Eindhoven airport

06-09-2021 13:14 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar dagen vlieg ik vanaf Eindhoven.
Ik heb nog nooit gevlogen vanaf Eindhoven.
2 uur van te voren aanwezig zijn lijkt mij nogal lang voor zo n kleine luchthaven.
Wie heeft er ervaringen?
Ik vlieg heel vaak vanaf Eindhoven airport en ik kijk altijd vooraf even hoeveel vluchten er rond mijn vertrektijd weggaan. Als dat er behoorlijk wat zijn ga ik wat eerder als wanneer het er maar 2 ofzo zijn.
Ze gaan over het algemeen wel vrij vroeg boarden.
Eindhoven airport is klein. Ik ben een keer via daar gevlogen en ik was dus netjes 2 uur van te voren aanwezig, heb me ruim een uur moeten vermaken in de winkel/restaurant/zithoek na een uur kon ik eindelijk door de paspoort controle of wat het was en naar de gate. De bagage drop off ging ook automatisch. Koffer in zo'n scan ding zetten, label wat uitgeprint werd aan je koffer bevestigen en hup deurtje ging dicht. Hooguit 2 minuten werk als je er al ervaring mee hebt. Hup door de security en klaar. Ik denk dat ik het makkelijk had gered als ik 1 uur van te voren er was. Wat ik wel apart vond, omdat ik het niet gewend was, is die hele wandeling buiten naar het vliegtuig. Dat was bij mijn toen geen slurf. En op de terugweg 45 minuten in de rij om weer door de paspoort controle te gaan. Met alleen handbagage ben je daar echt niet sneller.
Ze hebben op Eindhoven airport in 2019/2020 de securityafdeling flink gemoderniseerd dus je bent daar nu ook als het redelijk druk is snel doorheen. Veel beter dan daarvoor.
Ik ben een aantal keren vanaf Eindhoven gevlogen. Nooit in vakantie’s/drukke tijden. Ik houd ruim een uur aan. Met de trein een half uur extra ivm wat speling.
Nog nooit te laat geweest en ook niet op het randje.
TsumTsum schreef:
06-09-2021 13:36
En op de terugweg 45 minuten in de rij om weer door de paspoort controle te gaan. Met alleen handbagage ben je daar echt niet sneller.
Dat is alleen van toepassing als je (met wizz Air) naar een buiten Schengen bestemming gaat. Anders wandel je zo door.
Ik woon niet zover van EA en ik ben vaak al binnen een half uur tot,3 kwartier na landing thuis als ik opgehaald word.
Zo'n 2 uur van tevoren er moeten zijn is idd vrij ruim. (Ik houd dat vaak wel aan, maar ik ben een ongelofelijke stresskip als ik op vakantie ga.)

Maar wellicht kost het nu allemaal vanwege Corona meer tijd? (Geen idee.)
Pauline65 schreef:
06-09-2021 14:00
Dat is alleen van toepassing als je (met wizz Air) naar een buiten Schengen bestemming gaat. Anders wandel je zo door.
Ik woon niet zover van EA en ik ben vaak al binnen een half uur tot,3 kwartier na landing thuis als ik opgehaald word.
Ik was met Ryanair naar Londen en dat was ruim voor de Brexit.
Weet niet wat je bestemming is, normaal hadden we aan een uur van tevoren met online inchecken genoeg maar in het hoogseizoen met regels voor specifieke EU-landen duurde alles veel langer en waren we 2,5 uur bezig om bij de gate te komen
Ik ben in juni vanaf Eindhoven naar Zakynthos gevlogen. Het inchecken duurde vreselijk lang, 1 balie open en persoon voor persoon alle papieren checken. Ondanks dat ik er twee-en-een-half uur van te voren was, en de rij nog niet zo lang, heb ik er ruim een half uur gestaan. Tijdens het boarden kwamen er nog passagiers aangerend die ter nauwenood op tijd waren vanwege de zeer langzame incheckprocedure.
Ik zou vroeg gaan.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Waar kom je vandaan en hoe kom je? Er is vaak drukte met veel files rondom Eindhoven. Ook op vrijdagmiddag erg druk op de wegen. Hou daar rekening mee wanneer je van verder komt.
We komen met de auto, uurtje rijden. Midden op de dag. Parkeerplaats is gereserveerd op 5 min lopen van de terminal.
Vliegen met wizz air.
Meningen lopen nogal uiteen lees ik.
Ik vloog regelmatig met Wizz Air. Een keer had ik bagage bij me, die moest ik zelf inchecken en dat ging snel.
De rij voor de handbagage controle is soms lang, soms kort.
Een keer ben ik bijna te laat gekomen omdat ik twintig minuten van de luchthaven opeens in een flinke file stond en daar bovenop de rij voor de controle erg lang was. Vanaf dat moment betaalde ik altijd 5 euro extra om door de fast lane van de controle te mogen.
Lees inderdaad ook veel verschillende meningen. Ben benieuwd of de andere ervaringen precorona of recent zijn
Koekie4 schreef:
06-09-2021 20:24
Lees inderdaad ook veel verschillende meningen. Ben benieuwd of de andere ervaringen precorona of recent zijn
Mijn ervaringen zijn pre corona, maar toen had ik dus ook al wisselende ervaringen :)
Pauline65 schreef:
06-09-2021 14:00
Yep, hier ook op een kwartiertje buiten. Je kan zo naar buiten wandelen.
Life is short. Eat dessert first.
Ik vlieg in oktober en ga zeker 2u aanhouden. Met al die papieren nu weet je maar nooit.
Life is short. Eat dessert first.
TsumTsum schreef:
06-09-2021 14:50
Ik was met Ryanair naar Londen en dat was ruim voor de Brexit.
Brexit heeft helemaal niets met Schengen te maken. Het Schengenverdrag staat los van de EU. Er zijn EU-landen die niet meedoen en er zijn niet-EU-landen die wel mee doen. Vervolgens zijn er ook nog EU-landen die voor delen van hun land een uitzondering hebben.

Paspoortcontrole heb je alleen als je naar een bestemming buiten Schengen reist en dat is wat werd bedoeld. Geldt natuurlijk ook voor Ryanair.
Cicil schreef:
06-09-2021 14:18
Zo'n 2 uur van tevoren er moeten zijn is idd vrij ruim. (Ik houd dat vaak wel aan, maar ik ben een ongelofelijke stresskip als ik op vakantie ga.)

Maar wellicht kost het nu allemaal vanwege Corona meer tijd? (Geen idee.)
Op elk vliegveld is twee uur van te voren veel. In de tijd dat ik nog vaak op en neer reisde met slechts handbaggage en het me kon veroorloven om een vlucht te missen had ik meestal aan 45 minuten ruim voldoende. Maar ik wist toen precies wat ik kon verwachten, hield bij hoe laat het vliegtuig aankwam, wist ongeveer hoeveel man er aan boord waren en wat de kans was dat de vlucht ruim voor schema zou vertrekken.

Maar voor een jaarlijkse gezinsvakantie hou je toch rekening met onvoorziene omstandigheden en is anderhalf uur voor mij echt het minimum. Scheelt ook nodeloos gestress.
Wel op tijd gaan want als je pech hebt staat er een rij bij het inchecken van bagage. Altijd wel mensen die niet weten hoe het werkt en alles dan extra vertraagd. Door de douane/beveiliging ben je zo.
En neem mondkapjes mee. Verplicht op Eindhoven Airport
annie2 schreef:
06-09-2021 13:14
Over een paar dagen vlieg ik vanaf Eindhoven.
Ik heb nog nooit gevlogen vanaf Eindhoven.
2 uur van te voren aanwezig zijn lijkt mij nogal lang voor zo n kleine luchthaven.
Wie heeft er ervaringen?
1 uur is voldoende. Zeker als je geen ruimkoffer hebt (wat vanaf Eindhoven vaak het geval zal zijn).

Wel even opletten met waar je naartoe gaat en wat je daarvoor mee moet hebben aan documentatie.
MsQueenP schreef:
10-09-2021 15:12
Wel op tijd gaan want als je pech hebt staat er een rij bij het inchecken van bagage. Altijd wel mensen die niet weten hoe het werkt en alles dan extra vertraagd. Door de douane/beveiliging ben je zo.
En neem mondkapjes mee. Verplicht op Eindhoven Airport
Dat is geautomatiseerd op Ehv en ik heb sindsdien daar geen rijen meer gezien.
DS1971 schreef:
10-09-2021 15:17
Dat is geautomatiseerd op Ehv en ik heb sindsdien daar geen rijen meer gezien.
Ja dat klopt, maar nog heb ik daar 30-45 minuten in de rij gestaan.wel hoogseizoen maar toch.
Uiteindelijk hebben we 1 1/2 uur aangehouden, binnen 10 min door de douane heen, bij de gate hoefden we pas ons Corona vaccinatie bewijs te laten zien. ( t gele boekje, rest wilden ze niet zien) .
Oftewel zeeen van tijd. We hadden trouwens geen bagage om in te checken, maar ook daar was t niet druk.
Bedankt voor jullie reacties!
Fijn TO! Fijne vakantie/reis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven