Twijfels over huwelijk

27-07-2021 15:45 85 berichten
Hoi, ik ben 23 jaar samen met mijn man, 3 kinderen. Ik heb een lieve, leuke, gevoelige en intelligente man. Toch mis ik iets, eigenlijk al heel lang als ik eerlijk ben. Maar het lijkt wel of ik er nu pas goed over nadenk en wil het nu ook graag goed uitzoeken. Ik mis de fysieke, seksuele aantrekkingskracht. Ik heb al een aantal keer iets met een andere man gehad (ben ik niet trots op maar kan het niet weerstaan). Er is zoveel goed in mijn huwelijk maar ik mis het zo om echt opgewonden te raken van iemand.
Ik heb al een aantal gesprekken gehad met een relatietherapeut en binnenkort gaan we ook samen.
Herkent iemand dit?
Heeft iemand tips of inzichten voor mij, of wil er iemand met mij van gedachten wisselen hierover?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
27-07-2021 17:11
23 jaar en 3 kinderen, ben je constant zwanger geweest de laatste jaren en daarvoor was je nog een kind. Dus ja, snap wel dat je een stuk ontwikkeling hebt gemist.
Ik ga stuk! Hoe snel gaat iets een eigen leven leiden bij een leesfout. :)
Lieve leuke gevoelige en intelligente mannen worden wel vaker ingewisseld. Je zult ermee getrouwd zijn zeg..
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
27-07-2021 21:43
It takes two to tango.

Dol worden op hem, vereist ook dat hij zijn best doet.

Is hij fysiek afgetakeld? Ik kan me voorstellen dat je er dan op uitgekeken raakt.
Wij takelen allemaal fysiek af, jij ook als je maar lang genoeg leeft.
Alle reacties Link kopieren
Als je je man verlaat, neem je nog steeds gewoon jezelf mee. Met al je onvrede.

Beetje jammer dat je man denkt dat jullie er samen aan werken en dat er redenen zijn voor jouw onvrede.
De reden voor jouw onvrede is dat het met een ander spannender was. Niet zo heel moeilijk, lijkt mij. Hoeveel energie heb je werkelijk gestoken in je eigen seksleven?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
28-07-2021 08:11
Wij takelen allemaal fysiek af, jij ook als je maar lang genoeg leeft.
Uiteraard, maar in 20 jaar 30 kilo aankomen, omdat je alleen maar op de bank zit, is iets heel anders.
Alle reacties Link kopieren
DoniaW schreef:
27-07-2021 21:17
Dat ik weer dol word op mijn man.

Een open huwelijk is niet bespreekbaar.

Exact zelfde mee gemaakt. En ik kan je vertellen: dit wordt niet meer beter.

Ik voelde mij ook totaal niet meer aangetrokken tot mijn man. Ook nooit zo gehad ( weet ik nu ik in een relatie zit waarbij ik dat wel enorm heb).

Wij waren ook 15 jaar samen. Kinderen. Dan ga je niet zo makkelijk uit elkaar. Maar ook qua communicatie zaten we totaal niet op 1 lijn. Hij plaatste zich altijd boven mij. Mijn mening deed er zelden toe.

Ik durfde niet op te stappen. Kinderen, angst om alleen achter te blijven, het hopen op verbetering. Dus keer op keer in relatietherapie. Echter werd ik steeds verliefd op een ander.. achteraf gezien was dit het teken van mijn lijf dat ik bij bij die ander wel vond wat ik in mijn relatie miste.

Uiteindelijk een punt achter durven zetten. En dat was doodeng. Maar ik sta nu 2 jaar later nog steeds elke dag op met een gevoel van opluchting. Kan weer mijzelf zijn. En ik heb nu een relatie waar ik altijd van heb gedroomd.

Het is dus niet altijd zo dat ‘ het een fase is’ of ‘ altijd na jaren slechter wordt’.. je kunt elkaar ook ontgroeien.

Mocht je meer willen weten, je mag me altijd pb-en..want dit is wel het verhaal in een hele kleine notendop.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
DoniaW schreef:
27-07-2021 21:29
Ik heb me altijd heel erg vertrouwd gevoeld bij hem. Dat voel ik nog steeds.
We hebben het ook echt best leuk samen. We zijn ook best verschillend, hij houdt bv niet van drukte en onbekende dingen en ik wel.
We hebben allebei een eigen vriendenkring en ook een gezamenlijke.

Hij zal direct bij mij weggaan, als hij alles wist.
En als je echt van hem hield, zou je dus eerlijk zijn en hem alles vertellen. Dat recht heeft iemand namelijk.
Ik vind je gruwelijk egoïstisch in je gedrag.
Trouwens zowel naar je man als je kinderen. Je hebt gewoon al jarenlang schijt aan het feit dat er een bom onder jullie relatie ligt.
Als je mijn moeder was, en ik zou hier lucht van krijgen op een dag, zou ik je nooit meer hoeven zien of spreken.
Dit is een van de naarste en gemeenste vormen van bedrog. Maar voor jou lijkt het allemaal normaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar gescheiden na 20 jaar huwelijk,naast dat er bij ons veel ruzie was, Is sex ook altijd een probleem geweest,
Mijn ex man had het libido van een ijsbeer, en als er wat gebeurde was dat 15 min vanilla sex.
Dit was zo vanaf dag 1, ik was wel verliefd op m maar sexuele aantrekkingskracht is er nooit geweest.
Na mijn scheiding ging er een nieuwe wereld voor me open.
Zonder de ruzies was ik wel getrouwd gebleven
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar2 schreef:
27-07-2021 17:06
Nou hè wat toevallig
inderdaad....

Het is me de afgelopen weken ook opgevallen dat er op de radio (radio 2) in het weekend ook al 2x een case werd voorgelegd die op het forum voorbij was gekomen.. bij hof leverancier van de liefde.
1960to4 wijzigde dit bericht op 28-07-2021 14:06
Reden: aanvulling
1.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nowomannocry schreef:
27-07-2021 19:49
Twijfels over een huwelijk of relatie is normaal, alles gaat vervelen en andere (bed)partners zijn spannender omdat het nieuw is. Aan het eind van de dag is het belangrijk dat er een bordje eten klaar staat en het huis spic en span is. Voor de spannende erotiek leidt je gewoon een dubbelleven, je leeft immers maar 1x.
Mocht je heilig overtuigd zijn dat je dan iets veel beters bent tegengekomen kan je altijd nog switchen. Met kinderen is dat natuurlijk niet zo makkelijk maar een bevredigde ouder is een leuke ouder.
Dit
Ik ben jaren gebleven voor mijn kinderen, die zeggen nu
“ mama lacht weer,En zingt in de auto” .
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
28-07-2021 13:46
En als je echt van hem hield, zou je dus eerlijk zijn en hem alles vertellen. Dat recht heeft iemand namelijk.
Ik vind je gruwelijk egoïstisch in je gedrag.
Trouwens zowel naar je man als je kinderen. Je hebt gewoon al jarenlang schijt aan het feit dat er een bom onder jullie relatie ligt.
Als je mijn moeder was, en ik zou hier lucht van krijgen op een dag, zou ik je nooit meer hoeven zien of spreken.
Dit is een van de naarste en gemeenste vormen van bedrog. Maar voor jou lijkt het allemaal normaal?
Serieus? Dat vind ik een beetje hard, namelijk. Waarom op zo'n manier dan?
Hakuna Matata
Ik begrijp best de heftige reacties hier, al zou ik zelf nooit zo hard oordelen.
Maar goed, ik ben natuurlijk wel aan het denken gezet over hoe ik word gezien. Ik wil niet zielig doen, ik heb het zelf gedaan.

Ik vind het gewoon moeilijk. De kinderen worden nu wat ouder, daardoor lijkt het alsof je weer wat beter na kunt denken over jezelf en je relatie.
Het is zo vertrouwd, dat heeft ook zeker iets fijns.
Misschien ben ik bang om alleen te zijn.

Nogmaals bedankt dat jullie de moeite nemen om te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Vertel a.u.b. wat je dwarszit en vreemd bent gegaan. Misschien heeft hij ook wel eens zin in een ander maar blijft hij je trouw om jou niet te kwetsen en zo hoort. Dit in gedachte is het nogal egoïstisch van je.
Alle reacties Link kopieren
DoniaW schreef:
28-07-2021 15:22
Ik begrijp best de heftige reacties hier, al zou ik zelf nooit zo hard oordelen.
Maar goed, ik ben natuurlijk wel aan het denken gezet over hoe ik word gezien. Ik wil niet zielig doen, ik heb het zelf gedaan.

Ik vind het gewoon moeilijk. De kinderen worden nu wat ouder, daardoor lijkt het alsof je weer wat beter na kunt denken over jezelf en je relatie.
Het is zo vertrouwd, dat heeft ook zeker iets fijns.
Misschien ben ik bang om alleen te zijn.

Nogmaals bedankt dat jullie de moeite nemen om te reageren.

En toch leg je het allemaal buiten jezelf in je posts. Je kunt het niet weerstaan en het tijdelijk uit elkaar gaan kwam door een ander... Neem meer verantwoordelijkheid voor wat je doet.

En als je er echt mee zit, zoek dan gewoon hulp. Om erachter te komen wat je nou echt wil, wat je mist (vooral ook in jezelf) en wat je eraan kunt en wil doen.
Alle reacties Link kopieren
DoniaW schreef:
28-07-2021 15:22
Ik begrijp best de heftige reacties hier, al zou ik zelf nooit zo hard oordelen.
Maar goed, ik ben natuurlijk wel aan het denken gezet over hoe ik word gezien. Ik wil niet zielig doen, ik heb het zelf gedaan.

Ik vind het gewoon moeilijk. De kinderen worden nu wat ouder, daardoor lijkt het alsof je weer wat beter na kunt denken over jezelf en je relatie.
Het is zo vertrouwd, dat heeft ook zeker iets fijns.
Misschien ben ik bang om alleen te zijn.

Nogmaals bedankt dat jullie de moeite nemen om te reageren.
TO, veel mensen hebben altijd een mening, vooral als het gaat over iets als een huwelijk. Maar uiteindelijk is het jullie huwelijk en verder van helemaal niemand, dus het gaat erom wat jullie vinden en voelen. Jij maakt 50% deel uit van dit huwelijk, en ik denk dat je gevoelens heel menselijk en normaal zijn. Veel mensen gaan wel eens vreemd en dat is ook niet voor niets. Desalniettemin, is het natuurlijk wel heel belangrijk om met je partner te communiceren. Zou je bang zijn dat hij bij je weggaat (indien hij zal weten van het vreemdgaan)? Zou je dat hem eerlijk kunnen vertellen? Denk je dat het vreemdgaan weer zou kunnen gebeuren? Misschien moet je even met een onpartijdig persoon praten, zoals een psycholoog - zonder je man erbij - zodat je voor jezelf even wat opklaringen kan krijgen. Want op deze manier gaat relatietherapie ook niet werken natuurlijk, en bovendien kan geen enkele therapeut ervoor zorgen dat jij weer opgewonden raakt van je man. Misschien is een sekstherapeut interessanter dan?
Hakuna Matata
Ja communicatie is inderdaad heel belangrijk, dat is er afgelopen jaren ook behoorlijk bij ingeschoten.
De relatietherapeut waar ik nu mee praat is ook seksuoloog.
Dus ik probeer op verschillende manieren aan mijn 'probleem ' te werken.
Alle reacties Link kopieren
spinnetje_ schreef:
28-07-2021 15:13
Serieus? Dat vind ik een beetje hard, namelijk. Waarom op zo'n manier dan?
Ik snap dat het hard overkomt.
Ik merk dat ik op dit vlak gewoon ontzettend moeilijk kan nuanceren. Ik vind het zo’n groot verraad.
Ik zou natuurlijk nooit met zekerheid kunnen zeggen hoe of wat, als een van mijn ouders dit had gedaan, maar ik zou er in ieder geval kapot van zijn en de eerste tijd niks van die ouder hoeven hebben.
Ik kan ook gewoon echt niet begrijpen dat als je iets mist, je alles op het spel kunt zetten om dat er toch bij te kunnen krijgen. Het is toch kiezen of delen, voor ontzettend veel mensen.

TO, ik vind het overigens tof en sportief van je hoe je reageert en dat je bereid bent om elke reactie in je op te nemen.
DoniaW schreef:
27-07-2021 21:29
Ik heb me altijd heel erg vertrouwd gevoeld bij hem. Dat voel ik nog steeds.
We hebben het ook echt best leuk samen. We zijn ook best verschillend, hij houdt bv niet van drukte en onbekende dingen en ik wel.
We hebben allebei een eigen vriendenkring en ook een gezamenlijke.

Hij zal direct bij mij weggaan, als hij alles wist.
Gun heb dan ook gewoon zijn geluk en zet er een punt achter.
Ik ben ook geen slecht mens, al heb ik dingen gedaan niet niet goed te praten zijn.
Het verhaal Is natuurlijk ook veel groter dan dit, hoewel dat nooit een excuus Is voor vreemdgaan.
Alle reacties Link kopieren
@TO
Heb je het gevoel dat je iets hebt aan de gesprekken met de seksuoloog? Praat je man nu ook met een therapeut en/of samen of heb alleen jij een therapeut in de arm genomen? Wat zijn de verbeterpunten van jouw mam voor jou? Kun je daar iets mee?
Alle reacties Link kopieren
DoniaW schreef:
28-07-2021 15:22
Ik begrijp best de heftige reacties hier, al zou ik zelf nooit zo hard oordelen. Nee natuurlijk niet, jij bent hier degene die buiten de pot piest, dat probeer je natuurlijk naar jezelf toe goed te praten. De oordelen die je krijgt, verdien je.
Maar goed, ik ben natuurlijk wel aan het denken gezet over hoe ik word gezien. Ik wil niet zielig doen, ik heb het zelf gedaan.

Ik vind het gewoon moeilijk. De kinderen worden nu wat ouder, daardoor lijkt het alsof je weer wat beter na kunt denken over jezelf en je relatie.
Het is zo vertrouwd, dat heeft ook zeker iets fijns.
Misschien ben ik bang om alleen te zijn. Misschien ben je bang om echt samen te zijn.

Nogmaals bedankt dat jullie de moeite nemen om te reageren.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
spinnetje_ schreef:
28-07-2021 15:40
TO, veel mensen hebben altijd een mening, vooral als het gaat over iets als een huwelijk. Maar uiteindelijk is het jullie huwelijk en verder van helemaal niemand, dus het gaat erom wat jullie vinden en voelen. Jij maakt 50% deel uit van dit huwelijk, en ik denk dat je gevoelens heel menselijk en normaal zijn. Veel mensen gaan wel eens vreemd en dat is ook niet voor niets. Desalniettemin, is het natuurlijk wel heel belangrijk om met je partner te communiceren. Zou je bang zijn dat hij bij je weggaat (indien hij zal weten van het vreemdgaan)? Zou je dat hem eerlijk kunnen vertellen? Denk je dat het vreemdgaan weer zou kunnen gebeuren? Misschien moet je even met een onpartijdig persoon praten, zoals een psycholoog - zonder je man erbij - zodat je voor jezelf even wat opklaringen kan krijgen. Want op deze manier gaat relatietherapie ook niet werken natuurlijk, en bovendien kan geen enkele therapeut ervoor zorgen dat jij weer opgewonden raakt van je man. Misschien is een sekstherapeut interessanter dan?
Dat is natuurlijk onmogelijk als één van de twee geen idee heeft dat hij wordt belazerd.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
DoniaW schreef:
28-07-2021 16:12
Ik ben ook geen slecht mens, al heb ik dingen gedaan niet niet goed te praten zijn.
Het verhaal Is natuurlijk ook veel groter dan dit, hoewel dat nooit een excuus Is voor vreemdgaan.
Waarom ben je geen slecht mens? Je doet allemaal slechte dingen en je geeft de schuld ook nog aan een ander. Hoe moeten we dit zien dan?
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Ja, op deze manier kun je links of rechtsom toch nooit op een echte manier samen verder.
Allemaal fake.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
28-07-2021 19:01
Ja, op deze manier kun je links of rechtsom toch nooit op een echte manier samen verder.
Allemaal fake.
Ook in een nieuwe relatie zal deze TO niet verder kunnen. Het probleem zit in haar. Zij kan niet omgaan met stabiliteit en rust en zij is niet in staat eerlijk te zijn over haar gedrag. Ook ziet zij niet hoe ze anderen (man en kinderen) beschadigt.
Iedere dag is gehaktdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven