Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Wat is 'Hello, goodbye' toch een prachtig programma.
-
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 04-06-2009 16:23
Reden: weer fijn dubbel
% gewijzigd
Grumbel: heb net gesprek gehad op de creche over ontslagen favo-juf. Alsof je tegen een muur praat; al mijn argumenten worden niet tegengesproken, maar er gebeurt ook niks mee. werd er emotioneel van en das lang geleden (sinds die pillen jank ik een stuk minder) maar ik was ook zó kwáád!

Maar ze zijn nog niet van me af.
Wat vreselijk irritant Sok. Heb je al bedacht wat je nog meer gaat doen? Ik neem aan dat ze favo-juf niet terug gaan halen, wat wil je verder bereiken?

Weet je al wat je morgen doet Remma?

Ik zit bij Mini, die was weer aan het klooien met slapen. Eerst nog honger, toen bang, toen jeuk en nu zit ik erbij en slaapt ze binnen 2 tellen. Raar kind.

Pamman ging anderhalf uur geleden 'even' iets wegbrengen en is nog niet terug.

Mannie gooide de voetbal naar binnen, hoor ik hem in de keuken roepen: 'Sorry mama! Ik deed het niet per ongeluk!'

Klinkt irritant, Sok. Manager die op cursus geweest is?

Pluis heeft op het kdv een uur langer geslapen dan normaal en ligt nu nog te zingen in zijn bed. Nou ja, hij is wel vrolijk.

Wij wonen in een heel braaf wijkje: ik moest zowaar in de rij om te stemmen!

Is Pamman al weer aangespoeld?
Ja, hij is er weer.

Pluis al stil?
Ja, Remma gaat weer naar werk morgen. Soms moet het. En geen koorts is geen koorts.
Ik zit nu met Pamman ruzie te maken over die vragenlijst. Gezanik.

Ik hoop dat je morgen dan weer een beetje boel beter bent. Heb je een lange dag?
Hmm, nee. Maar ik wil ook gewoon even naar mijn werk. Er moet het 1 en ander gebeuren nog, over een week zijn de leerlingen weg, vandaar.

Is ie het er niet mee eens?
Jawel, maar in plaats van inhoudelijk te reageren, mekkert hij over hoe ik het heb opgeschreven. Lekker belangrijk.

Nevermind. Moet volgende week maar eens een etentje plannen ofzo, even weer wat tijd met z'n tweeën. Dit weekend is hij rally rijden en zien we hem ook niet.

Ik ga naar bed denk ik. Dat is lekker schoon en er ligt een fijn boek naast
Mijn vent is ook al lastig: hij bemoeit zich met vanalles wat ik doe, maar zonder de moeite te nemen even uit te vogelen wat ik eigenlijk aan het doen ben, dus het is nog zinloos ook. Wil iemand hem hebben? Pammie, mag hij mee op rally?

Pluis slaapt al even, maar ligt ineens te hoesten. Hopelijk wordt hij niet ziek.

Werk ze morgen, Remma.
Nee, want zo eentje heb ik hier ook. Ik haat dat commentaar vanaf de bank.

Misschien gewoon een beetje droge lucht op zijn kamer ofzo?
gezellige mannen hebben jullie. Hier ook een sacherijn: het lukte niet om upgrades te downloaden voor de Tom-Tom en daar werd-ie nogal sacherijnig van.

Dit is de 2e keer dat de creche een leidster de deur uitzet, wat ik als ouder niet begrijp, omdat de leidster wel aan ónze verwachtingen voldoet. Nu begrijp ik dat wij maar een momentopname zien en niet het functioneren gedurende de hele dag, maar ik voel me erg machteloos. Nu wil ik proberen dat ze gaan stoppen met tijdelijke contracten voor drie jaar, maar één, hooguit twee keer verlengen en dan niet uitsmeren over 3 jaar. Ik vind dat nl moreel onacceptabel en het geeft mij het gevoel dat ze personeel eruit willen knikkeren op momenten dat het hun uitkomt. En ik wil dat als er sprake is van het niet-verlengen van een contract van een personeelslid, óf de ouders worden betrokken, of een externe mediator wordt ingeschakeld. of iets in die geest. Mijn vertrouwen in het personeelsbeleid van de creche is echt tot het nulpunt gedaald. Laat ze maar eens dat ze dit serieus nemen, want dat gevoel heb ik nl niet.
moggu.

stil hier!

we gaan inpakken, o joy
Mogge.

Ik ben er wel. Half. Kindjes hebben de hele woonkamer verbouwd om restaurantje te spelen en ik zit nog wakker te worden. Heb mijn cv van Monsterboard en NatVac gehaald en wat bureau's gemaild dat ik een baan heb gevonden. Wel zo netjes. Het voelt wel relaxt dat dat allemaal niet meer hoeft.

Sok, veel plezier met inpakken, wanneer gaan jullie nou precies (en waarheen ook alweer?).

Mif, Pluis nog aan het hoesten?

Shit. Ik word net gebeld door huidige werkgever dat ze een foutje hebben gemaakt in de uitbetaling van het vakantiegeld. Ik heb bijna ¤700 netto teveel gekregen.... Oeps.
morgen, vendéé, frankrijk, rijden in 2 dagen.

Shit zeg, van dat vakantiegeld; was het je niet opgevallen?
Nee, maar ik zit me nu even af te vragen hoe ze aan dat bedrag komen. Dat netto bedrag is extreem veel, vraag me af of dat wel klopt. Ik ga ff rekenen.
Hmm, het klopt wel. Nou goed, al met al merk ik er niet zoveel van omdat ik nu toch uit dienst ga en ze dit in de eindafrekening gaan verrekenen. Ik krijg nog 2 salarissen en nog een bedragje winstdeling. Naast het salaris wat ik dan ook al van nieuwe werkgever krijg. En mijn vakantiegeld had ik grotendeels opzij gezet.

Ik ga eensch kijken of ik de kinderen in hun kleren krijg, dan kunnen we wat boodschappen gaan doen. Mini is vrij, dus we lammen een beetje. Eind van de middag komt beste vriendin pannenkoeken eten, gezellig!
Fijn dat het goed was met Slof. Ik begrijp geloof ik trouwens niet helemaal wat het probleem met de creche-juf is. Tenminste, ik snap wel dat je het vervelend vindt dat ze weggaat omdat Poek haar leuk vindt, maar ik begrijp niet waarom je boos bent. Als een tijdelijk contract afloopt, en het bedrijf heeft een aanleiding om dat niet te willen verlengen, dan houdt het toch gewoon op verder? In mijn beroep is dat aan de orde van de dag. Waarom ben je dan boos in plaats van alleen teleurgesteld?
Balen van dat geld Pammie. Gelukkig krijg je nog 8 euro van mij . En goed idee van die orthopedagoog, een colleg avan mij heeft daar veel aan gehad.

Nachten zijn nog steeds bagger hier. Afgelopen nacht werd Nippi wakker om een uur of 1 (toen ik net sliep uiteraard), en Nipje is er standaard om half 6 bij. Dat zou je doorslapen kunnen noemen, maar zo blijven mijn nachten toch wel kort. En vanmorgen is Nipje alsmaar aan het huilen; ik denk dat hij tandjes krijgt ofzo.
Nippo, in jouw bedrijf heb je niet te maken met ouders en kinderen.het product dat de creche levert, is goede zorg, geen koekjes.

En omdat wíj geen idee hebben waarom ze zou disfunctioneren is het ontslag rete-frustrerend. En omdat dit de tweede keer is dat men ons dat flikt: voor ouders en kinderen goed functionerede leidster wordt de tent uitgezet.

balen trouwens van je slechte nachten
Frustrerend kan ik me voorstellen. Maar dan is de vraag natuurlijk of jullie dat functioneren beter kunnen beoordelen dan de leiding. Misschien zijn er problemen binnen het team ofzo?
Mijn bedrijf levert trouwens ook geen koekjes
ik zou best zin hebben in een lekker koekje trouwens
Zo slaap je niet bij Nip. Maar Nippi is toch niet standaard iedere nacht wakker?

Iemand mijn kinderen hebben, ze luister N I E T. Ik kijk enorm uit naar mijn weekend alleen met ze, not.

Mannie begon net, nadat ik heel boos op hem was geworden, een slijmriedeltje:

'Zo mama, jij hebt mooie borsten!'

'En een mooi gezicht...'

'En mooi haar..'

'En een mooie snor..'

En bedankt schat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven