Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
@redrose: Is dit de jongen waar je een aantal maanden ook mee bezig was? Of is dit weer een andere?
Maar wel rot dat dit ook onrust geeft. Vind jij hem wel leuk en zou je liever iets met hem willen of dat niet?

@peppermint: Rot dat je zo met je ex zit en tegen deze periode op ziet. Is toch een paar datingapps installeren niet fijn? Je hoeft ook niet gelijk af te spreken he. Een tijdje chatten/appen kan ook. Soms kunnen er ook vriendschappen uit ontstaan. Alleen daten kan ook afleiding geven en wie weet kom je wel iemand tegen waar je interesse in hebt.

@Moon: Ik zou het misschien wel aangeven dat je hem leuk vindt als vriend, maar dat je het verder niet ziet zitten? Anders wordt het misschien ook super ongemakkelijk. Of wil je ook geen vrienden met hem blijven?
Nou, ik heb gewoon nog één keer initiatief genomen en gevraagd of hij komend weekend zin heeft in een wandeling.

Als ie hier niet op reageert of met een smoes komt, dan is het voor mij klaar. 🙂

Vind dat ik dan wel lang genoeg in het duister heb getast…
Clumsy, dat is wel iets erger dan een concertkaartje. Lijkt me heftig. Bekende van me is ooit getrouwd terwijl ze het niet helemaal zag zitten. Dat heeft ook niet lang geduurd.

I2, groot gelijk. Als hij niet kan en ook niet met een tegenvoorstel komt dan is het klaar lijkt me.

Shiver, vrienden zijn is een optie, we hebben wel dezelfde hobby. Hij ziet er eerlijk gezegd uit alsof hij een verstandelijke beperking heeft en als je hem dan spreekt is hij toch slimmer dan je denkt.

Hij zei gisteren: ik ben nog niet verliefd op je. En ik dacht: nu gaat ie doorvragen.
Maar meteen na die opmerking begon hij over de treintijden voor het concert. Mafkees :rofl:

Ik vind het lastig of ik voor of na het concert me moet uitspreken. Ik kijk wel gewoon hoe het loopt. Hij zag zelf ook wel dat ik fysiek veel afstand hield zondag.
Je kunt méér.
Shiverrr schreef:
31-08-2021 08:15
@redrose: Is dit de jongen waar je een aantal maanden ook mee bezig was? Of is dit weer een andere?
Maar wel rot dat dit ook onrust geeft. Vind jij hem wel leuk en zou je liever iets met hem willen of dat niet?
Het is dezelfde. Het gaat over fwb nog steeds. Ik vind het gezellig maar voel ook geen vlinders. Alleen vind ik het contact te weinig worden om nog door te kunnen gaan voor vriendschap (met benefits). Terwijl ik dat wel graag zou willen.
Ik heb hem ook een keer gevraagd of er iets is omdat het zo stil werd. Hij zei van niet en dat hij gewoon druk is nu (heeft een goede reden). Hij is daar ook altijd eerlijk over geweest dus zou niet weten waarom nu niet. Maargoed. Soms lopen dingen gewoon spaak zonder goede reden.

Ik probeer het wel los te laten. Misschien hoort onrust ook gewoon bij mij 😂.
Moon-Alisa schreef:
30-08-2021 21:10
@Peppermint, zó herkenbaar!
Weet je waar ik ook schrik voor heb? Dat dit hele coronagebeuren zich ooit nog eens kan herhalen, waarbij alles op slot gaat. Ik zag altijd de voordelen in van het single leven, maar corona heeft me het tegenovergestelde laten voelen. Ik vond het gruwelijk om alleen te zijn en nergens naartoe te kunnen, terwijl stellen en gezinnen gezellig konden bbq-en. Ik zou dit geen tweede keer aankunnen.
Niet fijn dat er geen begrip is voor die breuk, ook al was het niet gedefinieerd, je mag er toch wel verdrietig om zijn? Dit kan me zo boos maken. Vorige week schrok ik van een vriendin haar reactie. Haar vriend had het net uitgemaakt en ik zei dat ik haar verdriet begreep en dat ik mezelf herkende in haar, dat ik me ook zo vreselijk voelde na de breuk met die man waar ik tijdens corona een tijd mee heb gedate. Zij reageerde erop "je kan dit niet vergelijken, want bij mij was het wél een relatie". Auw, dat deed pijn. Had ze gelukkig wel gemerkt en ze heeft zich hier meteen voor geëxcuseerd en gezegd dat ze er niet mee wou bedoelen dat haar verdriet en pijn erger was dan dat van mij, maar dat het gewoon anders is. Ik weet niet hoe ik mij erbij moet voelen.
Peppermint bij mij speelt Corona ook zeker mee. Ik heb me zo ontzettend alleen gevoeld. Toen was ik nog wel aan het daten maar hij had nauwelijks tijd. Maar hij was meestal om 20.00 uur klaar met werk etc. Dus we konden het niet eens fatsoenlijk er over hebben want ik moest of om 20.30 weer weg of de hele nacht blijven (avondklok). Dat was ook heel raar want als het geen leuk gesprek is en je kunt niet meer naar huis is ook niks. Hoewel ik wel had bedacht dat ik een evt boete er voor over had voor één keer.
Een vriendinnengroep die ik als beste vriendinnen zag ging ook ‘uit’ vorige zomer, dat maakte het nog moeilijker. En ontmoet dan maar eens nieuwe mensen in Coronatijd.

Ik dacht in december dat ik wel geleerd had van de eerste lockdown maar viel nog harder in een gat.

Ik denk dat je het verdriet niet kunt vergelijken. Zo heb ik zelf nooit langdurig iemand gehad die echt voor me ging en dat is ook verdrietig. Altijd fwb en dat ligt ook bij mezelf maar het is ook prettig als iemand een keer 100% voor je gaat.
Je kunt méér.
Ook hier herkenning in de eenzaamheid tijdens corona. Hoewel ik wel een aantal vriendschappen heb die zich in die tijd echt verdiept hebben, miste ik het zo ontzettend om fysiek contact met iemand te hebben. Gewoon maandenlang door niemand worden aangeraakt, dat kan niet goed zijn hoor. Normaal omhels ik vrienden enzo nog wel, of ben je in je gewone leven fysiek in de buurt van mensen, maar dat viel allemaal weg natuurlijk.
Op gegeven moment heb ik een ongeluk(je) gehad waarvoor ik gehecht moest worden op de eerste hulp. Ik zat daar ineens dik te snikken, niet omdat het hechten zo’n pijn deed maar omdat ik voor het eerst weer aangeraakt werd. Dat kwam helemaal binnen.

Goed, ik had vandaag de wandeldate en ik ben niet mega enthousiast: hij heeft eigenlijk een vol uur over zichzelf gepraat! Echt, als hij me 2 dingen heeft gevraagd is het veel. En toen probeerde hij me wel te zoenen maar dat heb ik even afgehouden, voelde zo maf…
Misschien dat ik hem het voordeel van de twijfel moet geven, iemand kan natuurlijk heel zenuwachtig zijn de eerste keer en daardoor anders doen. Want eerst via de app stelde hij wel allemaal vragen.
Ik ga nu eerst even op vakantie dus er zal sowieso tijd tussen zitten.
Hahaha Clumsy... dat klinkt... awkward? Hij kon ook niet echt 'tussen de lijntjes lezen' dan als hij zomaar uit het niets probeert te zoenen.

Ik heb onverhoopt dit weekend 3 dates achter elkaar gepland, dus ben benieuwd of er wat bij zit. Ik zie het daten niet zozeer als een zoektocht naar een partner, maar meer als een mogelijkheid om weer leuke dingen te doen en nieuwe mensen (nou ja, mannen) te leren kennen.

Vrijdag heb ik een 3e date met Meneer 1, uitje in andere stad en daarna wilde hij nog uiteten maar ik denk dat ik dat af houd. Ik voel niet echt fysieke aantrekkingskracht maar misschien dat ik met wat verbeeldingskracht nog wel ergens kom. Ik sta al te lang droog. Sorry.

Met Meneer 2 ga ik zaterdag naar een museum. Ben heel benieuwd naar deze man, fysiek absoluut mijn type maar op de chat komt hij een beetje vlak over. Meneer 3 chat ik ook al een tijdje mee en die is echt leuk qua humor en toont veel interesse. Daar ga ik zondag een kasteel mee bezoeken en dan nog een terrasje pakken als het weer goed is.

Druk, maar leuk druk. Ik heb lang last gehad van een sociale angststoornis en ben blij dat ik dit soort dingen eindelijk durf te doen.
Shiverrr schreef:
31-08-2021 08:15
@peppermint: Rot dat je zo met je ex zit en tegen deze periode op ziet. Is toch een paar datingapps installeren niet fijn? Je hoeft ook niet gelijk af te spreken he. Een tijdje chatten/appen kan ook. Soms kunnen er ook vriendschappen uit ontstaan. Alleen daten kan ook afleiding geven en wie weet kom je wel iemand tegen waar je interesse in hebt.
Van het idee alleen al walg ik om me opnieuw op die apps te storten... ik heb daar alleen maar negatieve ervaringen mee. Ik kan ook nog niet meteen aan andere mannen denken, ik zie en wil er maar 1 en dat is mijn ex... Het is een moeilijke tweestrijd, want ik wil een relatie maar sta er aan de andere kant ook niet voor open om iemand te ontmoeten. Ik kan me niet voorstellen dat het met iemand anders even leuk of zelfs nog leuker zou zijn
Potpourri wat fijn dat je dit nu durft idd! Hopelijk zit er wat leuks bij.

Clums wat erg van zo weinig contact. Ik heb zo’n soort verhaal gelezen, misschien heb je het destijds ook op Viva verteld en anders was het iemand met soortgelijke ervaring.

Dat was waarom ik destijds ook zo lang ben blijven hangen aan dezelfde… het was altijd nog beter dan helemaal niks.

Peppermint :hug:

Ik ben mijn date van zondag echt bijna vergeten. Raar is dat, dat iemand die je kwetst je nog lang bij blijft en iemand die gewoon aardig is niet.
Je kunt méér.
Degene die je kwetsen blijven je echt bij ja…

Ik heb inmiddels aan mijn date laten weten dat ik het erg jammer vind dat hij niks meer van zich laat horen en ik op deze manier niet het gevoel krijg dat hij nog graag contact wil. En dat hij dat best op een volwassen manier aan had kunnen geven.

Voelt wel fijn om dat toch nog even gezegd te kunnen hebben, hopelijk leest ie het ooit nog en behandelt hij zijn toekomstige dates beter.

Maar ik voel me er dus echt wel rot over ja… Voor mijn gevoel was er wél iets bijzonders. En natuurlijk kan het zijn dat dat niet wederzijds is, maar wees dan zo respectvol om dat gewoon eerlijk te zeggen.
I2, dat is idd rot als jij er gevoel bij had en er van hem zo weinig komt. Ik heb ook wel eens gehad dat het op een avond heel snel ging met iemand en het onverwacht een passionele nacht werd… toen dacht ik ook, dit MOET hij toch ook voelen. Had best een kater toen hij in no time iemand anders had opeens.

Mijn blije ei van zondag appt nog af en toe en dat is best grappig. Het is een heel positief persoon. Heel raar ook maar wel een blij mens. De vorige date zwelgde in zelfmedelijden over van alles. Ik weet niet of het de bedoeling was dat ik dat keer op keer tegensprak, ik weet überhaupt niet wat er de bedoeling van was. Maar het was enorm vermoeiend en het is een verademing iemand te ontmoeten die dat niet heeft. Het maakt wel iets goed ofzo. We appen gewoon grapjes over en weer of als we iets leuks op tv hebben gezien. Ik geef geen valse hoop ofzo en hij is wat dat betreft ook wel realistisch volgens mij.
Je kunt méér.
Ik kom ook maar is mee schrijven omdat ik een beetje vast ben komen te zitten. Misschien deels door corona en anderzijds omdat ik in de leeftijdscategorie zit waarin mijn vrienden kinderen krijgen, nieuwe huizen kopen of werken in het weekend. Waardoor het allemaal deels wegvalt en ik behoorlijk veel weekenden alleen thuis zit. Op één of andere manier krijg ik de connectie niet met nieuwe mensen om blijvende dingen mee te doen. Ik ben een man van voorraan in de 30 en herken jullie verhalen ook over het daten, het gehost worden en de bijbehorende smoesjes. Als ik op date ga is het vaak gewoon gezellig maar vaak niet meer dan dat. Nu regelmatig op zondagavond drankjedoen.nl gedaan maar krijg al snel het idee dat de dames uit beleefdheid die 2 min volmaken en bij 9 van de 10 is het achteraf ook geen match. En zo merk ik dat ook bij kennisen/losse vrienden er wordt vaak ontwijkend gereageerd als ik vraag om iets te doen. Ik krijg ook niet of nauwelijks een apje van iemand om iets mee te gaan doen. Terwijl ik wel vaak omschreven wordt als gewoon chill en bijv in de sportschool of bij de tennis en op het werk zullen ze echt niet denken dat ik zoveel alleen thuis ben.
Ergens wel een geruststelling dat zoveel mensen moeite hebben om die ene speciale connectie te vinden. Het voelt toch minder eenzaam ofzo als ik over jullie struggles lees.
Potpourri, ik heb sommige dingen ook wel losgelaten. Ik vond het eerst belangrijk dat een man langer is dan ik. Maar dat vind ik nu een soort luxe-ding. Liever een kleine man die lief is dan een lange die een lul blijkt te zijn :mrgreen:
Ik viel ook niet op kaal... maarja hoe erg is het?

Wel vind ik dat de datingmarkt een soort verziekt is in 15 jaar. Al dat online gedoe heeft de mensen niet beleefder en respectvoller gemaakt.
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
01-09-2021 21:00
Potpourri, ik heb sommige dingen ook wel losgelaten. Ik vond het eerst belangrijk dat een man langer is dan ik. Maar dat vind ik nu een soort luxe-ding. Liever een kleine man die lief is dan een lange die een lul blijkt te zijn :mrgreen:
Ik viel ook niet op kaal... maarja hoe erg is het?

Wel vind ik dat de datingmarkt een soort verziekt is in 15 jaar. Al dat online gedoe heeft de mensen niet beleefder en respectvoller gemaakt.
Jammer genoeg wel maar op de één of andere manier geef je het toch altijd weer een kans. Omdat het in reallife tegenwoordig ook moeilijk is zodra ze iets niet aanstaan wordt er weg gekeken met zo blik van wat moet je van mij
Brr ik heb niks met lange mannen.
Teveel haantjesgedrag en je moet alle andere vrouwen van ze afmeppen. 😂 Kaal kan heel sexy zijn icm een goede volle baard en zware wenkbrauwen imo.

Online daten moet je idd een beetje los in blijven staan anders werkt het nogal ontmoedigind.

Alhoewel... Ik ben voor het eerst wel een beetje zenuwachtig voor date van as zaterdag. Het is een man die alles goed voor elkaar heeft en hij komt erg belezen en veelzijdig over. Hij is ook wat ouder dan ik dus ik hoop dat ik hem een beetje kan bijhouden als gesprekspartner. Hij komt over als een zachtaardig, empatisch en leergierig persoon en ik ben heel benieuwd nu. Heb ook wel een beetje een zwak voor mannen die zacht en bedachtzaam praten (ooit wel eens een interview met Viggo Mortensen gezien? 😍) en dat doet deze ook.
Pfff wat een rollercoaster dit…

Ik had het gisteren dus echt opgegeven en hem dat ook laten weten.

Nu kreeg ik gisteravond opeens toch weer appjes; allemaal legitieme redenen om mij niks te laten weten blijkbaar (waar ik me ook iets bij kan voorstellen wel).

Aan de andere kant denk ik: als je me echt leuk vindt, dan is het een kleine moeite om even iets te laten weten van “er speelt momenteel even heel veel in mijn leven, waardoor ik misschien wat later reageer; is niet persoonlijk”. Maar goed, hij is daar dan misschien anders in dan ik? 🤷‍♀️

Wel gaf hij aan nog steeds een keer af te willen spreken. Dat komend weekend niet goed uitkomt, maar het weekend daarna misschien?

Ik miste nog een beetje het enthousiasme aan zijn kant, maar als je hoofd vol zit is dat misschien ook wel lastig.

Ik wil het nog wel een kans geven denk ik, maar hij moet wel serieus zijn best gaan doen om te laten blijken dat hij dit ook wil. 🙈

@Potpourri: spannend zeg! Heel veel plezier alvast! Laat je weten hoe het was?
Lieverd hij vond de seks leuk. Hij wil nog een keer.

Als een man je echt girlfriend material vindt haalt hij het wel uit zijn hoofd om dagen later pas te reageren. Hij trekt nu allerlei smoesjes uit de kast om jou weer terug te trekken. Je bent te lief en je wilt te graag. Als je hookups met deze man ook prima vindt kun je het contact warmhouden, maar pas een beetje goed op jezelf.
I2, als je nog wilt afspreken zou ik aansturen op een 'gewone' date met de kleren aan zegmaar. Laat weten dat je te hard van stapel bent gelopen en hem graag wilt leren kennen maar dan in een andere setting, zoiets.
Verder wel eens met Potpourri maar ik snap dat je het zeker wilt weten.

Gisteren zat ik iemand te vertellen over laatste ex (Corona-liefde haha) en realiseerde me dat hij ook veel voor me betekend heeft en zich waarschijnlijk oprecht (en terecht..) zorgen maakte af en toe. De lockdowns etc waren een heel moeilijke tijd voor mij. Heb m vanmorgen even geappt om te vragen hoe het ging. Niet om weer te daten maar we hadden eigenlijk afgesproken af en toe nog bij te praten. Even kort geappt, was wel weer gezellig.

Verder zaterdag naar de voorstelling met de piloot.
moon-alisa wijzigde dit bericht op 04-09-2021 23:48
10.88% gewijzigd
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
02-09-2021 12:05
I2, als je nog wilt afspreken zou ik aansturen op een 'gewone' date met de kleren aan zegmaar. Laat weten dat je te hard van stapel bent gelopen en hem graag wilt leren kennen maar dan in een andere setting, zoiets.
Verder wel eens met Potpourri maar ik snap dat je het zeker wilt weten.
Hier mee eens. Als hij dan toch alleen uit is op seks dan laat hij het waarschijnlijk toch niet doorgaan als je van tevoren al aangeeft dat dat even niet gaat gebeuren.
Dat was mijn plan ook idd!

Ik wilde eigenlijk gewoon een lekkere wandeling gaan maken ergens en het daarbij laten voor deze date. ;)
Kijken hoe hij reageert.
Goed idee. Kan hij mooi even ontspannen tijdens zijn drukke leven 😝 Inderdaad als hij meer over jou als persoon wil weten dan merk je dat nu wel.

Ik kan me wel voorstellen dat hij misschien dacht dat het over de seks ging aangezien het de eerste date nogal snel ging. Bij een wandelvoorstel laat je er in ieder geval geen twijfel over bestaan dat je het serieuzer bedoelt.
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
02-09-2021 16:17
Goed idee. Kan hij mooi even ontspannen tijdens zijn drukke leven 😝 Inderdaad als hij meer over jou als persoon wil weten dan merk je dat nu wel.

Ik kan me wel voorstellen dat hij misschien dacht dat het over de seks ging aangezien het de eerste date nogal snel ging. Bij een wandelvoorstel laat je er in ieder geval geen twijfel over bestaan dat je het serieuzer bedoelt.
Hmm ja… ik denk echt dat er OF idd iets speelt in zijn leven waardoor hij nu geen tijd/ruimte heeft voor iets serieus OF hij vond het idd gewoon leuk voor een keer…

Hij doet nu in elk geval ook niet echt moeite merk ik, om het contact alsnog gaande te houden.

Ik heb inmiddels morgenochtend een koffiedate gepland met iemand anders die op 1 km bij mij vandaan woont. Of het echt een date wordt of gewoon voor de gezelligheid om iemand uit mijn eigen woonplaats te leren kennen (vriendschappelijk) weet ik nog niet, maar zowieso leuk om gewoon zoiets simpels te plannen zonder al die drama zoals bij die andere man haha. Heerlijk luchtig!
L2 dat drama is sowieso niet prettig! Als er iets speelt had hij ook gewoon kunnen zeggen wat dat is. Ik hoop dat je koffiedate leuk wordt en vooral ongecompliceerd ;-)

Met de piloot gaat geen relatie worden maar het is wel heel fijn om te zien hoe het óók kan. Gewoon ongecompliceerd, geen dubbele bodem, geen spelletjes. Die mannen bestaan kennelijk ook.
Een blij ei is het en ik houd wel van blije eieren.
moon-alisa wijzigde dit bericht op 04-09-2021 23:48
1.57% gewijzigd
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven