Coronavirus COVID-19 alle pijlers

“Coronapas”

13-09-2021 11:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
De OP gewijzigd aangezien de link naar de petitie aangaande toegangsbewijzen niet geplaatst mag worden.
De snelheid van ondertekenen valt op.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2021 13:20
Reden: titel aangepast, omdat vaccinatiepaspoort de verkeerde benaming is
68.39% gewijzigd
Joelle1980 schreef:
25-09-2021 15:34
Ja want kritiek hebben op de Coronapas mag niet. Lijkt t Viva Forum wel.

Je mag best kritiek hebben op de coronapas maar het kabinet spreekt met een mond dus kan je niet als staatssecretaris gaan lopen tetteren dat je het "allemaal onzin vind"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Joelle1980 schreef:
Het is een politieke doodzonde, dus niets nieuws hier… maar voor het beeld is het natuurlijk niet goed.
Nepalese33 schreef:
25-09-2021 15:38
Ontslagen uit een demissionair kabinet, nou nou.
Een eigen mening mag blijkbaar niet, triest.

Niet in die functie op deze manier.
Lijkt me toch logisch.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
DS1971 schreef:
25-09-2021 15:40
Het is een politieke doodzonde, dus niets nieuws hier… maar voor het beeld is het natuurlijk niet goed.

Dat ze er uit gegooid is wel.
Anders had je er weken last van gehad nu een paar dagen.
Nepalese33 schreef:
25-09-2021 15:38
Ontslagen uit een demissionair kabinet, nou nou.
Een eigen mening mag blijkbaar niet, triest.
Als privé persoon mag dat. Alleen als staatssecretaris mag je dat niet in de krant laten zetten als je je baan wilt houden. De lobbyist van de sigarettenfabriek kan toch ook niet staan toejuichen in de krant dat de rookwaar aan banden wordt gelegd. Het is gewoon niet professioneel wat ze doet.
hollebollegijs schreef:
25-09-2021 15:39
Je mag best kritiek hebben op de coronapas maar het kabinet spreekt met een mond dus kan je niet als staatssecretaris gaan lopen tetteren dat je het "allemaal onzin vind"
Het zijn rare tijden. Dat ik het nog eens met jou eens zou zijn :mrgreen:
Joelle1980 schreef:

Jij hebt het ook écht niet begrepen hé. Nou gelukkig heeft HBG het al uitgelegd.
Die domme Mona zal ik nu echt eens niet missen. Vind haar al jaren zo'n dom nikszeggend wicht.
DS1971 schreef:
25-09-2021 14:20
Ik geloof niet dat jij zo dom bent dat je niet snapt dat het om het recht op lichamelijke integriteit gaat, temeer daar ik dat meermaals expliciet heb benoemd.

Dus kan ik geen andere conclusie trekken dan dat je loopt te zuigen.
En waar wordt dat recht geschonden?
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Rondo2019 schreef:
25-09-2021 14:38
Ik was vandaag even bij de McDonald's voor een milkshake en was even flabbergasted, had me even niet gerealiseerd dat er sinds vandaag naar de QR code gevraagd zou gaan worden.
Enfin, geen probleem verder, volledig gevaccineerd, dus ik duikelde die code zo op.

Maar de niet-gevaccineerden onder ons, moet je nou voor elk patatje, filmbeelden of drankje je laten testen dan ? Pfttttt, wat een gedoe dan.....
Je kan als niet-gevaccineerde natuurlijk ook langs de Drive-In rijden.
Zolang je in je auto blijft zitten geen vaccin of QR nodig, neem ik aan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wat ik niet snap is wat mensen tegen testen hebben.
Ik ben gevaccineerd maar familie van mij niet en die hebben een test gedaan.

Dat is toch een prima compromis voor de anti vaccers.
hollebollegijs schreef:
25-09-2021 17:52

NeE iK laAt mE tOcH nIEt moLesTeREN doOr zoN stOk iN mIjN neUs
hollebollegijs schreef:
25-09-2021 15:41
Dat ze er uit gegooid is wel.
Anders had je er weken last van gehad nu een paar dagen.
Ik ben het helemaal eens met het besluit, ik geef alleen aan dat het koren op de molen is van de tegenstanders.

Feiten beïnvloeden het debat nauwelijks. ;)
Even afgezien van het feit dat het kabinet met één mond zou moeten spreken: het zogenaamde groupthink fenomeen zie je hier weer duidelijk.

Wanneer worden we wakker uit deze collectieve angststoornis?
LoveCats schreef:
25-09-2021 17:58
Even afgezien van het feit dat het kabinet met één mond zou moeten spreken: het zogenaamde groupthink fenomeen zie je hier weer duidelijk.

De angststoornis van de antivaxxers bedoel je.
Gewoon prikken verdorie..zijn we van alle gedoe af.
Birdie schreef:
25-09-2021 18:00
Precies dat.
Birdie schreef:
25-09-2021 18:00
Nee de angststoornis van degenen die denken dat de IFR van corona enorm hoog is.

Oh nee, we doen dit allemaal om de zorg te ontlasten.
LoveCats schreef:

ICs zo overvol dat er massa's operaties zijn uitgesteld en mensen overal door het land verspreid moesten worden tot in Duitsland aan toe is een collectieve angststoornis?

En bang zijn voor een vaccin omdat je op Facebook leest dat de overheid dat gebruikt om haar macht over je uit te oefenen dat is geen collectieve angststoornis?

Eens dat er mensen wakker zouden moeten worden, maar over welke sla je de plank nogal mis.
Ik verbaas me vnml over de tweedeling die inmiddels ontstaan is in de maatschappij. En het gemak waar we het accepteren dat je een groen vinkje moet kunnen laten zien om ergens binnen te komen. We zijn heel langzaam door de constante stroom aan nieuws over corona geïndoctrineerd en mensen die zich niet hebben laten vaccineren zijn de paria van de maatschappij geworden enerzijds en mensen die wel gevaccineerd zijn zijn ineens makke schapen. Waar is onze eigen vrijheid gebleven?

Buiten dat zitten er gewoon heel veel mankementen aan die pas. En onduidelijkheden. En hoelang zullen we hiermee aan de gang moeten blijven?
Zolang wij rijke landen de vaccins voor onszelf houden maar wel vrijelijk reizen toestaan blijft er gevaar op varianten. Kunnen wij hier heel fijn in onze bubbel zitten maar de Delta variant kwam ook "ineens" zomaar binnenwaaien. Wie weet wat voor varianten nog gaan ontstaan wanneer het grootste deel van de wereldbevolking gewoon nog helemaal niet gevaccineerd is.

En ik begrijp dat alles weer open moer. Ik heb zelf ook een QR code. Maar ik begrijp niet dat mensen zeggen als een horeca gelegenheid niet controleert ga ik er niet heen. Je bent zelf toch gevaccineerd? Dan is jouw risico toch minimaal? Als dezelfde horeca ondernemer alcohol schenkt aan een 16 jarige hoor je er niemand over. Althans niet met deze stelligheid.

De tweedeling is waar we ons veel grotere zorgen om moeten maken.
LoveCats schreef:
25-09-2021 18:05
Nee de angststoornis van degenen die denken dat de IFR van corona enorm hoog is.
Niemand hier zegt dat die heel hoog is. Maar ik kan graag in de winter nog in het ziekenhuis terecht als ik van de trap val.
hollebollegijs schreef:
25-09-2021 17:52

Dat is in de praktijk toch niet te doen. Loop je in de stad, wil je ergens een kop koffie drinken, moet je je eerst laten testen.
Je wordt ook gedwongen je kinderen te laten vaccineren, anders kun je niet eens meer even een pizzaatje met ze gaan eten.
impala wijzigde dit bericht op 25-09-2021 18:15
13.41% gewijzigd
.
LoveCats schreef:
25-09-2021 18:05

Oh nee, we doen dit allemaal om de zorg te ontlasten.
Verkeerde topic.
MrsMorrison schreef:
25-09-2021 18:11
Ik verbaas me vnml over de tweedeling die inmiddels ontstaan is in de maatschappij. En het gemak waar we het accepteren dat je een groen vinkje moet kunnen laten zien om ergens binnen te komen. We zijn heel langzaam door de constante stroom aan nieuws over corona geïndoctrineerd en mensen die zich niet hebben laten vaccineren zijn de paria van de maatschappij geworden enerzijds en mensen die wel gevaccineerd zijn zijn ineens makke schapen. Waar is onze eigen vrijheid gebleven?

Buiten dat zitten er gewoon heel veel mankementen aan die pas. En onduidelijkheden. En hoelang zullen we hiermee aan de gang moeten blijven?
Zolang wij rijke landen de vaccins voor onszelf houden maar wel vrijelijk reizen toestaan blijft er gevaar op varianten. Kunnen wij hier heel fijn in onze bubbel zitten maar de Delta variant kwam ook "ineens" zomaar binnenwaaien. Wie weet wat voor varianten nog gaan ontstaan wanneer het grootste deel van de wereldbevolking gewoon nog helemaal niet gevaccineerd is.

En ik begrijp dat alles weer open moer. Ik heb zelf ook een QR code. Maar ik begrijp niet dat mensen zeggen als een horeca gelegenheid niet controleert ga ik er niet heen. Je bent zelf toch gevaccineerd? Dan is jouw risico toch minimaal? Als dezelfde horeca ondernemer alcohol schenkt aan een 16 jarige hoor je er niemand over. Althans niet met deze stelligheid.

De tweedeling is waar we ons veel grotere zorgen om moeten maken.
Klopt, maar we moeten hier met z'n allen uitkomen en mensen die bewust de regels overtreden daar ga ik niet op visite/breng ik niet mijn geld heen.
impala schreef:
25-09-2021 18:13
Dat is in de praktijk toch niet te doen. Loop je in de stad, wil je ergens een kop koffie drinken, moet je je eerst laten testen.
Je wordt ook gedwongen je kinderen te laten vaccineren, anders kun je niet eens meer even een pizzaatje met ze gaan eten.
Dan ga je voor coffee-to-go.

En laat je die pizza aan huis leveren.
(Ik dacht dat er ook vrijstelling was voor kinderen tot 12.)

Iets met "eigen keuzes" en "gevolgen".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
LoveCats schreef:

Dat vraag ik me ook af ja.
Als dit niet het moment is om weer normaal te gaan doen, wanneer dan wel in vredesnaam?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven