Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Kroonprinses schreef:
12-07-2021 13:49
Ik ken geen hele wijken met Marokkaanse ouders die het wel best vinden dat hun kinderen en andere naasten aan gort worden geschoten voor wat duiten, maar jij kent die wijken wel begrijp ik? Dan zou je de politie van hele waardevolle informatie kunnen voorzien namelijk.
Sterker nog: ik woon in zo'n wijk die bekend staat om de criminele jongeren van Noordafrikaanse afkonst. Nooit iets van gemerkt in de 16 jaar dat ik hier naar tevredenheid woon. Rotte appels zitten in iedere mand, of het nu jonagolds zijn of golden delicious.
smulrol schreef:
12-07-2021 15:55
Marrokkaanse ouders die knetter stoned in de voortuin zitten? Krat bier erbij ook soms? :@@:
Met alcohol heb ik ze nog niet gezien, zijn trouwens met name Marrokanen (de mannen, de vrouw blijft binnen) en Antillianen, waarvan moeders ook buiten in haar badjas zit.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ze geven inderdaad geen overlast, ze zijn niet luidruchtig of ladderzat en vallen geen mensen lastig. Enige sneue vind ik dat de kinderen al jong over straat zwerven.
Kroonprinses schreef:
12-07-2021 14:10
Hele wijken? Echt? Een paar families ja, maar HELE wijken? Beetje overdreven als je het mij vraagt.

Punt was overigens de aanname dat Antillianen er alles aan doen om de jongeren op het rechte spoor te houden en Marokkanen liever uitkering trekken en hun criminele kinderen het grote geld laten binnenhalen. Daarop zeg ik dat ook de Marokkaanse gemeenschap die ik ken precies hetzelfde doet. Maar ik begrijp nu dat hele wijken met Marokkanen hier niets aan doen en ik onder een steen leef.
In Duitsland is de zware criminaliteit in handen van Arabische clans en Balkan maffia.
Mbt de Arabische clans zijn het rond de 200 families die het monopolie op de zware criminaliteit hebben. Waarom zou dat hier niet in handen van een aantal families kunnen zijn? Denk je echt dat Nederland beter is dan Duitsland?
Daarom vind ik Peter een gouden vent: die weet dat criminaliteit niet discrimineert en stigmatiseert geen doelgroepen wat hier dus wel gebeurt. Ik zou een voorbeeld nemen aan zo'n man die boven alles voor rechtvaardigheid staat.
Kroonprinses schreef:
12-07-2021 13:49
Ik ken geen hele wijken met Marokkaanse ouders die het wel best vinden dat hun kinderen en andere naasten aan gort worden geschoten voor wat duiten, maar jij kent die wijken wel begrijp ik? Dan zou je de politie van hele waardevolle informatie kunnen voorzien namelijk.
Hun eigen kinderen aan gort geschoten niet , maar ik ken wel een wijk met veel criminaliteit waarbij de ouders of meedoen of wegkijken. Als er iets gebeurd heeft nooit iemand iets gezien. Zelfde als met die trouwstoetmepper, niemand kende die gast zogenaamd en uiteindelijk bleek het de zoon/broer/neef te zijn van de getuigen. De politie heeft in die wijken ook niet zoveel te zeggen.
amarna schreef:
12-07-2021 16:02
Sterker nog: ik woon in zo'n wijk die bekend staat om de criminele jongeren van Noordafrikaanse afkonst. Nooit iets van gemerkt in de 16 jaar dat ik hier naar tevredenheid woon. Rotte appels zitten in iedere mand, of het nu jonagolds zijn of golden delicious.

Ik denk ook dat de berichten over hele wijken met criminele Marokkanen overtrokken zijn en bedoeld waren om verkapt te discrimineren.
anoniem_6508290274dd1 wijzigde dit bericht op 12-07-2021 18:06
1.91% gewijzigd
_melon schreef:
12-07-2021 15:57
Ik durf het niet te zeggen, maar ze willen niet voor niks anoniem blijven, dus dat zal wel dan.
Voor ons zijn ze anoniem maar die Taghi weet nu toch dat zijn eigen familie hem verlinkt?
Dokje schreef:
12-07-2021 16:27
In Duitsland is de zware criminaliteit in handen van Arabische clans en Balkan maffia.
Mbt de Arabische clans zijn het rond de 200 families die het monopolie op de zware criminaliteit hebben. Waarom zou dat hier niet in handen van een aantal families kunnen zijn? Denk je echt dat Nederland beter is dan Duitsland?

We hadden het over hele woonwijken. Niet over maffia families.
redbulletje schreef:
12-07-2021 16:30
Voor ons zijn ze anoniem maar die Taghi weet nu toch dat zijn eigen familie hem verlinkt?
De verdachte Delano G is een volle neef van een van Taghi z'n belangrijke pionnen/handlangers. Dus geen familie van Taghi zelf.
Maar de neef en Delano zullen vast ook wel weten om wie het gaat ja. Geen idee.

Misschien is verder niemand in de familie van het pad af, dan kan het iedereen zijn?
*Edit of juist iedereen koekkoek.
_melon wijzigde dit bericht op 12-07-2021 16:34
3.55% gewijzigd
redbulletje schreef:

Wat ik weet is dat in die kringen iedereen elkaar kent en elkaars naasten. Voor ons inderdaad anoniem maar voor hun niet.
o nee hoor, hier zijn hier ook veel Nederlanders die dealen, dat is voornamelijk jeugd. Ook daar merk je overdag niks van, dat gebeurd veel s' nachts. Daar merk je wel wat van want ze vernielen regelmatig, zijn ook vaak stomdronken en zitten met kratjes bier in het park.
Kroonprinses schreef:
12-07-2021 16:31
We hadden het over hele woonwijken. Niet over maffia families.
Waar denk jij dat die clans wonen?
Kroonprinses schreef:

Ik denk ook dat de berichten over hele wijken met criminele Marokkanen overtrokken is en bedoeld is om verkapt te discrimineren.

Laat dat verkapt maar weg.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Dokje schreef:
12-07-2021 17:36
Waar denk jij dat die clans wonen?
In huizen net als de rest van 83 miljoen inwoners van Duitsland. Open er een topic over anders, hier is dit niet van toegevoegde waarde
Ik vind het initiatief van omroep Max om 1 miljoen op te halen voor de zoektocht naar Tanja Groen dan wel weer heel mooi.
madamecannibale schreef:
12-07-2021 17:55
Ik vind het initiatief van omroep Max om 1 miljoen op te halen voor de zoektocht naar Tanja Groen dan wel weer heel mooi.

Da's toch geen initiatief van Omroep Max maar van Peter zelf?
We're just two lost souls
Een kostbare raketwerper verspillen aan zo'n ongelooflijk flut programma als RTL Boulevard, hoe dom kun je zijn :facepalm:
Kroonprinses schreef:
12-07-2021 16:28
Daarom vind ik Peter een gouden vent: die weet dat criminaliteit niet discrimineert en stigmatiseert geen doelgroepen wat hier dus wel gebeurt. Ik zou een voorbeeld nemen aan zo'n man die boven alles voor rechtvaardigheid staat.
Inderdaad. Je kunt van alles vinden van zijn journalistieke stijl maar niemand heeft hem ooit kunnen betrappen op vooroordelen, stemmingmakerij, etc. Altijd de feiten eerst.
Kattentuintje schreef:
12-07-2021 17:58
Omroep Max gaat er nu een Special van maken op tv.

“Het tv-programma Tijd voor MAX komt dinsdagavond op NPO 1 met een speciale live-uitzending om geld op te halen voor de gouden tip in de verdwijningszaak van Tanja Groen. De inzamelingsactie werd vorige maand gestart door Peter R. de Vries. Inmiddels is al meer dan een half miljoen euro opgehaald.

Het doel is om minimaal 1 miljoen euro in te zamelen. Tijdens de Tijd voor Max-special Breng Tanja Thuis doen de ouders van Tanja eenmalig hun verhaal.”

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... anja-groen
Iets anders: waarom heeft iemand ooit verzonnen om crimineel nieuws onderdeel te maken van een entertainment/showbiz/roddel-programma?
Kattentuintje schreef:
12-07-2021 17:58

Dat begreep ik ook. Zijn initiatief en de oproep is om te blijven doneren.
*Hestia* schreef:
12-07-2021 17:46
Laat dat verkapt maar weg.

Dankjewel voor de correctie. Heb mijn reactie aangepast.
ca726647543 schreef:
12-07-2021 18:02
Iets anders: waarom heeft iemand ooit verzonnen om crimineel nieuws onderdeel te maken van een entertainment/showbiz/roddel-programma?
Je haalt me de woorden uit de mond.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
ca726647543 schreef:
12-07-2021 18:02
Omdat Taghi en een paar andere "grote" criminelen intussen halve sterren zijn blijkbaar?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven