Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ik denk ook aan duizendschool bij de avondvierdaagse! En ik heb hem zojuist ook weer uitgelopen, maar geen medaille. Es, Lizzy kan toch al best meelopen? Nippi deed dit jaar al voor de tweede keer mee, en meer kindjes uit zijn klas. Of had ze geen zin?

Jullie aanname dat ik lekker geslapen heb is helaas niet waar trouwens, want ik lag wakker van de hoofdpijn. Nog niet over, dus vannacht zal ook weer niet echt lekker zijn. Maar er is licht aan het einde van de tunnel.

Hier komt man nooit (meer) dronken thuis. Komt voornamelijk omdat hij hier weinig sociaal leven heeft. Heeft zo zijn voordelen. Want van katerige man zou ik ook balen.
Balen, Nippo! medicijnen helpen niet of wil je nog niet ivm met BV?
Wat trouwens heel stom was aan de a4daagse, was dat we van de organisatie al een uur voor vertrek moesten opstellen. Waardoor al die kinderen gingen vervelen en rennen, en Nippi uiteraard struikelde en flinke schaafwonden had. Hij was thuis ook al tegen een deurpost gelopen. Dus we hebben aardig op hem in moeten praten voor hij mee wilde lopen.

Ik realiseerde me vanmorgen net op tijd dat de schoolfotograaf kwam. En ik wilde wel graag een foto, want we hebben er geen van alledrie. Dus ik heb nog net op tijd voorkomen dat de kinderen met chocoladepasta tot achter de oren, ongekamde haren en vreemde kleurencombinaties naar school gingen (en Nipje met een twee maten te kleine gevoerde winterbroek). Wel jammer alleen dat Nipje altijd heel suf op foto's staat, want zo gauw hij een toestel ziet houdt hij op met lachen. Het zal me benieuwen dus.

Ik moet eens gaan denken wat ik met de kinderkamers doe. Die van Pammannie zag er heel leuk uit, maar dat bed past bij ons niet (schuine kap). Voor Nippa zal het wel een prinsessenthema worden, maar voor Nippi vind ik het lastiger.

Pamman al thuis?
Jawel, maar helpen maar tijdelijk. Nadat ik jouw info heb gehad is het toch een stuk makkelijker dan de vorige keren. Want toen ben ik voorzichtig dan wellicht nodig geweest. Ik heb Nipje om 10 uur gevoed, en daarna geslikt. Met een halfwaardetijd van 2 uur lijkt het me dat ik morgenvroeg probleemloos kan voeden zonder eerst te kolven. Zeker aangezien er toch maar heel weinig in de bv terecht komt.
is mijn info toch nog ergens goed voor
ik zal duimen voor een enigszins goede nacht, Nippo. Dat heb je zo langzamerhand echt wel verdiend en ik neem mijn petje diep voor je af, dat je ondanks alles overeind bent.

ik ga ook slapen; trusten!
Ik kreeg een roos, van de directeur van de school. Die stond voor het ziekenhuis samen met de concierge roosjes uit te delen. Wij moesten steeds 20 minuten voor vertrek aanwezig zijn, Nippo. Dat was nét te doen voor de kinderen.

Wij kregen gisteren de foto's binnen van de schoolfotograaf en ik vond oudste en zo raar opstaan. Een neplach, een soort grimas, gekkebekkentrekkerij, dát. Ik vroeg hem waarom, en het antwoord was: vonk leuk. Ik vind het raar dat die fotograaf dat accepteert, sorry hoor. Hubbie heeft em onder de scanner gelegd, zodat we de foto wel hebben, maar het zakje sturen we terug.

Meis deed ook mee, Esther. Is het bij jullie pas vanaf een bepaalde leeftijd misschien?
Ik heb er gewoon niemand over gehoord, volgens mij lopen ze hier pas vanaf groep III mee.
Mogge!

Allemaal lekker geslapen? Het is hier lastige-vragen-tijd. Gisteravond hebben we al God vs Jezus behandeld (Lizzy heeft aangekondigd dat ze niet in God gelooft, ze denkt dat hij in de Hemel is. ) daarna het universum ("hoe kan het dat we door de ruimte vliegen zonder dat we het merken"), vanochtend om zes waren de geboorte, de placenta en het aantal liters bloed in een gemiddeld lijf aan de beurt en nu zijn we bij het stervensproces aangekomen.

Pffffff.
Ze kunnen hier ook zo dramatisch doen over een druppel bloed, dan zeg ik altijd 'je hebt nog drie liter over, dus niet zo zeuren'.

Verder is mijn schoonzusje zwanger, ligt mijn oma op sterven, gaan ze bij Liz op school iets communie-achtigs doen en hebben we net een boek over de planeten gekregen.

Wel te begrijpen dus.
Ik benijd je niet Es

Goehoehoehoed Remma!

Ik ga de avondvierdaagse zeker weten overslaan. Ze kan het vast wel, qua afstand, maar ik vind haar niet bepaald energiek de laatste tijd.

Ik was gister in slaap gekukeld bij Mini, toen ben ik maar meteen doorgegaan naar eigen bed. Mannie werd om 3 uur wakker om te plassen, Mini toen ik net weer in slaap viel en toen was Mannie bang. Ik ben bij hem gaan liggen maar dat was geen succes. Gelukkig lag ik op tijd in bed. Pamman is naar zwemles met Mini, ze huppelde de deur uit dus ik hoop dat het dit keer wat makkelijker gaat.

Nip, dat bed van Mannie hebben ze ook in een lage variant (laag bed met opbouw), past dat wel?

Pamman kwam gister trouwens toch naar huis, hij vond het zelf ook gekkigheid om wéér over te werken.

Mannie is niet van me af te slaan, was eerst heel lief maar begint nu behoorlijk irritant te worden.

Nu koffie.
Mini met Hemelvaart: 'Is dit de dag dat Jezus naar de lucht ging?'

Bij Mannie valt steeds 'per ongeluk' zijn piemel uit zijn broek. Ik snap dat het fascinerend is, zo'n slurfje, maar hij zit er wel heel veel aan. Laatst zat hij er in bad mee te spelen, daar moest hij mee stoppen van mij. Krijg ik een heel verontwaardigd: 'maar hij vindt het leúk mama!'. Ja, dat zag ik ook wel
Ach, doen ze allemaal Pams. Meestal gaat het over. Soms niet.

Die van Mini over Hemelvaart is zo gek nog niet!!! Ik vind Pinksteren altijd een stuk moeilijker uit te leggen.
Ik heb trouwens wel altijd de grootste lol om mezelf als ik antwoord op van die moeilijke vragen moet geven, ik maak dan altijd vergelijkingen en grapjes die ikzelf errug leuk vind.
Ik vind dat ook heel leuk. Ik heb gisteren uitgelegd hoe he tkomt dat zebra's en paarden familie zijn. De evolutietheorie dus.

En gefeliciteerd met je schoonzusje, wanneer komt de telg? En beetje raar in de volgende zin, maar wat rot van je oma .

Dat lage bed is leuk, maar past denk ik ook niet. Ook niet binnen het budget trouwens. En Nippi is er misschien ook wel een beetje groot voor al.

Nacht was trouwens bagger (zucht...). Utkomtgoed. Een keer.

Mini heeft bandje 6 gehaald!

Goehoed!!!!!!
Heeeel knap, van Mini (uh, hoeveel bandjes zijn er in totaal Zwemschool hier werkt niet met bandjes).

Wij gaan er zo weer vandoor, meis gaat logeren. Dan hebben we er nog maar 1 over....heerlijk.
Bandje 7 is opgaan voor diploma a.

Ik krijg een sik van Pamman: hij wilde wat tijd voor zichzelf want hij werkt of hij is met ons bezig (best, ook al gaat hij volgende week het hele weekend rally rijden). Ik met de kinderen de gordijnen gaan halen, naar Ikea voor een kastje op Mannies kamer, naar de schoenwinkel voor nieuwe schoenen voor Mannie en naar de speelgoedwinkel voor een welverdiend cadeautje voor Mini. Thuis meteen salade gaan maken voor de bbq vanavond. Hij komt thuis met een gezicht alsof de wereld vergaat omdat hij zóóó graag een motor wil. En nu wil hij de gordijnrails op Mannies kamer niet ophangen ondanks dat hij dat beloofd heeft. Ik krijg er echt wat van.

zoiets?

Midlifecrisis, das duidelijk. In therapie met die man.
zohee, wat een lekker dagje!

Vanmorgen gezwommen met het spul, en de rest van de dag een beetje om het huis gehangen en wat klusjes gedaan (nou ja, klusjes: vooral was) Lekker buiten gegeten en nu is het spul min of meer uitgeteld (mag ook wel: Poek heeft werkelijk de hele dag lopen springen en was niet moe te krijgen), ze gaan zo maar eens naar bed.Zodat wij nog lekker met een wijntje kunnen gaan zitten.
Wij zijn net wezen sjinezen

Hadden allebei spontaan zin in rijststafel, dus we zijn in de auto gestapt en huppakee.

Heb je je wijntje al Sok. Ik heb de rosé al koud staan.

Heeft Pamman zijn motor al?
nee,: ik had bedacht dat we eerst 'even' de bakken aan de overkant van de gracht moeten bijwerken. maar daarna ga ik los!

Hier heeft-ie zijn motor
Remma

Ik heb Mini nog naast me zitten, ze mag nog hééééél eventjes opblijven. Mannie ligt er trouwens ook nog niet in. Nou ja.

Nu ga ik opruimen, vriendin kwam met kinderen bbq-en, was erg gezellig. Maar nu dus puinruimen.

Ik heb een biertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven