Mode & Beauty alle pijlers

Lippenbalsem

03-11-2021 08:14 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Nu het weer wat kouder begint te worden merk ik dat ik steeds vaker last heb van droge lippen. Welke lippenbalsem is volgens jullie een absolute must?

Labello, Blistex, Rose Butter en Vaseline heb ik allemaal al geprobeerd en vind ik niet fijn. Lippenbalsems van Burts bees zijn nog wel oke.

Ik heb trouwens liever geen lippenbalsem in een potje/blikje..

Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Mijn favoriete zit in een blikje...
Dr Swaab!!!
Ik vind die van Dr Leenarts fijn. Smeert goed, niet plakkerig en zonder schadelijke ingrediënten.
Gewone simpele vaseline en zelf in een blikje doen of zoals ik in een pillendoosje.

In al die sticks zitten uitdrogende ingrediënten. Zo'n grote pot vaseline kost 2 euro en krijg je in je leven niet opgesmeerd 😆

Sorry, lees nu pas goed, heb je al geprobeerd, het was nog vroeg 🙈
bitterbal wijzigde dit bericht op 03-11-2021 08:51
Reden: Aanvulling
14.89% gewijzigd
carmex!
Carmen prikkelt enorm, veel irriterende stoffen in. Dat voel je ook, tintelt een beetje op de lippen.
Purolzalf en Purolvaseline, allebei in een blikje, sorry. Purol heeft overigens ook een stick, die vinden mijn zoons prettiger.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
carmex vind ik verschrikkelijk. de gewone lippenbalsem zoals labello werkt helemaal niet bij mij als het koud is. Daar zit zoveel water in dat het meer uitdroogt bij kou. Ik koop meestal zo’n combi tube voor de wintersport met een lippen balsem of een ander wintersport product voor de lippen. Of wat ook top werkt, bepanthen babyzalf. wel maar een heel klein beetje smeren anders blijft het wit
Don't cry, buy a bag and move on.
Bedankt voor de reacties! Ik ga ernaar kijken. Ik zie dat een groot deel van de lippenbalsems verkrijgbaar zijn bij de drogist. Heel fijn!
O keeffe's lip repair in een stick of louis widmer remederm lippenbalsem
Bijenwas.
Sheabutter
Kokosolie
Abrikozenpitolie

Preventief verzorgend.

Ik meng calendulamaceraat olijfolie met bijenwas. In een blikje.
De Eight Hour Cream van Elisabeth Arden. Smeer het iedere avond en werkt heel goed. Overdag gebruik ik alleen lipstick van Mac en een lippenbalsem is dan niet nodig.
Olijfolie neemt het snelste op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Aquaphor van Eucerin

Als járenlange lippenspuljunk is dit the one and only voor mij geworden. Alles perfect: ik proef hem niet, blijft lang zitten, lippen voelen zacht en fijn, doe (heel erg) lang met een tube.

Nadelen zouden kunnen zijn: grote tube, met vinger op de lippen smeren.
RozePioen schreef:
03-11-2021 08:42
De Eight Hour Cream van Elisabeth Arden. Smeer het iedere avond en werkt heel goed. Overdag gebruik ik alleen lipstick van Mac en een lippenbalsem is dan niet nodig.
Ja deze! :heart:
Ik zou niks smeren. Ik heb jarenlang lippenbalsem elke dag moeten gebruiken, omdat je lippen steeds droger worden door het spul. Ik heb toen echt af moeten kicken en nu hoef ik eigenlijk nooit meer balsem te gebruiken. Heel af en toe op wintersport, maar dan gebruik ik het maximaal een week.
Ilovesnacks schreef:
03-11-2021 09:19
Ik zou niks smeren. Ik heb jarenlang lippenbalsem elke dag moeten gebruiken, omdat je lippen steeds droger worden door het spul. Ik heb toen echt af moeten kicken en nu hoef ik eigenlijk nooit meer balsem te gebruiken. Heel af en toe op wintersport, maar dan gebruik ik het maximaal een week.
Hmm goed punt! Ik dacht dat dat vooral het geval was bij lippenbalsems als Blistex en Labello, wegens bepaalde ingrediënten. Maar bij de meeste het geval dus?
Ja dat schreef ik toch ook al. Is een item geweest op tv zelfs. Droogt allemaal uit. Zeker die wat je gewoon bij Kruidvat koopt. Maar ik begrijp je volkomen, mijn dochter heeft er ook veel last van. Dus nu aan de vaseline en anders kokosolie
Eight hour cream!
BroccoliBloemkool123 schreef:
03-11-2021 09:24
Hmm goed punt! Ik dacht dat dat vooral het geval was bij lippenbalsems als Blistex en Labello, wegens bepaalde ingrediënten. Maar bij de meeste het geval dus?
Jij gebruikt het dagelijks begrijp ik? Ik niet. Alleen als ik last heb, zoals nu nu ik corona heb.
RozePioen schreef:
03-11-2021 08:42

Dit doe ik ook. Overdag zelden meer lippenbalsem nodig.
Niet goedkoop, maar hij is heel geconcentreerd en geregeld in de aanbieding bij de Bijenkorf.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ik heb overal lippenbalsems, in jaszak, tas, op nachtkastje, noem maar op. Tegenwoordig gebruik ik die van Dr. Organic. Die was een keer in de aanbieding bij de Holland&Barrett, sindsdien ben ik om. Maar Dr. Swaab vind ik ook wel fijn, hoewel ik de geur daar niet zo prettig van vind.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Laneige lip sleeping mask voor het slapen gaan op doen. Dat maakt voor mij het verschil. Geen last van droge lippen.
Purol, Blistex, Carmex, Labello en Eight hour creme, ik ben er allemaal niet enthousiast over vanwege de structuur en hielpen geen van allen. Rosebud dan wel weer maar dat deed bij jou niks dus blijft een beetje zoeken wat werkt. Burt Bee’s vond ik redelijk.
bitterbal schreef:
03-11-2021 08:26
Carmen prikkelt enorm, veel irriterende stoffen in. Dat voel je ook, tintelt een beetje op de lippen.
Ik vind producten met een vaseline basis zoals labelo en purol niet fijn maar op basis van bijenwas, wolvet of Shea wel zoals Burts Bees en Carmex. Al is pure vaseline vanuit een dermatologisch oogpunt altijd het meest veilig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven