Januari 2010

30-04-2009 06:48 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamUitgerekendLeeftijdKindjeBijzonderhedenLily794 jan3eCorneel705 jan392eLeeuwedraak5 jan332eFluor5 jan291eMissDreamer6 jan362e Sanne787 jan301e14/9 echoEllen10 jan251eNonovrouw10 jan302eSientje3313 jan2eIlta13 jan261e30/9 vkFayama14 jan3e18/9 20-wkn echo, 28/9 gynSquirrel16 jan353eWind19 jan313e4/9 20-wkn echoBianca19 jan1eLientje197220 janArc21 jan382e10/9 20-wkn echoDemismile21 jan401eMagica22 jan292eZomer24 jan1e11/9 20-wkn echoNajul25 jan3eSabine25 jan1eIlar27 jan321e14/9 20 wkn-echoLolalila28 jan322eZwolleneesje30 jan1eSaffier31 jan

Hoi!

Zojuist heb ik positief getest: zwanger!! Ik sta te stuiteren, zo blij ben ik. Een snelle check zegt 6 januari. Whoehoe!!

Zijn er meer meiden die het leuk vinden om zich aan te sluiten en mee te schrijven?

Groetjes,

Leeuwedraak
Corneel, ik heb al twee jongens en was bij hun al heel verschillend zwanger.

Cola... zal ik eens proberen. En rust. Tja, ik slaap nu al 3 dagen tussen de middag en lig er 's avonds ook vroeg in dus ben bang dat de misselijkheid bij mij op zich staat. Ik heb wel echt een fruitbehoefte, maar naast dat het lekker is komt de misselijkheid in alle hevigheid terug. En net als bij de andere zwangerschappen wordt het 's avonds erger.

De lasagne staat hier in de oven en word er echt onpasselijk van.
Hoi!

@ Corneel: hier ook al sinds ik overtijd ben een verstopte neus. Gek word ik er van! Ik heb mijn man al gevraagd of ik snurk, maar dat weet hij niet. (Hij is één van die mensen die werkelijk overal doorheen kan slapen.) Zelf snurkt hij trouwens soms wel en dan ben ik meteen wakker. Helemaal nu ik zo licht slaap. (Hebben meer mensen dit?) Ik heb het gevoel dat ik niet meer lekker op mijn buik kan liggen. Jammer, want ik ben een 'buikslaper'. Even wennen aan een nieuwe houding dus!

Mijn buik groeit trouwens gestaag door. Echt heel erg vreemd. Ik had het er met 2 collega's over die allebei ook al zo vroeg een buikje kregen. Eén liep met 8 weken al met een positiebroek aan! Ik vind het wel leuk, maar had het niet verwacht. (Ik had gerekend op een buikje vanaf een maand of 4....) broeken passen al lang niet meer en ik heb bijna geen rokken meer die passen! Als de echo volgende week goed is ga ik toch maar eens op kledingjacht. Mijn buik voelt heel stevig en begint ook echt een beetje 'naar voren' bol te worden. Ik sta me geregeld even te verbazen voor de spiegel...

Gelukkig niet misselijk hier. Wel een vieze smaak in mijn mond, vooral 's avonds. Iets eten helpt 5 minuten, daarna komt het alleen maar erger weer terug. Tandenpoetsen is wel lekker fris maar daar moet ik zo ontzettend van kokhalzen.

Al met al voel ik me best wel goed. Ben druk aan het aftellen naar de volgende echo, ik vind het toch wel spannend hoor!

Fijn weekend allemaal!
Jee 1-2-3 wat ontzettend irritant. Ik kan erover meepraten helaas, ik ben eigenlijk de hele dag een beetje zoekende naar wat het beste werkt. Van kookluchtjes enzo word ik juist weer niet misselijk, ik kan op dit moment helemaal niet tegen zoet en wel tegen hartig. Maar ik heb dé oplossing (behalve vroeg naar bed, wat wel een beetje maar niet voldoende helpt) ook nog niet gevonden. Moet je ook overgeven? Dat heb ik gelukkig niet. Op dit moment helpt bij mij het beste op een snoepje zuigen, dus continuë energie zeg maar. Want tijdens en net na het eten voel ik me altijd prima maar ik kan moeilijk de hele dag door blijven eten .

Ik ga ook die pepermuntjes eens proberen denk ik. En de cola, maar ja dan heb je weer dat cafeïne-gezeur... zucht...

Trouwens even heel wat anders... vinden jullie het stiekem ook zo leuk dat er al een februari 2010-topic is?? We zijn niet meer de 'jongst-zwangeren' !
Nee, gelukkig hoef ik niet over te geven, maar ik had wel het idee dat ik dat gisteravond moest en ben toen snel proberen te gaan slapen. Ik ben echt een muts als het om spugen gaat. Ik raak helemaal in paniek en het komt dan ook mijn neus uit. Fijn.

Verstopte neus heb ik ook maar dacht dat het alleen aan de hooikoorts lag!

En die buik.. tja, die groeit ook gestaag! Al wordt de buik 's avond groter dan overdag. Gisteren op de echo zagen we de lengte van de baby (in wording) en er staat op de echofoto twee lengtes vermeld. Linksonder staat er 9,4 mm en rechtsonder 1,8 cm. Iemand enig idee wat de juiste lengte is bij 7 weken en 3 dagen?

Enniewee... het is wel heel klein in verhouding tot de groeiende buik! En blijf me erover verbazen dat je lichaam al dit voorwerk al doet zodat je baarmoeder kan groeien.
EenTweeDrie: ik wil heel even reageren op je laatste posting, want ik ben zelf nu ook 7,5 week zwanger, ook gister echo gehad en die van mij was gister 9,3 mm. Wat betreft lengte komt het dus overeen! Iemand zei op mijn topic dat je niet zo moet focussen op de lengte als het nog zo vroeg is. Kan beter 12 weken echo afwachten, dan is het beter te meten enzo.

Oja een 2e lengte stond er bij ons niet op de echo-foto, enkel 9,3 mm rechtsonderin (plus 7w en 0d, wat dus niet zo klopt).

Iedereen veel succes met de zwangerschap! Het is mijn 1e (plus 1,5 jaar over gedaan...) dus heeeeeeeeeeeel spannend allemaal.
Dag meiden, woehoe het is weekend

Fijn om te horen dat sommige van jullie al een goede echo hebben gehad of het hartje hebben gehoort, ik moet nog een kleine drie week wachten, pfff was het al maar zover...

de misselijkheid is hier best erg, de hele dag door en ook s'nachts als ik even wakker word,

had het bij mijn beide dochters niet zo erg als nu volgens mij, opa's en oma's weten het nu ook want manlief had het grote nieuws aan een collega verteld en die vond het zo leuk om het aan de rest van de collega's te vertellen dus hebben we het ook maar aan de ouders verteld, want om het op straat te moeten horen is ook niet zo leuk. ze waren in ieder geval erg blij voor ons!

ik zal proberen om wat vaker te schrijven maar meestal ben ik zo moe dat ik er niet meer aan toe kom, maar lees wel trouw mee hoor

Liefs Najul

Ps

squirrel wat grappig dat had ik ook van dat febr topic leuk om niet meer aan de onderkant te slingeren;)
He Kwast, wat rot voor je, hoop dat je het snel weer overnieuw kunt proberen. Laat je het ons weten als het zover is? Sterkte meid, we duimen voor je
quote:minameut schreef op 05 juni 2009 @ 17:38:

Iedereen veel succes met de zwangerschap! Het is mijn 1e (plus 1,5 jaar over gedaan...) dus heeeeeeeeeeeel spannend allemaal.

Nou, dan is jullie geduld beloond Minameut, gefeliciteerd! Jullie zijn wel op de proef gesteld hoor. Als je het leuk vindt om mee te schrijven, geef je dan je gegevens even door voor de tabel?

Groetjes,

Leeuwedraak
@ilar, zo hee, jij bent vroeg met regelen! Maar als er zulke lange wachtlijsten zijn dan moet dat ook wel! Hier zijn die wachtlijsten gelukkig niet zo lang, dus ik wacht nog op een goed echo en ga dan inschrijven.

@Squirrel, wat fijn dat ze zo leuk reageerden op je werk! Dat doet toch goed. Ik kan me voorstellen dat je met zo'n reistijd per dag wel blij bent dat je vroeg met verlof mag.

@Fayama, hoe gaat het nu met je dochter?

@Leeuwedraak, gefeliciteerd met je goede echo, super!

@123, Ook gefeliciteerd, een kloppend hartje!!! Hier gelukkig niet misselijk, wel dagen dat ik niet zo'n trek heb, en snel genoeg heb gehad. Ik ben wel af en toe erg moe. Wat betreft medicijnen, ik neem het ook liever niet, en zeker die eerste kwetsbare 13 weken niet.

@Ilta, gek he zo vroeg een buikje. Volgens mij had ik dat bij dochter eerder dan nu (nu nog nergens last van).

@Corneel, tjee, ik zal voor je duimen dat het goed gaat mbt 5e ziekte. Was dit nou de eerste 7 weken gevaarlijk, of het hele eerste trimester?

Wat betreft cursussen, bij mijn dochter heb ik zwangerschapsyoga gedaan, dat vond ik heel leuk. Was dan ook helemaal niet zweverig gelukkig. Heb er ook wat aan gehad tijdens zwangerschap en bevalling, tijdens de zwangerschap heb ik de ontspanningsoefeningen goed kunnen gebruiken om in slaap te vallen, en bij de bevalling de ademhalingsoefeningen. Alleen het opvangen van de persweeen lukt niet op de yoga manier, maar ouderwets puffen ging prima Met persen kon ik me de "instructies" van de yoga trouwens wel weer goed herinneren en toepassen.... Voor contacten hoefde je daar niet te gaan, er was geen vaste groep, je mocht gewoon 10 x komen, en dan was alles behandeld.... Iedere week dus nieuwe gezichten, maar ook geboortekaartjes....

Zou het nu wel weer willen, alleen al voor de ontspanning, maar de tijstippen gaan me denk ik niet lukken. Na ja, heb nog wel even tijd daarover na te denken. Ik heb trouwens ook 1 les zwangerschapszwemmen gedaan toen en dat was ook heel erg leuk!

En het vertellen, ja, soms ligt het me al bijna in de mond.... Op het werk gaan een aantal dingen veranderen per 1 januari, en als daar dan over gesproken wordt dan moet ik wel even nadenken hoe te reageren.......

Gelukkig volgende week maandag de echo, en daarna gaan we het in ieder geval al aan familie vertellen! Ik kijk er wel naar uit!
hoi allemaal,

wat is er weer lekker veel geschreven, heerlijk om jullie belevingen allemaal te lezen.

Hier hebben ze de mogelijkheid om vanaf week 15 zwangerschaps yoga te doen, met aangepaste oefeningen voor hoe ver je bent. Heb vroeger ook veel yoga gedaan, dus dat lijkt me wel wat. Ben verder druk op zoek of er in dit land iets is van kraamzorg, maar dat bestaat dus helemaal niet. Aah, hoe moet dat dan die eerste dagen?

@ Minameut, bij ons duurde het ook ruim 1,5 jaar. Heb je onder behandeling gestaan bij gyn of is het toch vanzelf gelukt?

@ alle dames die misselijk zijn, ik hoop dat het snel over is! Het enige dat bij mij helpt is de hele dag eten. Biscuitjes, rozijnen, rijstcrackers, boterhammen, fruit. Mijn collega's heb ik nog niets verteld en die staan versteld van mijn vraatzucht :-)

@ Squirrel, goed idee om je avonden vrij te houden. Dat ga ik ook maar eens doen. Die vermoeidheid heb ik echt nog nooit meegemaakt...

Succes allemaal, later meer!
Sanne78: bij ons is het wat vreemd verlopen. Stonden al bijna 3 maanden op de wachtlijst voor de gynaecoloog en prompt net een paar dagen voor die afspraak bleek ik zwanger (toch nog spontaan dus). We hadden al een beetje de hoop opgegeven omdat de zaadtest van vriend beneden gemiddeld was. Blij verrast dus ; )

Toch afspraak gynaecoloog door laten gaan ivm uitgebreide uitslag van zaadtest (wilden we toch graag weten), maar toen hij hoorde dat ik al zwanger was wilde hij meteen een inwendige echo doen (slik, maar viel mee). Toen was ik 5 weken, afgelopen donderdag was ik 7,5 week en al mijn 2e inwendige echo gehad. Nu nog een echo bij 12 weken en als die goed is wordt ik overgedragen aan de "normale" verloskundige bij mij in de buurt.

We beseffen heel goed dat we op zich boffen met die vroege echo's, anders moet je best lang wachten.

Lees hier overigens velen die misselijk zijn. Afkloppen maar....ik merk amper wat. Soms wat sneller duf of gaperig en rommelende darmen, oja en heb nu al (!) een buikje....

Maar goed, kan nog alle kanten op. Succes iedereen.
Hallo meiden,

Mag ik me bij jullie aansluiten? Sinds een paar weken weet ik dat ik zwanger ben en eerlijk gezegd was het nogal een shock. Na jarenlang single te zijn geweest heb ik sinds kort een relatie en we zijn dus nagenoeg meteen zwanger geraakt. De aanstaande papa is in de zevende hemel en langzaam maar zeker begin ik het ook leuk te vinden. (terwijl ik dit schrijf voel ik me behoorlijk schuldig tov stellen die moeite hebben zwanger te raken).

Mijn kennis mbt zwangerschap/baby's is echt nul komma nul dus alle tips, adviezen, info e.d. is welkom.

Succes iedereen.
Hai Peri

Wat spannend, wan harte gefeliciteerd. Om maar met het belangrijkste te beginnen; slik je al multivitamine voor de zwangere vrouw met foliumzuur? Heel belangrijk!

groetjes

Jessie
Hoi Jessie,

Dank je. Ik slik idd foliumzuur. Verder eet ik geen rauw vlees e.d. en alcohol en roken deed ik sowieso niet aan.

Ik heb voortdurend een zeurende buikpijn. Is dit normaal?
Hai Peri,

Gefeliciteerd! Was je gewoon snel zwanger of was het ongepland? Hoe dan ook, hartstikke leuk, zal allemaal extra spannend zijn voor jullie. Jullie moeten waarschijnlijk ook nog een beetje aan elkaar wennen, en dan ook nog zulke heftige emoties erbij... Maar dat jullie allebei blij zijn is alvast een goed begin !

Zolang die zeurende buikpijn niet als (pijnlijke) krampen aanvoelt, is dit hartstikke normaal, gewoon je baarmoeder die aan het oprekken is. Dat blijft nog wel eventjes waarschijnlijk.

Heb je al een afspraak gemaakt met je vk?

Veel succes en welkom hier!

En nu weer even algemeen... Ik klink vast als een ouwe zeurpiet, maar ik ben er soms eventjes zo klaar mee... Dat stomme gedoe met eten. Heb gemerkt dat mijn misselijkheid helemaal samenhangt met mijn bloedsuikerspiegel. Dus na een flinke maaltijd of iets zoets volgt geheid de klap en voel ik me slap en misselijk. Gisteren moest mijn man (we waren niet thuis) zelfs heel snel iets kopen omdat ik supermisselijk was en bijna flauwviel. Eén hap van een appel en het ging weer, maar dat soort schommelingen heb ik de hele dag door (én 's nachts trouwens). Dus ik probeer niet zoet en de hele dag door kleine beetjes te eten, maar ik heb in weinig dingen trek en het kan ook niet altijd.

En dan te bedenken dat ik niet eens hoef over te geven... Het valt me echt een beetje zwaar om positief over de zwangerschap te blijven en daar voel ik me dan weer zo schuldig over... Ik leef echt toe naar de 12 weken in de hoop dat ik me dan beter ga voelen. Je vergeet een hoop, maar ik weet zeker (en dat wordt om me heen bevestigd...) dat ik me echt véél beter voelde bij de eerste twee.

Sorry dames voor dit geklaag. Echt, zodra ik die rottige eerste maanden voorbij ben, herkennen jullie mij niet meer terug, het zonnetje in huis !!
Dat misselijk zijn in samenhang met bloedsuikerspiegel herken ik. Als ik niet eet, word ik nl ook heel misselijk. Voor de rest heb ik er niet veel problemen mee.

Aangezien ik in het buitenland woon helaas geen vk. We hebben wel deze week een inwendige echo laten maken en het hartje horen en zien kloppen.

De buikpijn is niet stekerig maar meer drukkend. Uitrekken is idd een goede verklaring, had ik nog niet overna gedacht :-)

Deze zwangerschap was absoluut niet gepland. Sterker nog, kinderen stonden uberhaupt niet op mijn 'programma'. Langzaam maar zeker begin ik het wel leuk te vinden hoor. Het betekent echter een hele omslag mbt levenspatroon. Ach ja, misschien is het tijd om eindelijk eens volwassen te worden
Ah nog een buitenlander hier, nr 3! Ook voor mij inderdaad geen vk maar een gyn. Ik mis de vk eigenlijk wel; hoewel ik een leuke gyn heb, is de vk veel laagdrempeliger en 24 uur per dag bereikbaar.

Maar heftig allemaal hoor, dat is het al mét een stabiele relatie van een paar jaar én een kinderwens ... Kan me voorstellen dat zo'n kloppend hartje dan wel heel bijzonder is, dat maakt het dan een beetje echter. Wanneer ben je uitgerekend?

Ik ga weer even aan het werk...
Hoi Peri van harte met je zwangerschap, mijn twee eerste kinderen zijn ook onverwachts maar geheel gewenst,

ik wens je daarom ook een hele fijne zwangerschap en als je vragen hebt over wat dan ook ben een ervaren zwangere moeder van 2:D

@ squirrel jeetje mina jij ook zo misselijk? hier het zelfde vorige 2 zs nooit ergens last van gehad maar nu, t word met de dag erger! het enige waar ik helemaal gek op ben is fruit heeerlijk!!!! vlees aardappels patat en andere vette dingen moet er niet aan denken, en tja er moet wel elke dag gekookt worden dus zie echt als een baksteen op tegen kooktijd:(

verder moe enzo en wat last van mijn benen maar dat zal er ook wel bijhoren!

Liefs Najul
quote:Squirrel schreef op 08 juni 2009 @ 15:47:

En dan te bedenken dat ik niet eens hoef over te geven... Ik leef echt toe naar de 12 weken in de hoop dat ik me dan beter ga voelen. Je vergeet een hoop, maar ik weet zeker (en dat wordt om me heen bevestigd...) dat ik me echt véél beter voelde bij de eerste twee.

Alsof ik het zelf heb geschreven!

Idem, idem, idem...

Ik weet zeker dat ik me bij de eerste twee niet zo klote heb gevoeld. Ik ben nu gewoon 24/7 kotsmisselijk en denk heel de dag aan eten (wat, hoeveel) om van mijn misselijk af te komen of het niet te worden.
Peri, gefeliciteerd met je zwangerschap! Even wennen, lijkt me, als je er helemaal niet op voorbereid bent. In welk land woon jij als ik vragen mag?

Verder sluit ik me aan bij Najul vwb eten bereiden 's avonds. Ik heb dat opgelost door ons gisteren bij mijn ouders uit te nodigen en vanavond bij mijn schoonouders Morgen koken ze weer voor ons! Wat een luxe hé?

Morgen intake bij de verloskundige. Ben benieuwd.. volgens mij is dat alleen een vragenlijst.
eentweedrie geweldig dat heb je erg goed opgelost ga ik ook maar even doen 1 dezer dagen!

Veel plezier morgen bij de vk hoeveel week ben je?

hier krijg je de eerste keer intake gelijk echo
Hallo, vandaag voor de eerste controle geweest en het hartje zien en horen kloppen. Heb een inwendige echo gehad. Ben nu 8wk4dg zwanger en op 14 januari uitgerekend (voor de tabel) Heb op woensdag 8 juli weer een afspraak, dan bij de VK. Dat gaat in het ziekenhuis om en om tegenwoordig. De ene week gyn, de andere week VK.

Ga nu gauw een eind aan de dag breien, tot later!

fayama
Fayama, wat goed dat je een kloppend hartje had!!

Nog even een tip tegen de misselijkheid: een vriendin wees mij van 't weekend op smintjes. Die blijken bij mij best goed te werken, vooral omdat er geen suiker in zit (itt pepermunt). Haalt soms net even de scherpe randjes van de misselijkheid af.

Ik duik m'n bedje in!!
Fayama gefeliciteerd met het kloppende hartje!

Brrr, ik moet niet aan die smintjes denken. Ik vind ze maar een vreemd smaakje hebben. Gelukkig heb ik nog niet echt last van misselijkheid (heel soms een klein beetje). Kan dat echter nog veranderen? Niet dat ik daarop zit te wachten natuurlijk.

Met koken ook geen last want dat wordt gedaan (heeeerlijk).

Wat betreft mijn woonplaats...ik hou het liever een beetje vaag. Het is in ieder geval een land aan de Middellandse Zee.

Dames, ik ga aan de slag. Prettige dag vandaag!
Fayama, ook een kloppend hartje! Altijd fijn..

Gefeliciteerd.

Ik ben vandaag 8 weken zwanger, Najul.

Heeft hier iemand het al tegen eventuele kinderen gezegd? Ik kan niet wachten om het mijn jongens te vertellen. Vooral de oudste (5 jaar) zal het heel bewust mee gaan maken en ben dan ook zeer benieuwd naar zijn reactie.

Smintjes... mmmh, bij het idee alleen al word ik niet echt blij. Zal dus niet gaan werken Kreeg hier wel de cola tip en die lijkt te helpen!

Peri, ik begrijp wel dat je niet alles (oa waar je woont) op een openbaar forum wil knallen. Ben ik zelf ook nogal huiverig voor. En als het klikt kunnen we altijd nog een besloten groep openen naast dit topic voor persoonlijkere dingen. Bijvoorbeeld voor foto's van onze baby's in janauri.

Ga nu even douchen en dan beetje opruimen en naar de verloskundige. Daarna werken en bij schoonouders eten. Tot vanavond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven