Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Oké ik voel me nu heel blond, maar hoe weet die familie dat? Heeftie het vooraf uitgebreid besproken ofzo? :O
_melon schreef:
12-07-2021 12:10
Oké ik voel me nu heel blond, maar hoe weet die familie dat? Heeftie het vooraf uitgebreid besproken ofzo? :O
Dat vroeg ik mij dus ook af.
Wisten ze het al en deden ze er niets mee of weten ze het nu pas en van wie dan want Delano zit in beperking dus mag behalve met zijn advocaat geen contact met de buitenwereld.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
_melon schreef:
Ik dacht dus precies hetzelfde!
Ook een Pluviofiel
_melon schreef:
Hij is toch een neef van een andere zware crimineel, dus het zal wel in de familie zitten.
redbulletje schreef:
12-07-2021 12:33
Hij is toch een neef van een andere zware crimineel, dus het zal wel in de familie zitten.
Ja, alleen is deze familie naar de krant gestapt;

https://nos.nl/collectie/13868/artikel/ ... p-de-vries

Als je in dezelfde wereld zit doe je dat niet toch, lijkt me.
Als ik familie van Delano was hield ik mijn mond, zo'n held ben ik niet.
Kattentuintje schreef:
12-07-2021 11:06
Een raketwerper en automatische wapens? Dat klinkt bijna zoals Charlie Hebdo, al is het dan om een andere reden. My goodness.

Het is zo raar. Ergens weet je wel dat het gebeurt, dat het bestaat. Ik bedoel: al die series en films zijn ook niet alleen maar verzonnen. Maar het is altijd super ver van je bed. Nog steeds natuurlijk, ik bedoel ik werk niet bij die redactie en ik ken Peter R ook alleen maar van tv. Maar het is opeens wel zichtbaar.

Ik ben er heus niet de hele tijd mee bezig, mijn leven gaat door. Maar het zit toch ergens een beetje in mijn achterhoofd allemaal steeds. Zo bizar wat er allemaal gebeurt!
Is bij de Telegraaf en de Panorama ook gebeurd.
Rosabella1 schreef:
12-07-2021 12:13
Dat vroeg ik mij dus ook af.
Wisten ze het al en deden ze er niets mee of weten ze het nu pas en van wie dan want Delano zit in beperking dus mag behalve met zijn advocaat geen contact met de buitenwereld.
Ja heel vreemd dit.
minnimouse schreef:
12-07-2021 13:01
Ja heel vreemd dit.
misschien hebben ze het gehoord van vrienden van Delano.

de meeste Antillianen zijn gewoon keurig nette burgers.
die gemeenschap doet echt haar stinkende best om hun jongeren op het rechte spoor te houden.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
12-07-2021 13:30

die gemeenschap doet echt haar stinkende best om hun jongeren op het rechte spoor te houden.

Ik geloof dat dit voor de meeste gemeenschappen geldt. Niemand is er bij gebaat om hele families kapot te maken en in de ellende te laten storten.

Dat verbaast me nog het meest: je in zulke criminele kringen begeven, raakt iedere nabije familielid/partner/kennis etc. Een foute beweging en je moeder/vader/broer/zus/echtgenoot/kind kan en wordt in sommige gevallen vermoord.

Ook in de Marokkaanse gemeenschap wordt van alles gedaan om voor criminaliteit vatbare jongeren uit dat circuit te houden.
Kroonprinses schreef:
12-07-2021 13:40
Ik geloof dat dit voor de meeste gemeenschappen geldt. Niemand is er bij gebaat om hele families kapot te maken en in de ellende te laten storten.

Dat verbaast me nog het meest: je in zulke criminele kringen begeven, raakt iedere nabije familielid/partner/kennis etc. Een foute beweging en je moeder/vader/broer/zus/echtgenoot/kind kan en wordt in sommige gevallen vermoord.

Ook in de Marokkaanse gemeenschap wordt van alles gedaan om voor criminaliteit vatbare jongeren uit dat circuit te houden.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-07-2021 06:13
Reden: Generaliseren en discrimineren
15.99% gewijzigd
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
12-07-2021 13:30

Er wordt toch niet beweerd dat de meesten niet zouden deugen?
valentinamaria schreef:
12-07-2021 13:45
[...]

Ik ken geen hele wijken met Marokkaanse ouders die het wel best vinden dat hun kinderen en andere naasten aan gort worden geschoten voor wat duiten, maar jij kent die wijken wel begrijp ik? Dan zou je de politie van hele waardevolle informatie kunnen voorzien namelijk.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-07-2021 09:15
Reden: quote verwijderd
23.95% gewijzigd
Kroonprinses schreef:
12-07-2021 13:49
Ik ken geen hele wijken met Marokkaanse ouders die het wel best vinden dat hun kinderen en andere naasten aan gort worden geschoten voor wat duiten, maar jij kent die wijken wel begrijp ik? Dan zou je de politie van hele waardevolle informatie kunnen voorzien namelijk.
de politie weet zelf ook wel waar de wijken zijn waar drugshandel een normale verdienste is.
daar komen ze dan ook liever niet.
wij slapen nooit.
Kroonprinses schreef:
12-07-2021 13:49
geen hele wijken kennen? Leef je onder een steen dan? Oprecht niet rot bedoeld maar enerzijds gelukkig maar dat je het niet kent.
hier heb je ook wijken waar mensen vooral s' avonds en s' nachts 'werken' (dealen) maar je gerust ook mensen overdag ziet aanbellen om drugs te kopen. Iedereen hier weet dat dat in die wijken gebeurd.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Love2themoon schreef:
12-07-2021 13:54
geen hele wijken kennen? Leef je onder een steen dan? Oprecht niet rot bedoeld maar enerzijds gelukkig maar dat je het niet kent.

Hele wijken? Echt? Een paar families ja, maar HELE wijken? Beetje overdreven als je het mij vraagt.

Punt was overigens de aanname dat Antillianen er alles aan doen om de jongeren op het rechte spoor te houden en Marokkanen liever uitkering trekken en hun criminele kinderen het grote geld laten binnenhalen. Daarop zeg ik dat ook de Marokkaanse gemeenschap die ik ken precies hetzelfde doet. Maar ik begrijp nu dat hele wijken met Marokkanen hier niets aan doen en ik onder een steen leef.
valentinamaria schreef:
12-07-2021 13:45
[...]
welke wijken bedoel je?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-07-2021 09:16
Reden: quote verwijderd
51.03% gewijzigd
smulrol schreef:
12-07-2021 14:11
welke wijken bedoel je?
ken jij Nieuwegein een beetje?
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
12-07-2021 14:12
ken jij Nieuwegein een beetje?
Nee wel Amsterdam. Ik woon in een 'beruchte' buurt, maar hier zijn geen ouders die dealen
Hier wel hoor, ook ouders met kleine kinderen. Die zwerven vaak over straat terwijl de ouders overdag op de bank liggen te slapen of knetterstoned in hun voortuin zitten.
_melon schreef:
12-07-2021 12:39
Ja, alleen is deze familie naar de krant gestapt;

https://nos.nl/collectie/13868/artikel/ ... p-de-vries

Als je in dezelfde wereld zit doe je dat niet toch, lijkt me.
Maar komt er nu niet een prijs op hun hoofd te staan? Lijkt me dat ze in dat milieu familie niet sparen als die de criminele tak verlinken.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 12-07-2021 15:36
0.23% gewijzigd
Krijg net t nieuws te lezen ' schietpartij in Den Haag'
VGM1980 schreef:
12-07-2021 15:30
Hier wel hoor, ook ouders met kleine kinderen. Die zwerven vaak over straat terwijl de ouders overdag op de bank liggen te slapen of knetterstoned in hun voortuin zitten.
Marrokkaanse ouders die knetter stoned in de voortuin zitten? Krat bier erbij ook soms? :@@:
redbulletje schreef:
12-07-2021 15:34
Maar komt er nu niet een prijs op hun hoofd te staan? Lijkt me dat ze in dat milieu familie niet sparen als die de criminele tak verlinken.
Ik durf het niet te zeggen, maar ze willen niet voor niks anoniem blijven, dus dat zal wel dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven