Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
zondag 18 juli 2021 om 22:01
Ik kan me er dus wel iets bij voorstellen. Beiden zijn grote/lange mannen.Lotte35 schreef: ↑18-07-2021 21:50Even iets anders trouwens, beetje luchtiger.
Sorry als dat ongepast is na al deze persoonlijke posts, maar het schiet me opeens te binnen.
Ik zag op internet een Instagrambericht van Gordon, na het overlijden van Peter.
Was een mooi bericht hoor, niks mis mee, maar hij schreef onder andere dat hij, qua uiterlijk, vaak met Peter werd vergeleken.
Mijn eerste gedachte was echt: ‘Dat mocht Gordon willen’.
Niet zo aardig van me, maar ik vind ze dus totáál niet op elkaar lijken.
Jullie wel dan?
In die show waar Peter aan meedeed als draq Queen, Make up your mind, dacht ik aan Gordon of Peter. En zoals Fred al zei toen, kon het Peter gewoonweg niet zijn. Iedereen... behalve Peter. En ik dacht er hetzelfde over. Wat geweldig toen het Peter bleek te zijn!!
zondag 18 juli 2021 om 22:01
De dag dat mijn vriend is doodgereden is al plus 20 jaar geleden. Niet vers dus, maar bepaalde herinneringen blijven als de dag van gisteren. Zoals Fv schreef dat ze liefst naast haar moeder kroop. Zo had ik dat met mijn vriend.minnimouse schreef: ↑18-07-2021 21:31Oh wat ontzettend verdrietig en vreselijk dat je hem verloren bent en dan op die manier. Levens verwoest door drank.
Heel oneerlijk ja
Ik hoop dat jij en je kinderen uiteindelijk weer mooie dingen kunnen zien in het leven.
Ik vind dode lichamen ook eng. Maar als zoiets onwerkelijk onverwacht komt dan ben je bij dat dode lichaam en dan beleef je dat niet zo. De schok is zo groot denk ik dat het mentale bewustzijn dat niet kan bijbenen of zoiets.
Het is verschrikkelijk de dood van Peter R. En nooit is dit meer terug te draaien, geen stomme droom om uit te ontwaken.
zondag 18 juli 2021 om 22:02
Ik ga niet naar Amsterdam, maar ga ook zeker een kaarsje voor hem aansteken. Ik vind het nog steeds verschrikkelijk net zoals meer mensen hier, snap ook niet waarom het mij zo raakt omdat ik hem niet persoonlijk kende, maar in tegen stelling tot andere vond ik hem nooit irritant en altijd oprecht over komen ook als hij wat bozig overkwam dacht ik hij heeft wel gelijk, haha! Toen ik de gene verloor van wie ik het meest hield heb ik haar een week in huis gehad na overlijden, vond het vreselijk dat ik haar niet bij me kon houden en dat ze kwamen om haar in de kist te doen wilde ik het liefst zeggen nee ga allemaal maar weer naar huis ik houd haar bij me. Vond het fijn ook na het overlijden haar nog bij me te hebben en totaal niet eng wat ik wel verwacht had. Bij een onbekende of iemand die niet dicht bij mij gestaan heeft weet ik niet of ik zou willen kijken, het laatste beeld blijft je dan toch bij en dan herinner ik iemand liever levend in beelden. Veel liefs voor iedereen die verdrietig is.

zondag 18 juli 2021 om 22:04
Je hebt helemaal gelijk en dat gaf zijn familie aan met ontroostbaar. Wat een verdriet.Maloochem schreef: ↑18-07-2021 21:56Ik ook. De aanslag was een dreun, en zijn overlijden is nog een dreun daar bovenop. Heb regelmatig gedacht dat ik "blij" ben dat ik hem niet persoonlijk kende, want de mate van verdriet wat je nu al voelt zonder dat je hem persoonlijk gekend hebt is al vreselijk.. Hoe moeten de mensen zich voelen die hem in hun leven hadden? En dan heb je de categorie van wie hij de steun en toeverlaat was. Ik jank als ik denk aan de familie Groen of de familie Verstappen en alle anderen.
Er is geen tweede Peter. Vrees dat ie er ook nooit komt![]()
Hij is zo iemand die een standbeeld gaat krijgen.
zondag 18 juli 2021 om 22:05
Dat ja.Paardje4paardje schreef: ↑18-07-2021 22:02Ik ga niet naar Amsterdam, maar ga ook zeker een kaarsje voor hem aansteken. Ik vind het nog steeds verschrikkelijk net zoals meer mensen hier, snap ook niet waarom het mij zo raakt omdat ik hem niet persoonlijk kende, maar in tegen stelling tot andere vond ik hem nooit irritant en altijd oprecht over komen ook als hij wat bozig overkwam dacht ik hij heeft wel gelijk, haha! Toen ik de gene verloor van wie ik het meest hield heb ik haar een week in huis gehad na overlijden, vond het vreselijk dat ik haar niet bij me kon houden en dat ze kwamen om haar in de kist te doen wilde ik het liefst zeggen nee ga allemaal maar weer naar huis ik houd haar bij me. Vond het fijn ook na het overlijden haar nog bij me te hebben en totaal niet eng wat ik wel verwacht had. Bij een onbekende of iemand die niet dicht bij mij gestaan heeft weet ik niet of ik zou willen kijken, het laatste beeld blijft je dan toch bij en dan herinner ik iemand liever levend in beelden. Veel liefs voor iedereen die verdrietig is.

zondag 18 juli 2021 om 22:14
Dit is anders door de persoon die hij was, ondanks dat hij voor veel mensen een arrogante kwast was, ging hij voor veel andere mensen door het vuur en bleef dat doen. En vooral trouw bleef aan zichzelf. Maar die kant zag je niet vaak op tv.
Zoals iemand van de politie in een talkshow ook zei, ze hebben aan hem moeten wennen, aan zijn werkwijze dan, maar zijn daarna met hem gaan samenwerken om dingen voor elkaar te krijgen.
Jaren geleden ging ik veel om met een officier van justitie die een zaak behandelde waar hij zich destijds ook te pas en te ompas mee bemoeide. In die tijd konden ze hem niet luchten of zien. Want ja, hij had gelijk in dingen die zij nog niet uitgezocht hadden, waardoor de foute conclusies getrokken werden.
Als je dan de documentaire over de zaak van Nicky bekijkt en ziet hoe de officier van justitie en Peter samenwerken is er veel veranderd in die 15 jaar.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
zondag 18 juli 2021 om 22:18
Ik twijfel om die reden ook, werk in de ochtend in de buurt van Carre dus zou er wel even langs kunnen fietsen.Calamitycat schreef: ↑18-07-2021 20:30Dit is precies waarom ik nog twijfel. Ik word snel niet lekker op plekken waar veel mensen bijeen zijn.
Misschien toch maar kaarsjes branden woensdag en donderdag.
Misschien moet ik dat wel even doen, langsfietsen en zwaaien.
zondag 18 juli 2021 om 22:18
Peter was gewoon uniek.
Je hebt mensen die naar boven likken en naar beneden trappen. Peter durfde naar boven te trappen als dat nodig was. En nam het op voor de zwakkeren en ging voor hen door het vuur.
Het klinkt stom maar op de een of andere manier denk ik dat hij over een soort hogere wijsheid beschikte.
Soms dacht ik bij bepaalde kwesties: wat zou Peter hiervan vinden? Bijna een soort kompas.
Je hebt mensen die naar boven likken en naar beneden trappen. Peter durfde naar boven te trappen als dat nodig was. En nam het op voor de zwakkeren en ging voor hen door het vuur.
Het klinkt stom maar op de een of andere manier denk ik dat hij over een soort hogere wijsheid beschikte.
Soms dacht ik bij bepaalde kwesties: wat zou Peter hiervan vinden? Bijna een soort kompas.
zondag 18 juli 2021 om 22:20
Oh, ik vind ze in de verste verte niet op elkaar lijken. Gorden zou wel willen dat hij op Peter leek.sallie68 schreef: ↑18-07-2021 22:01Ik kan me er dus wel iets bij voorstellen. Beiden zijn grote/lange mannen.
In die show waar Peter aan meedeed als draq Queen, Make up your mind, dacht ik aan Gordon of Peter. En zoals Fred al zei toen, kon het Peter gewoonweg niet zijn. Iedereen... behalve Peter. En ik dacht er hetzelfde over. Wat geweldig toen het Peter bleek te zijn!!
zondag 18 juli 2021 om 22:41
Mooi idee om een kaarsje te branden, dat zal ik ook doen.
Het afscheid in Amsterdam lijkt me erg druk.
Er is overigens ook een online condoleance register: https://www.condoleance.nl/18464/peter-r--de-vries.html
Het afscheid in Amsterdam lijkt me erg druk.
Er is overigens ook een online condoleance register: https://www.condoleance.nl/18464/peter-r--de-vries.html

zondag 18 juli 2021 om 22:49
Ik vind Gordon en Peter ook niet op elkaar lijken.
De dood van Peter raakt mij ook heel erg, ik denk er veel aan. Helemaal totaal niet vergelijkbaar qua hoe ze overleden zijn maar met de dood van Guusje Nederhorst en Antonie Kamerling heb ik het ook moeilijk gehad. Het zal iets in de persoonlijkheid van deze bn’ers zijn of zo.
De dood van Peter raakt mij ook heel erg, ik denk er veel aan. Helemaal totaal niet vergelijkbaar qua hoe ze overleden zijn maar met de dood van Guusje Nederhorst en Antonie Kamerling heb ik het ook moeilijk gehad. Het zal iets in de persoonlijkheid van deze bn’ers zijn of zo.
Geen motto
zondag 18 juli 2021 om 22:50
Turtlerain schreef: ↑18-07-2021 22:18Peter was gewoon uniek.
Je verwoordt het erg mooi, en het is helemaal niet stom. Na de aanslag waren er zoveel reacties met "Ik vond hem altijd erg irritant, maar wel erg van die aanslag..". Blijkbaar was ik een van de weinigen die echt fan van hem was. Ik volgde hem en keek Rtl boulevard juist als hij er was, en stiekem hopen dat hij even gaat rellen over items van anderen. En soms zag je hem ook nog gniffelen omdat de ander in zijn eigen item sprakeloos is of minder aan het woord is geweest dan hem door zijn toedoen.
Maar wanneer zijn stem brak, zijn mondhoeken omlaag gingen en zijn mond begon te trillen, ohhh man

Ik woon vlakbij Carré, maar ik weet niet of ik ga.. wil wel, maar weet niet..
zondag 18 juli 2021 om 22:51
Dat dacht ik laatst na die rechtszaak van Britney Spears waarin ze uit de school klapte over haar curatorschap. Ik hoopte toen dat Peter in Boulevard er zijn mening over zou geven.Turtlerain schreef: ↑18-07-2021 22:18
Ik vind het zo onwerkelijk dat hij er niet meer is. Echt wat een gemis voor Nederland. Ik vond hem soms echt irritant hoor. Maar laatst ook weer met die zaak Tanja Groen, toen dacht ik: wat een held is het toch.
zondag 18 juli 2021 om 23:02
Ik was vroeger ook groot fan hoor, keek altijd naar zijn programma Misdaadverslaggever. Ik woonde toen net op kamers in een druk studentenhuis en controleerde na het programma altijd 10 keer of mijn kamerdeur wel goed op slot zat. Want je wist nooit wie er binnen kon komenMaloochem schreef: ↑18-07-2021 22:50Je verwoordt het erg mooi, en het is helemaal niet stom. Na de aanslag waren er zoveel reacties met "Ik vond hem altijd erg irritant, maar wel erg van die aanslag..". Blijkbaar was ik een van de weinigen die echt fan van hem was. Ik volgde hem en keek Rtl boulevard juist als hij er was, en stiekem hopen dat hij even gaat rellen over items van anderen. En soms zag je hem ook nog gniffelen omdat de ander in zijn eigen item sprakeloos is of minder aan het woord is geweest dan hem door zijn toedoen.
Maar wanneer zijn stem brak, zijn mondhoeken omlaag gingen en zijn mond begon te trillen, ohhh man

De laatste jaren kijk ik geen tv meer, heb geeneens een tv meer. Dus zag ik hem veel minder, tenzij een documentaire over 'zijn' kinderen, Nicky, Tanja, Petertje Oort, Marianne.... een eindeloze lijst.
zondag 18 juli 2021 om 23:11
Och ja, Petertje Oort. Die zaak heeft hij destijds vaak behandeld.
Ik weet nog dat ik dat heel indrukwekkend vond; dat jongetje dat na een familiebezoekje niet meer thuis kwam. Ik kan me nog herinneren dat Peter R. het over een struik/heg had die daar ergens in een woonwijk stond (op weg van familie naar huis).
Laatst heeft Peter R. nog iets over deze zaak gezegd: dat hij tot aan hun dood contact heeft gehouden met de ouders van Petertje. Zij hebben nooit geweten wie er verantwoordelijk was voor zijn dood.
Ik weet nog dat ik dat heel indrukwekkend vond; dat jongetje dat na een familiebezoekje niet meer thuis kwam. Ik kan me nog herinneren dat Peter R. het over een struik/heg had die daar ergens in een woonwijk stond (op weg van familie naar huis).
Laatst heeft Peter R. nog iets over deze zaak gezegd: dat hij tot aan hun dood contact heeft gehouden met de ouders van Petertje. Zij hebben nooit geweten wie er verantwoordelijk was voor zijn dood.
zondag 18 juli 2021 om 23:12
Ik denk dat mensen hem irritant vonden omdat hij vaak gewoon gelijk had. He spoke the inconvenient truth. Hij confronteerde mensen met hun eigen onvermogen of inconsistenties en dat vinden mensen niet leuk. In plaats dat ze dan naar zichzelf keken, keken ze boos naar de boodschapper.Maloochem schreef: ↑18-07-2021 22:50Je verwoordt het erg mooi, en het is helemaal niet stom. Na de aanslag waren er zoveel reacties met "Ik vond hem altijd erg irritant, maar wel erg van die aanslag..". Blijkbaar was ik een van de weinigen die echt fan van hem was. Ik volgde hem en keek Rtl boulevard juist als hij er was, en stiekem hopen dat hij even gaat rellen over items van anderen. En soms zag je hem ook nog gniffelen omdat de ander in zijn eigen item sprakeloos is of minder aan het woord is geweest dan hem door zijn toedoen.
zondag 18 juli 2021 om 23:24
Ik vond hem ook niet irritant. Ik vond hem juist iemand die altijd precies zei wat er gezegd moest worden, ook al deed het zeer of was het ongemakkelijk. Ik zou mezelf geen fan noemen want ik hou niet zo van misdaad dus keek ook niet naar programma's over true crime enzo. Maar ik vond hem gewoon een goed mens met een fantastisch scherpe tong en pen en veel humor.Maloochem schreef: ↑18-07-2021 22:50Je verwoordt het erg mooi, en het is helemaal niet stom. Na de aanslag waren er zoveel reacties met "Ik vond hem altijd erg irritant, maar wel erg van die aanslag..". Blijkbaar was ik een van de weinigen die echt fan van hem was. Ik volgde hem en keek Rtl boulevard juist als hij er was, en stiekem hopen dat hij even gaat rellen over items van anderen. En soms zag je hem ook nog gniffelen omdat de ander in zijn eigen item sprakeloos is of minder aan het woord is geweest dan hem door zijn toedoen.
Men gebruikt het vaak als scheldwoord, en zelfs ook regelmatig als scheldwoord om hem mee aan te duiden, maar Peter R. was voor mij het ultieme Deugmens. Hij deugde tot in elke cel van zijn lijf.
Am Yisrael Chai!
zondag 18 juli 2021 om 23:28
Turtlerain schreef: ↑18-07-2021 23:12Ik denk dat mensen hem irritant vonden omdat hij vaak gewoon gelijk had. He spoke the inconvenient truth. Hij confronteerde mensen met hun eigen onvermogen of inconsistenties en dat vinden mensen niet leuk. In plaats dat ze dan naar zichzelf keken, keken ze boos naar de boodschapper.
Precies. Zelfs Roethof zei dat, wanneer hij wist dat Peter R. er was, dat hij toch extra zijn best deed.
maandag 19 juli 2021 om 01:04
Goed gezegd en zó mee eens.fashionvictim schreef: ↑18-07-2021 23:24Ik vond hem ook niet irritant. Ik vond hem juist iemand die altijd precies zei wat er gezegd moest worden, ook al deed het zeer of was het ongemakkelijk. Ik zou mezelf geen fan noemen want ik hou niet zo van misdaad dus keek ook niet naar programma's over true crime enzo. Maar ik vond hem gewoon een goed mens met een fantastisch scherpe tong en pen en veel humor.
Men gebruikt het vaak als scheldwoord, en zelfs ook regelmatig als scheldwoord om hem mee aan te duiden, maar Peter R. was voor mij het ultieme Deugmens. Hij deugde tot in elke cel van zijn lijf.
Ik moet nog vaak denken aan zijn reactie op Lili en Howick, die Armeense kinderen. Ze waren toen weggelopen en er was een oproep. Veel mensen, incl mediakanalen wisten niet zo goed wat ze daarmee moesten of van moesten vinden. En BAM, daar kwam Peter. Ze mochten bij hem onderduiken en iedereen die ze aangeeft was een NSBer. Niks eromheen lullen of geneuzel. Hij leek het hele land in 1 klap een soort moreel kompas te geven. Echt een omslag en ik denk dat het precies de druppel is geweest waardoor ze daadwerkelijk mochten blijven
maandag 19 juli 2021 om 07:27
Nee hoor, ik heb Peter ook nooit irritant gevonden. Ik zag hem graag in talkshows en luisterde altijd vol bewondering naar zijn mening over zaken. Meestal was ik het roerend met hem eens.
Fan is een groot woord. Fan was ik van Patrick Swayze waar mijn hele tienerkamer mee vol hing. Ik groeide op met de crime programma’s van Peter, maar ik kreeg pas bewondering voor hem toen hij zich politiek of over maatschappelijke zaken ging uitspreken.
Ik denk dat er meer mensen zijn met bewondering voor hem dan die hem irritant vonden. Die laatsten roepen alleen het hardste waardoor het zo leek.
Elke keer als ik lees “ik vond hem irritant en ik was het nooit met hem eens maar dit wens je niemand toe” (lees: Hij was een klootzak maar dood hoeft hij niet) krimp ik een beetje ineen voor de nabestaanden. Dat is nu toch niet nodig om te zeggen. Ik bedoel niet op het forum waarin we discussiëren, maar in het condoleance register zie je dat. Als je de behoefte voelt om te tekenen kan dat toch gewoon volstaan met een blijk van medeleven?
Fan is een groot woord. Fan was ik van Patrick Swayze waar mijn hele tienerkamer mee vol hing. Ik groeide op met de crime programma’s van Peter, maar ik kreeg pas bewondering voor hem toen hij zich politiek of over maatschappelijke zaken ging uitspreken.
Ik denk dat er meer mensen zijn met bewondering voor hem dan die hem irritant vonden. Die laatsten roepen alleen het hardste waardoor het zo leek.
Elke keer als ik lees “ik vond hem irritant en ik was het nooit met hem eens maar dit wens je niemand toe” (lees: Hij was een klootzak maar dood hoeft hij niet) krimp ik een beetje ineen voor de nabestaanden. Dat is nu toch niet nodig om te zeggen. Ik bedoel niet op het forum waarin we discussiëren, maar in het condoleance register zie je dat. Als je de behoefte voelt om te tekenen kan dat toch gewoon volstaan met een blijk van medeleven?
shamrock wijzigde dit bericht op 19-07-2021 07:35
40.15% gewijzigd
Here I am - now what are your other two wishes...
maandag 19 juli 2021 om 07:35
Dat is ook zo. Maar er zijn veel mensen die het heel eng vinden en dat begrijp ik ook wel weer. Veel mensen zijn bang voor alles wat met de dood te maken heeft. Ik denk ook dat je het een beetje in je moet hebben om er op een natuurlijk manier mee om te kunnen gaan.

maandag 19 juli 2021 om 07:40
Manonna schreef: ↑19-07-2021 07:35Dat is ook zo. Maar er zijn veel mensen die het heel eng vinden en dat begrijp ik ook wel weer. Veel mensen zijn bang voor alles wat met de dood te maken heeft. Ik denk ook dat je het een beetje in je moet hebben om er op een natuurlijk manier mee om te kunnen gaan.
Ik denk dat je gelijk hebt.