Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
madamecannibale schreef:
12-07-2021 18:01
Omroep Max gaat er nu een Special van maken op tv.

“Het tv-programma Tijd voor MAX komt dinsdagavond op NPO 1 met een speciale live-uitzending om geld op te halen voor de gouden tip in de verdwijningszaak van Tanja Groen. De inzamelingsactie werd vorige maand gestart door Peter R. de Vries. Inmiddels is al meer dan een half miljoen euro opgehaald.

Het doel is om minimaal 1 miljoen euro in te zamelen. Tijdens de Tijd voor Max-special Breng Tanja Thuis doen de ouders van Tanja eenmalig hun verhaal.”

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... anja-groen
Wat goed!
Kroonprinses schreef:
12-07-2021 18:08

Dankjewel voor de correctie. Heb mijn reactie aangepast.

:mrgreen:
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Wissewis schreef:
12-07-2021 18:13
Omdat Taghi en een paar andere "grote" criminelen intussen halve sterren zijn blijkbaar?
Iets, wat je met een plek in een roddel- en glamourprogramma nog maar eens bevestigt en bekrachtigt?
:sarcastic:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Loopt de familie van Delano G nu dan ook gevaar, omdat ze informatie naar buiten brengen die Taghi wellicht niet zint?
Geen motto
emanina schreef:
12-07-2021 18:23

Loopt de familie van Delano G nu dan ook gevaar, omdat ze informatie naar buiten brengen die Taghi wellicht niet zint?

Ongetwijfeld.
Kroonprinses schreef:
12-07-2021 14:10
Hele wijken? Echt? Een paar families ja, maar HELE wijken? Beetje overdreven als je het mij vraagt.

Punt was overigens de aanname dat Antillianen er alles aan doen om de jongeren op het rechte spoor te houden en Marokkanen liever uitkering trekken en hun criminele kinderen het grote geld laten binnenhalen. Daarop zeg ik dat ook de Marokkaanse gemeenschap die ik ken precies hetzelfde doet. Maar ik begrijp nu dat hele wijken met Marokkanen hier niets aan doen en ik onder een steen leef.
Nogmaals ik bedoelde het niet lullig. Maar idd hele wijken ja. En dan met name hele wijken met flatgebouwen. Hier in de stad zelfs 2 wijken. Waar je echt niet alleen in ga in de avond. Mede omdat het niet prettig voelt maar je ook niet welkom bent. Het schijnt wel het plan te zijn het platte gaan gooien (de flats)
[quote=*Hestia* ja dat denk ik ook. Arme mensen. Maar goed dat ze wel naar buiten treden.
*Sikkepit* schreef:
12-07-2021 18:21
Iets, wat je met een plek in een roddel- en glamourprogramma nog maar eens bevestigt en bekrachtigt?
:sarcastic:
dat is toch persvrijheid. En ik denk dat ze er zeker nu over doorgaan. Het is niet alleen maar glamour 🙈
Love2themoon schreef:
12-07-2021 18:31
dat is toch persvrijheid. En ik denk dat ze er zeker nu over doorgaan. Het is niet alleen maar glamour 🙈
Natuurlijk. En persvrijheid moet je koesteren.
Maar als programmamaker maak je ook inhoudelijke keuzes die de toon zetten in je programma.
Door zware criminelen eenzelfde label en aandacht te geven als BN'ers en 'sterren' geef je ze, naar mijn oordeel, steeds een podium en daarmee een glamourstatus die onterecht en ongepast is.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Heb zo te doen met V. van Assen. Je hoort de zenuwen in haar stem bij de uitzending vandaag.
C'est la vie
SusieFlower schreef:
12-07-2021 18:40
Heb zo te doen met V. van Assen. Je hoort de zenuwen in haar stem bij de uitzending vandaag.
Niet moeilijk als er elk moment een oen met een raket-spul voor de deur kan staan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
12-07-2021 18:41
Niet moeilijk als er elk moment een oen met een raket-spul voor de deur kan staan.
Zeker, absoluut heel begrijpelijk.
C'est la vie
Love2themoon schreef:
12-07-2021 18:28
Nogmaals ik bedoelde het niet lullig. Maar idd hele wijken ja. En dan met name hele wijken met flatgebouwen. Hier in de stad zelfs 2 wijken. Waar je echt niet alleen in ga in de avond. Mede omdat het niet prettig voelt maar je ook niet welkom bent. Het schijnt wel het plan te zijn het platte gaan gooien (de flats)

Ik bedoel het ook niet lullig maar wat je zegt is dat in elke woning in zo'n flat een familie woont die dealt? Hele flatgebouwen met alleen maar criminelen? Een hele wijk lijkt me zo sterk, dat in een wijk veel rottigheid kan zitten geloof ik meteen. Misschien bedoel je dat en zo ja, dan zijn er sommige wijken waar er veel criminaliteit is inderdaad maar niet achter elke deurbel schuilt een maffioso.
VGM1980 schreef:
12-07-2021 15:30
Hier wel hoor, ook ouders met kleine kinderen. Die zwerven vaak over straat terwijl de ouders overdag op de bank liggen te slapen of knetterstoned in hun voortuin zitten.
En dat meld je ook netjes bij de hulpinstanties?
Wissewis schreef:
12-07-2021 18:41

Oen, waar hoor je het nog.
*Hestia* schreef:
12-07-2021 18:55
Oen, waar hoor je het nog.
Een criminele oen.
Ik hoorde net op het de radio dat de uitzending vandaag in Hilversum is, beetje dom om dat bekend te maken.
Tenzij het niet de echte plek is natuurlijk..
Hoitjes2021 schreef:
12-07-2021 19:18
Ik hoorde net op het de radio dat de uitzending vandaag in Hilversum is, beetje dom om dat bekend te maken.
Tenzij het niet de echte plek is natuurlijk..
Als crimineel zou ik anders toch wel denken "waar anders dan in Hilversum".

Het is niet dat ze op 2 dagen tijd zomaar ergens anders een studio kunnen bouwen zonder dat het dan nog opvalt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
*Moxxie* schreef:
12-07-2021 12:48
Als ik familie van Delano was hield ik mijn mond, zo'n held ben ik niet.
Dit.
Wissewis schreef:
12-07-2021 19:19
Als crimineel zou ik anders toch wel denken "waar anders dan in Hilversum".

Het is niet dat ze op 2 dagen tijd zomaar ergens anders een studio kunnen bouwen zonder dat het dan nog opvalt.
Er zijn wel meer studio’s in NL. In de Mediarena in Amsterdam zitten ook studio’s.
Kroonprinses schreef:
12-07-2021 18:51
Ik bedoel het ook niet lullig maar wat je zegt is dat in elke woning in zo'n flat een familie woont die dealt? Hele flatgebouwen met alleen maar criminelen? Een hele wijk lijkt me zo sterk, dat in een wijk veel rottigheid kan zitten geloof ik meteen. Misschien bedoel je dat en zo ja, dan zijn er sommige wijken waar er veel criminaliteit is inderdaad maar niet achter elke deurbel schuilt een maffioso.
In Napels is het wel zo. En nota bene Italië vindt dat wij veel en veel te naïef zijn. Broer van de kroongetuige loopt heus geen gevaar hoor. Ja en toen. We moeten onze naïviteit van 'dat zal toch wel niet' laten varen en van het ergste uitgaan in de criminaliteitsbestrijding.
minnimouse schreef:
12-07-2021 19:54
Er zijn wel meer studio’s in NL. In de Mediarena in Amsterdam zitten ook studio’s.
In Hilversum is de beveiliging op niveau, elders niet
Macarinata schreef:
12-07-2021 20:09
In Napels is het wel zo. En nota bene Italië vindt dat wij veel en veel te naïef zijn. Broer van de kroongetuige loopt heus geen gevaar hoor. Ja en toen. We moeten onze naïviteit van 'dat zal toch wel niet' laten varen en van het ergste uitgaan in de criminaliteitsbestrijding.
Ik zie het niet gebeuren in Nederland. Bureaucratie, technocratie, naïeviteit, te duur, kost volharding. Nee, er gaan gewoon meer doden vallen, volgt er weer een ach en wee op tv, ze dronken een glas, deden een plas....veiligheid van bevolking is geen prioriteit.
smulrol schreef:
12-07-2021 20:12
In Hilversum is de beveiliging op niveau, elders niet
Hoe weet je dat?
Geen motto
*Sikkepit* schreef:
12-07-2021 18:36
Natuurlijk. En persvrijheid moet je koesteren.
Maar als programmamaker maak je ook inhoudelijke keuzes die de toon zetten in je programma.
Door zware criminelen eenzelfde label en aandacht te geven als BN'ers en 'sterren' geef je ze, naar mijn oordeel, steeds een podium en daarmee een glamourstatus die onterecht en ongepast is.
Mee eens. Zouden ze zichzelf deze vraag bij Boulevard ook stellen inmiddels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven