Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet-gevaccineerden topic

04-09-2021 15:14 3160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic om als niet-gevaccineerden te kunnen kletsen.

Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.

Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.

Laten we het respectvol houden!!!

Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
diamantje123 wijzigde dit bericht op 04-09-2021 15:21
13.38% gewijzigd
Sjaantje37 schreef:
06-09-2021 19:11
Dat weet ik wel zeker, in Duitsland zijn ze hier al mee aan het experimenteren. Ze gaan nu van tvt, herstelbewijs of vaccinatie bewijs naar alleen de laatste twee.
Top!
Sjaantje37 schreef:
06-09-2021 19:11
Dat weet ik wel zeker, in Duitsland zijn ze hier al mee aan het experimenteren. Ze gaan nu van tvt, herstelbewijs of vaccinatie bewijs naar alleen de laatste twee.

Wat je dan weer krijgt (sorry, dat is jeugdsentiment voor mij) zijn grote feesten bij mensen thuis en illegale kroegen.
Pindakaasjes schreef:
06-09-2021 19:17
Wat je dan weer krijgt (sorry, dat is jeugdsentiment voor mij) zijn grote feesten bij mensen thuis en illegale kroegen.
Zal wel meevallen. 100% Afdekken kan toch nooit. Asocialen zullen er altijd blijven.
Hier ook iemand die niet gevaccineerd is.

Waren man en ik wel van plan trouwens, maar voordat we aan beurt waren, kregen we afgelopen april beiden corona.

Was niet tof, maar viel onder mild en niks aan overgehouden.

We nemen nu geen vaccin, omdat uit steeds meer onderzoeken blijkt dat je behoorlijk lang immuun bent na doorgemaakte besmetting en zelfs veel beter beschermd dan na 2x Pfizer. Volkomen logisch ook natuurlijk ;)

Verder had ik best een prik willen nemen als er nauwelijks bijwerkingen waren. Maar ten eerste worden er meer bijwerkingen gemeld als je gevaccineerd wordt ná een doorgemaakte besmetting en ten tweede staan sommige bijwerkingen me ook absoluut niet aan (veranderde menstruatie).

Mocht ik geen corona gehad hebben, dan had ik bovenstaande voor lief genomen trouwens, want ik was nog veel banger voor corona dan voor het vaccin.

Verder hebben we beiden een herstelbewijs tot eind oktober en kijken we dan wel verder naar de stand van zaken in de literatuur :)
Pindakaasjes schreef:
06-09-2021 19:17
Jaaa wel leuk vind ik. En geheel terecht als er overal alleen nog toegang is met een qr code oid👍
Lacuba schreef:
06-09-2021 19:19
Zal wel meevallen. 100% Afdekken kan toch nooit. Asocialen zullen er altijd blijven.

Jij hebt nooit gefeest toen je 16, 17, 18 jaar was?
Pindakaasjes schreef:
06-09-2021 19:47
Jij hebt nooit gefeest toen je 16, 17, 18 jaar was?
Zeker! En nog steeds!
Maar wel zonder risico voor anderen uiteraard.
Lacuba schreef:
06-09-2021 19:50
Zeker! En nog steeds!
Maar wel zonder risico voor anderen uiteraard.

Want zo wijs en bewust was jij accuut toen jij de puberteit in ging?
felice71 schreef:
06-09-2021 19:03
Ja hè.
Maar leg mij eens uit: als je antistoffen in je bloed hebt, geldt dat niet voor je groene vinkje. Je pcr test geldt wel. Ik vind dat nogal vreemd
Nogmaals, wie kan me dit uitleggen?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Nepalese33 schreef:
06-09-2021 19:30
Jaaa wel leuk vind ik. En geheel terecht als er overal alleen nog toegang is met een qr code oid👍

Nou ja, terecht.. het wordt wel in de hand gewerkt zullen we maar zeggen.
Pindakaasjes schreef:
06-09-2021 20:31
Want zo wijs en bewust was jij accuut toen jij de puberteit in ging?
Verschil in opvoeding en/of mentaliteit misschien?
felice71 schreef:
06-09-2021 20:32
Dat zal je aan de deskundigen (artsen/wetenschappers) moeten vragen.
Sjaantje37 schreef:
06-09-2021 19:10
Geen corona maar misschien wel besmet geweest ik weet het niet want ik heb mij nog nooit laten testen.
:roll: :roll:
Lacuba schreef:
06-09-2021 20:36
Dat zal je aan de deskundigen (artsen/wetenschappers) moeten vragen.
Er zitten hier toch zoveel corona deskundigen? Of is deze vraag te moeilijk?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
felice71 schreef:
Ik heb wel een aanvulling daarop (die net zo bureaucratisch is): wij hebben wel een Nederlands herstelbewijs, maar geen buitenlandse. We zijn namelijk positief getest met een antigeensneltest en niet met een pcr.

We hebben geen plannen om naar het buitenland te gaan momenteel (en anders zou ik 1x testen vooraf nog wel oké vinden), maar zoals ze het in Oostenrijk bijvoorbeeld doen, vind ik zwaar vervelend en zou ik me nogal door genaaid voelen. Alleen maar omdat ik bij een GGD met sneltesten ben getest..
felice71 schreef:
Dat lijkt me gewoon een bureaucratische keuze. Je moet namelijk ergens een grens trekken om dit soort dingen ook uitvoerbaar te houden.

Als je positief test bij de GGD zit je in de juiste database. Het merendeel van de mensen die antistoffen heeft zal zich ook hebben laten testen. Die mensen kan je dus een herstelbewijs toekennen.

Voor zover ik weet test de GGD niet op antistoffen. Waarschijnlijk kan de juistheid van de data niet gegarandeerd worden wanneer je uitslagen van commerciële testbureaus en individuele ziekenhuizen gaat toevoegen aan die database. Te weinig gevallen waar het relevant is en daardoor niet uitvoerbaar.

De enkeling die per se niet wil testen heeft pech. De rijksoverheid kan nu eenmaal geen beleid maken op individuele gevallen. Er word jou niets ontnomen want je kunt gewoon een pcr test laten doen.
felice71 schreef:
06-09-2021 20:37
Er zitten hier toch zoveel corona deskundigen? Of is deze vraag te moeilijk?
Zeker.
Lacuba schreef:
06-09-2021 20:35
Verschil in opvoeding en/of mentaliteit misschien?

Nou sorry hoor, dit vind ik echt als een tang op een varken slaan.
Nee, laat ik het anders formuleren, ik vind het vooral vroom geprevel.
Dautz38 schreef:
06-09-2021 20:44
Dat lijkt me gewoon een bureaucratische keuze. Je moet namelijk ergens een grens trekken om dit soort dingen ook uitvoerbaar te houden.

Als je positief test bij de GGD zit je in de juiste database. Het merendeel van de mensen die antistoffen heeft zal zich ook hebben laten testen. Die mensen kan je dus een herstelbewijs toekennen.

Voor zover ik weet test de GGD niet op antistoffen. Waarschijnlijk kan de juistheid van de data niet gegarandeerd worden wanneer je uitslagen van commerciële testbureaus en individuele ziekenhuizen gaat toevoegen aan die database. Te weinig gevallen waar het relevant is en daardoor niet uitvoerbaar.

De enkeling die per se niet wil testen heeft pech. De rijksoverheid kan nu eenmaal geen beleid maken op individuele gevallen. Er word jou niets ontnomen want je kunt gewoon een pcr test laten doen.
:lightbulb:
felice71 schreef:
06-09-2021 18:52
Dat kan ook, niet overal maar er zijn genoeg horeca ondernemers die hier niet aan mee gaan doen.
En nee, dat verzin ik niet.
Die hebben ook gewoon zin in geld gaan verdienen hoor. Die gaan wel meedoen
lilalinda wijzigde dit bericht op 06-09-2021 21:03
1.10% gewijzigd
Pindakaasjes schreef:
06-09-2021 20:47
Nou sorry hoor, dit vind ik echt als een tang op een varken slaan.
Nee, laat ik het anders formuleren, ik vind het vooral vroom geprevel.
Ik denk inderdaad dat dat een beetje boven je petje gaat.
felice71 schreef:
06-09-2021 19:03
Ja hè.
Maar leg mij eens uit: als je antistoffen in je bloed hebt, geldt dat niet voor je groene vinkje. Je pcr test geldt wel. Ik vind dat nogal vreemd
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... ische-test

Het staat uitgelegd
Lacuba schreef:
06-09-2021 20:48
Ik denk inderdaad dat dat een beetje boven je petje gaat.

Ach zo.. je gaat je ermee vanaf maken door te kleineren.
Deftig hoor.
lilalinda schreef:
06-09-2021 20:49
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... ische-test

Het staat uitgelegd
En hoe vaag. Gewoon een blabla verhaal.
Een bloedtest is, al zou het na een paar weken zijn, veel secuurder dan een pcr na tig cycli.
Maar die pcr verdient wel lekker
Pindakaasjes schreef:
06-09-2021 20:55
Ach zo.. je gaat je ermee vanaf maken door te kleineren.
Deftig hoor.
Ik hoef me nergens (mee???) vanaf te maken. Het is gewoon een feit dat de mensen en ja, ook pubers (evt. met wat sturing van ouders/opvoeders) die zich verdiepen in de feiten en die zién en horen wat er speelt, zich niet zullen storten in grote huisfeesten en zich niet begeven naar illegale kroegen. Gewoon omdat de meeste mensen deugen. En "gewoon" hun verantwoording willen nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven