Ervaringen canarische eilanden eind april

23-10-2021 08:24 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het overwegen om in de mei vakantie met ons gezin naar een van de Canarische eilanden te gaan.
Hoe is het weer daar eind april? Ik las rond de 21/22 graden.
Koelt het in de avond erg af?
Verschilt de temperatuur nog per eiland? Ik hoorde dat het op fuertefentura veel waait, dus dat voelt dan wellicht wat kouder?
Zwembad met verwarming lijkt mij sowieso een aanrader.
Iemand die tips heeft?
Alle reacties Link kopieren
Goed insmeren. ;-D

Wij zijn daar de eerste dag goed verbrand. Met factor 30. Zonkracht onderschat. 'S avonds koelt het wat meer af idd, maar de zon brandt al enorm. Verwarmd zwembad zou ik altijd aanraden.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een verwarmd zwembad. Het is overdag in de zon echt heerlijk. Ik moest wel wat wennen aan de combi lekker warm weer en dat de dag korter duurt. Je kan dus zomaar al om 4 uur ineens in de schaduw belanden bij het zwembad en dan is het meteen niet meer lekker. Maar dat kan de pret niet deren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eens naar Lanzarote geweest en toen was het net aan qua strandweer. Voor uitstapjes goed te doen maar we hebben ook wat regen gehad. Het regent daar gemiddeld 0 dagen per jaar dus dat was wel jammer.
Voor de avond moet je iets mee. Dan is het fris.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik weet niet van wat voor soort vakantie je houdt, maar bv Tenerife is erg veelzijdig: cultuur, natuur, toerisme, verschillende klimaten etc.
Alle reacties Link kopieren
Als je naar Gran Canaria gaat, huur dan zeker een auto en trek naar het binnenland of het noordwesten. Prachtig daar!

Nou ja als je daar zin in hebt. Gran Canaria is zoveel meer dan het toeristische zuiden.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
23-10-2021 09:51
Als je naar Gran Canaria gaat, huur dan zeker een auto en trek naar het binnenland of het noordwesten. Prachtig daar!

Nou ja als je daar zin in hebt. Gran Canaria is zoveel meer dan het toeristische zuiden.
Wij gingen daar vroeger altijd heen, in de jaren 80. Wat was ik geschrokken toen we een paar jaar geleden terug kwamen in Playa del Ingles! Vergane glorie. Het noordwesten is inderdaad wel erg mooi (maar vond ik met een ukkepuk erbij een te lange transfer, een paar jaar geleden).
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
23-10-2021 09:57
Wij gingen daar vroeger altijd heen, in de jaren 80. Wat was ik geschrokken toen we een paar jaar geleden terug kwamen in Playa del Ingles! Vergane glorie. Het noordwesten is inderdaad wel erg mooi (maar vond ik met een ukkepuk erbij een te lange transfer, een paar jaar geleden).
Ja dat is idd ver met een kindje. Wij verbleven in het zuiden, want beter weer, maar gingen regelmatig met de auto er op uit.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er meerdere keren begin april geweest en dan was het de meeste keren al zomerweer. Wel eens op Gran Canaria gezeten met 27 graden. Één keer (ook Gran Canaria) was het wat frisser, wel heerlijk in de zon gezeten maar niet de behoefte om in zee of het zwembad te gaan. ‘s Ochtends en ‘s avonds is het natuurlijk wel kouder dan in de zomer, maar volgens mij heb ik daar nooit in een lange broek gelopen. En eind april is het natuurlijk nog een stukje lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
23-10-2021 10:02
Ja dat is idd ver met een kindje. Wij verbleven in het zuiden, want beter weer, maar gingen regelmatig met de auto er op uit.
Ja dat is ook heerlijk. Wij gaan binnenkort met een huurauto een soort mini rondreis doen naar Tenerife en La Gomera. Vier of vijf verschillende verblijven, beetje avontuur beleven.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
23-10-2021 10:11
Ja dat is ook heerlijk. Wij gaan binnenkort met een huurauto een soort mini rondreis doen naar Tenerife en La Gomera. Vier of vijf verschillende verblijven, beetje avontuur beleven.
O fantastisch! Fijne vakantie alvast!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
April is de betere tijd. Wij waren er in februari en met heel veel geluk konden we beschut bij het zwembad liggen, af en toe, als de wolken voorbij dreven, maar voor het strand was het toen te fris, mede door de wind.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
23-10-2021 09:11
Goed insmeren. ;-D

Wij zijn daar de eerste dag goed verbrand. Met factor 30. Zonkracht onderschat. 'S avonds koelt het wat meer af idd, maar de zon brandt al enorm. Verwarmd zwembad zou ik altijd aanraden.
Oef ja, zeer goede tip. Ik verbrandde nooit, maar met dat continue windje daar (heerlijk btw) heb je helemaal niet door hoe hard het gaat. Ik was er ooit twee weken, waarvan één in complete sunblock ivm keihard verbrand.

Aangaande topic, google even. Zijn diverse sites die je precies vertellen welk eiland het best past bij de behoeftes die jij hebt. Bv waar de natuur het mooist is, of de stranden het fijnst of waar de gezelligste stadjes zijn. Google dan ook zeker even of die stranden zwart of wit (geel) zand hebben. Want zwart zand is voor een strandvakantie (zou je dat willen) echt niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Och met zwart zand kan je prima vakantie vieren, je kan alleen beter je zwarte badpak aandoen dan je witte.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
23-10-2021 12:49
Och met zwart zand kan je prima vakantie vieren, je kan alleen beter je zwarte badpak aandoen dan je witte.
Ha, nou in april is de zon al best warm, en dan verbrand je met gemak je voetzolen. Zelfs met slippers. Kleur badpak is irrelevant, dat zand spoel je er makkelijk af.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
23-10-2021 13:09
Ha, nou in april is de zon al best warm, en dan verbrand je met gemak je voetzolen. Zelfs met slippers. Kleur badpak is irrelevant, dat zand spoel je er makkelijk af.
Geen last gehad van hete voeten, wel van een kinder uv pakje dat wit met miljoenen zwarte stippeltjes werd.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
23-10-2021 13:17
Geen last gehad van hete voeten, wel van een kinder uv pakje dat wit met miljoenen zwarte stippeltjes werd.
Ha, das ook niet gewenst natuurlijk.

Wij waren toen in mei. Hadden zelf geel zand, maar deden een dagje Teide (Tenerife, Pico del Teide) plus strand....was echt niet over te lopen. Blootvoets sowieso al niet, en de slippers konden het evenmin aan. Het zand ernaast wat op de voeten landde was pijnlijk en van sommigen werden de profielen glad met zandstructuur :)
Alle reacties Link kopieren
Wel goed dat je het zegt, elke keer dat ik dat meemaak heeft kind geen geschikte sokken/schoenen daarvoor, en als ik die dingen wel heb dan hebben we geen heet zand en belanden ze weer ongebruikt in de zak van Max.
Frizz schreef:
23-10-2021 13:39
Wel goed dat je het zegt, elke keer dat ik dat meemaak heeft kind geen geschikte sokken/schoenen daarvoor, en als ik die dingen wel heb dan hebben we geen heet zand en belanden ze weer ongebruikt in de zak van Max.
Zolang je niet in hoogzomer gaat valt het wel mee met het hete zand hoor.
Maar voor kleine kinderen zijn waterschoentjes oid sowieso wel handig voor steentjes op het strand.
In de voorjaarsvakantie vond ik het al prima genoeg om aan het strand te liggen. 23 Graden en zon, wat wil een mens nog meer!
Voor de rest hebben de eilanden allemaal hun eigen sfeer. Ik was er op drie en ik vond het heerlijk. Echt veel te zien en te doen ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven