loopwagen

05-06-2009 21:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt binnenkort 1, en ik ben op zoek naar een leuk kadootje. Ze kan nog niet lopen of staan, maar ik kijk alvast een beetje vooruit en denk aan een loopkar/duwwagen of hoe die dingen dan ook heten. Iets waar ze straks aan kan staan en stapjes kan gaan zetten, maar waar ze ook nu (kruipfase) al plezier aan kan beleven. Maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer, er is zo veel! Duur, goedkoop, groot, klein, allerlei kleuren en vormen, blokken erin, geen blokken....

Heb jij er een waarvan je zegt "die moet je hebben!" (of juist niet....) ? Ik hoor het graag!
Bedoel je zo'n ding wat je alleen kan duwen? Of zoiets waar ze ook op kunnen zitten en er dan op kunnen rijden?
Lilla, ik heb een wheelybug gekocht voor mijn dochters eerste verjaardag (een week voor de jouwe, als ik me niet vergis? ) Heb er dus nog geen ervaring mee, maar vind hem zelf alvast erg leuk!
goeie vraag... mijn eerste idee was zo'n bak met duwstang om vast te houden, waar het kindje achter kan lopen. Met blokken erin leek me wel leuk. Maar erop zitten is ook geweldig natuurlijk, zeker nu ze nog niet kan lopen. Ik denk niet aan een echt fietsje ofzo, daar is ze nog niet aan toe, bovendien staat er al een plastic trekker in de schuur te wachten die de enthousiaste papa al heeft gekocht toen ze nog nauwelijks was geboren...

Houten speelgoed spreekt me aan. Ideeen?
elska, ik ga even googelen.....
www.wheelybug.nl

Is echt heel erg leuk! Mijn oudste heeft hem ook gekregen voor haar 1ste verjaardag. Vorige week is ze 4 geworden en nog steeds is hij favoriet! Ieder kind dat bij ons komt pakt hem, spreekt blijkbaar erg aan.
Die van Nijntje. Daarvan kun je namelijk de duwweerstand instellen. Mijn dochter liep pas los met 22 maanden maar kon al langer achter die kar. Ik heb de weerstand steeds lager gezet zodat ze uiteindelijk gewoon los liep.
Wheeleybug hadden we ook maar daar kan ze nu ze los loopt pas op zitten. Daarvoor viel ze er constant vanaf. Het staat ook in de gebruiksaanwijzing dat die pas wordt aanmgeraden als ze los lopen. Nu komt dat natuurlijk vanzelf maar als je iets wilt waar je kindje meteen wat aan heeft zou ik die niet kopen.
Ik heb deze ooit voor mijn dochter gekocht:

Loopwagen Little Tikes

Was een groot succes, ze crosste de hele kamer erachter door (los lopen deed ze toen nog niet).
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Elska, die is leuk inderdaad!!!! Aan zoiets zit ik dus te denken. Ik zag ook een "duwkoe" (of loopkoe?) van i'm toy, daar zitten een paar blokjes in en het kindje kan er ook op zitten. Iemand ervaring toevallig?
Op www.waterplay.nl kun je snelzoeken op loopfiets. Het eerste fietsje dat je dan zie hebben vrienden van ons. Is een mooi fietsje, en lekker laag zodat je kind er snel op kan.
ja eens met elke80 die van nijntje is top!

Die weerstand verstellen vond ik heel handig, als ze nog niet zo stevig lopen, zet je de weerstand hoog en dan kan de kleine er goed mee lopen zonder dat de kar " er vandoor gaat" en de kleine erachter " valt". Dat zag ik nog weleens gebeuren als mn zoon ergens anders achter een kar liep.

Daarbij moest hij enorm lachen om het piep geluid wat boris en nijntje maken als je ermee loopt.

Plus ze kunnen zich makkelijk optrekken aan het handvat zonder dat de kar omvalt, heel stabiel ding doordat hij breed is.

Hij is niet heel duur en hij heeft ook nog iets van een " award" gekregen in 2008 voor beste speelgoed.
Voor ons zoontje hebben we deze gekocht. Hij heeft er eigenlijk nooit bovenop gezeten, maar in de periode voordat hij kon lopen, heeft hij er wel veel achter gelopen. Toen hij eenmaal kon lopen, heeft hij 'm niet meer echt gebruikt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
wat een boel ideeen al!! Die van Nijntje lijkt me handig inderdaad, als 'ie zo stabiel is. Dochter is tot nu toe niet de vlotste qua motoriek, dus ze zou het nodig kunnen hebben....

Weet iemand nog iets bijzonders van hout? Ervaringen met I'm toy?
Mijn dochter kreeg op die leeftijd een autootje van fisher price waar ze zowel op kon zitten als achter kon lopen. (Met een opbergvak onder het zadel.) Kostte volgens mij maar een euro of 35.

Daar heeft ze achter leren lopen, en nu ruim 2 jaar, rijdt ze er nog steeds op.
deze natuurlijk

http://www.poppenwagen.co ... enwagen%20Framboisine.htm

-van hout, dus mooier (vind ik dan)

- 't is een loopwagen en poppenwagen ineen

- hij is al geschikt voor kindjes vanaf 1 jaar, door verzwaarde wielen kan ie niet omkieperen
Whatever, I do what I want
Oja, hij is wel prijzig, maar ik heb em in een aanbieding voor ¤57,50 nieuw gekocht online, toen was er ook de aanbieding geen verzendkosten. Goed zoeken, en je komt hem steeds goedkoper tegen Voor ¤70,- moet je het dus echt niet doen.

Hier is ie ¤62,50 en geen verzendkosten

www.speelgoed-hout.nl

Je vraagt naar ervaring met I'm Toy. Dat heb ik niet met het betreffende speelgoed wat jij bedoelt, maar wel met het merk an sich. Topmerk, met leuke dingen voor leuke prijzen is mijn ervaring! Hier is die jij bedoelt maar ¤36,95;

http://www.djimmi.nl/I_m_ ... Loopfiets_Poes_87150.html
Die is ook leuk Crini!
Mijn zoon heeft ook een wheelybug gekregen voor zijn eerste verjaardag. Hij is nu 4 en vindt het nog steeds leuk om ermee door de kamer te sjezen. Ook zijn broertje van 2 jaar heeft er veel plezier van.
Loretta is De Mol. Punt.
crini, die is echt super!!! dat idee van duwen/lopen en spullen meezeulen (of het nou poppen, knuffels, blokken of wat dan ook zijn) vind ik wel erg leuk!

Hoe groot is die van jou ongeveer?
Wij hebben voor mijn zoontje een houten bakfietsje gekocht en van mijn moeder kreeg hij een blokkenwagen. Met allebei speelt hij nu nog steeds (inmiddels 2 jaar).

Ik denk dat je goed moet opletten dat de loopwagen stevig is. Die van Ikea valt geloof ik snel om en dat is niet handig als je nog niet goed kunt lopen. Verder vind ik het leukd at er in die van ons ook blokken zitten, zodat het twee soorten speelgoed ineen is.
hij is H52 x B31 x L48 cm en doordat ie niet zo hoog is past ie bij ons mooi onder de trap en is het dus niet zo'n sta-in-de-weg
Ja die van de ikea dat is echt een gevaarlijk onding. Wij hebben 4 kids en bij de oudste had ik die, nou die heb ik echt weggemieterd, daar is ie echt lelijk mee gevallen.

Maar deze (vorig jaar op verjaardag van de 3e gegeven) is superstevig.
dat stevige vind ik wel belangrijk inderdaad. Maar moeilijk in te schatten als je via internet bestelt.... toch maar even naar een speelgoedwinkel!

Ik heb inderdaad van meerdere mensen gehoord dat de ikea-wagen niet stabiel is. Een vriendin deed er gewoon een paar zware boeken in, dan was het opgelost. Kan natuurlijk, maar ik vind 't wel zo leuk als het zonder kan...
Oh hmmm.. ik besef me net dat de Nijntje loopauto ook nog op zolder staat. Gehad als kraamkado.. kortom, mijn dochter kan straks kiezen! Verwend nest..

Die van Crini is ook leuk, een vriendin van me heeft die ook voor haar dochter gekocht voor de eerste verjaardag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven