Ervaringen solo stedentrip
woensdag 27 oktober 2021 om 20:52
Ik zou graag stedentrips willen maken echter is het zodat elke vriendin zwanger en of getrouwd is waardoor er andere prioriteiten zijn.
Ik ben introvert maar vlot in contact in kleine groepjes en hou ontzettend van cultuur. Graag jullie ervaringen of solo trips bevielen en of je makkelijk in contact komt met andere reizigers daar.
Ik ben introvert maar vlot in contact in kleine groepjes en hou ontzettend van cultuur. Graag jullie ervaringen of solo trips bevielen en of je makkelijk in contact komt met andere reizigers daar.
donderdag 28 oktober 2021 om 14:42
Ik ben introvert, een kat uit de boom kijker en vaak ook een stresskip voor ik op vakantie ga. Maar ik ga al jaren alleen op vakantie. Ik begon met stedentrips naar Parijs, Londen, Berlijn die ik zelf geregeld heb. Heb inmiddels ook verre reizen gedaan en dan kies ik wel bewust voor een groepsreis.
Ik had ook altijd het probleem dat niemand mee kon/wilde als ik ergens heen wilde dus op een gegeven moment had ik zoiets van ik ga gewoon alleen. Als het niks is ben ik zo thuis en het is zonde om bepaalde dingen niet te doen puur omdat niemand met je mee wil.
Ja de eerste keer dat ik ging vond ik het doodeng maar wat een overwinning. En wat heerlijk, gewoon alleen doen wat je zelf wil zonder rekening te houden met.
Ik zou zeggen ga er gewoon voor en probeer het eens. Ga gewoon de eerste keer wat dichter bij huis zodat je ook weer zo thuis bent mocht het toch niks zijn.
Ik had ook altijd het probleem dat niemand mee kon/wilde als ik ergens heen wilde dus op een gegeven moment had ik zoiets van ik ga gewoon alleen. Als het niks is ben ik zo thuis en het is zonde om bepaalde dingen niet te doen puur omdat niemand met je mee wil.
Ja de eerste keer dat ik ging vond ik het doodeng maar wat een overwinning. En wat heerlijk, gewoon alleen doen wat je zelf wil zonder rekening te houden met.
Ik zou zeggen ga er gewoon voor en probeer het eens. Ga gewoon de eerste keer wat dichter bij huis zodat je ook weer zo thuis bent mocht het toch niks zijn.
donderdag 28 oktober 2021 om 14:51
En dat "je komt altijd mensen tegen waarmee je dingen kunt ondernemen" zoals best veel mensen zeggen klopt wat mij betreft niet maar ik boek meestal gewoon een kamer voor mezelf want ik moet me kunnen terugtrekken en ik slaap anders bijna niet als hele lichte slaper. Maar voor de smalltalk word ik best regelmatig begroet of had ik korte gesprekken met mensen die ook alleen waren of het juist stoer vonden dat ik alleen was. En in Parijs kwamen vaak mede toeristen om de weg vragen en dergelijke. Geen idee waarom. Misschien omdat ik niet heel erg toerist uitstraal ofzo.
donderdag 28 oktober 2021 om 16:01
Paar dagen Rome in mijn eentje gedaan toen ik 21 ofzo was, beviel heel goed.
Wel vaak aangesproken door italianen die van mening bleken dat dat echt onverstandig was, in mijn eentje reizen als vrouw alleen - om meteen daarna te vragen of ik wat me ze ging drinken, hahahah.
Heb genoten van eigen tempo kunnen bepalen, vond hostels een prima manier om met mede reizigers in contact te komen. Meestal korte praatjes, en dan keek ik overdag gewoon zelf rond. Nog wel een avond rondgewandeld samen met een vlaamse jongen die me de weg gevraagd had, bleek gezellig. Je treft toevallig dus best mensen.
Soortgelijke ervaring tijdens een paar dagen Tel Aviv (op doorreis naar stage), toen 2 dagen opgetrokken met meiden die ik in het hostel had getroffen.
Wel vaak aangesproken door italianen die van mening bleken dat dat echt onverstandig was, in mijn eentje reizen als vrouw alleen - om meteen daarna te vragen of ik wat me ze ging drinken, hahahah.
Heb genoten van eigen tempo kunnen bepalen, vond hostels een prima manier om met mede reizigers in contact te komen. Meestal korte praatjes, en dan keek ik overdag gewoon zelf rond. Nog wel een avond rondgewandeld samen met een vlaamse jongen die me de weg gevraagd had, bleek gezellig. Je treft toevallig dus best mensen.
Soortgelijke ervaring tijdens een paar dagen Tel Aviv (op doorreis naar stage), toen 2 dagen opgetrokken met meiden die ik in het hostel had getroffen.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
donderdag 28 oktober 2021 om 17:13
@Tsumsum.en Fietsertje bedankt voor jullie aanmoediging! Door standigheden ben ik al jaren niet op reis geweest. Iedereen om me heen is gesettled en gaan altijd met hun man en of kids op vakantie. Ik heb er al ooit eens aangedacht om naar Azië of Zuid Amerika te gaan alleen iets hield me toch tegen. Mijn plan is nu om eens stedentrip te doen binnen Europa. Ik zie via een aantal aanbieders fantastische verre reizen maar heb op dit moment daar het geld niet voor dus ik ga toch voor een fijne stedentrip. Persoonlijke favorieten: Istanbul, Sevilla, Barcelona, Florence, Napels, Marrakech en Warsaw:)
vrijdag 29 oktober 2021 om 21:24
Als je hostels geen issue vindt (en als je niet houdt van slapen in stapelbedden met vreemden kun je ook in hostels meestal een kamer voor jezelf boeken), dan is dat de meest gemakkelijke manier om leuke andere mensen tegen te komen. Geldt niet alleen voor een stedentrip, maar ook voor andere reizen. Moet je wel even online onderzoeken of het een beetje een leuk hostel is, wat past bij je wensen. En verder idd vooral doen, want hartstikke leuk! Je kunt lekker je eigen gang gaan, als je daar zin in hebt en als je het leuker vindt iets met een ander te ondernemen heb je ontzettend snel een leuk ander mens gevonden in een hostel.
vrijdag 29 oktober 2021 om 21:58
Lattemacciato44 schreef: ↑28-10-2021 17:13@Tsumsum.en Fietsertje bedankt voor jullie aanmoediging! Door standigheden ben ik al jaren niet op reis geweest. Iedereen om me heen is gesettled en gaan altijd met hun man en of kids op vakantie. Ik heb er al ooit eens aangedacht om naar Azië of Zuid Amerika te gaan alleen iets hield me toch tegen. Mijn plan is nu om eens stedentrip te doen binnen Europa. Ik zie via een aantal aanbieders fantastische verre reizen maar heb op dit moment daar het geld niet voor dus ik ga toch voor een fijne stedentrip. Persoonlijke favorieten: Istanbul, Sevilla, Barcelona, Florence, Napels, Marrakech en Warsaw:)
Lekker Barcelona doen! Lekker weer, mooie stad en makkelijke verbinding met ov en metro vanuit vliegveld.
Ik ben mezelf ook aan het oriënteren op een stedentrip alleen. Ben inmiddels ver gevorderd in mijn scheiding en wil echt naar IJsland toe maar moet eerst nog wat aan mijn huis spenderen voordat ik alleen op reis kan zonder de kids…. Maar daar gaat het niet over in dit topic
Veel plezier ben benieuwd waar je heen gaat!
vrijdag 29 oktober 2021 om 22:05
Ik heb ook heel veel alleen gereisd, ook stedentrips. Ik heb weinig aanspraak maar dat heb ik ook niet nodig. Het ligt heel erg aan je karakter of je het leuk vind.
Er zijn veel mensen die alleen zijn eenzaam vinden, of die niet alleen willen eten, of ongelukkig zijn als ze ervaringen niet kunnen delen.
Zelf vind ik het heel fijn alleen omdat je precies kan doen wat je zelf wil!
Er zijn veel mensen die alleen zijn eenzaam vinden, of die niet alleen willen eten, of ongelukkig zijn als ze ervaringen niet kunnen delen.
Zelf vind ik het heel fijn alleen omdat je precies kan doen wat je zelf wil!
vrijdag 29 oktober 2021 om 22:07
Marrakech zou ik niet doen in m'n eentje. Ik ben nog nooit zo veel lastig gevallen als in die stad, en ik had mijn destijds man bij me. In plaats van Warschau zou ik Krakau doen.Lattemacciato44 schreef: ↑28-10-2021 17:13@Tsumsum.en Fietsertje bedankt voor jullie aanmoediging! Door standigheden ben ik al jaren niet op reis geweest. Iedereen om me heen is gesettled en gaan altijd met hun man en of kids op vakantie. Ik heb er al ooit eens aangedacht om naar Azië of Zuid Amerika te gaan alleen iets hield me toch tegen. Mijn plan is nu om eens stedentrip te doen binnen Europa. Ik zie via een aantal aanbieders fantastische verre reizen maar heb op dit moment daar het geld niet voor dus ik ga toch voor een fijne stedentrip. Persoonlijke favorieten: Istanbul, Sevilla, Barcelona, Florence, Napels, Marrakech en Warsaw:)
Heerlijk, een paar dagen alleen weg. Vooral doen!
vrijdag 29 oktober 2021 om 22:21
vrijdag 29 oktober 2021 om 22:25
Ik heb inderdaad ook wel eens een prive kamer geboekt in een hostel en als ik zin had in gezelligheid savonds ging ik in de bar/tv/spelletjes ruimte zitten met m'n laptop, ipad of een boek. Of in de lobby of waar je dan ook gezellig kon zitten savonds zonder het hotel/hostel te verlaten. Ik heb ook hotels gehad waar je dus alleen in de gedeelde ruimtes wifi had en niet op je eigen kamer of slaapzaal.BeauCis schreef: ↑29-10-2021 21:24Als je hostels geen issue vindt (en als je niet houdt van slapen in stapelbedden met vreemden kun je ook in hostels meestal een kamer voor jezelf boeken), dan is dat de meest gemakkelijke manier om leuke andere mensen tegen te komen. Geldt niet alleen voor een stedentrip, maar ook voor andere reizen. Moet je wel even online onderzoeken of het een beetje een leuk hostel is, wat past bij je wensen. En verder idd vooral doen, want hartstikke leuk! Je kunt lekker je eigen gang gaan, als je daar zin in hebt en als je het leuker vindt iets met een ander te ondernemen heb je ontzettend snel een leuk ander mens gevonden in een hostel.
Ik kies ook altijd budget hotels want zo lang het maar schoon is, ik een goed bed heb en eigen sanitair vind ik het al snel prima als het centraal ligt, max 10 minuten lopen van een metro station en in een buurt waar je savonds laat als vrouw nog alleen over straat durft. Ik vind streetview daarom ook handig, alvast een beetje virtueel de buurt bekijken. Ik maak waarschijnlijk toch geen gebruik van het zwembad, de fitness ruimte, spa, laundry of roomservice.
Vind qua stedentrip vond ik Londen tot nu toe het leukst maar Berlijn is ook leuk. Maar Dublin, Wenen, Helsinki, Stockholm en Reykjavík lijken me ook erg leuk. Maar bij IJsland zou ik dan denk ik sneller voor een rondreis gaan ipv op een plek blijven.