Werk & Studie alle pijlers

Schoevers opleiding.. zo duur?

31-05-2009 11:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben erover aan het denken om met de Schoevers opleiding 'Associate degree Officemanagement' te beginnen.

Alleen, nu ik naar het prijskaartje kijk begin ik me af te vragen hoe ik dat moet zien op te hoesten.

Ik heb al 5 jaar aan een universiteit gestudeerd (diploma behaald) dus in die tijd al IB gehad.

Zijn er mensen die deze opleiding ook gedaan hebben en hoe hebben jullie dit gefinancierd?

Kosten zijn trouwens 8800 per jaar (2-jarige opleiding) excl overige studiekosten als boeken, studiereisje etc.
Waarom kies je er niet voor om deze opleiding bij een andere instelling te doen? Een associate degree is een mbo-opleiding; misschien zou je het beter op hbo (bachelor) niveau kunnen gaan doen.
huh van uni 'terug' naar mbo? waarom?
Whatever, I do what I want
Je studiekosten zijn trouwens fiscaal aftrekbaar.
Schoevers heeft op zich een goede naam, maar ik vind de kosten niet in verhouding staan met de opleiding. Zeker niet voor een MBO. Je hebt al heel andere opleidingen op HBO niveau die kwalitatief net zo goed zijn, maar een stuk voordeliger en hoger in opleiding.
Een associate degree is toch op hbo-niveau? Het is alleen geen volledige hbo-opleiding.

http://www.minocw.nl/ho/413/associate-degree.html

Heb zelf de oude officemanagementopleiding van Schoevers gedaan naast mijn letterenstudie aan de universiteit (beide diploma's behaald). Ik heb er nooit spijt van gehad en heb geen dag zonder leuk werk gezeten. Over financiering kan ik je alleen niets vertellen, omdat ik nog wel recht had op studiefinanciering.
Een associate degree is inderdaad HBO. En waarom? Omdat ik graag die richting op wil en daarvoor een dergelijke opleiding nodig heb.

Schoevers staat erg goed aangeschreven en je doet er maar 2 jaar over.

Niemand die er meer over kan vertellen?
Je hebt psychologie gestudeerd en bent nu therapeut toch? Ik vind dat altijd zo zonde, mensen die een goede en dure opleiding al hebben (deels bekostigt door de staat) en dan opeens iets heel anders gaan doen... Maar goed, het is jouw keuze, jouw recht, dat wel.
Vraagje Lady X ben je gestopt met werken als therapeut? Viel deze richting je tegen?
Ik dacht dat je kennistechnologie had gedaan? Of heb je al twee opleidingen achter de rug? Met twee opleidingen op universitair niveau zou je toch wel een goede baan kunnen vinden en met het geld daarvan zou je je studie kunnen financieren.

Het lijkt mij dat dit ongeveer de enige optie is om het te financieren. Aangezien je niet bij de IB terecht kunt.

Een andere optie is om je werkgever de studie (deels) te laten betalen. Maar dit zullen ze ook alleen doen als zij er profijt van hebben (en het dus werkgerelateerd is).
Ik heb beide studies inderdaad gedaan, maar ben nog altijd niet uitgestudeerd.

Ik ben gestopt met werken als therapeut omdat ik merkte dat de spanning van de clienten op mij oversloeg. Dag in dag uit was ik bezig met andersmans zware ellende en ja, dat is nu eenmaal het werk van een klinisch opgeleide psycholoog, maar het beviel me niet. Na veelvuldig scannen van het internet op mogelijke opleidingen die wel helemaal bij mij passen (ik weet het, ik heb het pas laat ontdekt, maar heb geen spijt van mijn afgeronde opleidingen), ben ik tot de conclusie gekomen dat een 'kantoorbaan' het beste bij mij past en dan liefst in de administratieve richting.

Heb al een aantal brochures van andere officemanagement opleidingen opgevraagd, die minder duur zijn. Schoevers is wat dat betreft toch echt een dure uitzondering.
LadyX, welke instanties geven o.a. de minder dure officemanagement opleidingen? Ik wil deze opleiding ook gaan doen namelijk.
Ik kom ook uit het opleidingenwereldje (wel ander segment/aanbod) en schrik niet van dit bedrag. Daar heb je bij ons een training van 8 maanden voor. Weet echter niet wat andere aanbieders, zoals NCOI, ISBW, LOI kosten.

Als ik jou verhaal zo lees, dan vraag ik me af: vind je het werk dat je nu doet (therapeut) an sich wel leuk en zit je er alleen mee dat je zaken mee naar huis neemt? Dan kun je misschien daarvoor een training volgen? (Dus een pers. ontwikkelingstraining.)
ROC's bieden vaak ook deeltijd cursussen aan op secretarieel gebied, hiervan zijn de kosten veel lager. Maar als ik jou was, zou ik gewoon op functies solliciteren die je leuk lijken. Op mijn werk heeft de secretaresse ook een HBO-opleiding gevolgd in een heel andere richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven