Wie weet gaan we hetzelfde ook meemaken met ( hard) drugs.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
vrijdag 9 juli 2021 om 20:52
Er is wat voor te zeggen, als je drugs legaal maakt ben je wel gelijk van alle ellende rondom drugskartels af. Maar dat zal dan overal ter wereld moeten en dan zou de legale handel wel zo begeleid moeten worden dat er niet nog meer drugsverslaafde bij komen. Stel dat je coke naast een krop sla in de supermark kan kopen denk ik dat dat toch wel dat dat tot meer problemen gaat lijden.
vrijdag 9 juli 2021 om 20:59
dit ik walg van dit soort figurenminnimouse schreef: ↑09-07-2021 18:52De Politie denkt er ook sterk aan dat de aanslag uit de Taghi hoek komt: https://www.ad.nl/binnenland/politie-zo ... ~a582b099/
Wat een vuile klootzak is dat toch. Gadverdamme, denkt de wereld te kunnen regeren en laat allerlei onschuldigen omleggen voor zijn eigen hachje en centen. Alsof hij meer waard is dan eerlijke, hardwerkende en onschuldige mensen. Vieze …. Heb gewoon geen woorden meer voor hem. Die gast mag van mij sterven.
Relax we're all crazy, it's not a competition
vrijdag 9 juli 2021 om 21:33
Niet echt. Want buiten Nederland is het niet legaal en in Nederland kun je geen coca en poppy planten verbouwen. Dus moet het geïmporteerd worden, waarmee er dus wel drugskartels gemoeid zijn.Zinervaa schreef: ↑09-07-2021 20:52Er is wat voor te zeggen, als je drugs legaal maakt ben je wel gelijk van alle ellende rondom drugskartels af. Maar dat zal dan overal ter wereld moeten en dan zou de legale handel wel zo begeleid moeten worden dat er niet nog meer drugsverslaafde bij komen. Stel dat je coke naast een krop sla in de supermark kan kopen denk ik dat dat toch wel dat dat tot meer problemen gaat lijden.
Let’s go Brandon!
vrijdag 9 juli 2021 om 21:35
Daarom schreef ik ook, overal ter wereld legaal. Anders werkt het uiteraard niet.havermout1 schreef: ↑09-07-2021 21:33Niet echt. Want buiten Nederland is het niet legaal en in Nederland kun je geen coca en poppy planten verbouwen. Dus moet het geïmporteerd worden, waarmee er dus wel drugskartels gemoeid zijn.
vrijdag 9 juli 2021 om 21:36
Misschien kort door de bocht, maar met drank zijn er ook niet echt problemen, alcoholisten heb je overal, maar het gros van de mensen is dat niet.Zinervaa schreef: ↑09-07-2021 20:52Er is wat voor te zeggen, als je drugs legaal maakt ben je wel gelijk van alle ellende rondom drugskartels af. Maar dat zal dan overal ter wereld moeten en dan zou de legale handel wel zo begeleid moeten worden dat er niet nog meer drugsverslaafde bij komen. Stel dat je coke naast een krop sla in de supermark kan kopen denk ik dat dat toch wel dat dat tot meer problemen gaat lijden.
En ik denk dat het met harddrugs precies zo zal gaan, want als ik nu drugs wil kopen, dan doe ik dat toch wel, legaal of niet.
vrijdag 9 juli 2021 om 21:39
Maar wat is de rede dat het in andere landen niet legaal zou kunnen worden. Het zou voor een land als Columbia een verademing zijn als drugs gelegaliseerd wordt, eindelijk van die oorlogen, kartels en dat soort ongein af. En zoals ik al zei, als mensen drugs willen komen ze daar toch wel aan, dus why not.havermout1 schreef: ↑09-07-2021 21:33Niet echt. Want buiten Nederland is het niet legaal en in Nederland kun je geen coca en poppy planten verbouwen. Dus moet het geïmporteerd worden, waarmee er dus wel drugskartels gemoeid zijn.
vrijdag 9 juli 2021 om 21:41
Je schrijft het zelf al, kort door de bocht idd.Miskotto schreef: ↑09-07-2021 21:36Misschien kort door de bocht, maar met drank zijn er ook niet echt problemen, alcoholisten heb je overal, maar het gros van de mensen is dat niet.
En ik denk dat het met harddrugs precies zo zal gaan, want als ik nu drugs wil kopen, dan doe ik dat toch wel, legaal of niet.
Ipc bevind je je al snel op een glijdende schaal wat betreft verslavingen. Dit geld ook voor alcohol, de meeste willen dat niet horen maar het is nou eenmaal zo dat alcohol ook verslavend werkt.
Ik denk dat er heel veel voorlichting moet komen alvorens coke gewoon naast de sla verkocht kan worden.
vrijdag 9 juli 2021 om 21:49
Miskotto schreef: ↑09-07-2021 20:16Niet vervelend bedoeld, maar met snitchers worden in dat wereldje hele korte metten gemaakt.
Nabil had zich beter met gesloten mond langzaam uit dat wereldje kunnen trekken, als jij je een paar keer ziek meld dan zal de grote baas de hint wel begrijpen, en dan wordt jouw plek aan een ander gegeven
Hij had NIET met justitie moeten gaan praten, dan was dit alles niet gebeurd, what was Nabil thinking toen hij besloot te praten??
Zo iemand wil je toch niet als zoon/, broer/ neef??
Hij is de as van het kwaad.
Nabil is geen lieverdje, maar hij is niet degene die nu mensen aan het omleggen is. Laat de verantwoordelijkheid daar waar die hoort, bij de moordenaars en hun opdrachtgever.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 09-07-2021 21:51
0.07% gewijzigd
vrijdag 9 juli 2021 om 21:50
Miskotto schreef: ↑09-07-2021 20:21Ik blijf zeggen LEGALISEER DRUGS dan zijn we van dit gehakketak af.
Laat drugs gewoon toe, maar wel via de apotheek, die alles blijft monitoren. Ja ik hoor jullie schuddebuiken van het lachen.
Maar door legalisatie van drugs, zal het politieapparaat een last minder hebben.
Praat voor de grap eens met wat politiemensen en vraag hen wat de legalisatie van softdrugs voor invloed op hun werk heeft gehad. Legaliseren was het begin van de ellende waar we nu in zitten.
vrijdag 9 juli 2021 om 22:00
Dat klopt, maar in de volksmond spreken we van legalisatie.Macarinata schreef: ↑09-07-2021 21:57Softdrugs zijn nooit gelegaliseerd, alleen de verkoop wordt gedoogd.
vrijdag 9 juli 2021 om 22:05
Tegenwoordig gaat dat niet meer zo gemakkelijk, denk dat er niet echt meer te spreken valt van legalisatie.Nummer*Zoveel schreef: ↑09-07-2021 22:00Dat klopt, maar in de volksmond spreken we van legalisatie.
vrijdag 9 juli 2021 om 22:16
Nee een Nederlandse diplomaat doe in Afrika is....
vrijdag 9 juli 2021 om 22:22
Nee hoor zo werkt dat niet.Miskotto schreef: ↑09-07-2021 20:21Ik blijf zeggen LEGALISEER DRUGS dan zijn we van dit gehakketak af.
Laat drugs gewoon toe, maar wel via de apotheek, die alles blijft monitoren. Ja ik hoor jullie schuddebuiken van het lachen.
Maar door legalisatie van drugs, zal het politieapparaat een last minder hebben.
vrijdag 9 juli 2021 om 22:27
Alcohol is op sommige plekken en gedurende bepaalde (beperkte) perioden illegaal geweest, maar verder juist over het algemeen altijd toegestaan geweest in onze geschiedenis.
vrijdag 9 juli 2021 om 22:31
Nummer*Zoveel schreef: ↑09-07-2021 21:50Praat voor de grap eens met wat politiemensen en vraag hen wat de legalisatie van softdrugs voor invloed op hun werk heeft gehad. Legaliseren was het begin van de ellende waar we nu in zitten.
Sowieso, als je gaat legaliseren om meer grip te krijgen, waar stopt het dan?
Moeten we dan ook wapens weer legaal maken? Want als ze vrij verkrijgbaar zijn gaat men er beter mee om? En dan wil ik nog niet eens over andere bijkomende activiteiten denken die ze inzetten om aan geld en macht te komen...
En wat Bloosje in een ander topic zei: die man is zo sterk als een paard, dus als iemand er goed uit kan komen, dan is hij het wel
vrijdag 9 juli 2021 om 22:34
vrijdag 9 juli 2021 om 22:41
GenieInABottle schreef: ↑09-07-2021 22:34Wat bedoel je hiermee? De honderden coffeeshops in Nl laten toch echt zien dat softdrugs gedoogd / gelegaliseerd is. Of heb ik iets gemist?
Gebruik is legaal en verkoop vanuit koffieshops is legaal (mits binnen beperkte hoeveelheden), maar het kweken en hebben van grotere hoeveelheden is niet legaal.