Uitgerekend Mei 2009 Deel 2

18-03-2009 16:54 5111 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje UD Afspraken/BD Bijzonderheden Watertje 33 1e BD 24 nov Liv Mimidepimi 29 3e BD 24 jan Maas Candy15 24 1e en 2e 1 mei BD 8 apr Liam (2275 gr) Liv (2770 gr) Deerne 31 1e 27 apr BD 15 apr Julius (3430 gr) Rozerood 27 1e 10 mei BD 17 apr Tirza (3010 gr) Verwachtingsvol 27 1e 6 mei BD 24 apr Daisy Helemi 32 1e 6 mei BD 25 apr Ishan (3700 gr) Kaatje_82 26 2e 30 april BD 27 apr Lukas (4280 gr) Snok 37 1e 2 mei BD 27 apr Binck (3880 gr) Sanne069 39 1e 4 mei BD 30 april Tess (3880 gr) Chicaa 32 2e 3 mei BD 5 mei Jolijn (3895 gr) NetjeNetje 30 1e 12 mei BD 6 mei Tim Wenny74 35 1e 2 mei BD 13 mei Tim (4010 gr) Doggie 33 1e 7 mei BD 14 mei Tim (4120 gr) Visje1 31 2e 7 mei BD 14 mei Norah (3210 gram) Foxymama 2e 10 mei BD 14 mei Anne (3980 gr) HippiechickNYC 38 3e 23 mei BD 14 mei Tess (3340 gr) Jackie30 30 1e 10 mei BD 14 mei Jens (3870 gr) Janets 34 4e 11 mei BD 15 mei Watse (3620 gr) Fien1 35 1e 12 mei BD 15 mei Abby (3620 gr) Luna2006 26 1e 9 mei BD 17 mei Raphaell (3965 gr) Elza35 39 1e 3 mei BD 18 mei Joy-Anna (4090 gr) Guusje 35 3e 10 mei BD 18 mei Rein Suzzel 26 1e 12 mei BD 19 mei Lucas (3870 gr) Potsiedikkie 31 3e 19 mei BD 24 mei Mieke (4050 gr) Julia1979 30 1e 23 mei BD 25 mei Eline (4215 gr) Twinkel 33 2e 20 mei BD 26 mei Suze (4500 gr) Midejo 40 4e 16 mei BD 26 mei Rick (4500 gr) Schabolleke 34 1e 22 mei BD 28 mei Mayka Maike1 27 3e 29 mei BD 8 juni Fenne (3620 gr)
Fijn dat ik mee mag schrijven. Zal even iets over mezelf vertellen. Ik ben 31 jaar en trotse moeder van Julius, ons eerste kindje. Ik ben 15 april bevallen en heb een vrij gemakkelijke bevalling gehad, als ik jullie verhalen zo lees. Ik ben ingeleid, omdat hij een groot hoofd zou hebben en dat moeilijkheden zou kunnen opleveren in verband met de stand van mijn bekken. Maar tijdens de bevalling bleek dat heel erg mee te vallen en was hij er na 7 minuten persen. Mijn uitgerekende datum was 27 april. Julius woog bij zijn geboorte 3430 gram.

Sanne en Rozerood, Julius is vooral erg goed in het nadoen van muizen en paarden...

Rozerood, ik moest ook even wennen toen Julius op zijn eigen kamer ging slapen, maar het is wel een stuk rustiger zo. Hij heeft niet een heel strak voedingsschema. Vooral 's nachts komt hij op verschillende tijden (vannacht pas om 5.30!)

Fien, Julius ligt ook nog helemaal scheef in de wipper, gebruiken de wipper dus ook nog niet zoveel.

Sanne, leuk zeg dat Tess al zoveel lacht en je al volgt met haar oogjes.

Helemi, klinkt niet fijn zo'n borstontsteking. Geef zelf geen borstvoeding, dus weet niet wat het is, maar veel sterkte, hopelijk zet het niet door.

Verwachtingsvol, sterkte met het verlies van je hond. Zal wel erg emotioneel zijn, met al die hormonen nog in je lijf.

Snok, wij doen Julius ook wel truitjes met een korte mouw. Hij slaapt wel in de Pacco, dus dat is ook al wel warmer.
snok, gewoon korte mouwen hier hoor, gisteren zelfs alleen in romper in de tuin gelegen. ik heb weer een warmbloedkindje, net als haar broer en vader overigens. nekje is idd de beste graadmeter dus ik voel wat af hier

sanne, hahahahaha mooie schommel zag ik op hyves voorbij komen. ideaal lijkt me, alleen wel een sta in de weg dat geloof ik!!!

vwv, aahhhh wat k*t zeg, zomaar je hondje er niet meer. dikke knuffel voor jou!

elza, ik temp al niet meer sinds ze een week is. mocht er toen ook mee stoppen van kraam, temp was zo constant en madam houdt zichzelf prima op temp. maar ja ik heb dan ook een warmbloedig meisje zoals je al kon lezen. dat van dat minder sociale herken ik niet direct maar vind wel dat ik zelf weer wat meer betrokken mag raken. vergeet voor anderen erg belangrijke dingen (bv om dan even te bellen of kaartje te sturen, doe ik normaal vrij veel maar kom er op de 1 of andere manier niet aan)

helemi, WOW de oplossing wellicht gevonden?? ben zo blij voor je! enne, onze meid is echt niet elke dag zoveel aan het slapen hahahaha. vandaag bijna hele dag WAKKER. half 8 eruit, meegeweest zoon naar creche brengen en naar de suup (hooguit 10 minuten geslapen in de maxicosi). na fles van 12 uur hooguit 1 uur geslapen in haar bed. tijdens de wandeling 's middags denk ik 15 minuten gepit, de rest ogen wijd open.

eind van de middag nog denk ik 30 minuten in de wipper en daar was het mee gezegd. gelukkig geen krijsbuien (alleen als ze honger heeft) maar ze is overduidelijk wakker, lacht, pruttelt en vind aandacht dan gewoon veeeel leuker dan slapen.

voordeel: 7 uur fles erin en het huis is hier in RUST (zoon lag al een half uur eerder). es kijken hoelang ze het vannacht volhoudt

in het kader van efficient zijn (/worden) ga ik maar es onder de douche, alle kleren voor morgen klaarleggen, flessen maken voor vannacht, berg was opvouwen en dan RELEKSSSSSS a la bank :-)
deerne, welkom trouwens! kom je misschien uit het oosten des lands???? man zegt wel eens deerne en dat zou schatje ofzo betekenen???? (vet dialect denk ik hahaha)
Deerne je staat erin....

Wat een lijst is het geworden he dames!?

Deerne is toch oud hollands voor vrouw?

CHicaa lekker aanwezig pittig ding .....

EN over dat lachen...men dan smelt je echt he? Hier ook steeds meer lachjes per dag.....
Ben inderdaad geboren in het oosten van het land, maar ben nu wat meer opgeschoven naar het westen. Heb even gegoogled naar deerne en het heeft verschillende betekenissen, oa jong meisje, ongehuwde en meisje van lichte zeden. Ik ga dan toch maar voor schatje.

Snok, jij bent snel, nu al in de lijst. Bedankt.
Oh, even een ego-berichtje hoor. Mijn lieve meissie is al twee uur aan het krijsen. En ik weet wel waardoor het komt: die stomme vitaminen. Dacht het eerder al, dus nu had ze ze al een paar weken niet gehad. Wilde het nu weer proberen en jawel: dikke vette krampen. Papa is haar nu even aan het troosten (ik ben nu doof aan 1 oor). Meiden van wie de baby's vaak huilen: respect! Maar goed, die vitamine-druppels gaan hier de deur dus uit!

Zo en nu weer over naar de orde van de dag. Ik weet niet meer wie het schreef, maar Tirza smakt/klakt ook tijdens het voeden. Ze heeft echter geen spruw meer. Denk dat het met de snelheid te maken heeft waarmee de melk komt. Als ze rustig drinkt hoor ik het niet... Dus dat hoeft geen teken van spruw te zijn.

Deerne> Welkom en nog gefeliciteerd met Julius. Stoere naam!

VWV> wat vreselijk *** van je hond. Dat verwacht je toch niet als je terugloopt naar je auto.

Chicaa> maak jij je geen zorgen als ze zo weinig slaapt? Tirza heeft ook wel eens zo'n dag en dan wordt ik wel een beetje nerveuzerig. Een kindje moet toch slapen? Maar ja, je doet er niets aan inderdaad.

Nu, ik ga de man even aflossen hoor. Later meer reactie!
deerne hahaha meisje van lichte zeden???

snok, jaaa heerlijk he die lachjes, heb er helaas nog geen 1 op foto weten vast te leggen maar ze zijn om te smelten!

rr, irritante vitamines maarre maak je je dan geen zorgen als je ze niet meer geeft dat ze wel genoeg binnenkrijgt? misschien is er een alternatief??

ik maak me geen zorgen hoor als ze niet slaapt, ik doe er idd niks aan en ik weet dat ze er 's avonds tussen 7 en 8 inligt en de nachten heeeeerlijk doortukt (voor mij zooooveel belangrijker dan overdag slapen )
Even snel vwv, , dit moet echt verschrikkelijk voor je zijn. Zelf heb ik dan geen hond maar een kat, maar moet er niet aan denken deze te moeten missen. Ik hou er alleen wel rekening mee aangezien hij epilepsie heeft en met elke aanval een beetje meer achteruit gaat. In ieder geval sterkte met dit verlies.
Amaai zeg, Abby is hier alweer goed aan het huilen. Volgens mij zijn het krampjes, ze laat ook heel moeilijk boertjes. Hebben jullie dat ook, dat jullie kleintjes zich bijna hees schreien?
Ik ga een poging doen om te reageren... Maar leef net als Hippie in la-la-land en ben echte een zeef.

Afgelopen nacht was zeker niet zoals die daarvoor, hij kwam om de 2,5 uur. Ook vandaag wil hij veel drinken. Toch even opgezocht en rond 3 weken schijnen weer regeldagen te zijn. Daar hou ik het maar even op.

Kaatje, op jou had ik nog niet gereageerd. Je schreef dat je na drie maanden wil stoppen met BV omdat je dan niet meer zo gebonden bent. Ik kan het me voorstellen. Anne is erg van mij afhankelijk en dat is heel anders dan toen bij Luka. Ook heeft vriend door de BV veel minder tijd met Anne. Het is toch wakker worden, voeden even uitbuiken en weer naar bed. natuurlik gaat dat vanzelf veranderen als Anne langer wakker is en als ik straks ga kolven.

Ik zeg niet dat ik met drie maanden stop. Ik zie wel hoe lang ik het volhoud en het leuk is.

Begin trouwens volgende week met kolven, dan kunnen we gaan oefenen met de fles. Ben benieuwd!

VwV, wat moeten julie geschrokken zijn toen je weer bij je auto kwam. Sterkte, wat kun je toch van je dieren gaan houden!

Helemi, fijn dat de draagdoek werkt! En direct beloond door een geweldige glimlach. Heerlijk!

Verder ben ik het helemaal kwijt. Ben moe en ga mijn bedje maar opzoeken. Ga een nieuwe poging doen om op te reageren als ik wat frisser ben!

Ow, zweten valt hier wel mee, maarheb het idee dat mijn haar begint uit te vallen!
foxy, nu al haaruitval? meestal komt dat pas wat later dacht ik...... vreselijk he. nou komt ook weer goed.

Hoe vind jij het in la-la land??? haha.

iemand maakte zich zorgen als de baby niet zoveel slaapt, ik heb juist het tegenovergestelde..... Tess slaapt zoveel! volgens mij waren mijn andere 2 iets wakkerder... Ze is wel eens even wakker hoor, maar geen uren.... maar foxy, anne slaapt ook nog veel he.

rozenrood, wat heerlij kdie picknick! als ik dat zie mis ik amsterdam wel hoor.... nou hier in het park kan je ook heerlijk picknicken..! Donderdag is dochterlief vrij van school dus dan gaan we maar eens zoiets doen denk ik. De meisjes met elkaar.

elza, dat opgejaagde gevoel ken ik helemaal! Hier ook. Manlief doet er vervolgens nog een schepje bovenop en zegt steeds: heb je die en die al teruggebeld/gemaild???? ik word er helemaal iebel van! laat mi maar lekker, het komt wel een keer. Moeten ze maar begrijpen. Beetje bij beetje doe ik het wel maar rustig aan hoor! Dus... laat je niet opjagen!! doe het lekker in je eigen tempo.

oja en Tess zit ook al een week ofzo in het wippertje. Met de vibreerstand.... ze vindt het heerlijk! helpt ook tegen de krampjes.

Sanne, die schommel! wat lachen. Ik hoop dat ze stil blijft tijdens het eten. Ik zie wat je bedoelt met lange poten. Het is een flink ding.....

Hier ook korte mouw hoor, als het even kan. Ook alleen in rompertje als het warm genoeg is. Je moet ze ook weer niet oververhitten.

Ik ga even geld klaarleggen voor de schoonmaakhulp. Dat is een vast bedrag dus iik kan me niet vegissen.....
Ben er nog, kom niet echt van de bank af al zou ik eigenlijk echt naar bed moeten...

lala land bevalt prima, ik zit hier nog lekker in mijn coconnetje. Herken het wel hoor van die telefoontjes, sms-jes en e-mails. Maar ik kan het vaak niet opbrengen om te reageren, blijf liever nog even in mijn cocon. Moeten ze maar begrijpen, tis nog niet eens 3 weken geleden dat Anne is geboren. De rest van de wereld komt later wel weer aan de beurt!

Gelukkig hier geen man die me er aan herinnerd Die begrijpen het toch niet altijd even goed hoe ik me voel. (die van mij althans) Voor hem lijkt de bevalling al zo lang geleden en gaat alles goed. Ik heb af en toe toch last van hormonen en slaapgebrek. En dat ik het lastig vind om mijn aandacht te verdelen. heb ik Anne aan de borst, staat vriend iets te vertellen en wil Luka tegelijk ook nog wat kwijt en tettert er doorheen.. AAAHHHHH!!!!

Ow Hippie, Anne slaapt inderdaad ook veel. Veel meer dan de andere ukjes als ik het zo lees. Hij zal het wel nodig hebben!

Hmmm, gaat nogsteeds veel over mezelf en Anne. Morgen, na hopelijk een goede nacht, ga ik m'n best doen op de rest te reageren.

Trusten!
Pfff nou ik moet boeten voor de voorbeeldige dag van mijn kleine Pukkie hoor... ze wil vanavond niks, alleen aan de borst en dan is het halverwege alleen maar sabbelen.. net weer in slaap gevallen aan de borst dus weer in bedje... nou daar ligt ze nu al ruim 5 minuten (ja dat vind ik lang) hartverscheurend te huilen.. luier is verschoont, dus dat is ook niet.. wat is het dan??

WAAAAAAH

sorry hoor. ff ego, zal zo weer proberen te reageren op jullie ;)
VWV : Jeetje wat vreselijk!!! Ook zo plotsklaps..echt bizar. Hele dikke knuffel voor jullie!!!

Wie vroeg dat ook alweer...korte mouwen...Ishan heeft gisteren gewoon korte mouwen aan gehad. Het was zo warm. Ik had het tegen de avond zelf een beetje koud, voel ik bij hem in zijn nekje....warm....net zijn vader...heeft het ook altijd warm.

Hippie: Fijn dat het zo goed ging met tess in de subway. Toch kom ik er ook steeds meer achter dat je gewoon lekker je dingen weer meot gaan doen en dat die kleintjes er vanzelf aan wennen.

Ishan was de eerste weken ook verkouden. Wij hebben om een voedingskussen een badstof aankleedkussen hoes gedaan zodat je een soort donut hebt die een beetje schuin afloopt en die in zijn bedje gelegd zodat zijn hoofd wat hoger lag...Hij vond het heerlijk en was wat minder benauwd 's nachts. Vaak tegen de ochtend lag hij wel een stuk lager in dat ding maar dan had hij lekker zijn knietjes opgetrokken en lag nog steeds heerlijk erin...

Elza: Ik bel af en toe mensen als ik eraan toe kom. Gelukkig begrijpen de meesten het goed. Je bent zo druk nog op zo'n dag. Komt vanzelfs als er weer een beetje schema is dat je weer wat meer met mensen afpreekt enzo...Zou je er niet te druk over maken en misschien gewoon eerlijk zeggen dat je daar niet zo aan toe bent. Ik heb het tegen de meesten wel gezegd dat ik in het begin moeite had met veel mensen.

Rozerood: Hier ook al twee dagen geen vitamine gegeven (ja af en toe ben ik een warhoofd) en ja...niet echt krampen. Hmmmm....Gaan het ook maar eens uit proberen dan......en dan ook maar eens welke vitamine......Misschien kan je andere kopen..ander merk die wel goed vallen.

Hier vandaag weer een goede dag gehad vergeleken met daarvoor. Er is echt iets veranderd. Hij lacht naar je...je kan echt met hem keuvelen...vanmiddag een 20 minuten na de voeding met hem op mijn benen gezeten en hij heeft echt heel leuk zitte kijken en lachen naar me. Zal zo wat foto's op prive zetten want heb wat leuke kunnen maken. Hij is eindelijk momenten tevreden en dat is echt een beloning voor ons dat we het toch allemaal goed hebben gedaan.

Dokter ging trouwens helemaal nergens over. Kreeg een opmerking...borstvoedign doet nou eenmaal zeer en hetzelfde smeerseltje wat ik al had.....en een opmerking dat schimmel niet IN je borst kan zitten, terwijl overal op internet staat op goede borstvoedingssites dat dat wel kan. En dan nog een beetje denigrerend (weet niet hoe je dat schrijft) ook. "ja de vrouwen die lang borstvoeding geven zullen wel de vrouwen zijn die geen pijn hebben".....Doen we dus ook neit meer...we gaan weer gewoon naar een lactatiekundige.....

Nou ik ga even kijken naar de andere foto's van jullie en zet er ook weer nieuwe op......
Elza, hier ook.....overdag heerlijk kind gehad en tijdens en na het eten een draakje hoor....wil ook niks !

(zelfs dat grote sta in de weg geval was ze na 10 min. al zat....lekker voor die bijna 200 euro )

Valt iedere keer in slaap op schoot met een pinkje maar zodra ik haar ergens neerleg....in wipper, Bugaboo of bedje.....eén groot drama....

Ze huilt dan alsof ze vreselijk veel pijn heeft maar dat is het niet want zodra ik haar oppak dan is ze stil en begint ook nog 's te lachen....ik word nu al in de maling genomen denk ik..

Eigenlijk is het sinds een week al zo....overdag heb ik echt een makkie maar meestal vanaf een uur of 6 tot een uur of 10 ben ik er druk mee....heb dan nauwelijks tijd voor mezelf...

Wil ook continue maar aan de borst...soms om het uur...en pink van mijn vriend wil ze niet (te groot denk ik) dus zit ik uren met haar op de bank...en vind ik vervelend want ben niet zo'n bankzitter.

Moet eerlijk bekennen dat ik er ook wel een beetje moedeloos van wordt....de avonden wil ik lekker relaxen met vriend en we zijn nu 's avonds na het eten alleen maar met haar bezig.

Geloof dat ze nu eindelijk slaapt...zucht...

Ik vind het ook moeilijk om haar te laten huilen....5 min. ok maar meestal niet langer.

Ben ook bang dat de hele buurt dat gekrijs hoort...hebben jullie dat niet ? Dat ze denken van..wie laat nou een kind zo lang huilen.

Verder nog meer herkenning Elza....ik laat de telefoon eigenlijk altijd rinkelen...en bel dan alleen de mensen terug waar ik zin in heb en dat zijn er heel weinig

Ik heb al aardig wat kraamvisite gehad maar de komende weekenden staan ook aardig vol en ik heb daar dus eigenlijk helemaal geen zin in....wil gewoon lekker alleen met Tess en vriend zijn...(alleen mijn allerbeste vriendin en mijn ouders heb ik eigenlijk zin in)

Geen gehaast of snel voeden voordat er visite komt of een baby voeden terwijl er visite is.

Ben er gewoon nog niet aan toe aan al die mensen om me heen.....wil eerst gewoon denk een strak schema ofzo, gewoon dat alles lekker loopt.

As zaterdagavond viert mijn moeder haar verjaardag en komen 's avonds al mijn ooms en tantes...dus drukke avond voor Tess mar dan hebben die haar vast gezien en komen ze tenminste niet allemaal apart nog 's op kraamvisite bij ons. Maar kan me nu al druk lopen maken dat ze is zoals vanavond....wat dan ? Dan gutst het zweet helemaal onder mijn oksels vandaan.

Ik heb trouwens ook zin om een héle dag lekker te winkelen zonder dat ik op de klok hoef te kijken of me zorgen hoef te maken dat het wel goed gaat met Tess en papa thuis.
en elza en sanne, jullie kleine draakjes voor de nacht nog onder zeil gekregen? lijkt idd wel alsof ze hun dag/nacht ritme nog moeten vinden, maar lastig is het wel want het is natuurlijk voor jezelf wel zo fijn als ze 's avonds niet zo veeleisend zijn

hier goede nacht van 19 tot 2 uur, daarna om 5 uur fles en mevrouw begint nu te ontwaken........

vandaag zoon thuis dus wordt een entertaindagje, zo te zien wordt het weer PET, zo bewolkt.

ga er ff een fles inmikken, ze is HUNGRY :-)
Morning allemaal,

Heerlijk herkenbaar alle verhalen. Rein is overdag een enorme slaapkop en valt na iedere voeding na wat spelen keurig in slaap, in zijn bedje. Ook 's nachts gaat het steeds beter. Eerst was hij na de 23 uur voeding en met name na de nachtvoeding echt KLAARWAKKER... En dan? Hoe doen jullie dat?

Ik durf hem ook niet echt lang te laten huilen 's nachts, omdat ik dan bang ben dat zn grote broer en zus ook wakker worden...

Hoe doen de andere mama's van meerdere kids dat?

Chicaa: shake hands, ook hier een entertaindag! Hier schijnt de zon trouwens nog.

Elza: lekker genieten hoor en kraambezoek gewoon afbellen als je er geen zin in hebt. Het is jouw verlof en jouw kind, dus echt doen hoor!

Voor alle mama's met lastig in bed te stoppen kinderen:

ik heb van het consultatie bureau een foldertje gekregen, dat gaat over de nieuwe 3 R'en (vroeger was het rust, regelmaat en reinheid). Nu zeggen ze: Regelmaat, voorspelbaarheid en prikkelreductie.

Als iemand er behoefte aan heeft, zal ik wat uitgebreider opschrijven wat ze daarin aangeven en waarom babies daarbij gebaat zijn.

VWV: wat vreselijk! Ook de manier waarop! Zo'n jong beestje. Sterkte!

Ga eens even mijn mannetje wassen een omkleden, de andere boeven in de kleren stoppen en naar de AH... Duty calls...
Elza, ik had het aan de kraamhulp gevraagd en toen de temp na een week constant was hoefde ik niet meer te temperaturen. Wel zo handig want Lucas ging steeds poepen tijdens het temperaturen haha.

Ik heb hem trouwens ook gewoon korte mouwen aan gedaan. Volgens de kraamhulp is dat geen probleem als het warm is en kleintje zijn temperatuur constant houdt.

Ons mannetje heeft na het laten huilen van gisternacht denk ik begrepen dat ie 's nachts meteen moet gaan slapen na de voeding. Vannacht was ie wel nog echt wakker maar geen kik gegeven. Joehoe dat is echt beter want dat huilen vind ik vooral 's nachts echt zielig. Klinkt 's nachts toch heftiger op een of andere manier. Verder trouwens geen moppers hier want Lucas huilt denk ik nog geen kwartier per dag.

Fien, ik heb Lucas ook nog niet in de wipper gezet omdat hij nog echt zo hangt. Weet ook niet vanaf wanneer dat aangeraden wordt.
Chicaa, mijn prinses is dus in slaap gevallen om 23 uur...kwart over 5 kwam ze toen pas weer en toen weer om half 8 en nu slaapt ze nog....dus wat dat bereft allemaal prima....

Meestal als ik haar naar bed breng na half 11 dan slaapt ze wel snel in...misschien nog 1x wakker dan, maar pinkie erin en dan valt ze meestal wel in slaap.

Alleen ik vind half 11 gewoon te laat eigenlijk...dan gaan we zelf ook al bijna naar bed en omdat ze voor die tijd zo huilerig en hangerig is ben je er de hele avond druk mee.

Ga toch proberen haar er eerder in de gooien....vorige week wel geprobeerd maar toen zijn we alsnog er druk mee geweest tot half 11 voordat ze eindelijk sliep....dus kies je voor de makkerlijkere weg en houd je haar bij je....maar dat werkt dus ook niet.

Dat huilerige 's avonds is volgens mij gewoon omdat ze zo moe is maar ze geeft er gewoon niet aan toe...ze kan d'r ogen dicht hebben dat je denkt dat ze slaapt en opeens staan ze weer wagenwijd open en gaat ze opeens huilen.

Guusje, ik zou er wel wat meer over willen weten hoor, over die regelmaat, voorspelbaarheid, en prikkelreductie.

Over regelmaat gesproken...ik probeer dat wel maar ik vind met borstvoeding dat er niet echt regelmaat in te krijgen is.

Ik voed op verzoek en daar zit meestal wel 3 uur tussen maar 's avonds kan ze bijvoorbeeld veel meer vragen...dan ga ik echt niet om het uur ook die luier verschonen.

Oh, ik hoor weer wat gepruttel boven....nieuwe dag, nieuwe kansen
Juni-mama breekt even in.

Ik heb een vraag voor Potsiedikkie! Gefeliciteerd met je dochter!

Klopt het dat jij GBS-draagster bent?

Ik kan me vaag herinneren dat jij een keer hebt gereageerd op een topic hierover.

Ik ben zelf GBS-draagster.

Hoe is het bij jou gegaan? Of haal ik nu iets door elkaar.

Ik hoor het wel.
Nou Joy is om 2 uur vannacht, na borst, borst, 30cc fles en vervolgens weer borst in slaap gevallen in mijn armen. ik heb haar even laten liggen tot ze dieper sliep en toen in haar wiegje gelegd, ze heeft vervolgens tot half 10 liggen knorren!! Nu heerlijk op mijn arm, typen met 1 hand dus... ;)

Wat is dat toch met die kleinjes, in de avond van die kleine draakjes!!! Guusje, heel graag meer info! Op mijn voicemail stond een dame van het Consternatieburo, komt morgenochtend langs.

Ben blij te horen dat meerderen dat gevoel van opgejaagd te hebben. Als ik niet snel genoeg reageer of terugbel worden er een paar bezorgd -alsof ik niet goed voor mijn kind zorg- en die gaan bijna hysterich alle nrs bellen, ook naar lief, en mailen.. nog even en ze staan voor de deur! De vrouw van een collega van lief -waar ik leuk contact mee heb- speelt het via haar man; komt lief thuis met de mededeling dat ik nog niet gereageerd heb op haar mail... er is er maar 1 die me echt kent; lief dus. Hoe meer mensen me claimen, hoe verder ik afstand neem.

Maar goed, als het nieuwe eraf is wordt het vast minder....

Helemi, jee wat fijn dat je de oplossing gevonden hebt! sommige dingen zijn zo simpel! ;) Heb pukkie net strak in een omslagdoek gewikkeld bij me gehad en haar zo in bedje gelegd... ze slaapt nu geloof ik. Geen idee of dat goed is, heeft van 2 tot half 10 geslapen, en nu na de voeding en een beetje kroelen slaapt ze weer.. Heb wel de gordijnen open gedaan zodat ze weet dat het overdag is.

Sanne, hier ook geen regelmaat in het voeden, borstvoeding is daar wat minder geschikt voor ben ik bang. Ik voed dus ook op verzoek en dat is precies hoe mevrouws petje staat, lees: in de avond mucho!!!!! ;) ik hoop maar dat de regelmaat vanzelf komt.

tempen; ik temp haar nog wel even bijna dagelijks omdat haar temp nog niet constant is.

Grappig hoe onze onzekerheden van bloedverlies en dat soort dingen aan het begin van de zwangerschap over gaat in slaapjes, voedingen, huiltjes
quote:sanne069 schreef op 02 juni 2009 @ 23:12:

Elza, hier ook.....overdag heerlijk kind gehad en tijdens en na het eten een draakje hoor....wil ook niks !

(zelfs dat grote sta in de weg geval was ze na 10 min. al zat....lekker voor die bijna 200 euro )

Valt iedere keer in slaap op schoot met een pinkje maar zodra ik haar ergens neerleg....in wipper, Bugaboo of bedje.....eén groot drama....

Ze huilt dan alsof ze vreselijk veel pijn heeft maar dat is het niet want zodra ik haar oppak dan is ze stil en begint ook nog 's te lachen....ik word nu al in de maling genomen denk ik..

.Hahaha, wij noemen Tim al Kleine Terrorist, hahaha. Huilen in bed en als je hem oppakt gelijk stil. Net in de wagen de hele tijd huilen, ben ik thuis, uit de wagen tegen me aan en stil. Toch ben ik er van overtuigd dat je ze de eerste 3 maanden niet kan verwennen, ze hebben gewoon lichamelijk contact nodig, bij je zijn. Al wordt ik ook moedeloos van de avonden, dan is het vooral huilen geblazen.
hahah... ja ik verdenk Joy ook van een klein beetje terrorisme zoals ze gisteravond lag te huilen met steeds een stille pauze tussendoor -> volgens mij luisteren of er al een reactie van mama komt!! Yep meiden, we worden gewoon vierkant in het ootje genomen door die kleine pakketjes!

Maar idd.... verwennen kan nog niet he....
O ja... nog een vraag; wanneer stopte het vloeien bij jullie?
Elza, ik heb vaker het antwoordapparaat aan laten gaan dan ik normaal zou doen. Geen zin in ook! Maar wij gaan nu pas kraambezoek krijgen, was er lichamelijk en geestelijk gewoon niet toe in staat eerder. Had echt mijn rust nodig. Gelukkig begrepen de meeste dat wel.

De nachten gaan op zich goed, maar wel om de drie uur voeden. Sanne, die van jou slaapt gewoon uren op je bv, wat zit daarin?

Ik voed overdag soms wel eens om de 2 uur (net bijvoorbeeld) maar soms ook om de 4 uur. Blijf gewoon op verzoek voeden. De oma's blijven dat maar raar en zo'n gedoe vinden. Generatiekloof!!

Vanmorgen gewoon om 10.00 gedoucht en aangekleed, hij heeft even 20 min geslapen en toen alles snel gedaan. (waar je al blij mee kan zijn he?) Helaas daarna weer wakker. Nu slaapt hij net weer 20 min en is weer aan het huilen/mekkeren. Laat hem nog ff liggen. Hoe doen jullie dat? Kan hem echt niet langer dan 5 min zo laten liggen. Soms helpt een pink, maar niet altijd. Oh gelukkig hij slaapt weer denk ik. Oh, nee ogen zijn open, maar wel stil, ben benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven