loopwagen
vrijdag 5 juni 2009 om 21:06
Mijn dochter wordt binnenkort 1, en ik ben op zoek naar een leuk kadootje. Ze kan nog niet lopen of staan, maar ik kijk alvast een beetje vooruit en denk aan een loopkar/duwwagen of hoe die dingen dan ook heten. Iets waar ze straks aan kan staan en stapjes kan gaan zetten, maar waar ze ook nu (kruipfase) al plezier aan kan beleven. Maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer, er is zo veel! Duur, goedkoop, groot, klein, allerlei kleuren en vormen, blokken erin, geen blokken....
Heb jij er een waarvan je zegt "die moet je hebben!" (of juist niet....) ? Ik hoor het graag!
Heb jij er een waarvan je zegt "die moet je hebben!" (of juist niet....) ? Ik hoor het graag!
vrijdag 5 juni 2009 om 21:15
goeie vraag... mijn eerste idee was zo'n bak met duwstang om vast te houden, waar het kindje achter kan lopen. Met blokken erin leek me wel leuk. Maar erop zitten is ook geweldig natuurlijk, zeker nu ze nog niet kan lopen. Ik denk niet aan een echt fietsje ofzo, daar is ze nog niet aan toe, bovendien staat er al een plastic trekker in de schuur te wachten die de enthousiaste papa al heeft gekocht toen ze nog nauwelijks was geboren...
Houten speelgoed spreekt me aan. Ideeen?
Houten speelgoed spreekt me aan. Ideeen?

vrijdag 5 juni 2009 om 21:19
www.wheelybug.nl
Is echt heel erg leuk! Mijn oudste heeft hem ook gekregen voor haar 1ste verjaardag. Vorige week is ze 4 geworden en nog steeds is hij favoriet! Ieder kind dat bij ons komt pakt hem, spreekt blijkbaar erg aan.
Is echt heel erg leuk! Mijn oudste heeft hem ook gekregen voor haar 1ste verjaardag. Vorige week is ze 4 geworden en nog steeds is hij favoriet! Ieder kind dat bij ons komt pakt hem, spreekt blijkbaar erg aan.
vrijdag 5 juni 2009 om 21:21
Wheeleybug hadden we ook maar daar kan ze nu ze los loopt pas op zitten. Daarvoor viel ze er constant vanaf. Het staat ook in de gebruiksaanwijzing dat die pas wordt aanmgeraden als ze los lopen. Nu komt dat natuurlijk vanzelf maar als je iets wilt waar je kindje meteen wat aan heeft zou ik die niet kopen.

vrijdag 5 juni 2009 om 21:23
Op www.waterplay.nl kun je snelzoeken op loopfiets. Het eerste fietsje dat je dan zie hebben vrienden van ons. Is een mooi fietsje, en lekker laag zodat je kind er snel op kan.
vrijdag 5 juni 2009 om 21:26
ja eens met elke80 die van nijntje is top!
Die weerstand verstellen vond ik heel handig, als ze nog niet zo stevig lopen, zet je de weerstand hoog en dan kan de kleine er goed mee lopen zonder dat de kar " er vandoor gaat" en de kleine erachter " valt". Dat zag ik nog weleens gebeuren als mn zoon ergens anders achter een kar liep.
Daarbij moest hij enorm lachen om het piep geluid wat boris en nijntje maken als je ermee loopt.
Plus ze kunnen zich makkelijk optrekken aan het handvat zonder dat de kar omvalt, heel stabiel ding doordat hij breed is.
Hij is niet heel duur en hij heeft ook nog iets van een " award" gekregen in 2008 voor beste speelgoed.
Die weerstand verstellen vond ik heel handig, als ze nog niet zo stevig lopen, zet je de weerstand hoog en dan kan de kleine er goed mee lopen zonder dat de kar " er vandoor gaat" en de kleine erachter " valt". Dat zag ik nog weleens gebeuren als mn zoon ergens anders achter een kar liep.
Daarbij moest hij enorm lachen om het piep geluid wat boris en nijntje maken als je ermee loopt.
Plus ze kunnen zich makkelijk optrekken aan het handvat zonder dat de kar omvalt, heel stabiel ding doordat hij breed is.
Hij is niet heel duur en hij heeft ook nog iets van een " award" gekregen in 2008 voor beste speelgoed.
vrijdag 5 juni 2009 om 21:29
Voor ons zoontje hebben we deze gekocht. Hij heeft er eigenlijk nooit bovenop gezeten, maar in de periode voordat hij kon lopen, heeft hij er wel veel achter gelopen. Toen hij eenmaal kon lopen, heeft hij 'm niet meer echt gebruikt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 5 juni 2009 om 21:32
vrijdag 5 juni 2009 om 21:35
vrijdag 5 juni 2009 om 21:41
deze natuurlijk
http://www.poppenwagen.co ... enwagen%20Framboisine.htm
-van hout, dus mooier (vind ik dan)
- 't is een loopwagen en poppenwagen ineen
- hij is al geschikt voor kindjes vanaf 1 jaar, door verzwaarde wielen kan ie niet omkieperen
http://www.poppenwagen.co ... enwagen%20Framboisine.htm
-van hout, dus mooier (vind ik dan)
- 't is een loopwagen en poppenwagen ineen
- hij is al geschikt voor kindjes vanaf 1 jaar, door verzwaarde wielen kan ie niet omkieperen
Whatever, I do what I want
vrijdag 5 juni 2009 om 21:43
Oja, hij is wel prijzig, maar ik heb em in een aanbieding voor ¤57,50 nieuw gekocht online, toen was er ook de aanbieding geen verzendkosten. Goed zoeken, en je komt hem steeds goedkoper tegen Voor ¤70,- moet je het dus echt niet doen.
Hier is ie ¤62,50 en geen verzendkosten
www.speelgoed-hout.nl
Je vraagt naar ervaring met I'm Toy. Dat heb ik niet met het betreffende speelgoed wat jij bedoelt, maar wel met het merk an sich. Topmerk, met leuke dingen voor leuke prijzen is mijn ervaring! Hier is die jij bedoelt maar ¤36,95;
http://www.djimmi.nl/I_m_ ... Loopfiets_Poes_87150.html
Hier is ie ¤62,50 en geen verzendkosten
www.speelgoed-hout.nl
Je vraagt naar ervaring met I'm Toy. Dat heb ik niet met het betreffende speelgoed wat jij bedoelt, maar wel met het merk an sich. Topmerk, met leuke dingen voor leuke prijzen is mijn ervaring! Hier is die jij bedoelt maar ¤36,95;
http://www.djimmi.nl/I_m_ ... Loopfiets_Poes_87150.html
Whatever, I do what I want
vrijdag 5 juni 2009 om 21:56
Wij hebben voor mijn zoontje een houten bakfietsje gekocht en van mijn moeder kreeg hij een blokkenwagen. Met allebei speelt hij nu nog steeds (inmiddels 2 jaar).
Ik denk dat je goed moet opletten dat de loopwagen stevig is. Die van Ikea valt geloof ik snel om en dat is niet handig als je nog niet goed kunt lopen. Verder vind ik het leukd at er in die van ons ook blokken zitten, zodat het twee soorten speelgoed ineen is.
Ik denk dat je goed moet opletten dat de loopwagen stevig is. Die van Ikea valt geloof ik snel om en dat is niet handig als je nog niet goed kunt lopen. Verder vind ik het leukd at er in die van ons ook blokken zitten, zodat het twee soorten speelgoed ineen is.
vrijdag 5 juni 2009 om 21:59
vrijdag 5 juni 2009 om 22:00
dat stevige vind ik wel belangrijk inderdaad. Maar moeilijk in te schatten als je via internet bestelt.... toch maar even naar een speelgoedwinkel!
Ik heb inderdaad van meerdere mensen gehoord dat de ikea-wagen niet stabiel is. Een vriendin deed er gewoon een paar zware boeken in, dan was het opgelost. Kan natuurlijk, maar ik vind 't wel zo leuk als het zonder kan...
Ik heb inderdaad van meerdere mensen gehoord dat de ikea-wagen niet stabiel is. Een vriendin deed er gewoon een paar zware boeken in, dan was het opgelost. Kan natuurlijk, maar ik vind 't wel zo leuk als het zonder kan...
vrijdag 5 juni 2009 om 22:02