Werk & Studie alle pijlers

Uitnodiging 2e gesprek geen adres

19-08-2021 10:28 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morning!

Ben ik weer met een vraag over het solliciteren. Een tijd geleden een uitnodiging gehad voor het eerste gesprek. Ik stond in eerste instantie voor een verlaten gebouw waarbij niemand open deed. Nadat ik heb gebeld, bleek ik de verkeerde locatie gemaild te hebben. Vervolgens weer naar de juiste locatie geweest, waardoor ik een half uur later was. Het gesprek ging eigenlijk nergens over aangezien degene met wie ik het gesprek had nog een andere afspraak had staan. Heel gehaast allemaal.

Uiteindelijk toch uitgenodigd voor een 2e gesprek. Wilde het wel een tweede kans geven. In de uitnodiging stond geen locatie, ik heb een mail terug gestuurd waarin ik om de locatie vroeg.

Het gesprek vind over drie uurtjes plaats en ik heb nog steeds geen reactie. Heb de neiging om gewoon niet meer te gaan, ook als ze last minute nog bellen.

Wat zouden jullie doen in een dergelijke situatie?
Bellen!
Heb je een telefoonnummer? Dan zou ik even bellen of anders naar de locatie gaan waar het vorige gesprek heeft plaatsgevonden.
Heel raar idee misschien hoor, maar eh: bellen?
Ik zou ook gebeld hebben om het adres. Dat ze dit matig organiseren ligt ws aan 1 persoon in de organisatie, en zegt niks over of de baan leuk is.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Ja? Ondanks dat vorige keren ook zo rommelig en onprofessioneel zijn verlopen?
Ik vind dit heel onprofessioneel overkomen en zou mij sterk gaan afvragen of ik daar wel zou willen werken. Je hebt al geprobeerd contact te maken om te weten te komen waar je moet zijn, waar geen reactie op gekomen is. Als je niet heel snel een nieuwe baan nodig hebt, dan zou ik er niet heel veel moeite in stoppen.
KokoRose schreef:
19-08-2021 10:32
ja natuurlijk, jij wil daar toch werken? Het was je droombaan
Falathiel schreef:
19-08-2021 10:33
Ik vind dit heel onprofessioneel overkomen en zou mij sterk gaan afvragen of ik daar wel zou willen werken. Je hebt al geprobeerd contact te maken om te weten te komen waar je moet zijn, waar geen reactie op gekomen is. Als je niet heel snel een nieuwe baan nodig hebt, dan zou ik er niet heel veel moeite in stoppen.
Dat bedoel ik inderdaad. Ben er al een paar keer zelf achteraan gegaan. Het moet van beide kanten komen toch?
KokoRose schreef:
19-08-2021 10:35
Dat bedoel ik inderdaad. Ben er al een paar keer zelf achteraan gegaan. Het moet van beide kanten komen toch?
misschien zit er wel een overwerkte HR
Of hebben ze een slecht bureau dat de afspraken maakt''dat zegt toch niks over jouw functie?

Of ga je daar op de HR-afdeling werken? Dan hebben ze je blijkbaar hard nodig
Je wil die baan graag --> bellen
Je wil die baan niet graag --> niet gaan en afzeggen
lilalinda schreef:
19-08-2021 10:38
misschien zit er wel een overwerkte HR
Of hebben ze een slecht bureau dat de afspraken maakt''dat zegt toch niks over jouw functie?

Of ga je daar op de HR-afdeling werken? Dan hebben ze je blijkbaar hard nodig
Nou, betreft het tweede gesprek heb ik contact met een ander persoon dan de voorgaande keren. Vandaar dat ik het toch nog wel een kans wilde geven. Maar bij beide personen loopt het ergens toch niet helemaal lekker.. Waardoor ik toch sterke twijfels krijg over het bedrijf.
Gaan, na bellen uiteraard. Lijkt mij dat het op het laatste adres is waar je bent geweest.

Zegt niet altijd wat over de job. Wel dat HR niet op orde is of slecht secretariaat.

Succes zo!

En voelt het dan niet goed weer, dan is nee bedankt ook een antwoord 😀
Bellen. Wat heb je te verliezen? Als het weer een matig gesprek is kan je toch alsnog weigeren?
Dan zou ik bellen om de locatie te vragen en van het tweede gesprek laten afhangen of je het echt te onprofessioneel vindt.
Dan heb je meer informatie om je beslissing op te baseren. En ook na een tweede gesprek kun je altijd nog zeggen dat je het niks vindt.
Wil je de baan heel graag? Ja bellen voor het adres.

Zo niet dan ook bellen of mailen met een afmelding. Zo blijf je zelf wel proffecioneel.
Je kunt dan bijvoorbeeld melden dat je nav het vorige gesprek er toch vanaf ziet. De werkelijke reden kun je dan in het midden laten.

Of niks meer laten horen, maar persoonlijk vind ik dit not done.

In mij bedrijfsvak merk ik dat de wereld heel klein is. Kwam bv een waardeloze manager tegen (had daar om die reden een blauwe week gewerkt) bij een ander bedrijf waar ik op gesprek was. Bleek uiteindelijk ook een vrouwonvriendelijk bedrijf.
Dopperfles schreef:
19-08-2021 10:42
Je wil die baan graag --> bellen
Je wil die baan niet graag --> niet gaan en afzeggen

Dit, hoe simpel kan het zijn. Dan ga je toch niet? Zul je ook niet weten hoe het tweede gesprek bevalt, maar dat mag.
Tja, ik zou hier ook wat flauw van worden. Hoe graag wil je de baan? Geef het dan voordeel van de twijfel. Wel slordig van zo'n bedrijf.
Mooie uitdaging!
Er zijn iig verbeterpunten.
KokoRose schreef:
19-08-2021 10:32
Ja, het zijn vaak maar een paar mensen die zich bezig houden met sollicitaties.

Het gesprek was gepland tussen tijd x en Y, 1 iemand is slordig met locaties waardoor jij te laat komt, maar de ander had al een afspraak vanaf tijd Y.

Diezelfde locatiepersoon was nu nog steeds slordig met locaties.

Dus: 1 persoon.
KokoRose schreef:
19-08-2021 10:42
Nou, betreft het tweede gesprek heb ik contact met een ander persoon dan de voorgaande keren. Vandaar dat ik het toch nog wel een kans wilde geven. Maar bij beide personen loopt het ergens toch niet helemaal lekker.. Waardoor ik toch sterke twijfels krijg over het bedrijf.
dan zeg je na gesprek2, dat je er toch vanaf ziet
Maar ga gewoon het gesprek in, misschien is het wel een leuk gesprek. Je wilde de functie erg graag, dus geef het een kans. "nee"zeggen kan altijd nog
Het interviewen van sollicitanten is geen doorlopend werk maar iets dat iemand (die daar geen ervaring in heeft) er tussendoor doet omdat het toevallig zijn afdeling is die iemand nodig heeft.

Diegene zit dus ook gewoon uit te zoeken hoe het gaat terwijl hij zijn gewone werk ook nog heeft.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Ik heb hele leuk banen gehad bij bedrijven waar het sollicitatieproces flut was. Ofwel een slechte HR-afdeling, maar daar heb je later weinig mee van doen, ofwel sollicitatieprocedures zijn niet de core business van de betrokken.
novaviva schreef:
19-08-2021 11:32
Ik heb hele leuk banen gehad bij bedrijven waar het sollicitatieproces flut was. Ofwel een slechte HR-afdeling, maar daar heb je later weinig mee van doen, ofwel sollicitatieprocedures zijn niet de core business van de betrokken.
Dit inderdaad, zou in dit geval dus even bellen.
KooktMetKnoflook schreef:
19-08-2021 11:31
Het interviewen van sollicitanten is geen doorlopend werk maar iets dat iemand (die daar geen ervaring in heeft) er tussendoor doet omdat het toevallig zijn afdeling is die iemand nodig heeft.

Diegene zit dus ook gewoon uit te zoeken hoe het gaat terwijl hij zijn gewone werk ook nog heeft.
Dit gaat echter om een klein bedrijf, waarbij de desbetreffende persoon ook degene was met wie ik het gesprek had. Vervolgens is er een tweede contactpersoon bij gekomen met wie ik het tweede gesprek heb. Ook deze persoon laat dus niets weten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven