Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

zaterdag 30 oktober 2021 om 23:37
Ha, nee snap wel dat je geen volwassen make upje wil doen op je kind (zo griezelig oogt dat, als je dat ziet bij die beautyqueen meisjes in de US), je kunt ook nog een paar mooie sterretjes op haar wang tekenen, beetje glitteroogschaduw (als je dat hebt) in het midden…vinden ze vaak prachtig!HobbeltVerder schreef: ↑30-10-2021 22:47"Wonderfoundationtje", weer een taalparel van jou, BeauCishou ze erin!
En wat leuk joh de sproetjes! Wist je dat dat nu helemaal in is bij die jonge meiden? Ik was van de week op instagram aan het scrollen en zag ik er ook weer eentje het doen, met een kwastje zo van 'sprietsj' (soort katapult achtig idee, snappen jullie wat ik bedoel?) het zag er zeker leuk uit! Mijn kind geef ik ook sproetjes als ik haar opmaak. Zeker omdat ik niet aan zware oogmake up enzo ga beginnen en alleen lippenstift en een heel klein beetje oogschaduw & blush is natuurlijk niet genoeg voor haar, nee, ze "wil óók met het potlood in het gezicht getekend worden mama"![]()
Ja, wist ik, had het ergens bij zo’n insta meisje gezien. Dacht…heeft ze dat nu gePhotoShopt? Want de plaatsing van haar sproetjes was te perfect, en oogde net niet natuurlijk. Kwam ik uit bij wat van die filmpjes op youtube, ook fiasco’s gezien, van bv iemand die zelf een heel erg lichte huid heeft en met henna sproeten gemaakt had…oef zeg…dat was echt niet gelukt

Ow en bij dat wonderfoundationtje heb ik ook nog een wonderrougetje gescoord…ook gewoon van het Kruidvat huismerk. Eigenlijk volstrekt onnodig, maar het zat in zo’n leuk tubetje, net zo’n soort tubetje als olieverf…maar dan dus rouge…is er in drie kleurtjes. Daarmee maak je zo gemakkelijk een natuurlijk blosje…gewoon met je vingers, niet met een kwastje…echt fijn spulletje…zo blij met die troepjes, want het is heel licht, voelt echt goed op de huid en oogt hartstikke natuurlijk. Terwijl het dus net lijkt of je echt een supergaaf huidje hebt. En dus niet oogt of je zo’n plamuurmasker draagt.
zaterdag 30 oktober 2021 om 23:55
Niks over penselen gevonden maar ik zit hardop te lachen bij dit filmpje en wil het jullie niet onthouden (hair fails) https://youtu.be/SQvuE0zYGEg
zondag 31 oktober 2021 om 06:36
Kwasten/penselen: maakt echt een groot verschil. Mijn favoriete kwasten zijn van Sigma en Delilah. Ik heb verder nog kwasten van Mac en Morphe. Die van Morphe zijn goedkoop maar ik vind dat je het verschil echt wel merkt met die van Sigma.
En ze kunnen natuurlijk jaren mee. Ik maak ze elke week schoon met een milde reiniger en ze zijn nog steeds als nieuw.
En ze kunnen natuurlijk jaren mee. Ik maak ze elke week schoon met een milde reiniger en ze zijn nog steeds als nieuw.
zondag 31 oktober 2021 om 06:37
Oooooooh Wat erg! Krijg al buikpijn als ik ernaar kijkHobbeltVerder schreef: ↑30-10-2021 23:55Niks over penselen gevonden maar ik zit hardop te lachen bij dit filmpje en wil het jullie niet onthouden (hair fails) https://youtu.be/SQvuE0zYGEg

zondag 31 oktober 2021 om 06:47
Ik heb een keer mijn haar ontkleurd. Het was erg zwart geworden (vooral in de punten) van de vele lagen donkerbruin en ik dacht dat ik het met een ontkleurder het zwarte er wel uit zou krijgen en dat ik dan weer gewoon middenbruin haar zou hebben. Het zwarte ging er inderdaad uit maar mijn haar was knaloranje met een soort ombre effect naar de punten die donkeroranje waren. Dit was op een zondagavond en ik had die maandagochtend een belangrijke meeting. Heb mijn haar toen weer gekleurd met het enige wat ik in huis had: heel donkerbruin. De kleur week uiteindelijk niet veel af van wat ik had en mijn haar was zwaar beschadigd en superdroog.
zondag 31 oktober 2021 om 08:55
Kwasten schoonmaken, da’s ook nog een goede tip…..Lady_Day schreef: ↑31-10-2021 06:36Kwasten/penselen: maakt echt een groot verschil. Mijn favoriete kwasten zijn van Sigma en Delilah. Ik heb verder nog kwasten van Mac en Morphe. Die van Morphe zijn goedkoop maar ik vind dat je het verschil echt wel merkt met die van Sigma.
zondag 31 oktober 2021 om 09:47
De bronzer en blush kwasten sla ik nog wel eens over

zondag 31 oktober 2021 om 10:50

zondag 31 oktober 2021 om 11:17
Ik vind kwasten wassen om een of andere reden altijd een leuk klusje. Lekker schuimen en soppen, dan allemaal op een rijtje leggen. Ik heb kwasten van allerlei merken, van NARS, MAC, Louise Young, Real Techniques Zoeva en allerlei losse merken bij drogist en parfumerie. Echt dat hele dure, van die Japanse merken heb ik niet, maar ik kan er wel geld aan uitgeven.
zondag 31 oktober 2021 om 11:27
Bij de laatste paar bestellingen van Boozy Shop kreeg ik een paar gratis kwasten van hun eigen merk. Die vielen niet tegen!cleo schreef: ↑31-10-2021 11:17Ik vind kwasten wassen om een of andere reden altijd een leuk klusje. Lekker schuimen en soppen, dan allemaal op een rijtje leggen. Ik heb kwasten van allerlei merken, van NARS, MAC, Louise Young, Real Techniques Zoeva en allerlei losse merken bij drogist en parfumerie. Echt dat hele dure, van die Japanse merken heb ik niet, maar ik kan er wel geld aan uitgeven.

zondag 31 oktober 2021 om 11:30
Ik gebruik babyshampoo of Dr Bronners (throwback to the 2009 YouTube beauty community!). Kost ook geen drol. Groene zeep spreekt me niet aan voor kwasten. Ik maak er wel mee schoon, maar het is wel een vettige zeep. En de geur…HobbeltVerder schreef: ↑31-10-2021 10:50Ik reinig m’n kwasten met groene zeep. In het verleden had ik een (veel te duur) stuk leco zeep in een blikje. Maar sinds ze de formule veranderd hebben kan ik de geur daarvan niet meer verdragen. Overgestapt op groene zeep, daar maak ik mijn schilder penselen ook mee schoon en werkt super.
zondag 31 oktober 2021 om 11:35
Ik gebruik ook Dr. Bronners (sugar soap) voor mijn kwasten (en ook als handzeep). Ik heb hetzelfde met groene zeep... ik vind het wat plakkerig en vettig en de geur niet zo aangenaam.
Ik zag net dat ze bij de Hema van die rubberen matjes hebben om kwasten mee schoon te maken. Dat lijkt me wel handig.
Ik zag net dat ze bij de Hema van die rubberen matjes hebben om kwasten mee schoon te maken. Dat lijkt me wel handig.
zondag 31 oktober 2021 om 11:37
Trouwens, Japanse kwasten hoeven niet per se heel duur te zien. Die van Rephr kun je redelijk betaalbaar via de concept store aanschaffen:
https://rephr.com/concept-store
https://rephr.com/concept-store
zondag 31 oktober 2021 om 13:05
zondag 31 oktober 2021 om 13:41
Ik vind die kwasten best heel okay. Beter dan die van Morphe.Supersas09 schreef: ↑31-10-2021 13:05Dat klopt ja! Ik heb van de week mijn eerste bestelling bij boozyshop gedaan en mocht een gratis kwast uitkiezen.
zondag 31 oktober 2021 om 14:22
Wat een nachtmerrieLady_Day schreef: ↑31-10-2021 06:47Ik heb een keer mijn haar ontkleurd. Het was erg zwart geworden (vooral in de punten) van de vele lagen donkerbruin en ik dacht dat ik het met een ontkleurder het zwarte er wel uit zou krijgen en dat ik dan weer gewoon middenbruin haar zou hebben. Het zwarte ging er inderdaad uit maar mijn haar was knaloranje met een soort ombre effect naar de punten die donkeroranje waren. Dit was op een zondagavond en ik had die maandagochtend een belangrijke meeting. Heb mijn haar toen weer gekleurd met het enige wat ik in huis had: heel donkerbruin. De kleur week uiteindelijk niet veel af van wat ik had en mijn haar was zwaar beschadigd en superdroog.

zondag 31 oktober 2021 om 14:45
Hier een daar wat droge plukken wegknippen is het enige dat ik ooit thuis heb gedaan.
Mijn grootste “haardrama’s” zijn altijd door de professionals geweest. Maar ik kleur mijn haar nooit, dus dat is vooral compleet verknipt zijn door kappers die haar met krullen of slag niet snappen. Vreselijke coupes champignon of rare pony’s. Maar niets dat niet met een elastiekje of schuifje kan worden gemaskeerd.
Mijn grootste “haardrama’s” zijn altijd door de professionals geweest. Maar ik kleur mijn haar nooit, dus dat is vooral compleet verknipt zijn door kappers die haar met krullen of slag niet snappen. Vreselijke coupes champignon of rare pony’s. Maar niets dat niet met een elastiekje of schuifje kan worden gemaskeerd.

zondag 31 oktober 2021 om 15:27
Ik ben gisteren naar de kapper geweest en nu ook een soort van hairfail. Had lengte tot iets over mijn schouders, genoeg om het op te steken. Maar ze zet de schaar erin en voor ik iets kon zeggen, zeker 4 cm er af 
.
Ik schrok me rot en zei: niet zo veel !!!! Maar de volgende pluk had ze ook al gedaan. Ze schrok er zelf ook van.
'Annie'way achterkant zit op dezelfde hoogte als mijn oorlel. Het krult als een idioot dus lijkt het nog korter en ik lijk nu op Annie....
https://www.smh.com.au/lifestyle/life-a ... 565b3.html
Alleen kijk ik minder vrolijk als Annie doet. En ik lijk nu 5 jaar ouder
Ze vroeg of ik alvast een afspraak wilde maken voor december want de agenda zat al aardig vol maar ik zei dat ik de komende 4 maanden niet meer hoef langs te komen. Heb vanmorgen wel even staan te janken in de badkamer. Ik zie mezelf niet meer in de spiegel maar mijn moeder en die is iets van 80.
Kwasten (Mintenz) maak ik trouwens schoon met de foam van Zarqa. Zijn jullie spullen beter?
Ik schrok me rot en zei: niet zo veel !!!! Maar de volgende pluk had ze ook al gedaan. Ze schrok er zelf ook van.
'Annie'way achterkant zit op dezelfde hoogte als mijn oorlel. Het krult als een idioot dus lijkt het nog korter en ik lijk nu op Annie....
https://www.smh.com.au/lifestyle/life-a ... 565b3.html
Alleen kijk ik minder vrolijk als Annie doet. En ik lijk nu 5 jaar ouder
Ze vroeg of ik alvast een afspraak wilde maken voor december want de agenda zat al aardig vol maar ik zei dat ik de komende 4 maanden niet meer hoef langs te komen. Heb vanmorgen wel even staan te janken in de badkamer. Ik zie mezelf niet meer in de spiegel maar mijn moeder en die is iets van 80.
Kwasten (Mintenz) maak ik trouwens schoon met de foam van Zarqa. Zijn jullie spullen beter?

zondag 31 oktober 2021 om 15:55
Idd een inschattingsfoutje van haar. Krullen Krimpen ineen. En hoe korter, des te meer krimpt het in. Nu zou ik wel wensen dat de zwaartekracht eens ging werken. Maar goed op zich zit de krul er wel goed in dus ik denk dat als het weer 2 cm langer is het misschien nog wel heel goed zou kunnen zitten. We zullen zien. Dan maar veel sjaaltjes dragen want ik voel me zo naakt nu en leidt misschien ook wat af hoop ik.

zondag 31 oktober 2021 om 18:51
zondag 31 oktober 2021 om 18:53
Wat vervelend, Juliette, en zo brutaal ook zomaar ‘hóp’ al knippen ipv even vragen, zoiets eraf oké voor je?
Was het een kapper waar je nog niet eerder was geweest misschien?
Ik knip het inmiddels (weer) zelf. Hele kleine puntjes eraf en heb nooit eerder zo mooie volle lange bos gehad. Kleuren en highlight doe ik ook zelf.
Was het een kapper waar je nog niet eerder was geweest misschien?
Ik knip het inmiddels (weer) zelf. Hele kleine puntjes eraf en heb nooit eerder zo mooie volle lange bos gehad. Kleuren en highlight doe ik ook zelf.