Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
vrijdag 9 juli 2021 om 22:43
Fakename schreef: ↑09-07-2021 22:38Daar gaan we weer. Iedereen heeft speculaties. En het heeft inmiddels nergens meer mee te maken.
Je schiet iemand niet zomaar neer
Dat doe je niet omdat je iemand " Niet erg Aardig vindt
Je schiet iemand neer omdat je denkt dat het kan en jij er veel geld voor krijgt
Ook dit is speculeren. De politie geeft aan dat jonge schutters vaak helemaal niet veel geld krijgen, maar zij doen het omdat ze bang zijn en/of omdat ze denken dat ze er aanzien mee verwerven binnen het criminele circuit.
vrijdag 9 juli 2021 om 22:43
Nummer*Zoveel schreef: ↑09-07-2021 22:41Gebruik is legaal en verkoop vanuit koffieshops is legaal (mits binnen beperkte hoeveelheden), maar het kweken en hebben van grotere hoeveelheden is niet legaal.
Die snap ik. Maar dan begrijp ik nog steeds de post die ik quote niet
vrijdag 9 juli 2021 om 22:48
Taghi stelt tientallen miljoenen euro’s beschikbaar voor bevrijdingspoging uit EBI’
Politie en justitie vrezen een zeer gewelddadige bevrijdingspoging om Ridouan Taghi uit de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught te halen. Taghi zou daarvoor tientallen miljoenen euro’s beschikbaar hebben gesteld. Een neef zou op zoek zijn naar een commando voor zo’n uitbraak.
Een ’ontsnappingsfonds’ is niet de enige maatregel die Taghi zou hebben genomen, als voorzorg na een arrestatie. De politie beschikt over uiterst brisante informatie die door bronnen ook aan De Telegraaf is toegespeeld.
Taghi zou opdracht hebben gegeven om te onderzoeken of er in Afrika een Nederlandse diplomaat zou kunnen worden ontvoerd als wisselgeld voor vrijlating. Dit wordt door de opsporingsdiensten als reëel plan beschouwd en zeer serieus genomen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 9 juli 2021 om 22:48
.Nummer*Zoveel schreef: ↑09-07-2021 22:43Ook dit is speculeren. De politie geeft aan dat jonge schutters vaak helemaal niet veel geld krijgen, maar zij doen het omdat ze bang zijn en/of omdat ze denken dat ze er aanzien mee verwerven binnen het criminele circuit.
Klopt, niet in geld maar ze worden onder druk gezet en/ of gouden bergen beloofd
vrijdag 9 juli 2021 om 22:52
Of ze zijn opgegroeid met geweld en weten niet beter, of ze hebben een steekje los, of ze zijn verliefd op de baas, of ze denken de baas te kunnen worden en ga maar door. Dus wat je ook schrijft over motieven van een dader zonder deze gesproken te hebben of andere waterdichte info te hebben: het blijft speculatie.
vrijdag 9 juli 2021 om 22:57
Sowieso blijft het speculatie want we we weten niks en we zitten allemaal niet in de intimi. Dus we hopen ( denk ik) dat Peter uit komt!GenieInABottle schreef: ↑09-07-2021 22:52Of ze zijn opgegroeid met geweld en weten niet beter, of ze hebben een steekje los, of ze zijn verliefd op de baas, of ze denken de baas te kunnen worden en ga maar door. Dus wat je ook schrijft over motieven van een dader zonder deze gesproken te hebben of andere waterdichte info te hebben: het blijft speculatie.
vrijdag 9 juli 2021 om 22:57
Die Taghi is volgens mij echt de knettergekste psychopaat die Nederland ooit in de misdaad gekend heeft.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 9 juli 2021 om 22:59
fashionvictim schreef: ↑09-07-2021 22:57Die Taghi is volgens mij echt de knettergekste psychopaat die Nederland ooit in de misdaad gekend heeft.
Laten we hem vooral niet dat soort “eretitels” toekennen, want dergelijke types geilen daarop.
vrijdag 9 juli 2021 om 23:00
ja, dat heeft de politie in zijn beginjaren vreselijk onderschat.fashionvictim schreef: ↑09-07-2021 22:57Die Taghi is volgens mij echt de knettergekste psychopaat die Nederland ooit in de misdaad gekend heeft.
het is compleet uit de hand gelopen.
wij slapen nooit.
vrijdag 9 juli 2021 om 23:01
Ik ben het niet vaak met je eens FV maar nu absoluut wel!fashionvictim schreef: ↑09-07-2021 22:57Die Taghi is volgens mij echt de knettergekste psychopaat die Nederland ooit in de misdaad gekend heeft.
vrijdag 9 juli 2021 om 23:04
Die Taghi moet volgens mij toch zijn mannetjes gaan leren om hun mond te houden als ie ooit uit de gevangenis zou willen ontsnappen.
Niet alleen hij is bovendien knettergek.
Zijn halve omgeving is dat ook.
Niet alleen hij is bovendien knettergek.
Zijn halve omgeving is dat ook.
wissewis wijzigde dit bericht op 09-07-2021 23:04
21.89% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Heel heel eng en nog enger dat hij zoveel bewonderaars heeftfashionvictim schreef: ↑09-07-2021 22:57Die Taghi is volgens mij echt de knettergekste psychopaat die Nederland ooit in de misdaad gekend heeft.
valentinamaria schreef: ↑09-07-2021 23:00ja, dat heeft de politie in zijn beginjaren vreselijk onderschat.
Hoezo heeft de politie dat onderschat? We kunnen geen mensen preventief opsluiten, hoor.
vrijdag 9 juli 2021 om 23:07
die bende is gegroeid op straat.Nummer*Zoveel schreef: ↑09-07-2021 23:04Hoezo heeft de politie dat onderschat? We kunnen geen mensen preventief opsluiten, hoor.
daar kregen ze teveel de overhand, dealen, straatraces in Utrecht, etc.
daar is eigenlijk nooit veel aan gedaan, was een beetje van och, gaat wel weer over,
wij slapen nooit.
vrijdag 9 juli 2021 om 23:11
Wanneer was alcohol illegaal in Nederland?
Hard drugs, (opium, morfine, heroine) was vroeger wel legaal en er is een reden geweest om dat illegaal te maken. Begin 20e eeuw gebeurde dat bijvoorbeeld voor opium. Voor die tijd werd er best wat harddrugs gebruikt. En de effecten daarvan waren niet zo positief. Harddrugs zijn ontzettend verslavend en hebben zeer negatieve effecten.
Om dat te gaan legaliseren om zwak beleid te maskeren, is nogal wat. Dat moet je echt niet willen als samenleving.
dokje wijzigde dit bericht op 09-07-2021 23:13
3.73% gewijzigd
vrijdag 9 juli 2021 om 23:13
Grofweg, alle personen onder de 18 jaar niet meegerekend betekent dat, dat vrijwel elk individu drinkt. Lijkt me sterk. Ik ken al zo 30 personen die geen druppel drinken. Lijkt me dus niet waar.Athena1905 schreef: ↑09-07-2021 21:46Van de site van het Jellinek:
Hoeveel mensen zijn verslaafd aan alcohol en hoeveel komen hiervoor in behandeling?
In Nederland drinken 11,6 miljoen mensen. Er zijn 1.29 miljoen zware drinkers waarvan ruim 78.400 mensen afhankelijk zijn van alcohol.
vrijdag 9 juli 2021 om 23:17
vrijdag 9 juli 2021 om 23:19
valentinamaria schreef: ↑09-07-2021 23:00ja, dat heeft de politie in zijn beginjaren vreselijk onderschat.
https://pureluxe.nl/2021/02/vermogen-dr ... uan-taghi/In zijn jongere jaren maakte Taghi deel uit van de jeugdbende Bad Boys, die opereerde in de omgeving van Nieuwegein. In 1992 werd Taghi voor het eerst veroordeeld voor onder meer inbraken en wapenbezit. De ‘kleine’ hasjdealer weet zich door de jaren heen op te werken tot één van de nieuwste kopstukken in de Nederlandse onderwereld. De nu 43-jarige is lange tijd niet in beeld bij de politie, mede dankzij het feit dat hij zich in 2009 laat uitschrijven uit de gemeentelijke basisadministratie. Een truc die criminelen vaker gebruiken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 9 juli 2021 om 23:21
Ook dat is relatief. Wat is immers veel geld? Als je niet bijster intelligent bent en nooit veel hebt gehad, kan 1000 euro om iemand neer te knallen klinken als een godsvermogen.Nummer*Zoveel schreef: ↑09-07-2021 22:43Ook dit is speculeren. De politie geeft aan dat jonge schutters vaak helemaal niet veel geld krijgen, maar zij doen het omdat ze bang zijn en/of omdat ze denken dat ze er aanzien mee verwerven binnen het criminele circuit.
vrijdag 9 juli 2021 om 23:26
Nou ja 1000 euro voor een kansloze knul van de straat van 20 is gewoon aantoonbaar minder dan de ton die je (minstens) kwijt bent voor een ‘professionele’ huurmoordenaar. Daar hoef je niet lang over te filosoferen.ca726647543 schreef: ↑09-07-2021 23:21Ook dat is relatief. Wat is immers veel geld? Als je niet bijster intelligent bent en nooit veel hebt gehad, kan 1000 euro om iemand neer te knallen klinken als een godsvermogen.
vrijdag 9 juli 2021 om 23:28
in mijn vorige woonplaats wilde de plaatselijke drugsdealer ermee stoppen en werd politie informant.
die is op gruwelijke wijze om het leven gebracht, echt zeldzaam gruwelijk.
destijds werd de link met Taghi nog niet gelegd, dat kwam pas jaren later.
ik denk dat zijn bewonderaars kicken op zijn nietsontziendheid, en ook doodsbenauwd voor hem zijn.
wij slapen nooit.
vrijdag 9 juli 2021 om 23:28
Hangt ervanaf wat je ervoor krijgt. Goedkoop kan duurkoop zijn.
vrijdag 9 juli 2021 om 23:29
Maar die Taghi heeft helemaal geen strafblad, begreep ik.valentinamaria schreef: ↑09-07-2021 23:00ja, dat heeft de politie in zijn beginjaren vreselijk onderschat.
vrijdag 9 juli 2021 om 23:31
valentinamaria schreef: ↑09-07-2021 23:07die bende is gegroeid op straat.
daar kregen ze teveel de overhand, dealen, straatraces in Utrecht, etc.
daar is eigenlijk nooit veel aan gedaan, was een beetje van och, gaat wel weer over,
Hij heeft in zijn jonge jaren vastgezeten, dus er is wel degelijk wat aan gedaan.
Daarna verdween hij uit beeld en ging onder de radar werken. Dat is niet echt iets waar de politie wat mee kan. Ze kunnen natuurlijk niet elk drugsdealertje levenslang volgen voor het geval ze ooit uit mochten groeien tot echte klootzakken.