Zzper en conflict
donderdag 13 mei 2021 om 09:25
Ik had een tijd een opdracht. In het contract is een wederzijdse opzegtermijn van een maand opgenomen door de tussenpartij. Afgelopen maandag werden ik en de andere externen out of the blue in een kantoortje geroepen. Ze willen alle externen eruit en gaan verder met interne medewerkers. Prima, so be it. Uiteraard meteen aangegeven bereid te zijn de opzegtermijn maand in te willen zetten voor overdracht voor de internen. Raar genoeg zei de manager die ons ‘aanzegde’ dat als het moest hij het ‘hard’ zou spelen. Wat we al heel vreemd vonden. Eenmaal thuis kon niemand al meer de systemen in en we proberen HR en de manager te bereiken maar niemand neemt op of reageert op de mail hoe dit netjes afgerond kan worden.
Ik ben dus bang dat ik het ‘the hard way’ moet spelen. Ik ben daar ook voor verzekerd. Inmiddels heb ik al wel eind volgende week een gesprek bij een ander bedrijf. Geluk bij een ongeluk. Maar ik ben mijn hele leven nogal ‘meegaand’ geweest en ben er nu gewoon wel klaar mee. Ik wil dus gewoon krijgen waar ik recht op heb. Ik weet uiteraard ook niet eens of ik die nieuwe opdracht krijg en de manager moet onze timesheets nog ondertekenen anders kunnen we de maand april niet eens factureren. Ik baal hier echt enorm van maar ik weiger mee te buigen nu.
Wat zou verstandig zijn, dit juridisch samen met de projectleider, systeem architect en testers (de externen die maandag ook dit nieuws kregen en met hetzelfde zitten) aan te spannen of alleen? Het contract is er heel duidelijk in. Geen addertjes onder het gras dus een redelijke ‘slam dunk’ maar ik zie er enorm tegenop. Anderzijds ben ik ook gewoon boos. We hebben hele lange werkweken gemaakt en de opmerking ‘dat we op moesten passen omdat hij het hard zou gaan spelen’ schoot me echt totaal in het verkeerde keelgat en maakt me even behoorlijk strijdvaardig.
Ik ben dus bang dat ik het ‘the hard way’ moet spelen. Ik ben daar ook voor verzekerd. Inmiddels heb ik al wel eind volgende week een gesprek bij een ander bedrijf. Geluk bij een ongeluk. Maar ik ben mijn hele leven nogal ‘meegaand’ geweest en ben er nu gewoon wel klaar mee. Ik wil dus gewoon krijgen waar ik recht op heb. Ik weet uiteraard ook niet eens of ik die nieuwe opdracht krijg en de manager moet onze timesheets nog ondertekenen anders kunnen we de maand april niet eens factureren. Ik baal hier echt enorm van maar ik weiger mee te buigen nu.
Wat zou verstandig zijn, dit juridisch samen met de projectleider, systeem architect en testers (de externen die maandag ook dit nieuws kregen en met hetzelfde zitten) aan te spannen of alleen? Het contract is er heel duidelijk in. Geen addertjes onder het gras dus een redelijke ‘slam dunk’ maar ik zie er enorm tegenop. Anderzijds ben ik ook gewoon boos. We hebben hele lange werkweken gemaakt en de opmerking ‘dat we op moesten passen omdat hij het hard zou gaan spelen’ schoot me echt totaal in het verkeerde keelgat en maakt me even behoorlijk strijdvaardig.
buzziebee wijzigde dit bericht op 13-05-2021 09:33
1.38% gewijzigd
zaterdag 21 augustus 2021 om 10:03
Al met al ben ik er zo 3 maanden elke week wel een paar keer mee bezig geweest. Waardeloos. Uiteindelijk was het ‘t helemaal waard natuurlijk en het voelt goed dat ik nou eens voet bij stuk heb gehouden, nou ja, meer dat mijn advocaat me heel duidelijk liet zien dat ik volkomen in mijn recht stond en ik daardoor voet bij stuk durfde te houden. Want de tegenpartij probeert van alles. Immers zij zijn groot en ik is klein en voor mij zijn die juridische kosten een enorme kostenpost, voor hun is het peanuts natuurlijk. Dus rekken en rekken ze. Net zo lang tot je het een keer opgeeft.
zaterdag 21 augustus 2021 om 10:24
Goed gedaan zeg BuzzieBee, goed dat je voet bij stuk hebt gehouden! Hier hebben alle zzp'ers in de toekomst iets aan. Wat hebben je zzp-collega's gedaan, het laten rusten of ook een zaak zoals jij?
En oke, je mag het bedrijf niet zwartmaken, dus: welke bedrijfstak was dit en is dit exemplarisch voor dit vakgebied? Of is dit gewoon een enkele rotte appel?
Gefeliciteerd in ieder geval!
En oke, je mag het bedrijf niet zwartmaken, dus: welke bedrijfstak was dit en is dit exemplarisch voor dit vakgebied? Of is dit gewoon een enkele rotte appel?
Gefeliciteerd in ieder geval!

Such fun!1

zaterdag 21 augustus 2021 om 13:50
Dit was een bemiddelaarMarindaH schreef: ↑21-08-2021 10:24Goed gedaan zeg BuzzieBee, goed dat je voet bij stuk hebt gehouden! Hier hebben alle zzp'ers in de toekomst iets aan. Wat hebben je zzp-collega's gedaan, het laten rusten of ook een zaak zoals jij?
Gefeliciteerd in ieder geval!![]()
zaterdag 21 augustus 2021 om 18:32
Wat fijn BuzzieBee! Het kost wel bloed en zweet en tranen zoiets, maar wat super dat je gewoon zo volledig in je gelijk bent gesteld!
Het is heel naar om als 'kleine' ZZP'er tegenover ene groot bedrijf te staan; er zijn erbij die echt de achterlijkste dingen met je uit proberen te halen. Supertof dat je samen met je advocaat zo gevochten hebt. Gefeliciteerd!
Het is heel naar om als 'kleine' ZZP'er tegenover ene groot bedrijf te staan; er zijn erbij die echt de achterlijkste dingen met je uit proberen te halen. Supertof dat je samen met je advocaat zo gevochten hebt. Gefeliciteerd!
We're just two lost souls
zaterdag 21 augustus 2021 om 18:33
Wat houdt je contract precies in?
Als ze je uurtje-factuurtje betalen en ze roepen je die hele laatste maand niet op, heb je dan een poot om op te staan?
Of ben je ingehuurd voor een aantal uur per maand - in dat geval heb je natuurlijk recht op je termijn.
Als ze je uurtje-factuurtje betalen en ze roepen je die hele laatste maand niet op, heb je dan een poot om op te staan?
Of ben je ingehuurd voor een aantal uur per maand - in dat geval heb je natuurlijk recht op je termijn.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
zondag 22 augustus 2021 om 14:22
KooktMetKnoflook schreef: ↑21-08-2021 18:33Wat houdt je contract precies in?
Of je leest effe het hele topic.

We're just two lost souls
zondag 29 augustus 2021 om 01:43
Wat een fijne uitkomst zeg! Wat goed ook dat je gewoon door hebt gezet ondanks de intimidatie.
Ik denk dat er genoeg zijn die dit pad niet op durven ook om de kosten natuurlijk.
Zo heb ik een paar jaar geleden ook tegen een overheidsinstantie bezig geweest en het vreet energie én geld. Maar ook ik als ondernemer heb doorgezet en uiteindelijk na 2 jaar mijn centen ontvangen, ook na rechtszaken etc.
Heerlijk gevoel toch?? En een bedankje aan de advocaat kan prima! Heb ik ook gedaan; ik heb op vrijdagmiddag getrakteerd voor het hele kantoor op gehaktballen met satésaus haha
Ik denk dat er genoeg zijn die dit pad niet op durven ook om de kosten natuurlijk.
Zo heb ik een paar jaar geleden ook tegen een overheidsinstantie bezig geweest en het vreet energie én geld. Maar ook ik als ondernemer heb doorgezet en uiteindelijk na 2 jaar mijn centen ontvangen, ook na rechtszaken etc.
Heerlijk gevoel toch?? En een bedankje aan de advocaat kan prima! Heb ik ook gedaan; ik heb op vrijdagmiddag getrakteerd voor het hele kantoor op gehaktballen met satésaus haha