Mode & Beauty alle pijlers

Welke droogshampoo?

08-10-2021 09:50 13 berichten
Goedemorgen!

Mijn haar wordt heel snel vet (na één dag al) en ik wil het niet zo vaak wassen, dus ben ik op zoek naar een goede droogshampoo. Ik heb er in het verleden een aantal geprobeerd, maar ik vind de geur vaak zo heftig en chemisch. Wie heeft er een tip voor een goede droogshampoo die niet zo sterk ruikt, geen witte waas achterlaat en het liefst ook nog volume geeft?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik ken het probleem. Bij de ene lijkt het alsof je een citroen allesreiniger hebt opgespoten en een andere ruikt weer superzoet.

Ik heb nu Love Beauty and Planet Droogshampoo, die vind ik niet zo sterk ruiken, geen witte waas en werkt goed voor dat extra dagje.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Heb ooit de tip gelezen, volgens mij hier op het forum, om Miazena te gebruiken.
https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... ukQAvD_BwE

Op blond haar werkt dat bij mij prima.
Dus ik heb een eetlepel van dat spul in een strooibusje gedaan en in de badkamer gezet. Als het nodig is gebruik ik daar wat (héél weinig is genoeg) van.
Ik ken geen ervaringen van mensen met donker haar hiermee; er lijkt mij een grotere kans op een witte waas, maar het valt een keer te proberen? Waarschijnlijk heb je het gewoon in je keukenkastje staan. En het is geurloos. En spotgoedkoop.
O ja, die sprays uit de drogist vind ik allemaal zo ranzig ruiken en voelen. Kreeg er ook altijd jeuk van. Ik gebruik Bumble and Bumble Prêt-à-Powder. Niet goedkoop, maar ik heb een busje van 14 gram waar ik al langer dan een jaar mee doe (gebruik het 2 keer per week). Het is geurloos en doet zijn werk goed, je ziet wel even wit poeder als je het aanbrengt, maar dit is verdwenen zodra je met je handen erdoor gaat.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Liliane13 schreef:
08-10-2021 11:03
O ja, die sprays uit de drogist vind ik allemaal zo ranzig ruiken en voelen. Kreeg er ook altijd jeuk van. Ik gebruik Bumble and Bumble Prêt-à-Powder. Niet goedkoop, maar ik heb een busje van 14 gram waar ik al langer dan een jaar mee doe (gebruik het 2 keer per week). Het is geurloos en doet zijn werk goed, je ziet wel even wit poeder als je het aanbrengt, maar dit is verdwenen zodra je met je handen erdoor gaat.
Ik zie zojuist dat er ook een spray van is, maar ik gebruik dus deze:

Afbeelding
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Ik heb er al een aantal geprobeerd en komt steeds terug op een van de goedkoopste. .....Kruidvat. eigen merk.

Vooral die voor bruin haar ( ik heb donkerblond) die heeft geen witte was en werkt echt goed.
Liliane13 schreef:
08-10-2021 11:03
Ow, die ga ik ook bekijken.
Andrelon heeft nu een droogshampoo in de vorm van schuim/mousse. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik ga vanmiddag naar de drogist om er een paar te bekijken. Zou het liefst even in die dop sprayen maar dat is ook weer zo aso.

Maizena is ook een idee! Heb weleens babypoeder gebruikt, maar daar werd het heel statisch van en werkte maar een halve dag…
Ik heb er een hoop gebruikt Ik vind zelf Batiste altijd erg fijn. Maar niet die voor bruin haar want je krijgt dan allemaal bruine vegen op je gezicht. Gewoon de reguliere en goed uitborstelen. Ik scoor ze vaak voor de helft vd prijs bij de lokale action hier.

Aussie is ook een fijn merk. Helaas beiden merken wel heftig qua geur. Al heeft Batiste nog best veel soorten (ik vind de rose gold dus best lekker). Andrélon vind ik de reguliere droogshampoos matig. Wordt mijn haar super snel weer vet van. Ze hebben er nu ook een met big volume (blauwe/roze fles). Die is voor Andrélon wel oke maar het maakt je haar wel erg stug.

Laatst postte het insta account schoudertassie een hele goede tip voor droogshampoo maar ik heb het screenshot verwijdert :P Ik ga eens hengelen of ik de tip nog kan achterhalen. Was een soort poeder, wel wat duurder maar scheen je maanden mee te doen en werkte als een tierelier.
Ik heb die van Keune (koop 'm bij de kapper). Geweldig spul: https://www.keune.com/nl/product/27409/ ... y-shampoo/
Paintless schreef:
08-10-2021 14:18
Ik heb die van Keune (koop 'm bij de kapper). Geweldig spul: https://www.keune.com/nl/product/27409/ ... y-shampoo/
Doe je er lang mee?
Het is Andrélon Pink Big Volume geworden. Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven