Eindhoven airport
maandag 6 september 2021 om 13:20
maandag 6 september 2021 om 13:36
Eindhoven airport is klein. Ik ben een keer via daar gevlogen en ik was dus netjes 2 uur van te voren aanwezig, heb me ruim een uur moeten vermaken in de winkel/restaurant/zithoek na een uur kon ik eindelijk door de paspoort controle of wat het was en naar de gate. De bagage drop off ging ook automatisch. Koffer in zo'n scan ding zetten, label wat uitgeprint werd aan je koffer bevestigen en hup deurtje ging dicht. Hooguit 2 minuten werk als je er al ervaring mee hebt. Hup door de security en klaar. Ik denk dat ik het makkelijk had gered als ik 1 uur van te voren er was. Wat ik wel apart vond, omdat ik het niet gewend was, is die hele wandeling buiten naar het vliegtuig. Dat was bij mijn toen geen slurf. En op de terugweg 45 minuten in de rij om weer door de paspoort controle te gaan. Met alleen handbagage ben je daar echt niet sneller.
maandag 6 september 2021 om 14:00
Dat is alleen van toepassing als je (met wizz Air) naar een buiten Schengen bestemming gaat. Anders wandel je zo door.
Ik woon niet zover van EA en ik ben vaak al binnen een half uur tot,3 kwartier na landing thuis als ik opgehaald word.
maandag 6 september 2021 om 14:50
Ik was met Ryanair naar Londen en dat was ruim voor de Brexit.
maandag 6 september 2021 om 15:26
Ik ben in juni vanaf Eindhoven naar Zakynthos gevlogen. Het inchecken duurde vreselijk lang, 1 balie open en persoon voor persoon alle papieren checken. Ondanks dat ik er twee-en-een-half uur van te voren was, en de rij nog niet zo lang, heb ik er ruim een half uur gestaan. Tijdens het boarden kwamen er nog passagiers aangerend die ter nauwenood op tijd waren vanwege de zeer langzame incheckprocedure.
Ik zou vroeg gaan.
Ik zou vroeg gaan.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
maandag 6 september 2021 om 20:11
Ik vloog regelmatig met Wizz Air. Een keer had ik bagage bij me, die moest ik zelf inchecken en dat ging snel.
De rij voor de handbagage controle is soms lang, soms kort.
Een keer ben ik bijna te laat gekomen omdat ik twintig minuten van de luchthaven opeens in een flinke file stond en daar bovenop de rij voor de controle erg lang was. Vanaf dat moment betaalde ik altijd 5 euro extra om door de fast lane van de controle te mogen.
De rij voor de handbagage controle is soms lang, soms kort.
Een keer ben ik bijna te laat gekomen omdat ik twintig minuten van de luchthaven opeens in een flinke file stond en daar bovenop de rij voor de controle erg lang was. Vanaf dat moment betaalde ik altijd 5 euro extra om door de fast lane van de controle te mogen.
woensdag 8 september 2021 om 20:05
Yep, hier ook op een kwartiertje buiten. Je kan zo naar buiten wandelen.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 8 september 2021 om 22:51
Brexit heeft helemaal niets met Schengen te maken. Het Schengenverdrag staat los van de EU. Er zijn EU-landen die niet meedoen en er zijn niet-EU-landen die wel mee doen. Vervolgens zijn er ook nog EU-landen die voor delen van hun land een uitzondering hebben.
Paspoortcontrole heb je alleen als je naar een bestemming buiten Schengen reist en dat is wat werd bedoeld. Geldt natuurlijk ook voor Ryanair.
woensdag 8 september 2021 om 23:30
Op elk vliegveld is twee uur van te voren veel. In de tijd dat ik nog vaak op en neer reisde met slechts handbaggage en het me kon veroorloven om een vlucht te missen had ik meestal aan 45 minuten ruim voldoende. Maar ik wist toen precies wat ik kon verwachten, hield bij hoe laat het vliegtuig aankwam, wist ongeveer hoeveel man er aan boord waren en wat de kans was dat de vlucht ruim voor schema zou vertrekken.
Maar voor een jaarlijkse gezinsvakantie hou je toch rekening met onvoorziene omstandigheden en is anderhalf uur voor mij echt het minimum. Scheelt ook nodeloos gestress.
vrijdag 10 september 2021 om 15:12
vrijdag 10 september 2021 om 15:15
1 uur is voldoende. Zeker als je geen ruimkoffer hebt (wat vanaf Eindhoven vaak het geval zal zijn).
Wel even opletten met waar je naartoe gaat en wat je daarvoor mee moet hebben aan documentatie.
vrijdag 10 september 2021 om 15:17
Dat is geautomatiseerd op Ehv en ik heb sindsdien daar geen rijen meer gezien.
vrijdag 10 september 2021 om 18:11
Uiteindelijk hebben we 1 1/2 uur aangehouden, binnen 10 min door de douane heen, bij de gate hoefden we pas ons Corona vaccinatie bewijs te laten zien. ( t gele boekje, rest wilden ze niet zien) .
Oftewel zeeen van tijd. We hadden trouwens geen bagage om in te checken, maar ook daar was t niet druk.
Bedankt voor jullie reacties!
Oftewel zeeen van tijd. We hadden trouwens geen bagage om in te checken, maar ook daar was t niet druk.
Bedankt voor jullie reacties!