Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..

maandag 19 juli 2021 om 07:57
minnimouse schreef: ↑18-07-2021 19:46Ja he?![]()
Ik las trouwens dat de familie oproept geen selfies te maken. Zou de kist open zijn? Het zal toch niet zo zijn dat iemand dat in z’n hoofd haalt!!??
Ik zit dus met het zeurende onderbuikgevoel dat er mensen gaan zijn die dat dus 'wel' in hun hoofd gaan halen.
maandag 19 juli 2021 om 09:05
Oja, ik kan me dat ook nog herinneren. Mooie actie was dat, ik was toen wel onder de indruk van hem.Positivevibes schreef: ↑19-07-2021 01:04Goed gezegd en zó mee eens.
Ik moet nog vaak denken aan zijn reactie op Lili en Howick, die Armeense kinderen. Ze waren toen weggelopen en er was een oproep. Veel mensen, incl mediakanalen wisten niet zo goed wat ze daarmee moesten of van moesten vinden. En BAM, daar kwam Peter. Ze mochten bij hem onderduiken en iedereen die ze aangeeft was een NSBer. Niks eromheen lullen of geneuzel. Hij leek het hele land in 1 klap een soort moreel kompas te geven. Echt een omslag en ik denk dat het precies de druppel is geweest waardoor ze daadwerkelijk mochten blijven
Vorig jaar bracht hij in iedere aflevering waar hij was, Femke Halsema (en misschien wel de hele driehoek) ter sprake. Dat ging over de beveiliging van John vd Heuvel.
Hij wilde dat Femke Halsema meer actie ondernam ofzo, weet iemand nog waar dit precies over ging?
maandag 19 juli 2021 om 11:01
Toevallig gisteren dat stukje op YouTube gekeken. Ging erover dat John ook op het lijstje van de Mocro Maffia stond. Dat Peter het belachelijk vond dat zijn collega niet veilig zijn werk kon doen. En naar de studio kon komen.Zebra123 schreef: ↑19-07-2021 09:05Oja, ik kan me dat ook nog herinneren. Mooie actie was dat, ik was toen wel onder de indruk van hem.
Vorig jaar bracht hij in iedere aflevering waar hij was, Femke Halsema (en misschien wel de hele driehoek) ter sprake. Dat ging over de beveiliging van John vd Heuvel.
Hij wilde dat Femke Halsema meer actie ondernam ofzo, weet iemand nog waar dit precies over ging?
Als je hem daar hoort, denk je echt, jij vocht voor de veiligheid van je collegae. Voor jou was het te laat
Carpe Diem!
maandag 19 juli 2021 om 11:38
Ik vind dit niet echt aardig overkomen naar anderen hier.Maloochem schreef: ↑18-07-2021 22:50Je verwoordt het erg mooi, en het is helemaal niet stom. Na de aanslag waren er zoveel reacties met "Ik vond hem altijd erg irritant, maar wel erg van die aanslag..". Blijkbaar was ik een van de weinigen die echt fan van hem was. Ik volgde hem en keek Rtl boulevard juist als hij er was, en stiekem hopen dat hij even gaat rellen over items van anderen. En soms zag je hem ook nog gniffelen omdat de ander in zijn eigen item sprakeloos is of minder aan het woord is geweest dan hem door zijn toedoen.
Maar wanneer zijn stem brak, zijn mondhoeken omlaag gingen en zijn mond begon te trillen, ohhh man
Ik woon vlakbij Carré, maar ik weet niet of ik ga.. wil wel, maar weet niet..

Ik heb hem nooit irritant gevonden, keek graag naar hem en heb veel respect voor hem.
Een fan wil mijzelf zeker niet noemen, wel een bewonderaar.
Ik vind het ook erg fijn om te lezen/te horen dat het echt de lieve attente man was die ik dacht/hoopte dat hij was.
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 19 juli 2021 om 11:38
Ik vind dit niet echt aardig overkomen naar anderen hier.Maloochem schreef: ↑18-07-2021 22:50Je verwoordt het erg mooi, en het is helemaal niet stom. Na de aanslag waren er zoveel reacties met "Ik vond hem altijd erg irritant, maar wel erg van die aanslag..". Blijkbaar was ik een van de weinigen die echt fan van hem was. Ik volgde hem en keek Rtl boulevard juist als hij er was, en stiekem hopen dat hij even gaat rellen over items van anderen. En soms zag je hem ook nog gniffelen omdat de ander in zijn eigen item sprakeloos is of minder aan het woord is geweest dan hem door zijn toedoen.
Maar wanneer zijn stem brak, zijn mondhoeken omlaag gingen en zijn mond begon te trillen, ohhh man
Ik woon vlakbij Carré, maar ik weet niet of ik ga.. wil wel, maar weet niet..

Ik heb hem nooit irritant gevonden, keek graag naar hem en heb veel respect voor hem.
Ik vind het ook erg fijn om te lezen/te horen dat het echt de lieve attente man was die ik dacht/hoopte dat hij was.
maandag 19 juli 2021 om 11:42
Pindakaasjes schreef: ↑19-07-2021 07:57Ik zit dus met het zeurende onderbuikgevoel dat er mensen gaan zijn die dat dus 'wel' in hun hoofd gaan halen.
Denk o.a. de ramptoeristen die weggestuurd zijn uit Limburg

maandag 19 juli 2021 om 11:48
calvijn1 schreef: ↑19-07-2021 11:38Ik vind dit niet echt aardig overkomen naar anderen hier.![]()
Het is niet onaardig bedoeld naar wie dan ook. Dit was mijn gedachte op de vele reacties op twitter na de aanslag die begonnen met "Ik mocht je niet maar..", "Ik vond je vreselijk irritant maar.." etc.
En ik was wel echt fan, omdat ik alles volg wat te maken heeft met true crime. Ik volgde veel zaken en de zittingen. Ik heb ook al zijn programma's gezien en bijna alles gelezen van hem.
maandag 19 juli 2021 om 12:07
Juist bij hem, iemand die zoveel nabestaanden tot in het uiterste heeft bijgestaan, vind ik dit uitermate respectloos.ShamRock schreef: ↑19-07-2021 07:27Elke keer als ik lees “ik vond hem irritant en ik was het nooit met hem eens maar dit wens je niemand toe” (lees: Hij was een klootzak maar dood hoeft hij niet) krimp ik een beetje ineen voor de nabestaanden. Dat is nu toch niet nodig om te zeggen. Ik bedoel niet op het forum waarin we discussiëren, maar in het condoleance register zie je dat. Als je de behoefte voelt om te tekenen kan dat toch gewoon volstaan met een blijk van medeleven?
Bij een condoleanceregister van een bekende schrijf je zul soort dingen toch ook niet.

maandag 19 juli 2021 om 13:10
Zit rustig een fantasy boek te lezen. Word er een dodelijk gewonde elf binnen gebracht. De hoofdpersoon houd zijn hand vast, ook al zijn ze gezworen vijanden. Gewoon omdat iedereen het verdient om een hand te hebben in die laatste tijd.
Nou, denk ik meteen weer aan die vrouw, die Peter zijn hand op straat vast hield en hup, daar ga ik weer. Het is nog steeds niet te bevatten ofzo.
Nou, denk ik meteen weer aan die vrouw, die Peter zijn hand op straat vast hield en hup, daar ga ik weer. Het is nog steeds niet te bevatten ofzo.
maandag 19 juli 2021 om 13:56
Net zoals Robert DeNiro en Al Pacino in Heat.Doreia* schreef: ↑19-07-2021 13:10Zit rustig een fantasy boek te lezen. Word er een dodelijk gewonde elf binnen gebracht. De hoofdpersoon houd zijn hand vast, ook al zijn ze gezworen vijanden. Gewoon omdat iedereen het verdient om een hand te hebben in die laatste tijd.
Geen bijzonderheden

maandag 19 juli 2021 om 14:40
Die vrouw verdient ook een lintje, want dat is waarschijnlijk de laatste persoon geweest die hij zelf nog bewust heeft meegemaakt. Of misschien ook niet, eigenlijk, misschien was hij zich toen al niet meer van de wereld bewust. Hoe dan ook, die vrouw is ook een heldin.Doreia* schreef: ↑19-07-2021 13:10Zit rustig een fantasy boek te lezen. Word er een dodelijk gewonde elf binnen gebracht. De hoofdpersoon houd zijn hand vast, ook al zijn ze gezworen vijanden. Gewoon omdat iedereen het verdient om een hand te hebben in die laatste tijd.
Am Yisrael Chai!
maandag 19 juli 2021 om 15:39
Volgens mij reageerde hij wel op haar. Want ze vroeg nog "waar heb je pijn? Alleen je hoofd? "fashionvictim schreef: ↑19-07-2021 14:40Die vrouw verdient ook een lintje, want dat is waarschijnlijk de laatste persoon geweest die hij zelf nog bewust heeft meegemaakt. Of misschien ook niet, eigenlijk, misschien was hij zich toen al niet meer van de wereld bewust. Hoe dan ook, die vrouw is ook een heldin.
Vond het mooi dat die vrouw dat deed.
maandag 19 juli 2021 om 16:07
Hoe weet je dit soort dingen nou?
Heb je daadwerkelijk dat filmpje gekeken?
Ik denk eigenlijk dat Peter R. de Vries dat filmpje verafschuwd zou hebben als het bij een ander was; zoiets kijk je niet, dat deel je niet, daar doe je helemaal niks mee. Zelfs vertellen wat er op dat filmpje al dan niet gebeurt, vind ik verwerpelijk.
Ik vind het onbegrijpelijk.
Aan het typen...
maandag 19 juli 2021 om 16:48
Ik dacht precies hetzelfde.Aanhettypen schreef: ↑19-07-2021 16:07Hoe weet je dit soort dingen nou?
Heb je daadwerkelijk dat filmpje gekeken?
Ik denk eigenlijk dat Peter R. de Vries dat filmpje verafschuwd zou hebben als het bij een ander was; zoiets kijk je niet, dat deel je niet, daar doe je helemaal niks mee. Zelfs vertellen wat er op dat filmpje al dan niet gebeurt, vind ik verwerpelijk.
Ik vind het onbegrijpelijk.
Heel raar en naar.........
maandag 19 juli 2021 om 18:23
Ah oke, hij pleitte dus voor een hardere aanpak van de MM.misspatrice schreef: ↑19-07-2021 11:01Toevallig gisteren dat stukje op YouTube gekeken. Ging erover dat John ook op het lijstje van de Mocro Maffia stond. Dat Peter het belachelijk vond dat zijn collega niet veilig zijn werk kon doen. En naar de studio kon komen.
Als je hem daar hoort, denk je echt, jij vocht voor de veiligheid van je collegae. Voor jou was het te laat.
En dat laatste, echt he.
Hoe groot zou hij de kans hebben geschat dat dit zou gebeuren? Toch wel groot denk ik? Knap dat hij dit zijn leven niet liet beheersen.
maandag 19 juli 2021 om 18:26
Hoe weet je dit nou? Wat een gespeculeer zeg. Zelfs als je dat fimlpje heb gezien lijkt het mij onmogelijk om te horen of te zien wat en of die vrouw iets tegen hem zegt.
Walgelijk dat je hier dat zo neerpent. Helemaal niet nodig zo'n extra vleug dra-ma. Het is al erg genoeg! Er staat me ook iets van bij dat jij al eerder aangesproken bent over dat filmpje en die details die je maar blijft delen.
maandag 19 juli 2021 om 18:32
Nou dat werd vrij duidelijk gezegd hoor.meisje22 schreef: ↑19-07-2021 18:26Hoe weet je dit nou? Wat een gespeculeer zeg. Zelfs als je dat fimlpje heb gezien lijkt het mij onmogelijk om te horen of te zien wat en of die vrouw iets tegen hem zegt.
Walgelijk dat je hier dat zo neerpent. Helemaal niet nodig zo'n extra vleug dra-ma. Het is al erg genoeg! Er staat me ook iets van bij dat jij al eerder aangesproken bent over dat filmpje en die details die je maar blijft delen.
maandag 19 juli 2021 om 18:33
Nou dan werd het luid en duidelijk gezegd. Dat weet ik niet want ik kijk niet naar dat soort filmpjes.
Hou nou maar eens op met dat filmpje herkauwen. Lijkt wel alof sommige er op kicken om dat filmpje maar te blijven analyseren.
maandag 19 juli 2021 om 18:36
Ik zeg alleen dat het geen gespeculeer is.
maandag 19 juli 2021 om 18:37
maandag 19 juli 2021 om 18:44
Ik hoop eigenlijk dat hij niet meer gereageerd heeft omdat hij gewoon direct buiten bewustzijn was en daardoor ook geen pijn heeft gehad. Maar tegelijk hoop ik dat hij zijn eigen ongelijk bewezen heeft en wel gevoeld of gemerkt heeft hoeveel liefde en hoop en respect men massaal voor hem gevoeld heeft en nog voelt.
Am Yisrael Chai!