Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..

vrijdag 16 juli 2021 om 00:40
Gewoon niet op letten idd.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
vrijdag 16 juli 2021 om 00:47
Dit dus, ik dacht dat 'ie nooit zo serieus genomen werd. En het is natuurlijk een beroep dat zeker een risico inhoudt. Alsnog tragisch ja.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑15-07-2021 23:49Laten we vooral niet iemand heilig verklaren omdat ie toevallig dood is.
Ik vond het een schijtirritante man. Maar ik vind het echt heel naar dat ie doodgeschoten is.
vrijdag 16 juli 2021 om 00:52
Huh???! Ja en ik plaats tig vraagtekens omdat ik gewoon echt werkelijk niet begrijp dat je daar niet van op de hoogte bent. Pete R. de Vries hield zich bezig met zaken waar jij je vingertoppen nog niet eens zou willen branden. En hij gaf alles, letterlijk. Dus hou op om deze HELD want dat is hij te bashen!
agaig wijzigde dit bericht op 16-07-2021 01:25
0.48% gewijzigd

vrijdag 16 juli 2021 om 01:02
Serieus heb ik hem altijd wel genomen hoor. Kijk maar wat hij allemaal voor elkaar heeft gekregen door zich vast te bijten en nooit meer los te laten.
Ik geloof wel dat hij een heldenstatus verdiend heeft. Een held dus, géén heilige. Hij was ook gewoon een mens met zijn nukken en streken zoals collega's en bekende dat ook gewoon vertelde op tv vanavond. Ik begrijp de overgevoelige reacties hier dus niet zo (van mensen die hem dus 'niet' persoonlijk hebben gekend).

vrijdag 16 juli 2021 om 01:35
Zullen we het even over de katten hebben, dan zijn een aantal mensen vast heel blij

Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.

vrijdag 16 juli 2021 om 07:12
Rust zacht Peter
Even los van het medeleven voor zijn familie, wie moet nu alle ouders van vermiste en vermoorde kinderen op de sterf/vermissingsdag de ouders een bloemetje sturen?
Waar je ook mag zijn, ik hoop, zoals iemand al zei, dat je omringd wordt door alle die kinderen waar je voor op kwam

Even los van het medeleven voor zijn familie, wie moet nu alle ouders van vermiste en vermoorde kinderen op de sterf/vermissingsdag de ouders een bloemetje sturen?
Waar je ook mag zijn, ik hoop, zoals iemand al zei, dat je omringd wordt door alle die kinderen waar je voor op kwam

"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)

vrijdag 16 juli 2021 om 07:16
Ik kende Peter niet echt goed, ik heb zijn zaken nooit gevolgd en kijk geen NL talkshows waar hij vaak in verscheen maar kreeg toch wel even kippenvel van die beelden van hem gisteren. Het leek mij ook totaal geen makkelijke man.
Ik mocht Peter wel als ik hem ergens voorbij zag komen, maar ik houd wel van dat directe en tegendraadse. En ik heb er enorm veel respect voor dat hij zich zo kon vastbijten in een zaak en zo onbevreesd was terwijl hij met zulk gevaarlijk volk om ging.
Mooi ook die quotes die hij had laten tattooeren. Zelf zou ik niet half zoveel lef hebben als Peter. Ik vond de beelden die ze lieten zien van hem erg onwerkelijk, net alsof hij volgende week nog ergens bij een talkshow naar binnen zou wandelen.
Ik mocht Peter wel als ik hem ergens voorbij zag komen, maar ik houd wel van dat directe en tegendraadse. En ik heb er enorm veel respect voor dat hij zich zo kon vastbijten in een zaak en zo onbevreesd was terwijl hij met zulk gevaarlijk volk om ging.
Mooi ook die quotes die hij had laten tattooeren. Zelf zou ik niet half zoveel lef hebben als Peter. Ik vond de beelden die ze lieten zien van hem erg onwerkelijk, net alsof hij volgende week nog ergens bij een talkshow naar binnen zou wandelen.
vrijdag 16 juli 2021 om 07:18
Over de discussie hierboven, natuurlijk was hij bloedirrtant, dubbel bloedirritant en misschien wel bloedirritant in het kwadraat. Vooral om in die (kinder)moordzaken te bereiken wat Peter heeft bereikt moet je ook wel zo zijn anders krijg je niet voor elkaar wat hij voor elkaar heeft gekregen.
Echter heeft hij ook een andere kant, die aflatende steun aan de ouders en mensen waar hij voor vocht.
Dan kan je je een hoop zeggen, geef mij dan ook maar dat irritante mannetje. Hij stond voor waar hij in geloofde en dat droeg hij uit. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben. En dan 100 keer liever dit irritante mannetje dan iemand die zegt dat hij iets doet en zijn woord keer op keer niet na komt.
Echter heeft hij ook een andere kant, die aflatende steun aan de ouders en mensen waar hij voor vocht.
Dan kan je je een hoop zeggen, geef mij dan ook maar dat irritante mannetje. Hij stond voor waar hij in geloofde en dat droeg hij uit. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben. En dan 100 keer liever dit irritante mannetje dan iemand die zegt dat hij iets doet en zijn woord keer op keer niet na komt.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"

vrijdag 16 juli 2021 om 07:44
Maar dat was het juist he , hij was niet bang voor de consequenties. Hij wilde gewoon leven zonder restricties.
Hij laat gelukkig voor zijn familie een indrukwekkende nalatenschap na .
Of dat je hem nu een fijne persoonlijkheid vond of niet hij heeft voor heel veel mensen ontzettend veel betekend .
En ik baal dat ik het nu echt
In de verleden tijd moet typen .
Of dat je hem nu een fijne persoonlijkheid vond of niet hij heeft voor heel veel mensen ontzettend veel betekend .

vrijdag 16 juli 2021 om 07:56
Ja, zo begreep ik het ook, dat hij niet in angst wilde leven en met zoveel restricties. Begrijpelijk natuurlijk, maar ik had daar echt het lef niet voor gehad. Ik heb daar enorm veel respect voor, hoe hij in het leven stond, hoe hij zich inzette tegen onrecht.Yildizlar2 schreef: ↑16-07-2021 07:44Maar dat was het juist he , hij was niet bang voor de consequenties. Hij wilde gewoon leven zonder restricties.
Daar ben ik dan echt stil van En dat vind ik enorm inspirerend.