Mode & Beauty alle pijlers

Kruidvat foundation

26-10-2021 11:19 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Superfijne foundation gevonden, exact mijn huidskleur, superlicht, gaat niet in de rimpels zitten, ontzettend goedkoop, en oogt alsof ik het gaafste huidje ooit heb. Dus woehoe, ik blij. Want ongeacht merk of prijs, meestal lukt het me met foundation niet.

Maar het verwijderen was wel een dingetje. Moest echt stevig poetsen om alles er af te krijgen en de reinigingsmelk ‘beet’. Denk dus dat dat het probleem was, die reinigingsmelk, ook van het Kruidvat. Want gevoelige huid is nu een pannenkoek geworden, met allemaal irritatievlekjes en bultjes enzo.

Hebben jullie ervaring? Hoe verwijder je op een zachte manier die wél alles weghaalt make up?

Want die foundation zelf is echt prachtig, maar kennelijk heb ik nog niet ontdekt hoe ik die er goed af kan krijgen.
MarindaH schreef:
26-10-2021 12:44
Doet precies wat ie belooft lijkt me!
:rofl:
Je zou een dubbele reiniging moeten doen. Eerst met een product op oliebasis en pas daarna met een gewone cleanser. De olie lost make up en zonnebrandcrème op, even afvegen en dan pas met een gewone reiniger in de weer.

Zo doe ik het:

Scheutje Kruidvat huismerk reinigingsolie op mijn handen en over mijn gezicht verdelen. Niet eerst je gezicht natmaken. Zachtjes wrijven, een minuutje of zo.
Dan veeg ik de resten met een tissue of stukje toiletpapier weg en was ik mijn handen.
Dan maak ik mijn gezicht nat en gebruik ik een gewone reiniger.
Vaak dep ik moeilijk te bereiken randjes (kaaklijn, dichtbij haargrens) nog even na met een watje met wat miccelair water.

Als je zo'n olie te vet vindt, is de tip van Sjulia, de Cleansing balm, ook top.
BeauCis schreef:
26-10-2021 11:48
Ha, nou ja meestal heb ik een ‘naakt’ hoofd zonder make up. Want dat vindt mijn huid het meest prettig. En in de ochtend heb ik gewoon ook meestal geen zin in de moeite van make up. Maar soms vind ik het gewoon wel erg mooi hoor, en als gezegd staat die foundation echt prachtig. Terwijl ik dat met duurdere merken nooit zo had. Dat kreeg ik nooit echt goed. Wat ook aan een gebrek aan skills kan liggen. En voor die zeldzame keer dat ik wél make up gebruik wil ik dan een reinigingsmethode die goed werkt. Want heb toch de illusie dat daar het probleem ligt, en niet bij de foundation. Want geen enkel huidprobleem toen dat op mijn huid zat.
Je hoeft je niet te verantwoorden tegenover de anti-make up brigade, hoor.
viamia schreef:
26-10-2021 11:52
Ja dat vroeg ik me ook af, gewoon kruidvat huismerk? Of essence/catrice?

Ik zou ook zeggen: olie gebruiken. Maar klinkt niet goed dat je zo moet schrobben hoor, is dat wel goed voor je huid?
Schrobben is bijzonder slecht voor je huid inderdaad. Maar met olie hoef je dat niet te doen, je beweegt de olie eigenlijk gewoon over je huid op en neer.
Jufjoke schreef:
26-10-2021 21:33
Je zou een dubbele reiniging moeten doen. Eerst met een product op oliebasis en pas daarna met een gewone cleanser. De olie lost make up en zonnebrandcrème op, even afvegen en dan pas met een gewone reiniger in de weer.

Zo doe ik het:

Scheutje Kruidvat huismerk reinigingsolie op mijn handen en over mijn gezicht verdelen. Niet eerst je gezicht natmaken. Zachtjes wrijven, een minuutje of zo.
Dan veeg ik de resten met een tissue of stukje toiletpapier weg en was ik mijn handen.
Dan maak ik mijn gezicht nat en gebruik ik een gewone reiniger.
Vaak dep ik moeilijk te bereiken randjes (kaaklijn, dichtbij haargrens) nog even na met een watje met wat miccelair water.

Als je zo'n olie te vet vindt, is de tip van Sjulia, de Cleansing balm, ook top.
Thnx, dat klinkt goed. Dat heb ik als Piet idd zo gedaan en dat ging goed. Geen pannenkoekenvelletje daarna. Geen idee waarom dat kwartje voor foundation niet viel. Zo gepoetst met die melk, hahaha, zie nu wat een onzin dat was...dacht...die troep moet er echt af, en baalde dat ik telkens weer residu had op het doekje...hahaha
Sjulia schreef:
26-10-2021 11:38
Clinique take the day off en dan de balm versie. Echt super. Ook waterproof mascara gaat moeiteloos eraf.
Die is echt heel fijn. Ik begin met the balm en erna nog een hydraterende cleanser van cerave. Werkt perfect.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
BeauCis schreef:
26-10-2021 21:55
Thnx, dat klinkt goed. Dat heb ik als Piet idd zo gedaan en dat ging goed. Geen pannenkoekenvelletje daarna. Geen idee waarom dat kwartje voor foundation niet viel. Zo gepoetst met die melk, hahaha, zie nu wat een onzin dat was...dacht...die troep moet er echt af, en baalde dat ik telkens weer residu had op het doekje...hahaha
Ik begin ook altijd met een Milk en ik gebruik foundation en spf. Je bent daarna alleen nog niet klaar 😄

Ik begin dus met een Milk (ook van Kruidvat, voor zeer gevoelige huid). Doe een beetje op mijn hand en dat verdeel ik over mijn gezicht en verwijder ik met een wattenschijfje.
Daarna een Cleanser (Cerave) dit werkt als een soort face wash. Het reinigen sluit ik af met Miccelair water.
MarindaH schreef:
26-10-2021 12:43
Met zo'n instelling rook en drink je zeker ook?
Nope!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven