Is swingen 'gewoon een gezamenlijke hobby?'

02-11-2007 12:16 239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat het woord 'swingen' een nieuwe betekenis heeft gekregen. Waar ik eerst dacht dat het een ouderwets woord was voor lekker dansen in de disco blijkt het een term te zijn die ook kan betekenen dat je als stel seks hebt met een ander stel. Ok, weten we dat ook weer.

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij doet, zolang je een ander niet schaadt en de verantwoordelijkheid neemt voor de gevolgen van je acties.

Toch merk ik dat ik er persoonlijk moeite mee heb om swingen te zien als een gezamenlijke hobby. Voor mijn gevoel is het niks meer dan samen legitiem vreemdgaan en dit sociaal acceptabeler te maken door het vervolgens eufemistisch een 'hobby' noemen.

Seksualiteit is voor mij een middel om mijn gevoelens van liefde ook fysiek te kunnen uiten richting mijn partner. Toch heb ik niet het idee dat swingen in de eerste plaats draait om het uiten van lichamelijke liefde voor je medemens, maar eerder om bevrediging van je verlangens.

Hoe staan jullie hierin? Staat swingen los van liefde voor je partner en is het net zoiets als bijvoorbeeld samen sporten?
Veel plezier voor alle swingers, als je er maar gelukkig van wordt. Mij maakt het alleen boos en geirriteerd, I am sorry!
voer eendjes geen oorlog!
quote:petit1968 schreef op 04 juni 2009 @ 22:29:

Veel plezier voor alle swingers, als je er maar gelukkig van wordt. Mij maakt het alleen boos en geirriteerd, I am sorry!

Hoe komt het dan dat het jou boos maakt? Je wordt toch niet gedwongen mee te doen of er op welke wijze dan ook aan deel te nemen?

En nogmaals: hoe vind je het dat deze mensen wel kinderen opvoeden?
quote:petit1968 schreef op 04 juni 2009 @ 18:29:

Mijn inmiddels ex-vriend vond swingen ook zo spannend. Kijken in het swingerscafé op de erotiekbeurs was het eerste wat ik er van zag. Walgelijk gewoon in 1 woord!

Walgelijk? Okee... da's ook een mening.

quote:Hij vond het juist bijzonder en spannend. Het was een soort zwijnenstal.Hier wordt het al minder. Zwijnenstal? Lag er mest op de vloer dan?quote:Je liep langs vrijende stellen en in het midden was een soort arena waar je stellen bezig zag, wie bij wie hoorde kon ik niet zien. Echt totaal geen respect en totaal geen grenzen zijn er tegenwoordig als je zoiets ziet!

Respect voor wie? Voor jou? Als je in het swingerscafé gaat kijken kun je zoiets te zien krijgen. Dat is namelijk wat swingen is. Dat jij er niet op bedacht was is iets anders, maar in een swingerscafé swingende mensen te zien krijgen is niet respectloos naar jou toe. You got what you came for.

Respect voor elkaar dan misschien? Heb je er iemand tussen gezien die het niet naar zijn/haar zin leek te hebben? Iemand die tegen z'n wil daar was of tegen z'n wil iets moest doen? Zolang dat niet het geval was zit het met dat respect nog niet zo verkeerd denk ik.

En die grenzen... Die zijn er heus wel. Had je de moeite genomen met swingers daar te praten hadden ze je dat heus wel verteld. Die grenzen liggen alleen op een andere plek dan waar jouw grenzen liggen.

quote:Ik ben misschien ouderwets van instelling/opvoeding, maar ik zal er nooit blij van worden of zin in krijgen. Ik heb gezegd tegen mijn ex: als jij dat wilt doen ga vooral je gang, maar dan zonder mij en ben ik weg. Hij vond het allemaal maar overdreven. Je kunt zoiets natuurlijk ook thuis doen of zo, maar ik moet er niet aan deeeeeeeeenken. Ik vind ook wel degelijk dat sex en liefde samen horen, ik kan het niet echt scheiden om als ik gek ben op iemand die te moeten delen.Ouderwets zou ik het niet willen noemen. Sex is voor jou verbonden met liefde en exclusief voor je partner. Prima toch? Je weet in ieder geval heel duidelijk waar jouw grenzen liggen en laat je ook niet overhalen ze te overschrijden. Vind ik een mooi iets, echt.quote:Echt walgelijk......vandaar dat het ook uit is gegaan (mede daardoor) onze grenzen en waarden en normen op sex gebied lagen ver uiteen en ik pas me niet aan voor mij extreme ideeen van anderen aan. Als ik het echt niet wil doe ik iets niet!

Jouw ex heeft misschien wel geprobeerd jou over te halen, maar om daarom nou alle swingers te betichten van dwang en het predicaat walgelijk er aan te hangen...

quote:En jaaaaa het is gewoon een legale vorm van vreemdgaan,

Zo zie jij dat, maar kan het er echt niet bij je in dat er mensen zijn die het echt, oprecht leuk vinden om samen met hun partner met anderen te vrijen? Wat is daar mis mee als ze dat allebei leuk vinden? En het niet zien als vreemdgaan?

quote:maar ik pik zoiets niet als iemand dat met mij wil no way! Nogmaals, goed dat je weet waar je grenzen liggen en die kunt, wil en durft te bewaken. Er zijn hordes vrouwen die niet weten waar hun eigen grenzen liggen en/of die niet durven te bewaken.quote:Ik word alweer boos.....smeerlappen.Groetjes terug van mij en mijn man (allebei certified smeerlappen volgens jouw definitie).quote:Het is wel slim van sommige mannen en/of vrouwen om het gezamenlijke hobby te noemen of het zo te zien. Dan trapt de partner die misschien niet wil er eerder in.Nogmaals: er zijn echt, echt, ECHT stellen die het allebei leuk vinden! Dat jij het niks vind maar je ex-partner wel wil nog niet zeggen dat dat voor alle swingende stellen geldt: dat er altijd 1 is die het niks vindt/gedwongen wordt of wat dan ook.quote:Leuk voor erbij of zo.....pfff. Een hobby is volgens mij: lezen, koken, zwemmen, fietsen, maar zo zie ik dat....En mijn hobbies zijn lezen, koken, zwemmen, wandelen, computers, pokeren en swingen. En zo zie ik dat...
Iets anders
Goeie post Babsjuh!

Echt, wat hebben mensen toch een grote mond over anderen. Als mensen gezamenlijk iets doen waar ze blij van worden, zonder strafbare feiten, mooi toch? Ik heb weer helemaal niets met jaloezie en seksuele bezitterigheid, maar als iemand dat zo afspreekt, fine by me. Altijd dat aanvallerige....volgens mij gewoon uit onzekerheid en simplisme. Want het is zo makkelijk indelen he, zo simpel de wereld in koekeloeren met die hokjes...

Is hokjesdenken ook een hobby?
Hokjes denken is angst Dieg.
Thanx voor het compliment Digi

Hokjesdenken een hobby.. Ook een goeie. Mijn eerste reactie was: Da's dan een hobby waar je knap moe van wordt...

Maar ik word ook moe van wandelen, koken, zwemmen EN van swingen... Dus ja, misschien is hokjesdenken wel een hobby. Er schijnen ook clubs te zijn voor hokjesdenkers. Ingedeeld op het soort hokje, da's wel zo makkelijk en overzichtelijk. Dat je niet, bij binnenkomst in die club, geconfronteerd wordt met dingen uit een ander hokje...
Iets anders
quote:petit1968 schreef op 04 juni 2009 @ 18:29:

En jaaaaa het is gewoon een legale vorm van vreemdgaanIk ben absoluut geen swinger, maar wat je hier uitkraamt klopt natuurlijk voor geen meter. Vreemdgaan is voor mij alles wat je stiekem met een ander doet, zonder medeweten van je partner. Of dat nou seks is, of erotisch chatten, zoenen met een ander of iets anders; zolang je er niet open met je partner over durft te praten valt het voor mij onder vreemdgaan. Swingers doen dit alles juist met medeweten en volledige instemming van hun partner. Hoe kan het dan ooit vreemdgaan zijn als er van dat stiekeme geen sprake meer is?
Nou ja, je kan natuurlijk stiekem met een ander seks hebben terwijl je vrouw naast je ligt...
Nou , Petit , ik zal in ieder geval nooit meer op één van je topics reageren ; met zo iemand als ik wil jij tenslotte niks te maken hebben .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Weet je wat ik respectloos vind ; wél gaan kijken naar die vunzige bende goddeloze mensen , wetende dat je haast over je straatje gaat .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Typisch trouwens dat iemand als Petit1968 zo tekeer gaat tegen swingers, terwijl ze zelf ooit vreemd is gegaan (begreep ik in het topic over hoe je perfect overspel kunt plegen). Weet je dat ik vreemdgaan, stiekem dingen doen achter de rug van je partner, of degene die denkt een goede relatie met je te hebben belazeren walgelijker vind dan twee mensen die in alle openheid naar elkaar seks met anderen hebben?
Misschien dat ze in een spreekwoordenboek verwijzing naar de berichten van Petit1968 kunnen zetten bij het spreekwoord "Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten".
Iets anders
Ik heb het even opgezocht. Hoeveel boter kan je op je hoofd hebben zeg....

En dan je mond vol hebben over respect, terwijl je mond gewoon ongeoorloofd vol heeft gezeten met de lul van een andere vent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven