Vliegen naar Frankrijk

28-07-2021 14:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag vliegen wij naar Frankrijk, 23 juli tweede vaccinatie beide gehad.
Er staat op reiswijzer dat deze geldig is na 7 dagen…..
Dus vrijdag 30 juli dan geen test meer nodig toch?
Lees ik het goed? Op dag 7 geldig of vanaf dag 7 en dus pas op zaterdag 31 juli geldig?

Even checken aangezien hier genoeg ervaringsdeskundigen zitten ;-)
Op de coronacheckapp krijg je pas 2 weken na je laatste vaccinatie een QR code.

De reiswijzer kan dat dan wel zeggen, het is niet leidend als je een app nodig hebt.
Nee is niet waar, internationale QR is aanwezig in mijn Corona check app vandaar mijn verwarring ook
Felidaes schreef:
28-07-2021 14:53
Op de coronacheckapp krijg je pas 2 weken na je laatste vaccinatie een QR code.

De reiswijzer kan dat dan wel zeggen, het is niet leidend als je een app nodig hebt.

Nee, dat heb je fout. Dat geldt voor de code voor Nederland, geenszins voor de internationale.

TO, ik denk dat hij inderdaad geldig is voor FR, maar het blijft vervelend met precies die 7de dag.
S-Groot schreef:
28-07-2021 15:05
Nee, dat heb je fout. Dat geldt voor de code voor Nederland, geenszins voor de internationale.

TO, ik denk dat hij inderdaad geldig is voor FR, maar het blijft vervelend met precies die 7de dag.
Excuus, jullie hebben gelijk.

Ik heb niets gezegd.. :-?
Hier hetzelfde, ook 2e vaccinatie 23 juli. Wij vertrekken zaterdag naar Frankrijk maar gaan voor zekerheid maar een antigeentest doen. Want weet eigenlijk heel slecht hoe het zit en beter zeker dan het onzekere.
Maar waarom niet gewoon een test doen. Het is ook voor je eigen veiligheid toch ?
Rudolftherednosereindeer schreef:
28-07-2021 16:56
Maar waarom niet gewoon een test doen. Het is ook voor je eigen veiligheid toch ?
Weet je wat dat kost?
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
28-07-2021 17:12
Weet je wat dat kost?
Jazeker. Maar we proberen juist met elkaar dit stomme virus onder controle te houden toch ? Dus dan hoort geen risico nemen wat mij betreft er bij. En dat mag wat kosten helaas. Maar dat zal voor de een wellicht makkelijker op te brengen zijn dan voor de ander.
Ik houd de regels aan, moet ik een vaccinatie bewijs én test overhandigen dan doen we dat….zoals ik nu de regels van Frankrijk lees is alleen een volledige vaccinatie (7 dagen na tweede prik) nodig. Dus vandaar de vraag.
Is maar net hoe je het interpreteert.

U kunt vanuit Nederland naar Frankrijk reizen met uw coronabewijs (Digitale Corona Certificaat – DCC), in Frankrijk “pass sanitaire” genoemd, als u voldoet aan één van de volgende voorwaarden:
U bent 7 dagen of langer geleden volledig gevaccineerd (met Pfizer, Moderna, AstraZeneca of Covishield). U kunt dit aantonen in de CoronaCheck app of met het gele boekje;

23 juli tweede vaccinatie
30 juli vliegen
Is dus 7 dagen…maar goed, kijken even of we qua tijd het nog redden om een test alsnog te plannen.
Madeliefjees schreef:
Weet je wat dat kost?

ja helemaal niets. Via testenvoorjereis.nl. Antigenentest is geldig in Frankrijk, uitslag binnen 30 minuten.
Zeven dagen na de vaccinatie, of zoals het er op de Franse overheidswebsite staat, 7 jours après la 2e injection. Je zou zeggen dat je de 30ste safe zit, hoe je het ook bekijkt, het is zeven dagen na de 23ste. Maar het blijft toch een interpretatiedingetje.

Een test daarentegen is zo gepiept!
Madeliefjees schreef:
Weet je wat dat kost?
Test is toch gewoon gratis. Dus kosten zijn hier niet van toepassing. Testenvoorjereis.nl biedt daarbij vele locaties aan. Moet toch mogelijk zijnm
Thanks voor het mee denken! Testen zit er qua tijd morgen en vrijdag niet meer in. Heb navraag gedaan via de wijs op reis app en die zeggen 7 dagen is vanaf 30 juli. Laat vrijdag wel even weten of dat zo ook daadwerkelijk is….
Fijne reis! Je bent er vast al?

Ben wel benieuwd hoe het gegaan is en of je ook het tijdstip van vaccineren had meegerekend in de 7 dagen?

Ik weet niet hoe de Franse scan werkt en of die meer informatie geeft of enkel groen / rood. Maar het zou zonde zijn als je nog rood zou krijgen omdat je al om 11:00 aankomt, maar pas om 15:00 je prik had gehad de week ervoor :-|

Fijne vakantie!
Nergens! de qr code hoeven laten zien….toch bizar.

Vandaag op pad misschien locaal wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven