Twijfels over huwelijk

27-07-2021 15:45 85 berichten
Hoi, ik ben 23 jaar samen met mijn man, 3 kinderen. Ik heb een lieve, leuke, gevoelige en intelligente man. Toch mis ik iets, eigenlijk al heel lang als ik eerlijk ben. Maar het lijkt wel of ik er nu pas goed over nadenk en wil het nu ook graag goed uitzoeken. Ik mis de fysieke, seksuele aantrekkingskracht. Ik heb al een aantal keer iets met een andere man gehad (ben ik niet trots op maar kan het niet weerstaan). Er is zoveel goed in mijn huwelijk maar ik mis het zo om echt opgewonden te raken van iemand.
Ik heb al een aantal gesprekken gehad met een relatietherapeut en binnenkort gaan we ook samen.
Herkent iemand dit?
Heeft iemand tips of inzichten voor mij, of wil er iemand met mij van gedachten wisselen hierover?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties!
DeSlager schreef:
28-07-2021 18:57
Waarom ben je geen slecht mens?
Een slechte keuze maakt iemand geen slecht mens.

Het zou wel goed zijn dat to dit moment gebruikt om haar man zijn vrijheid terug te geven en zo een vrouw (of man) te vinden waarmee hij echt verder kan.

Op deze manier door is gewoon niet eerlijk. Ook niet naar jezelf toe, to.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
28-07-2021 19:09
Een slechte keuze maakt iemand geen slecht mens.

Het zou wel goed zijn dat to dit moment gebruikt om haar man zijn vrijheid terug te geven en zo een vrouw (of man) te vinden waarmee hij echt verder kan.

Op deze manier door is gewoon niet eerlijk. Ook niet naar jezelf toe, to.
Eenmalig een slechte keuze maken, maakt je inderdaad geen slecht mens. Je kan je vergissen, niet beter weten of even in de war zijn. Maar herhaaldelijk dezelfde slechte keuze maken en daarover liegen, terwijl je weet dat je er een ander pijn mee doet, maakt je wel degelijk een slecht mens. Mooier kan je het echt niet maken.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
En dan klagen over de nietsvermoedende ander. O_o
Die qua spanning nooit tegen een nieuwe verse bedpartner op kan.

Nouja, ik vind het een puinhoop TO en hoop dat je wat hebt aan je therapeut. Imo is het of gaan voor je relatie en dan ook echt alleen daarvoor.
En dan dus niet meer vreemdgaan.
Of opbiechten en dan zien wat je man wil, uit elkaar of knokken voor wat jullie samen hebben.

Ik zou zelf niet 100% kunnen knokken zonder dat vreemdgaan op te biechten, maar als je zeker weet dat het niet weer gebeurt schijnt het soms beter te werken om het niet te vertellen.
Hoe gelukkig is jouw man nog met jullie relatie?
justagirly wijzigde dit bericht op 28-07-2021 20:02
10.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DoniaW schreef:
27-07-2021 21:17
Dat ik weer dol word op mijn man.

Een open huwelijk is niet bespreekbaar.
Dus jij mag meerdere keren buiten de pot pissen zonder dat je man het weet maar hij mag niet?
Nou, lekker meteen met twee maten zo.
Alle reacties Link kopieren
TO, sorry, maar het feit dat je van jezelf vindt dat je geen slecht mens bent, zegt wel wat over hoe blind je lijkt en hoe simpel je denkt.

Ik heb nooit, maar dan ook nooit iets gedaan dat ook maar in de richting kwam van zoiets afschuwelijks en beschadigends voor anderen, en zelfs ik durf niet te stellen dat ik geen slecht mens ben.
Dit is sowieso niet aan jou om te beoordelen, maar aan de genen om je heen.

Iemand die het beeld heeft van zich zelf, dat jij momenteel hebt, terwijl je stelselmatig alles bewust stukmaakt (en dat omdat er ‘iets’ mist), zal nooit, maar dan ook nooit in staat zijn om zulk gedrag te stoppen. Je zegt wel dat je verkeerd bezig bent en alles, maar diep van binnen voel je het niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Heb je je overigens wel laten testen op soa’s? Dat is nog het minste dat je voor je man kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
28-07-2021 19:09
Een slechte keuze maakt iemand geen slecht mens.

Het zou wel goed zijn dat to dit moment gebruikt om haar man zijn vrijheid terug te geven en zo een vrouw (of man) te vinden waarmee hij echt verder kan.

Op deze manier door is gewoon niet eerlijk. Ook niet naar jezelf toe, to.
Klopt, maar wat je hier stelt is natuurlijk totaal niet van toepassing hier.
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
28-07-2021 18:55
Dat is natuurlijk onmogelijk als één van de twee geen idee heeft dat hij wordt belazerd.
Dat is zo en daar zou wel verandering in moeten komen. TO kan zo niet langer doorgaan, daar wordt iedereen (incl zijzelf) doodongelukkig van.

Overigens erg eens dat TO verre van een schoonheidsprijs verdient, maar sommigen doen alsof ze iemand heeft vermoord ofzo. Ik vind sommige reacties hier wel echt overdreven.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
spinnetje_ schreef:
28-07-2021 23:11
Dat is zo en daar zou wel verandering in moeten komen. TO kan zo niet langer doorgaan, daar wordt iedereen (incl zijzelf) doodongelukkig van.

Overigens erg eens dat TO verre van een schoonheidsprijs verdient, maar sommigen doen alsof ze iemand heeft vermoord ofzo. Ik vind sommige reacties hier wel echt overdreven.
Ik heb nou niet echt het idee dat ze er zelf echt zo veel onder heeft te lijden. Ze heeft haar gezin, het veilige en vertrouwde én daarnaast de geiligheid die ze nodig heeft.

En verder, ja daar is hij al, de befaamde ‘schoonheidsprijs’. Wordt ook echt altijd standaard gebruikt bij het bagatelliseren van vreemdgaan. Ik schreef het toevallig net in een ander topic ook :)
Alle reacties Link kopieren
spinnetje_ schreef:
28-07-2021 23:11
Dat is zo en daar zou wel verandering in moeten komen. TO kan zo niet langer doorgaan, daar wordt iedereen (incl zijzelf) doodongelukkig van.

Overigens erg eens dat TO verre van een schoonheidsprijs verdient, maar sommigen doen alsof ze iemand heeft vermoord ofzo. Ik vind sommige reacties hier wel echt overdreven.
Nee het is geen moord natuurlijk. Een roofoverval is ook geen moord. Maar nog steeds wel erg.
Iedere dag is gehaktdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven