Vliegen naar Frankrijk
woensdag 28 juli 2021 om 14:50
Vrijdag vliegen wij naar Frankrijk, 23 juli tweede vaccinatie beide gehad.
Er staat op reiswijzer dat deze geldig is na 7 dagen…..
Dus vrijdag 30 juli dan geen test meer nodig toch?
Lees ik het goed? Op dag 7 geldig of vanaf dag 7 en dus pas op zaterdag 31 juli geldig?
Even checken aangezien hier genoeg ervaringsdeskundigen zitten
Er staat op reiswijzer dat deze geldig is na 7 dagen…..
Dus vrijdag 30 juli dan geen test meer nodig toch?
Lees ik het goed? Op dag 7 geldig of vanaf dag 7 en dus pas op zaterdag 31 juli geldig?
Even checken aangezien hier genoeg ervaringsdeskundigen zitten
woensdag 28 juli 2021 om 15:05
Nee, dat heb je fout. Dat geldt voor de code voor Nederland, geenszins voor de internationale.
TO, ik denk dat hij inderdaad geldig is voor FR, maar het blijft vervelend met precies die 7de dag.
woensdag 28 juli 2021 om 15:07
woensdag 28 juli 2021 om 17:12
Weet je wat dat kost?Rudolftherednosereindeer schreef: ↑28-07-2021 16:56Maar waarom niet gewoon een test doen. Het is ook voor je eigen veiligheid toch ?
ik geef mn bek ook maar een douw
woensdag 28 juli 2021 om 18:09
Jazeker. Maar we proberen juist met elkaar dit stomme virus onder controle te houden toch ? Dus dan hoort geen risico nemen wat mij betreft er bij. En dat mag wat kosten helaas. Maar dat zal voor de een wellicht makkelijker op te brengen zijn dan voor de ander.
woensdag 28 juli 2021 om 18:14
Ik houd de regels aan, moet ik een vaccinatie bewijs én test overhandigen dan doen we dat….zoals ik nu de regels van Frankrijk lees is alleen een volledige vaccinatie (7 dagen na tweede prik) nodig. Dus vandaar de vraag.
Is maar net hoe je het interpreteert.
U kunt vanuit Nederland naar Frankrijk reizen met uw coronabewijs (Digitale Corona Certificaat – DCC), in Frankrijk “pass sanitaire” genoemd, als u voldoet aan één van de volgende voorwaarden:
U bent 7 dagen of langer geleden volledig gevaccineerd (met Pfizer, Moderna, AstraZeneca of Covishield). U kunt dit aantonen in de CoronaCheck app of met het gele boekje;
23 juli tweede vaccinatie
30 juli vliegen
Is dus 7 dagen…maar goed, kijken even of we qua tijd het nog redden om een test alsnog te plannen.
Is maar net hoe je het interpreteert.
U kunt vanuit Nederland naar Frankrijk reizen met uw coronabewijs (Digitale Corona Certificaat – DCC), in Frankrijk “pass sanitaire” genoemd, als u voldoet aan één van de volgende voorwaarden:
U bent 7 dagen of langer geleden volledig gevaccineerd (met Pfizer, Moderna, AstraZeneca of Covishield). U kunt dit aantonen in de CoronaCheck app of met het gele boekje;
23 juli tweede vaccinatie
30 juli vliegen
Is dus 7 dagen…maar goed, kijken even of we qua tijd het nog redden om een test alsnog te plannen.
woensdag 28 juli 2021 om 19:28
ja helemaal niets. Via testenvoorjereis.nl. Antigenentest is geldig in Frankrijk, uitslag binnen 30 minuten.
woensdag 28 juli 2021 om 20:53
woensdag 28 juli 2021 om 22:07
Test is toch gewoon gratis. Dus kosten zijn hier niet van toepassing. Testenvoorjereis.nl biedt daarbij vele locaties aan. Moet toch mogelijk zijnm
vrijdag 30 juli 2021 om 16:31
Fijne reis! Je bent er vast al?
Ben wel benieuwd hoe het gegaan is en of je ook het tijdstip van vaccineren had meegerekend in de 7 dagen?
Ik weet niet hoe de Franse scan werkt en of die meer informatie geeft of enkel groen / rood. Maar het zou zonde zijn als je nog rood zou krijgen omdat je al om 11:00 aankomt, maar pas om 15:00 je prik had gehad de week ervoor
Fijne vakantie!
Ben wel benieuwd hoe het gegaan is en of je ook het tijdstip van vaccineren had meegerekend in de 7 dagen?
Ik weet niet hoe de Franse scan werkt en of die meer informatie geeft of enkel groen / rood. Maar het zou zonde zijn als je nog rood zou krijgen omdat je al om 11:00 aankomt, maar pas om 15:00 je prik had gehad de week ervoor
Fijne vakantie!