Meld hier alle forum-bugs!

23-02-2009 11:31 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal,

Komen jullie rare forumdingen tegen? Werken functies niet (meer) zoals ze zouden moeten? Meld ze hier! Om de probleemoplossing aan de kant van techniek te versnellen is het altijd handig om te vermelden welke browser (incl versienummer) en welk besturingssysteem je gebruikt.

grtjs, Naomi
Wat fijn de Googlezoekservice!

(Maar je kunt toch niet zo een update plaatsen? Als je uitgelogd bent, loopt de rechterkolom iets anders door elkaar dan wanneer je ingelogd bent. Maar is het forum wel iets sneller.)
Ik snap niet hoe je een update kunt doorvoeren als het er zo uitziet. Je hebt ook nog zoiets als een staging site, waarop je alles test voor je dingen live gooit. En als het er zo uitziet als nu, gooi je iets NIET live. Te onprofessineel en knullig voor woorden...
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Weer iets nieuws. Zal het proberen uit te leggen. Als je in een topic bent staat links boven bv. Viva>Forum>Overig>Meld hier alle forumbugs. Wil ik terug naar forumoverzicht en klik ik op Forum krijg ik het volgende te zien: voordelen lidmaatschap.

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Het wordt in ieder geval steeds gekker. En nog even melden dat het forum vandaag wel erg traag is. Zucht.
En ik kan dat Viva>Forum>Overig niet meer aanklikken. Ik moet via de tab Forum bovenaan naar de pijlers, daar een pijlert aanklikken en dan kan ik pas weer bij de topics.

Overigens heb ik met ernstige tegenzin Google Chrome gedownload en heb ik geen bewerkingafgebrokenmeldingen meer gehad.
quote:zusje78 schreef op 02 juni 2009 @ 21:57:

Ik snap niet hoe je een update kunt doorvoeren als het er zo uitziet. Je hebt ook nog zoiets als een staging site, waarop je alles test voor je dingen live gooit. En als het er zo uitziet als nu, gooi je iets NIET live. Te onprofessineel en knullig voor woorden...Eens. Ik snap sowieso niet waarom er weer een nieuwe gadget toegevoegd wordt, terwijl het basic forummen nog steeds bagger gaat. Dan lijkt me toch dat je je prioriteiten even goed verkeerd hebt liggen...
Nogmaals zorg eerst dat je het een hebt gefixt voor je aan het ander begint,wat een gedoe zeg.....hoe lang duurt dit al met al nou al? de lol gaat er nu toch echt een beetje af hoor!
quote:Pammie schreef op 02 juni 2009 @ 22:13:

En ik kan dat Viva>Forum>Overig niet meer aanklikken. Ik moet via de tab Forum bovenaan naar de pijlers, daar een pijlert aanklikken en dan kan ik pas weer bij de topics.

Daar heb ik ook last van (safari). Alleen bovenaan de pagina, trouwens: onderaan werkt het nog wel.

Verzoeknummers voor de mobiele site, doen jullie daar ook aan? Ik wil meestal als ik een topic open direct naar de laatste pagina, want ik heb de nieuwste berichten achteraan staan. Kan er een link van uit de topic list komen die dat doet? De informatie over wanneer er voor het laatst gepost is, kan daarvoor best worden opgeofferd, want dat haal je ook al min of meer uit de volgorde in de lijst.
man man man man
Jullie weten zeker dat die techneut afgestudeerd is op het bouwen van websites? Of was het bouwen met lego?

Zo lanceer je toch geen nieuwe zoekfunctie? En zo ga je toch ook niet naar huis, als de boel niet werkt!
Als ik eenmaal in 'n topic op 'n bepaalde pijler ben, dan kan ik niet rechtstreeks naar die pijler klikken. Dan moet ik eerst weer naar forum en dan naar de pijler.
Een ding weet ik wel: als onze website (van de zaak, waar ik contentmanager ben voor een gedeelte) er zo vervormd uitziet, dan zijn er twee mogelijkheden:

a: het wordt asap opgelost, dwz dezelfde dag

b: het wordt direct offline gehaald en achter de schermen wordt naar de oplossing gekeken.

In beide gevallen gaat IT dus níet naar huis met de misvormde site in de lucht...
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
En inderdaad prioriteiten stellen. Dat is een forum waar je kunt lezen en reageren zonder erafgeknikkerd te worden en zonder foutmeldingen. De rest is allemaal leuk en aardig maar is extra. Zolang de basisfunctie het niet goed doet dus niet bezig gaan met andere leuke dingen. Dat kan later wel.
Beneden kan ik inderdaad wél navigeren.

Is Viva nog steeds blij met het nieuwe forum eigenlijk? Volgens mij heeft het meer ellende dan gemak opgeleverd.
quote:Pammie schreef op 02 juni 2009 @ 22:13:

Ik ook niet meer, onhandig!!

Hier Google Chrome en Vista.
Ik heb de problemen van de door elkaar staande tekst in de rechterkolom en het niet meer kunnen klikken op de navigatie bovenaan topics (of dan op rare plekken terechtkomen) doorgegeven.

Miffy, jouw wens voor de mobiele site geef ik door en bespreek ik met Sanne!

Er wordt gewerkt aan een WYSIWYG-editor waarmee het wijzigen van kleuren weer probleemloos moet verlopen...

Wat die ellendige foutmelding betreft: zijn er ook mensen die die melding krijgen als ze *niet* ingelogd zijn? Even voor de zekerheid?

grtjs,

Naomi
Ik krijg de meldingen niet als ik niet ingelogd ben.

Logde net in, en direct was het weer raak toen ik dit topic wilde openen.

Een paar keer de Back knop ingedrukt, en opeens kan ik weer (ws 1x) posten.
Ik kan niet op de knopjes Viva > forum > overig etc. drukken, die je bovenaan een topic ziet.

Mozilla Firefox.
Ah, ik ben niet de enige zie ik. Het is iig heel onhandig .
quote:Vivamod schreef op 03 juni 2009 @ 08:51:

Ik heb de problemen van de door elkaar staande tekst in de rechterkolom en het niet meer kunnen klikken op de navigatie bovenaan topics (of dan op rare plekken terechtkomen) doorgegeven.

Miffy, jouw wens voor de mobiele site geef ik door en bespreek ik met Sanne!

Er wordt gewerkt aan een WYSIWYG-editor waarmee het wijzigen van kleuren weer probleemloos moet verlopen...

Wat die ellendige foutmelding betreft: zijn er ook mensen die die melding krijgen als ze *niet* ingelogd zijn? Even voor de zekerheid?

grtjs,

NaomiCheck! Ook hetzelfde probleem hier: Rechterkolom, tekst door elkaar. Ook de navigatie werkt niet bovenaan: VIVA> Forum> Overig> Meld hier alle forum-bugs!> Plaats een reactie

Ik vraag me nu echt serieus af wanneer het forum helemaal foutloos en zonder storingen gaat "lopen". Waarschijnlijk nooit!
quote:Miffy schreef op 02 juni 2009 @ 23:28:

[...]

Daar heb ik ook last van (safari). Alleen bovenaan de pagina, trouwens: onderaan werkt het nog wel.

Ik heb werkelijk nog nooit gezien dat het daar ook staat (niet opgeslagen in ieder geval ) Maar goed, met GoogleChrome werkt het boven niet en onder wel. Met IE7 werkt het wel gewoon. Maar goed, dan krijg ik steeds de bewerkingafgebrokenmelding en met posten heb ik geen 'opmaak-balkje'. Je kunt niet alles hebben bij Viva
Heej, dat is grappig. Als ik net boven >meld hier alle forumbugs klik (in het witte), kom ik op de abonneerpagina. Als ik net boven >Viva klik kom ik bij de klantenservicepagina. Vollegens mij staan er wat dingen door elkaar gehusseld.
De oorzaak van de rare doorklikproblemen (en hoogstwaarschijnlijk ook van de rare weergave van de rechterkolom) is gevonden. Ik hoop (maar kan niet beloven) dat dit nog vandaag wordt opgelost. Sorry voor het ongemak!

grtjs, Naomi
Oh hou toch op, schei toch uit!
Waarom werkt mijn tabblad "kies een pijler" niet meer? Al ruim twee weken niet. Oh, en mijn smileys werken ook niet.
anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 03-06-2009 14:34
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Had ik al verteld dat de Google zoekfunctie het zo geweldig doet? Die doet het zó geweldig... dat zelfs wiehier meegenomen wordt in de zoekactie! Kortom: zoeken naar een bepaalde forummer is onbegonnen werk, zelfs als die forummer amper iets gepost heeft op het forum.

Het líjkt me toch niet zo moeilijk om de zoekapplicatie enkel los te laten op de database met forumberichten in plaats van gewoon maar lukraak op de hele site. Dat is zeg maar een van de grote vóórdelen van het werken met verschillende databases die allemaal hun eigen stukje site aanleveren.

Man, man, man... dit had iemand anders toch óók wel even kunnen bedenken en testen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven