foto's van bevalling
woensdag 3 juni 2009 om 13:59
Ik ben vorige week bevallen en zat zojuist wat foto's te bekijken die mijn vriend gemaakt had tijdens de bevalling. Eerst wat foto's van voor de bevalling. Ha dacht ik, nu komen de foto's van zoonlief op de buik. Maar er bleek nog wat tussen te zitten. Vriend had ook foto's gemaakt van de geboorte van het hoofdje etc (en ja, van voren). Hij dacht dat ik dat ook wel interessant vond om te zien. In het begin dacht ik : Yeiks. Maar achteraf gezien vond ik het inderdaad ook wel interessant om te zien. Maar ik denk niet dat ik ze nu ooit nog bekijk.
Heeft iemand anders (bewust) de bevalling laten fotograferen of zelfs filmen?
Heeft iemand anders (bewust) de bevalling laten fotograferen of zelfs filmen?
woensdag 3 juni 2009 om 14:02
Vriendlief heeft tijdens de keizersnede foto's gemaakt van hoe ze zoon uit mijn buik haalden. Ziet er niet zo lekker uit maar achteraf ben ik wel erg blij dat ik weet hoe het gegaan is, ik zag tenslotte niets met dat groene doek voor mijn hoofd. Van de geboorte van dochter hebben we 1 foto dat dochter er net uit is, van een afstandje weliswaar maar je ziet alles. Dat ziet er zo slagvelderig uit dat ik die niet zo graag meer zie
woensdag 3 juni 2009 om 14:03
woensdag 3 juni 2009 om 14:06
woensdag 3 juni 2009 om 14:08
Dat soort foto's zijn hier privé hoor. Die ga ik niet aan het bezoek laten zien. Van zoon hebben een aantal mensen die nieuwsgierig waren wel die 'kijk, hij komt uit mijn buik!'-foto's gezien maar hij kwam letterlijk uit mijn buik en verder zie je niets dat steriel doek en jodium. Dat maakt me dan niets uit.
woensdag 3 juni 2009 om 14:08
Ik heb ook wel wat foto's van de bevalling, niet van het moment dat zijn hoofdje eruit kwam, want hij is met de vacuümpomp geboren, dus dat was niet zo makkelijk, maar wel van vlak daarna. Ik vind het wel bijzonder om ze te hebben, maar ik vind wel dat er foto's zijn die je laat zien en foto's die je niet laat zien. Babyfoto's zijn leuk voor de visite, bevallingsfoto's niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 3 juni 2009 om 14:12
woensdag 3 juni 2009 om 14:13
woensdag 3 juni 2009 om 14:14
quote:Star schreef op 03 juni 2009 @ 14:07:
Diegene die het waagt foto's van de geboorte zelf te maken kan een trap tegen zijn camera verwachten. Wegwezen daar.Dat dacht ik ook altijd maar op dat moment van de bevalling ging alles langs me heen en had ik het volgens mij zelfs niet gemerkt als heel de kamer gevuld stond met mensen met een camera.
Diegene die het waagt foto's van de geboorte zelf te maken kan een trap tegen zijn camera verwachten. Wegwezen daar.Dat dacht ik ook altijd maar op dat moment van de bevalling ging alles langs me heen en had ik het volgens mij zelfs niet gemerkt als heel de kamer gevuld stond met mensen met een camera.
woensdag 3 juni 2009 om 14:14
Van bevalling 1 heb ik geen foto's van de geboorte, van bevalling 2 wel. Heb nu zo'n spijt dat ik ze van bevalling 1 niet heb. Wilde dat toen ook pertinent niet! En iedereen heeft braaf geluisterd. Bij bevalling 2 wilde ik het dus perse wel en ben zo blij dat ik het soms nog eens kan zien. Maar idd voor eigen ogen, visite hoeft echt niet te zien hoor hoe ze eruit floepte of hoe ik er bij lag. (laat staan de full frontal placenta foto's)
woensdag 3 juni 2009 om 14:16
quote:isabon schreef op 03 juni 2009 @ 14:12:
Overigens wilde mijn man ook echt niet tussen mijn benen kijken, en ik wilde dat ook echt niet hebben. Hij stond mooi achter mijn hoofd.
Ik vond het juist jammer dat mijn man ons zoontje niet naar buiten heeft zien komen. Ik denk dat hij het ook best had willen zien, maar het ging niet zo handig in verband met de pompverlossing.
Overigens wilde mijn man ook echt niet tussen mijn benen kijken, en ik wilde dat ook echt niet hebben. Hij stond mooi achter mijn hoofd.
Ik vond het juist jammer dat mijn man ons zoontje niet naar buiten heeft zien komen. Ik denk dat hij het ook best had willen zien, maar het ging niet zo handig in verband met de pompverlossing.
Don't waste your time on jealousy,
woensdag 3 juni 2009 om 14:17
quote:Hebbes schreef op 03 juni 2009 @ 14:14:
[...]
Dat dacht ik ook altijd maar op dat moment van de bevalling ging alles langs me heen en had ik het volgens mij zelfs niet gemerkt als heel de kamer gevuld stond met mensen met een camera.Ik was heel erg bij tijdens de bevalling, dus zou het wel degelijk gemerkt hebben
[...]
Dat dacht ik ook altijd maar op dat moment van de bevalling ging alles langs me heen en had ik het volgens mij zelfs niet gemerkt als heel de kamer gevuld stond met mensen met een camera.Ik was heel erg bij tijdens de bevalling, dus zou het wel degelijk gemerkt hebben
woensdag 3 juni 2009 om 14:18
quote:Susan schreef op 03 juni 2009 @ 14:16:
[...]
Ik vond het juist jammer dat mijn man ons zoontje niet naar buiten heeft zien komen. Ik denk dat hij het ook best had willen zien, maar het ging niet zo handig in verband met de pompverlossing.Eigenlijk vond ik dat best stoer van mijn vriend dat hij onze zoon geboren heeft zien worden. Ik had nooit gedacht dat hij dat zou ' durven '.
[...]
Ik vond het juist jammer dat mijn man ons zoontje niet naar buiten heeft zien komen. Ik denk dat hij het ook best had willen zien, maar het ging niet zo handig in verband met de pompverlossing.Eigenlijk vond ik dat best stoer van mijn vriend dat hij onze zoon geboren heeft zien worden. Ik had nooit gedacht dat hij dat zou ' durven '.
woensdag 3 juni 2009 om 14:18
Sommige dingen moet je niet willen.....mocht het ooit zover zijn....aan mijn doos geen camera, net zomin dat je foto's maakt van iemand die dood ligt te gaan...vergezocht maar wel mijn mening.
De eerste foto die ik zou willen is als het kind eruit is op mijn buik ligt terwijl ik zedig bedekt ben.
De eerste foto die ik zou willen is als het kind eruit is op mijn buik ligt terwijl ik zedig bedekt ben.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 3 juni 2009 om 14:19