Leeftijdsverschil

01-08-2021 00:31 39 berichten
Hoi,

Momenteel date ik met iemand van 9 jaar ouder. Vinden jullie dit te veel of kan dit prima?
Ikzelf vind het prima en zie geen nadelen. Maar hoor het graag van mensen die niet door een roze bril kijken, zoals ik momenteel doe.

Hebben jullie een partner met wat meer verschil in leeftijden?

Ik ben 26 en hij 35
anoniem_405873 wijzigde dit bericht op 01-08-2021 00:39
Reden: Toevoeging
3.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
9 jaar is in mijn beleving niet veel verschil.
Tenzij jij een thuiswonende student bent en hij gescheiden is en met 2 kids in een koophuis zit.

Zoals als eerder gezegd, alles hangt af van de levensfase.
Ik ken genoeg mensen die 10 jaar en nog meer verschillen, gelukkig getrouwd zijn en samen kinderen hebben. Het ligt aan de fase waar je beide in zit.. Als het jou gelukkig maakt, vooral voor gaan. Leeftijd is maar een getal. 😊
Mijn oma en opa 17 jaar verschil.
Smoor en smoor verliefd geweest hun hele leven!
It's not just about who is REAL to your face; it's also about who stays LOYAL behind your back.
Het is iets heel persoonlijks. Ik merk niks van de 10 jaar tussen mij en mijn man.
Een kennis van me scheelt 7 jaar met haar partner, en dat vindt ze al 'net aan!' Eigenlijk vindt ze het al een te groot leeftijdsverschil. Alsof ze beide uit een ander tijdperk komen. Ik voel dat niet zo, zij wel.
Mijn huidige vriend is 8 jaar ouder. Hij is 35, ik 28.
Nog zo verliefd geweest en zo erg van iemand gehouden... Dus waarom zou het niet kunnen. :love: :-)
Ik vind het leeftijdsverschil niet groot. Als je van elkaar houdt en je respecteert elkaar dan is het goed. Ik heb ook een oudere vriend. Ik heb al lang met hem een relatie. Wat ik wel soms lastig vind, is dat hij wel echt kinderen wil en ik nog niet per se. Ik ben nog best wel zoekende in wat ik wil in het leven b.v. qua werk. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik snap ook wel dat je je soms wel moet aanpassen. Uiteindelijk wil ik heel graag kinderen met hem.
Soooff schreef:
08-08-2021 23:47
Ik vind het leeftijdsverschil niet groot. Als je van elkaar houdt en je respecteert elkaar dan is het goed. Ik heb ook een oudere vriend. Ik heb al lang met hem een relatie. Wat ik wel soms lastig vind, is dat hij wel echt kinderen wil en ik nog niet per se. Ik ben nog best wel zoekende in wat ik wil in het leven b.v. qua werk. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik snap ook wel dat je je soms wel moet aanpassen. Uiteindelijk wil ik heel graag kinderen met hem.
Ik heb hetzelfde, logisch ook. Je leunt nou eenmaal veel minder op een baan als je er nog geen gezin van hoeft te onderhouden, dus je kunt nu nog makkelijk wisselen als iets het toch niet helemaal blijkt.

Als jij nog niet per se wilt, houdt het op, toch? Ik zou me nu (26, studerend) en ook binnen 3 jaar absoluut geen kind laten aanpraten, eerst mijn leven maar eens uitvogelen.

Al hebben we het er wel eens over en begin ik wel een klein beetje op te warmen voor het idee, terwijl ik echt een hekel aan peuters heb. Als jouw partner echter ouder is, heeft hij die tijd om alles uit te vogelen wel gewoon gehad en ook genomen, anders had hij nu al wel zijn gezinnetje gehad - dus dan moet hij nu niet gaan zeuren en jou ook gewoon die tijd gunnen.
Mijn vrouw begint zich te iriteren aan mijn traagheid. Ik ben 18 jaar ouder. Het huwelijk begint te rammelen.
Een familielid van me is dolgelukkig met haar 23 jaar oudere man.
Het leeftijdsverschil is geen issue. Ik vind ze ook een ontzettend leuk stel.
Maar.. als zij straks 50 is en puberende kinderen heeft, is haar man 73.
Op haar 60e heeft ze wellicht nog een drukke baan en allerlei hobby's etc.. + een man van 83!
Dat vind ik dan toch niet zo'n rooskleurig toekomstbeeld.
Pindakaasjes schreef:
09-08-2021 07:57
Op haar 60e heeft ze wellicht nog een drukke baan en allerlei hobby's etc.. + een man van 83!
De ene 73-jarige is de andere niet he?
Als ik kijk naar toen mijn opa's 73 waren... ja dat waren écht oude mannetjes. Maar als ik kijk naar mijn schoonvader (mijn eigen vader leeft helaas niet meer)... die wordt dit jaar 72 maar die heeft een betere conditie dan ik. Doet alles nog zelf.
Misschien valt het wel mee voor je familielid en haar man.

En OT, het gaat erom hoe het voor jou voelt. Als het voor jou goed voelt maakt het helemaal niet uit wat de rest van de wereld ervan vindt.
Mijn ex en ik verschillen 9 jaar (28 en 37), dat was geen probleem. Degenen die er een probleem mee hadden waren haar ouders. Maar die verschillen ook 9 jaar :)
Hun redenen om er op tegen te zijn waren leeftijdsverschil en dat ik een dochtertje heb. Ze zijn streng gelovig. Zij niet gelukkig naar wel een hechtingprobleem met haar ouders en hierdoor een afhankelijkheids persoonlijkheidsstoornis ontwikkeld.

Zij vond het verschil niet erg, ze zag er een voordeel in omdat ik alles voor elkaar had. Zij had helaas niet, wist nog niet wat ze wilde in haar leven (studeren naast haar werk, stoppen met werk en voltooid studie, kinderen, samenwonen etc).
Ze was nog aan het ontdekken en ik vond m'n leven en carrière prima. Recent promotie gemaakt.
Uiteindelijk heeft ze het uitgemaakt omdat ze zichzelf wil ontdekken en voor zichzelf wilde gaan. Dus zonder mij richten op haar werk en de studie die in september start.
We waren ineens geen match meer, terwijl ik talloze berichten heb die juist het tegendeel zeiden.
Blijkbaar staat ze nu anders in het leven, deels door haar zoektocht naar zichzelf/waar ze staat in het leven en deels door de afhankelijkheid persoonlijkheidsstoornis.

Het kan dus ook anders uitpakken.
Pindakaasjes schreef:
09-08-2021 07:57
Tja, dat is toch altijd afwachten of je over 10/20/30/40 jaar nog samen bent? Ook al ben je van dezelfde leeftijd.
Een familielid van mij is 32 en heeft al een jaar of 8 een relatie met iemand die 28 jaar ouder is. Het is echt een heel leuk stel. Hij heeft kinderen, zij wil er geen (van zichzelf). Of ze over 10 jaar nog samenzijn weet ik niet, maar dat weet ik ook niet van mezelf en wij schelen maar 5 maanden.
TO, als die roze bril lang genoeg opblijft zegt dat ook wat, namelijk dat het geen groot probleem is.

Ik ben zelf 18 jaar jonger dan mijn man, heb in het prille begin mijn best gedaan om me daar druk om te maken maar dat lukte voor geen meter. Dus toen heb ik het maar helemaal losgelaten, en daarvan in 10 jaar tijd nog geen dag spijt gehad.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Op het moment dat een vrouw in de overgang komt is het vaak opeens helemaal afgelopen met de liefde voor de veel oudere partner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven