foto's van bevalling
woensdag 3 juni 2009 om 13:59
Ik ben vorige week bevallen en zat zojuist wat foto's te bekijken die mijn vriend gemaakt had tijdens de bevalling. Eerst wat foto's van voor de bevalling. Ha dacht ik, nu komen de foto's van zoonlief op de buik. Maar er bleek nog wat tussen te zitten. Vriend had ook foto's gemaakt van de geboorte van het hoofdje etc (en ja, van voren). Hij dacht dat ik dat ook wel interessant vond om te zien. In het begin dacht ik : Yeiks. Maar achteraf gezien vond ik het inderdaad ook wel interessant om te zien. Maar ik denk niet dat ik ze nu ooit nog bekijk.
Heeft iemand anders (bewust) de bevalling laten fotograferen of zelfs filmen?
Heeft iemand anders (bewust) de bevalling laten fotograferen of zelfs filmen?
vrijdag 5 juni 2009 om 20:39
Ook hier foto's van de bevalling. Ik wilde dit zelf heel graag. De uitdrijving heb ik vol in beeld. De mooiste foto vind ik die waarop mijn zoon er bijna is en ik mijn handen reik om hem aan te pakken.
Ik wilde graag foto's omdat ik erg benieuwd was naar hoe, wat ik voelde, eruit zou zien. Ben nu vier maanden geleden bevallen, maar kijk ze nog met regelmaat terug. Het zijn zulke bijzondere foto's, vooral de gezichtsuitdrukkingen spreken boekdelen.
Deze foto's zijn wel helemaal prive, behalve wij zelf krijgt niemand ze te zien.
Ik wilde graag foto's omdat ik erg benieuwd was naar hoe, wat ik voelde, eruit zou zien. Ben nu vier maanden geleden bevallen, maar kijk ze nog met regelmaat terug. Het zijn zulke bijzondere foto's, vooral de gezichtsuitdrukkingen spreken boekdelen.
Deze foto's zijn wel helemaal prive, behalve wij zelf krijgt niemand ze te zien.
vrijdag 5 juni 2009 om 21:28
Mijn bevalling van de 2de ging zo snel (binnen 1,5 uur van niks naar kind) dat man het niet heeft gehaald om er bij te zijn. Verloskundige was net binnen toen ze geboren werd. Nadien vertelde ze me dat ze bij eerste blik op dat deel (direct na binnenkomst) al het hoofdje zag.
Toen ik met dochter op bed lag (geimproviseerd met handdoeken in de chaos) en vk haar handen vrij had, pakte ze mijn fotocamera (die klaarlag in tas voor polibevalling) om
direct zo veel mogelijk vast te leggen. Niet alleen voor man, maar ook voor mij voor de verwerking (was alleen thuis en heb niemand behalve vk (was onbekende waarneemster) om deze geboorte mee te delen.
Tja, die bloederige placentafoto's zitten er ook tussen, maar ik ben wat blij dat ik ze heb. En dat de vk dit zo op eigen initiatief heeft gedaan.
Deze foto's delen met anderen....nee, met man en met dochter als ze groot is.
Toen ik met dochter op bed lag (geimproviseerd met handdoeken in de chaos) en vk haar handen vrij had, pakte ze mijn fotocamera (die klaarlag in tas voor polibevalling) om
direct zo veel mogelijk vast te leggen. Niet alleen voor man, maar ook voor mij voor de verwerking (was alleen thuis en heb niemand behalve vk (was onbekende waarneemster) om deze geboorte mee te delen.
Tja, die bloederige placentafoto's zitten er ook tussen, maar ik ben wat blij dat ik ze heb. En dat de vk dit zo op eigen initiatief heeft gedaan.
Deze foto's delen met anderen....nee, met man en met dochter als ze groot is.
vrijdag 5 juni 2009 om 22:44
Mijn babyjongetje is uiteindelijk met een keizersnee geboren. Geen foto's van de geboorte. 1 foto van een glibberig "wezentje". Ik vind het niet mooi. Mn zus was bij de bevalling en ik had vantevoren met haar afgesproken dat ze geen foto's hoefde te maken van de bevalling op zich en ook niet van dat klein pasgeboren glibberig "wezentje". Persoonlijk heb ik daar niets mee. Fotoalbum van mijn babytje begint dus pas met de foto dat hij een doek omgeslagen heeft en zn navelstreng wordt geknipt.
vrijdag 5 juni 2009 om 23:02
quote:Plutie schreef op 05 juni 2009 @ 21:28:
Mijn bevalling van de 2de ging zo snel (binnen 1,5 uur van niks naar kind) dat man het niet heeft gehaald om er bij te zijn. Verloskundige was net binnen toen ze geboren werd. Nadien vertelde ze me dat ze bij eerste blik op dat deel (direct na binnenkomst) al het hoofdje zag.
Deze foto's delen met anderen....nee, met man en met dochter als ze groot is.Ik kan me voorstellen dat als je zo alleen bent tijdens de bevalling, met je man de ervaring niet naar boven kan halen, dat je de foto's dan inderdaad graag terugkijkt. Super dat de vk zo heeft nagedacht.
Deze foto's delen met anderen....nee, met man en met dochter als ze groot is.Ik kan me voorstellen dat als je zo alleen bent tijdens de bevalling, met je man de ervaring niet naar boven kan halen, dat je de foto's dan inderdaad graag terugkijkt. Super dat de vk zo heeft nagedacht.