Hoe zo lang mogelijk jong uiterlijk behouden?
zaterdag 21 augustus 2021 om 21:24

maandag 23 augustus 2021 om 13:11
Aangezien jij zo'n fan bent van wikipedia:patsy--stone schreef: ↑23-08-2021 13:05Maar dit verzin jij zelf hè? Dit is niet wat het daadwerkelijk betekent.
https://nl.wikipedia.org/wiki/SlankSlank is dun zonder mager te zijn.
maandag 23 augustus 2021 om 13:14
Precies. Dus niet mager. Maar gewoon gemiddeld zoals passend bij de lengte. (Niet gemiddeld als de gemiddelde Nederlander want dat is wel met overgewicht.)smulrol schreef: ↑23-08-2021 13:11Aangezien jij zo'n fan bent van wikipedia:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slank
You can never have too many hats, gloves and shoes
maandag 23 augustus 2021 om 13:16
er staat nergens, dat slank gemiddeld is
dat verzin jij
als we even uitgaan van gemiddeld, dan is dat kledingmaat 42, dat is niet slank (ook niet dik)
maandag 23 augustus 2021 om 13:19
en jij zegt "integendeel" en roept dan dat moekes waarschijnlijk niet goed in hun vel zitten. Waarom zoiets nog benoemen?
Later is nu

maandag 23 augustus 2021 om 13:29
Maar, zonder mee te willen doen aan de discussie wat slank precies is, gewicht maakt wel uit.
Zelf ben ik altijd, althans nadat ik toen ik begin twintig was vijftien kilo ben afgevallen, tamelijk slank geweest. De laatste paar jaar zijn er wat kilootjes bijgeslopen en inmiddels ben ik een volle kledingmaat gegroeid. Toch heeft dat een beetje afbreuk gedaan aan hoe jeugdig ik eruit zie. Ik ben niet dik, maar wel voller en daardoor vind ik toch dat ik er ouder uitzie. Gisteren zag ik een foto van mezelf vanaf de zijkant. Hmm. De kaaklijn is wat romiger, grenzend aan onderkin. En ja, ik wil niemand beledigen, maar ik vind een onderkin toch ouder makend.
Als ik een kilo of vijf afval, zie ik er wel degelijk jeugdiger uit, ook al heb ik nu geen overgewicht.
Zelf ben ik altijd, althans nadat ik toen ik begin twintig was vijftien kilo ben afgevallen, tamelijk slank geweest. De laatste paar jaar zijn er wat kilootjes bijgeslopen en inmiddels ben ik een volle kledingmaat gegroeid. Toch heeft dat een beetje afbreuk gedaan aan hoe jeugdig ik eruit zie. Ik ben niet dik, maar wel voller en daardoor vind ik toch dat ik er ouder uitzie. Gisteren zag ik een foto van mezelf vanaf de zijkant. Hmm. De kaaklijn is wat romiger, grenzend aan onderkin. En ja, ik wil niemand beledigen, maar ik vind een onderkin toch ouder makend.
Als ik een kilo of vijf afval, zie ik er wel degelijk jeugdiger uit, ook al heb ik nu geen overgewicht.
maandag 23 augustus 2021 om 13:38
Ik zeg toch niet gemiddelde Nederlander? Ik zeg het gemiddelde gewicht dat goed past bij een gezond lichaam van die lengte. Met voldoende gezonde voeding en gezonde beweging.
Met jouw beschrijving dat "slank" zou staan voor maat S, is iemand eigenlijk ondervoed. Dus mager.
You can never have too many hats, gloves and shoes
maandag 23 augustus 2021 om 13:41
nee hoor, zolang je niet onder 19 scoort als BMI, kun je prima slank en gezond zijnpatsy--stone schreef: ↑23-08-2021 13:38Ik zeg toch niet gemiddelde Nederlander? Ik zeg het gemiddelde gewicht dat goed past bij een gezond lichaam van die lengte. Met voldoende gezonde voeding en gezonde beweging.
Met jouw beschrijving dat "slank" zou staan voor maat S, is iemand eigenlijk ondervoed. Dus mager.
Jij probeert van de term Slank een eenheid te maken, en dat gaat dus mank
En je kunt echt van alles vinden van BMI, maar dat werkt met cijfers, een schaal en is duidelijk

maandag 23 augustus 2021 om 17:04
Maar dat is dan voor jou en jouw smaak is. Dat gaat echt niet voor iedereen op.Jufjoke schreef: ↑23-08-2021 13:29Maar, zonder mee te willen doen aan de discussie wat slank precies is, gewicht maakt wel uit.
maandag 23 augustus 2021 om 17:06
zouden er veel mensen dolblij zijn met hun onderkin?Ttroeteltje schreef: ↑23-08-2021 17:04Maar dat is dan voor jou en jouw smaak is. Dat gaat echt niet voor iedereen op.

maandag 23 augustus 2021 om 17:14
Maar dit gaat bij mij allerminst op. Ik word standaard minimaal 10-15 jaar jonger geschat, en moest me onlangs nog legitimeren omdat ze niet zeker wist of ik 30 was.
maandag 23 augustus 2021 om 17:22
maandag 23 augustus 2021 om 17:28
Ik zeg 4x 'ik vind'. En ik zeg nergens dat slanke mensen geen humor hebben of niet lekker in hun vel zitten. Vul niet zoveel in joh.Parella schreef: ↑23-08-2021 11:43Want het één sluit het ander uit? Sylvie (of andere mensen die er fit en jeugdig uitzien na hun 40e) , kunnen niet lekker in hun vel zitten en humor hebben?
Integendeel denk ik, ik denk dat veel vrouwen type 'Moeke' met rimpels en grijze haren en 15 kilo teveel, vaak helemaal niet lekkerder in hun vel zitten dan mensen die bewust eten en sporten en hun haar verven. Daar spreekt juist zelfzorg uit (in het redelijke hè, niet als je er dag en nacht werk aan hebt natuurlijk maar als je het over 'gewone' jeugdige veertigers hebt).
Sylvie's werk is haar uiterlijk, prima toch, ik vind het niet mooi of interessant. En ze heeft duidelijk aan haar hoofd laten sleutelen. Dat vind ik niet mooi. Zo duidelijk?
tanteslankie wijzigde dit bericht op 23-08-2021 17:50
0.11% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
maandag 23 augustus 2021 om 17:34

maandag 23 augustus 2021 om 17:36
Dat klopt, en dat zeg ik dan ook niet.Ttroeteltje schreef: ↑23-08-2021 17:04Maar dat is dan voor jou en jouw smaak is. Dat gaat echt niet voor iedereen op.

maandag 23 augustus 2021 om 17:53
Een onderkin maakt toch echt niet ouder. Daar is echt meer voor nodig.
Ik lees hier vanaf pagina 1 dat slank zijn gelijk zou staan aan een jong uiterlijk. Nou ja, niet garant staat daarvoor, maar wel een voorwaarde is.
En dat is echt niet waar.
Ondanks dat ik de wijsheid niet in pacht heb natuurlijk, maar ik vind het echt heel stom dat mensen denken en verkondigen dat slank zijn jong laat uitzien.
Ik ken en zie veel slanke mensen en ik ken en zie veel vollere mensen…..en in mijn optiek zien die vollere mensen er doorgaans juist jonger uit.
Betekend niet dat je dus een volslank figuur moet nastreven.
Ik lees hier vanaf pagina 1 dat slank zijn gelijk zou staan aan een jong uiterlijk. Nou ja, niet garant staat daarvoor, maar wel een voorwaarde is.
Ondanks dat ik de wijsheid niet in pacht heb natuurlijk, maar ik vind het echt heel stom dat mensen denken en verkondigen dat slank zijn jong laat uitzien.
Ik ken en zie veel slanke mensen en ik ken en zie veel vollere mensen…..en in mijn optiek zien die vollere mensen er doorgaans juist jonger uit.

maandag 23 augustus 2021 om 18:18
Voor mij persoonlijk geldt: een strakke kaaklijn (als ik een kilo of vijf minder weeg) maakt dat ik vind dat ik er jeugdiger uitzien. Nu, met een wat zachtere kaaklijn, vind ik niet perse dat ik er ouder uitzie, maar ik zie er wel jonger uit met een strakkere kaaklijn. Een klein nuanceverschil.Ttroeteltje schreef: ↑23-08-2021 17:53Een onderkin maakt toch echt niet ouder. Daar is echt meer voor nodig.
Aan de andere kant zullen er vast wel mensen zijn die juist zachtere, rondere vormen in gezicht of kaaklijn associëren met jeugdigheid. Dat kan ook. Een vriendin heeft een tijdje geleden tegen mij gezegd: je gezicht is veel mooier nu je wat zwaarder bent. Het is maar net hoe je kijkt. En wat je smaak is.
maandag 23 augustus 2021 om 18:38
Ik was er familiair mee belast.
Toen ik 102 kg woog had ik een onderkin...toen ik 68 kg woog ook.
3 jaar geleden zag ik op basis van oudere familieleden mijn voorland voor over pakweg 25 jaar, namelijk een enorme lel lillend vlees waar je apart een BSN nummer voor aan moet vragen.
Mijn chirurg was dol enthousiast want ik was " de ideale kandidaat"
En ik ben nog steeds blij...elke dag weer, met het resultaat.
Gelukkig ben ik ook familiair gezegend met grote ronde ogen...maar stel als ik dakjesogen had: deed ik er ook wat aan.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

maandag 23 augustus 2021 om 18:41
Hoe was die behandeling? Veel last? Waar zit het lidteken?sprokkelientje schreef: ↑23-08-2021 18:38Ik was er familiair mee belast.
Toen ik 102 kg woog had ik een onderkin...toen ik 68 kg woog ook.
3 jaar geleden zag ik op basis van oudere familieleden mijn voorland voor over pakweg 25 jaar, namelijk een enorme lel lillend vlees waar je apart een BSN nummer voor aan moet vragen.
Mijn chirurg was dol enthousiast want ik was " de ideale kandidaat"
En ik ben nog steeds blij...elke dag weer, met het resultaat.
Gelukkig ben ik ook familiair gezegend met grote ronde ogen...maar stel als ik dakjesogen had: deed ik er ook wat aan.

maandag 23 augustus 2021 om 19:15
Viel duizend procent mee.
Je loopt een week met een soort drukmaskerop om je kop( je bent dan net een huidskleurig paasei...soort Humpty Dumpty.
Na een week trekken de blauwe plekken weg en mag het masker af...dan heb je nog een paar dagen een soort leeg zakje onder je kin...ook dat trekt bij....na een maand ben je boven Jan.
Littekens: minuscule puntjes die je amper ziet.
Er is bij mij echt 300 cc uitgezogen dus geen overbodige luxe.
Ingreep duurt nog geen 20 minuten
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

maandag 23 augustus 2021 om 19:20
Als ik een topic volg, dan begrijp ik graag alles.sprokkelientje schreef: ↑23-08-2021 18:38
Mag ik vragen wat voorland is? En BSN nummer, dat ken ik ook niet.
Wie geeft wat duiding? Bedankt!