Minimizer bh
zondag 5 september 2021 om 00:34
Er zijn ook wel minimizers die iets dikker zijn hoor.
Ik heb er ook eentje, van Triumph.
Draag 'm overigens niet heel graag omdat ik het warm vind en het is een extra laag, dus maakt de voorgevel weer groter.
Ik draag het liefst wat dunnere. Heb niet zoveel last van doordrukken.. aangezien ik ook geen nauwsluitende kleding draag.
Draag 'm overigens niet heel graag omdat ik het warm vind en het is een extra laag, dus maakt de voorgevel weer groter.
Ik draag het liefst wat dunnere. Heb niet zoveel last van doordrukken.. aangezien ik ook geen nauwsluitende kleding draag.
zondag 5 september 2021 om 09:30
Eens.vivapimpelmees schreef: ↑05-09-2021 00:38Oma spreekt: Vroeger zag je in vrijwel elke bh de tepels. Echt verpreutsing van de maatschappij dit. Iedereen heeft tepels dus waarom mag je die niet zien?
zondag 5 september 2021 om 10:03
Precies. Ik snap hier niets van.vivapimpelmees schreef: ↑05-09-2021 00:38Oma spreekt: Vroeger zag je in vrijwel elke bh de tepels. Echt verpreutsing van de maatschappij dit. Iedereen heeft tepels dus waarom mag je die niet zien?
zondag 5 september 2021 om 10:28
zondag 5 september 2021 om 10:48
Echt helemaal eens. En toch doe ik het niet. Ik heb praktisch geen borsten dus heb überhaupt geen bh nodig. Ik draag van die soort topjes met dunne pads erin. Maar zonder die pads, laat staan zonder bh.. Echt niet. Stom hè.vivapimpelmees schreef: ↑05-09-2021 00:38Oma spreekt: Vroeger zag je in vrijwel elke bh de tepels. Echt verpreutsing van de maatschappij dit. Iedereen heeft tepels dus waarom mag je die niet zien?
zondag 5 september 2021 om 15:29
Kleine correctie; .....vrouwen-tepel niet meer mogen bestaan.....GreenLadyFern schreef: ↑05-09-2021 10:28Ik ben nog net een twintiger en draag ongevoerde bh's, omdat ik die fijner vind zitten. Dan heeft de wereld soms bevestiging dat ik tepels heb.
Prima.
Ik zie inderdaad niet veel vrouwen van mijn leeftijd zonder bh of met ongevoerde bh's, het lijkt net of tepels niet meer mogen bestaan
Toen ik nog dagelijks op kantoor kwam, liepen meer dan de helft van de mannen rond met goedekopen overhemden waar tepel doorheen prikten en borsthaar uitstak! Volk geaccepteerd. De dag dat ik besloot BH-loos naar kantoor te gaan begon direct bij de koffieautomaat met de vraag "of wij niet wat vergeten zijn?"
dinsdag 7 september 2021 om 08:20
Hoezo staat ongevoerd gelijk aan minimizer? Dat is echt de omgekeerde wereld hoor.GreenLadyFern schreef: ↑05-09-2021 10:28Ik ben nog net een twintiger en draag ongevoerde bh's, omdat ik die fijner vind zitten. Dan heeft de wereld soms bevestiging dat ik tepels heb.
Prima.
Ik zie inderdaad niet veel vrouwen van mijn leeftijd zonder bh of met ongevoerde bh's, het lijkt net of tepels niet meer mogen bestaan
Draag ook altijd ongevoerd, omdat ik vrij veel heb
Zou dus ook voor ongevoerd gaan. Als je minimizer wilt: Triumph.
dinsdag 7 september 2021 om 09:06
Ik ben ook al weer een hele tijd overgestapt op ongevoerde bh’s (geen minimisers) heb eigenlijk nooit last van zichtbare tepels. De bh’s sluiten zoveel mooier aan.GreenLadyFern schreef: ↑05-09-2021 10:28Ik ben nog net een twintiger en draag ongevoerde bh's, omdat ik die fijner vind zitten. Dan heeft de wereld soms bevestiging dat ik tepels heb.
Prima.
Ik zie juist onder jongeren veel minder padded bras, juist heel veel bralettes en ik zie ook meer geen bh dan ooit tevoren in mijn omgeving (woon tussen veel studenten). En echt niet alleen de kleine cups.
dinsdag 7 september 2021 om 09:24
Er is niemand die je verplicht hoor.
Ik vind alleen wel dat je jezelf af en toe de waaróm-vraag moet stellen.
Ik was op moment een kapitaal aanbdure, voorgevormde minimizer-achtige BH-flauwekul kwijt, en begon me af te vragen waarom. En ik kwam al snel tot de conclusie dat vrijwel alle BH's ondingen zijn, en je ze op veel momenten niet zozeer voor jezelf, maar vooral ter voorkoming van blikken opmerkingen en ellende van ánderen..... en da's best gek voor een produkt van 80+ euro.....
dinsdag 7 september 2021 om 09:34
De waarom-vraag is altijd goed bij dergelijke processen.MajaDB schreef: ↑07-09-2021 09:24Er is niemand die je verplicht hoor.
Ik was op moment een kapitaal aanbdure, voorgevormde minimizer-achtige BH-flauwekul kwijt, en begon me af te vragen waarom. En ik kwam al snel tot de conclusie dat vrijwel alle BH's ondingen zijn, en je ze op veel momenten niet zozeer voor jezelf, maar vooral ter voorkoming van blikken opmerkingen en ellende van ánderen..... en da's best gek voor een produkt van 80+ euro.....
Ik zelf heb niet het idee dat ik voor anderen een bh draag maar echt voor mezelf.
Ik heb een forse cupmaat (75H) en mijn houding is door het dragen van een BH veel beter, zo ook staat kleding stukken beter. Daarover heen draag ik bij bepaalde kledingstukken ook nog een corrigerende body, omdat IK dat prettig en mooi vind.
Zwabberende borsten met tietzweet (in mijn geval een feit als ik tijdens een hete dag nergens heen hoef en zodoende weleens een dag oversla), daar zit ik in het openbaar niet echt op te wachten, los van eventuele opmerkingen.
Dat een goede BH duur is, dat ben ik met je eens, ik slaag ook niet bij de Hunkemoller zeg maar.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
dinsdag 7 september 2021 om 09:51
Heel erg veel vrouwen hebben de zelfde zweet- een zwabber issues als jij (en ik!) dus in feite is het iets volkomen normaals. Alleen hebben "we" daar iets bijzonders van gemaakt dat zich vooral dient te verhullen en verbergen. En da's best gek.sprokkelientje schreef: ↑07-09-2021 09:34De waarom-vraag is altijd goed bij dergelijke processen.
Ik zelf heb niet het idee dat ik voor anderen een bh draag maar echt voor mezelf.
Ik heb een forse cupmaat (75H) en mijn houding is door het dragen van een BH veel beter, zo ook staat kleding stukken beter. Daarover heen draag ik bij bepaalde kledingstukken ook nog een corrigerende body, omdat IK dat prettig en mooi vind.
Zwabberende borsten met tietzweet (in mijn geval een feit als ik tijdens een hete dag nergens heen hoef en zodoende weleens een dag oversla), daar zit ik in het openbaar niet echt op te wachten, los van eventuele opmerkingen.
Dat een goede BH duur is, dat ben ik met je eens, ik slaag ook niet bij de Hunkemoller zeg maar.
Mijn leidinggevende kwam op enig moment naar me toe met de opmerking dat er op de werkvloer door veel mannen naar mijn borsten gekeken werd, en dat daar over gepraat werd. Gevolg met de vraag of ik voortaan niet iets anders aan kon trekken. Voor de duidelijkheid, ik draag normale kantoorkleding, volkomen geaccepteerd, ik draag alleen heel weinig BH's. Het is die dag en dat gesprek, dat ik een activiste BH weigeraar ben geworden. Moet ik nu echt een kledingstuk van 120 euro kopen, en aantrekken, dat ík niet fijn vind, enkel en alleen om.dat mannen zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen? Serieus?
Want dát is het! Veel vrouwen voelen zich onprettig zonder BH. Niet vanwege de ontbrekende BH, maar vanwege reacties uit de omgeving.
dinsdag 7 september 2021 om 10:31
Nee dat is het soms.MajaDB schreef: ↑07-09-2021 09:51Heel erg veel vrouwen hebben de zelfde zweet- een zwabber issues als jij (en ik!) dus in feite is het iets volkomen normaals. Alleen hebben "we" daar iets bijzonders van gemaakt dat zich vooral dient te verhullen en verbergen. En da's best gek.
Mijn leidinggevende kwam op enig moment naar me toe met de opmerking dat er op de werkvloer door veel mannen naar mijn borsten gekeken werd, en dat daar over gepraat werd. Gevolg met de vraag of ik voortaan niet iets anders aan kon trekken. Voor de duidelijkheid, ik draag normale kantoorkleding, volkomen geaccepteerd, ik draag alleen heel weinig BH's. Het is die dag en dat gesprek, dat ik een activiste BH weigeraar ben geworden. Moet ik nu echt een kledingstuk van 120 euro kopen, en aantrekken, dat ík niet fijn vind, enkel en alleen om.dat mannen zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen? Serieus?
Want dát is het! Veel vrouwen voelen zich onprettig zonder BH. Niet vanwege de ontbrekende BH, maar vanwege reacties uit de omgeving.
In jouw geval: jouw mening en jouw goed recht.
Ik vind zweet en zwabber issues net zo min prettig als het dragen van maandverband (menstruatie is ook volkomen normaal)
En ik vind het goed dat vrouwen zoals jij dergelijke zaken op de kaart zetten door het breder te trekken (zo zijn ooit alle veranderingen op welk vlak dan ook ontstaan)
Echter, het is en blijf jouw waarheid op basis van jouw ervaringen.
Ik voel mij prettig met BH vanwege mijn eigen lichamelijke ongemakken die dit voor mij teweeg brengen.
Reacties uit de omgeving interesseren mij sowieso de laatste 20 jaar vrij weinig.
De beste versie van mezelf is dus met BH, met gewassen haar, met make up, met botox en met gelakte teen en vingernagels en oh ja, met geverfd haar.
Gewoon, omdat IK dat wil.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
dinsdag 7 september 2021 om 10:34
En veel vrouwen voelen zich veel prettiger door ondersteuning. Moet er niet aan denken de hele dag zonder te lopen, pijn oncomfortabel, no thanks!
Door vooral lekker waar jij je goed in voelt, maar wat jij vindt, geldt niet voor iedereen.
dinsdag 7 september 2021 om 10:35
huh? we hebben het toch over minimizers??Birdie schreef: ↑05-09-2021 00:34Er zijn ook wel minimizers die iets dikker zijn hoor.
dinsdag 7 september 2021 om 18:22
Ik vind ook zeker niet dat iedereen dus bhloos door het leven moet, ik vind alleen dat als je een keuze maakt waardoor tepels door de kleding heen zichtbaar zijn op bepaalde momenten, ieder dat ook voor zich moet weten, maar daar lijkt toch een taboe op te zitten
dinsdag 7 september 2021 om 18:24
Bij mij zie je het alleen als ik het koud heb en ik toevallig ook een dunne top draag.novaviva schreef: ↑07-09-2021 09:06Ik ben ook al weer een hele tijd overgestapt op ongevoerde bh’s (geen minimisers) heb eigenlijk nooit last van zichtbare tepels. De bh’s sluiten zoveel mooier aan.
Ik zie juist onder jongeren veel minder padded bras, juist heel veel bralettes en ik zie ook meer geen bh dan ooit tevoren in mijn omgeving (woon tussen veel studenten). En echt niet alleen de kleine cups.
Grappig dat jij het weer meer ziet! Misschien ligt het ook aan waar je je begeeft.
dinsdag 7 september 2021 om 18:26
Wat een gelul. Ik vind met bh echt een stuk comfortabeler zitten en heb er ook geen 10 nodig.MajaDB schreef: ↑07-09-2021 09:24Er is niemand die je verplicht hoor.
dinsdag 7 september 2021 om 18:32
In winkels en online zie je het ook, merken richten zich nu veel meer op zachte stoffen. Er is ook veel meer zonder beugel te koop nu. En merken die bekend staan om enorm veel padding, zoals Victoria Secrets, gaan heel slecht. Het is echt een beetje uit. Dat is mode hè. Actie, reactie.GreenLadyFern schreef: ↑07-09-2021 18:24Bij mij zie je het alleen als ik het koud heb en ik toevallig ook een dunne top draag.
Grappig dat jij het weer meer ziet! Misschien ligt het ook aan waar je je begeeft.
dinsdag 7 september 2021 om 23:11