Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 2 [Gesloten door Moderator]

22-05-2021 15:23 2460 berichten
Bericht van Moderator:
Beste forummers,

We hebben dit topic gesloten. De manier waarop hier over gezinnen/personen wordt gesproken kan echt niet. Wij zullen in de loop van de dag een nieuw topic openen met bepaalde voorwaarden. Het is dus niet toegestaan dit zelf te doen. Erg jammer dat dit nodig blijkt te zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.


Praat hier mee over wat de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van" en "Een huis vol", op social media laten zien.

Linkje naar het eerste topic::
entertainment/familievloggers/list_mess ... #p32176619
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2021 08:32
Reden: Bericht toegevoegd
39.61% gewijzigd
Cnb85 schreef:
20-07-2021 12:51
Bij ons was de peuterspeelzaal 40 euro per maand. Dus kostte echt niks.

Ik denk dat dat over het inkomen anders begrepen wordt. Ik begreep dat ze er als gezin geen noemenswaardig bedrag aan over hielden vanwege de opvangkosten. Dus dat ze al het extra geregel het dan niet waard vind en dat het voor haarzelf makkelijker is om dan te stoppen.
Vanaf 2018 zijn de kosten voor kdv en psz gelijkgetrokken.

En: lees haar Story. Daar staat toch echt dat zij niks verdient vanwege de opvangkosten.
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
20-07-2021 12:47
Voor de kosten/onkosten maakt het niet uit. Maar als Wendy niet werkt, betaalt Vin het. Als Wendy werkt, moet Wendy het betalen en houdt ze geen inkomen over.
Er zit wel een verschil in hoor. 😅 als Wendy toch weer gaat werken meer van huis is moeten de kinderen toch vaker naar de bso of opvang en wordt dat bedrag toch hoger?? Haha die 3 ochtenden van 3 uurtjes stelt dan niet heel veel voor dan een kind omdat Wendy anders 8 dagen achter elkaar werkt van 8 uur sochtends tot 18.00 aan het werk is dus 50 uur peuterspeelzaal en opvang of bso voor 4 kinderen dan niet te doen. En Vincent werkt ook van 8.00/8.30 die brengt de kinderen dan tot een uur 17.00/17.30. 18.00 thuis is dus echt 50 uur dat je de kinderen op school of bso/opvang hebt. Ik zou dat ook absoluut niet kunnen tegenover mijn kinderen
_melon schreef:
20-07-2021 12:49
Het is gelijk getrokken voor de Belastingdienst qua toeslagen enzo in NL. Je noemt het nog steeds peuterspeelzaal, maar toeslagen technisch is het hetzelfde als KDV.
En als je een indicatie hebt loopt dat weer via de gemeente en heb je die kosten ook niet (volledig) zelf.
Oke dan is het totaal veranderd. Kan ook want mijn kinderen zijn al ietsje ouder. Maar het doel van een peuterspeelzaal is dan ook veranderd?
Alle reacties Link kopieren
Cnb85 schreef:
20-07-2021 12:53
Oke dan is het totaal veranderd. Kan ook want mijn kinderen zijn al ietsje ouder. Maar het doel van een peuterspeelzaal is dan ook veranderd?
Nee dat is hetzelfde als KDV; ontwikkeling van een kind en voorbereiding op school.
Op het KDV zitten ze ook niet de hele dag te knutselen. Dacht je dat misschien, omdat het 'opvang' heet?
_melon schreef:
20-07-2021 12:55
Nee dat is hetzelfde als KDV; ontwikkeling van een kind en voorbereiding op school.
Op het KDV zitten ze ook niet de hele dag te knutselen. Dacht je dat misschien, omdat het 'opvang' heet?
Oke. Want mijn kinderen hebben een blauwe maandag op het kdv gezeten en dat vond ik toendertijd echt wel een verschil met de peuterspeelzaal. Zo zie je maar weer alles blijft veranderen hahaha.
Alle reacties Link kopieren
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 12:53
Er zit wel een verschil in hoor. 😅 als Wendy toch weer gaat werken meer van huis is moeten de kinderen toch vaker naar de bso of opvang en wordt dat bedrag toch hoger?? Haha die 3 ochtenden van 3 uurtjes stelt dan niet heel veel voor dan een kind omdat Wendy anders 8 dagen achter elkaar werkt van 8 uur sochtends tot 18.00 aan het werk is dus 50 uur peuterspeelzaal en opvang of bso voor 4 kinderen dan niet te doen. En Vincent werkt ook van 8.00/8.30 die brengt de kinderen dan tot een uur 17.00/17.30. 18.00 thuis is dus echt 50 uur dat je de kinderen op school of bso/opvang hebt. Ik zou dat ook absoluut niet kunnen tegenover mijn kinderen
Je bent samen, hebt samen kinderen, runt samen een huishouden en betaalt SAMEN de opvang. Dat proberen ze je al een paar pagina's lang uit te leggen. :)
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 12:53
Er zit wel een verschil in hoor. 😅 als Wendy toch weer gaat werken meer van huis is moeten de kinderen toch vaker naar de bso of opvang en wordt dat bedrag toch hoger?? Haha die 3 ochtenden van 3 uurtjes stelt dan niet heel veel voor dan een kind omdat Wendy anders 8 dagen achter elkaar werkt van 8 uur sochtends tot 18.00 aan het werk is dus 50 uur peuterspeelzaal en opvang of bso voor 4 kinderen dan niet te doen. En Vincent werkt ook van 8.00/8.30 die brengt de kinderen dan tot een uur 17.00/17.30. 18.00 thuis is dus echt 50 uur dat je de kinderen op school of bso/opvang hebt. Ik zou dat ook absoluut niet kunnen tegenover mijn kinderen

Wat is dat voor werk joh? 50 uur opvang? Dat zijn 5 volle dagen. Er zijn nauwelijks mensen die dat afnemen in NL. dus waarom Wendy alleen de keus zou hebben tussen 5 volle dagen opvang of helemaal niets (oke, psz), dat snap ik niet.
Brokkel schreef:
20-07-2021 12:53
Vanaf 2018 zijn de kosten voor kdv en psz gelijkgetrokken.

En: lees haar Story. Daar staat toch echt dat zij niks verdient vanwege de opvangkosten.
Nou als ik naar mijzelf keek toen ik 3 kinderen had en ze 2 dagen per week naar de opvang moest brengen toen dan hielden wij ook vrij weinig over van het bedrag dat ik dan verdiende. Bij ons is alles op de grote stapel maar wij keken naar dat bedrag omdat ik het minste werkte. Bij ons lostte het zichzelf op omdat de opa's en de oma's aanbiedde beide 1 dag per week op te passen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie Wendy ook wel als iemand die niet zoveel draagkracht heeft en waarbij het allemaal snel teveel wordt, waarvan een deel eigen keuze is. En die niet beseft dat ze toch wel in een erg luxe positie zit, maar dat zelf niet (meer) ziet. Voor de meeste mensen is de realiteit en de dagelijkse gang van zaken meer een 'moeten' waar ze niet zomaar uit kunnen stappen, bv door financiele redenen, of door ziekte, of omdat ze alleenstaande moeder zijn, noem maar op. Wendy wordt het al snel teveel, waar de ander er gewoon mee moet dealen, waar zij veel meer ruimte daarin heeft, maar dat lijkt ze zelf niet te zien.
Dat is niet erg, mensen zijn verschillend.
Dus er hoeft niet 'bewezen' te worden dat dat anders is, door er bv op de koffie te gaan (??)
_melon schreef:
20-07-2021 12:55
Nee dat is hetzelfde als KDV; ontwikkeling van een kind en voorbereiding op school.
Op het KDV zitten ze ook niet de hele dag te knutselen. Dacht je dat misschien, omdat het 'opvang' heet?
Nou die van mij hebben er kort opgezeten maar dat vond ik inderdaad wel anders. Veel knutselen, spelen etc. Erg leuk allemaal maar toch wel een verschil met de peuterspeelzaal bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt dat betalen ze ook samen. Maar het loon van Wendy komt dan toch ook samen op een gezamelijke rekening terecht wat er dan ook gelijk weer afgaat vanwege de opvang. Ze werken samen hebben samen kinderen samen een huis samen alles er omheen. Maar 50 uur op een kdv of bso je kinderen “dumpen” zal na de zomer wat minder zijn ivm dat alle kinderen op school zitten. Je zelf en je man gaat werken maar 1 inkomen wordt volledig weer opgemaakt aan opvang omdat je geen toeslagen krijgt. Ze geeft ook aan in de story’s als iedereen haar ook zo goed volgt en alles goed weet. Staat er in dat ze als Leyla na vakantie op school zit iets in de ochtenden gaat doen. Ik weet zelf niet wat heeft ze ons nog niet verteld. Maar dan zou het voor haar makkelijker gaan.
_melon schreef:
20-07-2021 12:57
Je bent samen, hebt samen kinderen, runt samen een huishouden en betaalt SAMEN de opvang. Dat proberen ze je al een paar pagina's lang uit te leggen. :)
Dit.
_melon schreef:
20-07-2021 12:57
Je bent samen, hebt samen kinderen, runt samen een huishouden en betaalt SAMEN de opvang. Dat proberen ze je al een paar pagina's lang uit te leggen. :)

De emancipatie is nog niet zo ver gevorderd bij de vandeheultjes. Ze hebben een traditionele rolverdeling waarin vader al het geld verdient en fulltime werkt en mama is huismoeder. Ala mama werkt dan moeten de kinderen naar de opvang (want oh wee als papa minder gaat werken).

Prima, dat kan een keus zijn. Zou ik soms ook best willen horen, een man die me kan voorzien van een groot huis, dieren, grond, een zwembad en die het prima vindt als ik stop met betaalde arbeid. Ik snap niet waarom het verdedigd moet worden of wat de kinderopvangkosten ermee te maken hebben.
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 13:03
Ja dat klopt dat betalen ze ook samen. Maar het loon van Wendy komt dan toch ook samen op een gezamelijke rekening terecht wat er dan ook gelijk weer afgaat vanwege de opvang. Ze werken samen hebben samen kinderen samen een huis samen alles er omheen. Maar 50 uur op een kdv of bso je kinderen “dumpen” zal na de zomer wat minder zijn ivm dat alle kinderen op school zitten. Je zelf en je man gaat werken maar 1 inkomen wordt volledig weer opgemaakt aan opvang omdat je geen toeslagen krijgt. Ze geeft ook aan in de story’s als iedereen haar ook zo goed volgt en alles goed weet. Staat er in dat ze als Leyla na vakantie op school zit iets in de ochtenden gaat doen. Ik weet zelf niet wat heeft ze ons nog niet verteld. Maar dan zou het voor haar makkelijker gaan.
Maak eens zinnen. Er is geen touw aan vast te knopen.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
20-07-2021 12:59
Wat is dat voor werk joh? 50 uur opvang? Dat zijn 5 volle dagen. Er zijn nauwelijks mensen die dat afnemen in NL. dus waarom Wendy alleen de keus zou hebben tussen 5 volle dagen opvang of helemaal niets (oke, psz), dat snap ik niet.
Kraamzorg. Die werken 8 of zelfs 10 dagen achter elkaar. Hangt er vanaf of er complicaties zijn geweest dan is je werkdag langer. Op dag 7/8 is een werkdag korter maar het zijn wel 8 tot 10 dagen lang achter elkaar. (Hangt dus af of er complicaties zijn)
Alle reacties Link kopieren
Cnb85 schreef:
20-07-2021 13:02
Nou die van mij hebben er kort opgezeten maar dat vond ik inderdaad wel anders. Veel knutselen, spelen etc. Erg leuk allemaal maar toch wel een verschil met de peuterspeelzaal bij ons.
Dat was vroeger inderdaad. Een KDV is nu voorbereidend op school. Soms werken ze zelfs samen met de school in de buurt zodat het naadloos op elkaar aansluit als ze 4 worden.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
20-07-2021 13:03
De emancipatie is nog niet zo ver gevorderd bij de vandeheultjes. Ze hebben een traditionele rolverdeling waarin vader al het geld verdient en fulltime werkt en mama is huismoeder. Ala mama werkt dan moeten de kinderen naar de opvang (want oh wee als papa minder gaat werken).

Prima, dat kan een keus zijn. Zou ik soms ook best willen horen, een man die me kan voorzien van een groot huis, dieren, grond, een zwembad en die het prima vindt als ik stop met betaalde arbeid. Ik snap niet waarom het verdedigd moet worden of wat de kinderopvangkosten ermee te maken hebben.
Ik 'ken' nog iemand die dat doet. Is het cirkeltje weer rond.

Hint: Waar doen ze het van?
_melon schreef:
20-07-2021 13:06
Dat was vroeger inderdaad. Een KDV is nu voorbereidend op school. Soms werken ze zelfs samen met de school in de buurt zodat het naadloos op elkaar aansluit als ze 4 worden.
Ahhh vandaar. Nou dan heb ik ook weer wat geleerd vandaag hahaha. De jongste hier is bijna 9 dus het is al even geleden
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 13:03
Ja dat klopt dat betalen ze ook samen. Maar het loon van Wendy komt dan toch ook samen op een gezamelijke rekening terecht wat er dan ook gelijk weer afgaat vanwege de opvang. Ze werken samen hebben samen kinderen samen een huis samen alles er omheen. Maar 50 uur op een kdv of bso je kinderen “dumpen” zal na de zomer wat minder zijn ivm dat alle kinderen op school zitten. Je zelf en je man gaat werken maar 1 inkomen wordt volledig weer opgemaakt aan opvang omdat je geen toeslagen krijgt. Ze geeft ook aan in de story’s als iedereen haar ook zo goed volgt en alles goed weet. Staat er in dat ze als Leyla na vakantie op school zit iets in de ochtenden gaat doen. Ik weet zelf niet wat heeft ze ons nog niet verteld. Maar dan zou het voor haar makkelijker gaan.

Hoe kom je nou aan die 50 uur? Verreweg de meeste kinderen van werkende ouders gaan maximaal 3 dagen per week naar de opvang. Geen 5.

En de hypotheek en het kippenvoer gaat toch ook gelijk weer van de gezamenlijke rekening af? Wie "betaalt" dat dan in jouw beleving? Het zal mij persoonlijk worst wezen of je zus in de ochtenden "iets gaat doen". Als dit de levensstijl is waar ze voor kiezen samen, prima toch.

Ik kijk liever naar een huisvrouw die vlogt over haar grote ('moes)tuin, dieren, kinderen en daar interessante dingen over vertelt dan naar iemand die keuzes maakt, daar dan weer van alles ingewikkelds bij voelt en vertelt en vindt dat ze het vooral heel erg druk moet hebben. Pff laat gewoon voo trots en blijheid zien hoe je jam maakt van je aardbeien. .
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 13:05
Kraamzorg. Die werken 8 of zelfs 10 dagen achter elkaar. Hangt er vanaf of er complicaties zijn geweest dan is je werkdag langer. Op dag 7/8 is een werkdag korter maar het zijn wel 8 tot 10 dagen lang achter elkaar. (Hangt dus af of er complicaties zijn)

Oh nou dan snap ik helemaal dat ze stopt of ander werk gaat zoeken. Dat is natuurlijk heel zwaar met 4 kids thuis en een man die altijd werkt. Dat is ook begrijpelijk zonder teksten als "dumpen op de kinderopvang" te gebruiken. Heerlijk toch, lekker beestjes voeren en met de pootjes omhoog kopje thee drinken en als de jongste 4 is eens gaan denken over omscholen.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
20-07-2021 13:09
Hoe kom je nou aan die 50 uur? Verreweg de meeste kinderen van werkende ouders gaan maximaal 3 dagen per week naar de opvang. Geen 5.

En de hypotheek en het kippenvoer gaat toch ook gelijk weer van de gezamenlijke rekening af? Wie "betaalt" dat dan in jouw beleving? Het zal mij persoonlijk worst wezen of je zus in de ochtenden "iets gaat doen". Als dit de levensstijl is waar ze voor kiezen samen, prima toch.

Ik kijk liever naar een huisvrouw die vlogt over haar grote ('moes)tuin, dieren, kinderen en daar interessante dingen over vertelt dan naar iemand die keuzes maakt, daar dan weer van alles ingewikkelds bij voelt en vertelt en vindt dat ze het vooral heel erg druk moet hebben. Pff laat gewoon voo trots en blijheid zien hoe je jam maakt van je aardbeien. .
Nou dit vind ik inderdaad een hele goede tip. Zal het haar eens voorleggen.
Cnb85 schreef:
20-07-2021 12:40
Bij ons is er toch een groot verschil tussen kinderopvang en peuterspeelzaal. Opvang is voor als je gaat werken of opvang nodig hebt. Peuterspeelzaal is voor de ontwikkeling van het kind. Het voorstadium van school. Dit is meestal 2 keer per week. Als een kind moeite heeft met dingen mogen ze op indicatie 4 keer per week komen. Heeft ook dezelfde vakantie als de school.
Maar het valt onder de wet op de kinderopvang, en als je geen indicatie heeft (die krijg je hier echt niet zomaar) dan mag je gewoon lekker zelf lappen. En flink ook. Eigen ervaring.
Parella schreef:
20-07-2021 13:12
Oh nou dan snap ik helemaal dat ze stopt of ander werk gaat zoeken. Dat is natuurlijk heel zwaar met 4 kids thuis en een man die altijd werkt. Dat is ook begrijpelijk zonder teksten als "dumpen op de kinderopvang" te gebruiken. Heerlijk toch, lekker beestjes voeren en met de pootjes omhoog kopje thee drinken en als de jongste 4 is eens gaan denken over omscholen.
Kraamzorg is gemiddeld 49u per kraamvrouw. Een kraamhulp maakt zelden dagen van 8-18u. Eerder van 9-15.30u.
Wel zielig trouwens, al die kinderenvan werkende ouders die bij de opvang gedumpt worden.
Parella schreef:
20-07-2021 12:59
Wat is dat voor werk joh? 50 uur opvang? Dat zijn 5 volle dagen. Er zijn nauwelijks mensen die dat afnemen in NL. dus waarom Wendy alleen de keus zou hebben tussen 5 volle dagen opvang of helemaal niets (oke, psz), dat snap ik niet.
dit is ook zulke onzin, ze gaan naar school, die uren neem je helemaal niet af. Het is dan flexibele opvang.

Wat een gezeur over die opvang trouwens. Who cares. Wendy kan de zorg niet loslaten en wil niet werken. Zoveel is duidelijk nu. Dat wij serieus zagen dat ze zoveel blijer en Vrouwen;llijker is als werkende Wendy dan als thuisblijfmoeder-wendy....nogmaals who cares. Er zijn honderden moeders die dit wel doen, kraamzorgen en kinderen opvoeden. Het kan, maar als je niet wil....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven