Stiekem doen
woensdag 11 augustus 2021 om 13:34
Dag allen,
Mijn vriend doet de laatste tijd nogal vreemd. Hij kent een meid met wie hij stiekem via snapchat praat (en foto’s sturen?). Al es met haar afgesproken voor de relatie en toen is er ook wat gebeurd. Ik mag niks zien op die app. Hij logt altijd uit. Hij doet z’n telefoon scheef als ik mee wil kijken, hij praat dan met haar en klikt vervolgens snel weg. Hij zoekt steeds mogelijkheden om even weg te kunnen en te kunnen praten. Hij is ermee bekend dat ik wil dat hij geen contact met haar heeft. Dit is al iets van de 5e keer dat hij dit doet nadat er iets van gezegd is. Is hij nog wel te vertrouwen? Zelfs z’n telefoon neemt hij telkens mee naar iets als ie even iets doet
Mijn vriend doet de laatste tijd nogal vreemd. Hij kent een meid met wie hij stiekem via snapchat praat (en foto’s sturen?). Al es met haar afgesproken voor de relatie en toen is er ook wat gebeurd. Ik mag niks zien op die app. Hij logt altijd uit. Hij doet z’n telefoon scheef als ik mee wil kijken, hij praat dan met haar en klikt vervolgens snel weg. Hij zoekt steeds mogelijkheden om even weg te kunnen en te kunnen praten. Hij is ermee bekend dat ik wil dat hij geen contact met haar heeft. Dit is al iets van de 5e keer dat hij dit doet nadat er iets van gezegd is. Is hij nog wel te vertrouwen? Zelfs z’n telefoon neemt hij telkens mee naar iets als ie even iets doet
woensdag 11 augustus 2021 om 20:02
woensdag 11 augustus 2021 om 20:16
woensdag 11 augustus 2021 om 20:33
Waarom niet?
Uit beleefdheid en vertrouwen zou mijn vriend het niet doen.
Maar van mij mag hij altijd meekijken of mijn telefoon inzien.
Appgesprekken met vriendinnen vind ik een ander verhaal, dat is privé
woensdag 11 augustus 2021 om 20:36
woensdag 11 augustus 2021 om 20:45
En wat zegt hij als je hierin echt serieus om eerlijkheid en openheid vraagt?
En dan ook door blijven vragen, goed praten met hem dat je hem niet vertrouwt door hoe hij doet?
Waarom heeft hij nog contact met haar? Ik zou er bovenop duiken en antwoorden eisen, dan merk je snel genoeg door de reactie hoe hij erin staat. Dat dit geen goed teken is snap je zelf al, en naar je gevoel zou ik ook luisteren. Sterkte, wel rot zulke dingen.
En dan ook door blijven vragen, goed praten met hem dat je hem niet vertrouwt door hoe hij doet?
Waarom heeft hij nog contact met haar? Ik zou er bovenop duiken en antwoorden eisen, dan merk je snel genoeg door de reactie hoe hij erin staat. Dat dit geen goed teken is snap je zelf al, en naar je gevoel zou ik ook luisteren. Sterkte, wel rot zulke dingen.
woensdag 11 augustus 2021 om 20:53
Mijn man zou dat best mogen als hij dat zou vragen. Ik zou me wel afvragen waarom hij dat wil, maar ik neem aan dat hij dat dan zal toelichten.
Hypothetisch dan, want het is in de twintig jaar dat we samen zijn nog niet voorgekomen.
Ontopic, nee, hij is niet te vertrouwen, dat lijkt me duidelijk.
woensdag 11 augustus 2021 om 20:55
Als je partner ernaar vraagt, omdat hij/zij om wat voor reden dan ook twijfelt bij iets, dan is het toch een kleine moeite om je telefoon te laten zien en je partner zo gerust te stellen ipv het wantrouwen nog meer aanwakkeren?
Dat je vervolgens wel even in gesprek moet gaan over het gebrek aan vertrouwen is een ander verhaal.
Mijn vriend kijkt ook nooit op mijn telefoon, maar als hij dat wel wil ook prima, ik zou echt niet weten waarom niet, tenzij je dus iets te verbergen hebt.
Tenzij het een dagelijks ritueel wordt, dan zit er natuurlijk iets niet goed, maar naar aanleiding van … lijkt het me een kleine moeite.
woensdag 11 augustus 2021 om 20:57
woensdag 11 augustus 2021 om 20:59
Klinkt niet helemaal top.
Of beter gezegd, helemaal niet.
In mij er ook niets bij voorstellen dat je je telefoon zo afschermd. Dat is gewoon niet in de haak.
Ik zou bij de eerst volgende keer dat dit weer gebeurd direct er iets van zeggen.
Ik zie dat je de hele tijd aan het appen bent en nu ik dichterbij komt, je scherm bewust weg draaid. Dit geeft mij en ongemakkelijk gevoel/ of wat het dan ook is bij jou.
En dan stil zijn en kijken wat hij zegt.
Of beter gezegd, helemaal niet.
In mij er ook niets bij voorstellen dat je je telefoon zo afschermd. Dat is gewoon niet in de haak.
Ik zou bij de eerst volgende keer dat dit weer gebeurd direct er iets van zeggen.
Ik zie dat je de hele tijd aan het appen bent en nu ik dichterbij komt, je scherm bewust weg draaid. Dit geeft mij en ongemakkelijk gevoel/ of wat het dan ook is bij jou.
En dan stil zijn en kijken wat hij zegt.
woensdag 11 augustus 2021 om 21:00
Nou, in dit soort randgevallen zou de vriend van to kunnen aantonen dat er niets speelt met de Snapchat dame. Maar daar kiest hij niet voor, terwijl er dus een duidelijke reden is voor het wantrouwen van to. Dat zou een mooie gelegenheid zijn om dat wantrouwen weg te nemen.
Verder vind ik het een groot verschil in nuance: mijn man en ik kijken niet in elkaars telefoon, maar we doen ook niet geheimzinnig met het ding. Telefoons liggen open en bloot op tafel. We schermen niet specifiek iets af voor elkaar.
Geen geheimzinnigheid, geen reden om elkaar te wantrouwen, dus geen behoefte om over elkaars schouder mee te kijken.
Dat is bij to heel anders.
woensdag 11 augustus 2021 om 21:01