Mijn huis te klein?
vrijdag 8 oktober 2021 om 12:10
Hey,
Ik heb sinds ongeveer anderhalf jaar een vriendschap, waar we beiden veel gezelligheid en steun uit halen. Zij zat midden in een scheiding toen ik haar leerde kennen en ik woonde sinds corona in Nederland en kende niemand (eenzame lockdown dus). We konden het goed vinden dus we trekken veel op; samen eten, samen gamen, rondjes wandelen, weekendje weg toen het weer mocht. Maar ze wil nooit naar mij thuis komen. Zelfs als ik voorstel lekker te koken, wil ze dat ik dat bij haar thuis doe. Nu woon ik relatief klein, in een appartement in een leuke buurt ( maar 1 slaapkamer). Ik heb het leuk en slim ingericht en ben er blij mee; het is er gezellig en knus en ook prima betaalbaar voor mij.
Morgen ben ik jarig en heb ik een paar mensen uitgenodigd, waaronder zij. Ik vertelde haar dat ze uitgenodigd was en dat het kleinschalig zou zijn met niet al te veel mensen. En toen zei ze 'ja gelukkig maar want er past toch bijna niemand in dat kleine huis'. Om vervolgens te gaan vertellen dat ze een nieuw appartement zou gaan huren van 150 m2 want ja haar huidige appartement van 100 m2, waar ze alleen woont, is veeeeel te klein (en mijn huis is 35 m2). En ik krijg vaker opmerkingen over 'hoe klein' ik woon.
Heel stom dit, maar ik krijg het gevoel dat ik niet goed genoeg meer ben voor haar. Sinds ze een relatie heeft is het erger geworden. Ik heb wel eens gevraagd, vind je het niet fijn bij mij. En dan zegt ze dat ze het prima vindt, maar vanwege de ruimte liever bij haar thuis afspreekt, dat is een wat meer volwassen huis. Ik vind het echt belachelijk en neig om de vriendschap een beetje dood te laten bloeden. Is dit overdreven van mij? Verder is het contact namelijk prima en gezellig. Wat denken jullie?
Ik heb sinds ongeveer anderhalf jaar een vriendschap, waar we beiden veel gezelligheid en steun uit halen. Zij zat midden in een scheiding toen ik haar leerde kennen en ik woonde sinds corona in Nederland en kende niemand (eenzame lockdown dus). We konden het goed vinden dus we trekken veel op; samen eten, samen gamen, rondjes wandelen, weekendje weg toen het weer mocht. Maar ze wil nooit naar mij thuis komen. Zelfs als ik voorstel lekker te koken, wil ze dat ik dat bij haar thuis doe. Nu woon ik relatief klein, in een appartement in een leuke buurt ( maar 1 slaapkamer). Ik heb het leuk en slim ingericht en ben er blij mee; het is er gezellig en knus en ook prima betaalbaar voor mij.
Morgen ben ik jarig en heb ik een paar mensen uitgenodigd, waaronder zij. Ik vertelde haar dat ze uitgenodigd was en dat het kleinschalig zou zijn met niet al te veel mensen. En toen zei ze 'ja gelukkig maar want er past toch bijna niemand in dat kleine huis'. Om vervolgens te gaan vertellen dat ze een nieuw appartement zou gaan huren van 150 m2 want ja haar huidige appartement van 100 m2, waar ze alleen woont, is veeeeel te klein (en mijn huis is 35 m2). En ik krijg vaker opmerkingen over 'hoe klein' ik woon.
Heel stom dit, maar ik krijg het gevoel dat ik niet goed genoeg meer ben voor haar. Sinds ze een relatie heeft is het erger geworden. Ik heb wel eens gevraagd, vind je het niet fijn bij mij. En dan zegt ze dat ze het prima vindt, maar vanwege de ruimte liever bij haar thuis afspreekt, dat is een wat meer volwassen huis. Ik vind het echt belachelijk en neig om de vriendschap een beetje dood te laten bloeden. Is dit overdreven van mij? Verder is het contact namelijk prima en gezellig. Wat denken jullie?
vrijdag 8 oktober 2021 om 12:59
Een appartement van 35 vierkante meter met maar één slaapkamer kan volgens mij prima een huiskamer hebben met een normale zithoek. Je hebt gewoon minder slaapkamers, minder bergruimte, waarschijnlijk een kleinere badkamer, maar het wil niet zeggen dat je in de huiskamer allemaal half op elkaars schoot zit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:09
Zit je ook nooit in een café of restaurant? Nu met corona is er meer afstand, maar tot maart 2020 zat je gewoon zo wat bij elkaar op schoot in kleine restaurantjes en cafeetjes. Of vermeed je die dan ook?fashionvictim schreef: ↑08-10-2021 12:47Voor een borrel of feestje zou ik me er inderdaad wel voor een keer overheen zetten, maar voor 1 op 1 afspreken vind ik het echt arelaxt om op elkaars lip te moeten zitten. Dat kletst niet lekker, dat zit niet lekker, ik kan dan niet ontspannen, bah.
Ik vind het echt decadent gedrag.
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:11
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:20
Als je aan een tafeltje zit valt het wel mee met dat bij elkaar op schoot zitten. Maar goed, ik vind naar de kroeg of een feestje of borrel ook echt een totaal andere setting dan 1 op 1 afspreken met een vriendin. Hoe lief ik mijn vriendinnen ook vind, dan zitten we over het algemeen allebei aan een kant van de tafel of allebei in een hoek van (drie of vierzits)bank, of de een op de ene bank en de ander op de andere bank of op een fauteuil ofzo, en niet bij elkaar op schoot.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:21
Dat snap ik niet. Waarom liever afspreken in een groter huis? Kan toch ook 100% prima en leuk waar het wat kleiner is? Tenzij je een groot feest houdt of zo.
Ja, die opmerking is gewoon stom.Een lullige opmerking maken terwijl ze wordt uitgenodigd voor jouw verjaardag die logischerwijs wel bij jou thuis moet plaatsvinden, vind ik dan weer onbegrijpelijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:23
Ik vind het normaal dat als je oprecht in iemand geïnteresseerd bent, je ook moeite doet om je in te leven in het leven vd ander. Het is wat anders als het een smerige bende is of gewoon heel koud. Maar ze kan best af en toe de moeite doen om naar jou te komen. Als iemand je niet eens de moeite waard vindt om zichzelf over een gebrek aan m2 te zetten. Net alsof je zo klein woont, dat he voorstelt bij jou op schoot te komen zitten. Kom nou zeg.
En misschien heb jij ook niet altijd zin om ervoor de deur uit te moeten en wil je na een bezoekje ook gewoon op de bank kunnen blijven zitten. Vriendschap is een beetje geven en nemen.
En misschien heb jij ook niet altijd zin om ervoor de deur uit te moeten en wil je na een bezoekje ook gewoon op de bank kunnen blijven zitten. Vriendschap is een beetje geven en nemen.
Ik heb in zo'n soort appartement gewoond en daar paste alleen een Klippanbank van Ikea. En een eettafeltje met maar 2 stoelen, type bistro-setje wat je ook op een balkon kunt zetten. Dan zit je echt wel bij elkaar op schoot, hoor.Susan schreef: ↑08-10-2021 12:59Een appartement van 35 vierkante meter met maar één slaapkamer kan volgens mij prima een huiskamer hebben met een normale zithoek. Je hebt gewoon minder slaapkamers, minder bergruimte, waarschijnlijk een kleinere badkamer, maar het wil niet zeggen dat je in de huiskamer allemaal half op elkaars schoot zit.
Am Yisrael Chai!
Maar waarom denk je dat je in een klein huis ongeveer bij elkaar op schoot zou zitten?fashionvictim schreef: ↑08-10-2021 13:20Als je aan een tafeltje zit valt het wel mee met dat bij elkaar op schoot zitten. Maar goed, ik vind naar de kroeg of een feestje of borrel ook echt een totaal andere setting dan 1 op 1 afspreken met een vriendin. Hoe lief ik mijn vriendinnen ook vind, dan zitten we over het algemeen allebei aan een kant van de tafel of allebei in een hoek van (drie of vierzits)bank, of de een op de ene bank en de ander op de andere bank of op een fauteuil ofzo, en niet bij elkaar op schoot.
Ik heb een kleine woonkamer, maar er staat wel een 3-zitsbank in + 2 losse fauteuils. Past prima en ze zijn ook zo opgesteld dat je elkaar niet in de weg zit.
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:26
Ik heb zelf in een appartement van dat formaat gewoond, dat was mijn allereerste eigen huis. Totaal 35m2 met daarin ook nog een keuken, een wc, een badkamer en een slaapkamer, dan blijft er niet veel ruimte over voor een zithoek hoor.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:28
Waarschijnlijk niet is het van jou kant een gevoel dat ze zich wat beter voelt.
Ivm corona zou ik het ook niet fijn vinden om op verjaardagsvisite te gaan in een huis van 35 m2, maar als een vriendin nooit wil langskomen omdat ze je huis te klein vind, vind ik onbegrijpelijk. Stel je komt nog eens in een stacaravan te zitten. Laat ze je dan stikken?
Ivm corona zou ik het ook niet fijn vinden om op verjaardagsvisite te gaan in een huis van 35 m2, maar als een vriendin nooit wil langskomen omdat ze je huis te klein vind, vind ik onbegrijpelijk. Stel je komt nog eens in een stacaravan te zitten. Laat ze je dan stikken?
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:31
Hoezo ervaar je dat als "laten stikken"? Ik zou juist denken dat als je in een stacaravan woont dat je het zelf ook prettig vindt om ergens te zijn met meer comfort.Flamingo schreef: ↑08-10-2021 13:28Waarschijnlijk niet is het van jou kant een gevoel dat ze zich wat beter voelt.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:31
Misschien wil ze gewoon niet op bezoek gaan, dat is wat anders.Flamingo schreef: ↑08-10-2021 13:28Waarschijnlijk niet is het van jou kant een gevoel dat ze zich wat beter voelt.
Ooit een vriendin gehad die niet heel erg van de hygiëne was. Daar ging ik ook nooit naartoe.
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:32
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:32
Ik heb ook in zo'n formaat appartement gewoond, misschien een paar vierkante meter groter, maar ik woonde daar met mijn ex en het was voornamelijk aan de krappe kant omdat mijn ex een megagroot bureau had dat hij zo nodig midden in de kamer wilde zetten, anders had ik echt wel ruimschoots kunnen zitten met visite. Kon nu trouwens ook wel, we hadden best een brede bank, maar die stond op een stomme plek waardoor de kamer heel krap oogde. We hadden daar ook gewoon een eethoek, meerdere boekenkasten en een werkplek voor mij, en een open keuken. Er paste niet alleen maar een tweezittertje in of zo. Als ik er alleen had gewoond had ik een ruime zithoek kunnen hebben.fashionvictim schreef: ↑08-10-2021 13:26Ik heb zelf in een appartement van dat formaat gewoond, dat was mijn allereerste eigen huis. Totaal 35m2 met daarin ook nog een keuken, een wc, een badkamer en een slaapkamer, dan blijft er niet veel ruimte over voor een zithoek hoor.
susan wijzigde dit bericht op 08-10-2021 13:34
13.03% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:33
Mijn eerste appartement was ook dat formaat. Ruime woonkamer met een loungebank en 2 losse stoelen. Eethoek met een tafel van 1x1 m en 3 stoelen. Hele kleine keuken, mini-slaapkamer en micro-badkamer, maar echt niet dat je boven op elkaar hoefde te zitten als je er met meer dan 1 persoon zit.
Dat je liever ergens met meer ruimte afspreekt vind ik prima, maar ik vind het nogal kinderachtig en kortzichtig om je ‘vriendin’ er voortdurend op te wijzen dat ze kleiner woont. Zou voor mij betekenen dat ik de vriendschap liever beëindig. Gezeik om niks.
Dat je liever ergens met meer ruimte afspreekt vind ik prima, maar ik vind het nogal kinderachtig en kortzichtig om je ‘vriendin’ er voortdurend op te wijzen dat ze kleiner woont. Zou voor mij betekenen dat ik de vriendschap liever beëindig. Gezeik om niks.
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:38
Ja, dan moet je dus of de hele tijd op zo'n houten stoel zitten of op andermans bed, dat vind ik dus a-relaxt.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:39
Zelfde hier. Op 35m2 had ik een relatief ruime keuken (6m2) een slaapkamer (7) hele lange gang (4) + badcel en wc (3) De woonkamer van 15m2 bestond uit een muur met ramen een muur met een gaskachel, een boekenkast en een luie stoel, een muur met de deur en een kastje en tegen de enige vrije muur stond eettafel met kopse kant.fashionvictim schreef: ↑08-10-2021 13:26Ik heb zelf in een appartement van dat formaat gewoond, dat was mijn allereerste eigen huis. Totaal 35m2 met daarin ook nog een keuken, een wc, een badkamer en een slaapkamer, dan blijft er niet veel ruimte over voor een zithoek hoor.
We zaten dus aan tafel, lekker bankhangen deden we vaker bij andere mensen thuis.
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:44
Een vriendin van mij komt ook nooit bij mij over de vloer. Ze is wat slecht ter been & heeft een hekel aan trappen. En laat ik nu in zo'n ouderwets Amsterdams appartementje wonen met zo'n super steile trap. Ze vindt dat super eng.
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:44
Nee daar kan ik echt niet tegen. Ik heb een vriend en die is ook zo. Het is alleen maar erger geworden de afgelopen jaren. Smerig glas, bestek als je daar wat te eten of drinken krijgt. Zijn daken zijn ook nog eens flink schuin waardoor je niet recht op kan zitten. Als hij op de bank zit, zit je of direct naast hem of op zijn bed.
stoutehond wijzigde dit bericht op 08-10-2021 13:47
3.10% gewijzigd
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:47
Bij een ander vriendin zaten we samen half op de grond. Dan de een op de bank, en ander op de stoel. Het was er schoon dus ik erger mij er niet aan. Het was heel knus en gezellig.fashionvictim schreef: ↑08-10-2021 13:38Ja, dan moet je dus of de hele tijd op zo'n houten stoel zitten of op andermans bed, dat vind ik dus a-relaxt.
vrijdag 8 oktober 2021 om 13:47
fashionvictim schreef: ↑08-10-2021 13:31Hoezo ervaar je dat als "laten stikken"? Ik zou juist denken dat als je in een stacaravan woont dat je het zelf ook prettig vindt om ergens te zijn met meer comfort.
Tuurlijk, als je ruimer woont kun je voorstellen om in het ruime huis een filmpje te gaan kijken of te koken. Maar ik zou het ervaren als laten stikken omdat je dan blijkbaar niet goed genoeg bent voor je vriendin.
Als ik bij mijn ouders op de camping langsga word ook wel kriebelig van te lang samen in de caravan zitten hoor. Maar de mensen die mij niet willen komen opzoeken als ik ooit in een stacaravan terecht zou komen, beschouw ik niet als echte vrienden.