Aardbeienvlek op zichtbare plek

06-06-2009 13:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft een dikke aardbeienvlek in zijn gezicht.

Steeds weer opnieuw maken mensen hierover een opmerking tegen ons.

Op zich wel goed dat ze dit uiten en niet alleen hun gedachten voor zich houden, maar tegelijkertijd is het ook niet leuk dat er steeds weer opmerkingen over komen. Als, wat is dat...?, heeft hij zich gestoten..?, gaat het ooit over en waarom laten we het niet weghalen, als ze foto's van hem zien dan is het meteen, zielig he..., ed.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb liever dat mensen ernaar vragen dan misschien dingen denken en gaan staren.

Maar ik ben het zooo moe om iedere keer weer, waar we ook komen, eerst een half uur hierover te moeten praten, ipv wat een lekker kereltje, wat kan hij al leuk zelf spelen, etc.

Wie herkent dit en heeft misschien een goede tip?
een half uur over praten??

kort uitleggen wat het is en dan over op wat anders beginnen

zelf duidelijk zijn
Misschien vind je dit nu een heel vervelende vraag, maar wat is een aardbeienvlek? Ik kan me voorstellen dat als het eruitziet alsof hij zich heeft gestoten of hard is gevallen ofzo, dat mensen ernaar informeren. Ik kan me er dus niet bij voorstellen, ziet het eruit als een schaafwond ofzo?

Overigens wel raar dat mensen het zielig vinden. Zegt meer over die mensen moet je maar denken.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
,.
Heet dat ook niet een wijnvlek? Een rood/paarsige vlek? Het kan volgens mij wegtrekken, maar dat weet ik niet zeker.

Heb verder geen tips, het lijkt me ook lastig als ze alleen daar opmerkingen over maken.
...
"Dat is een aarbeivlek en onschuldig." En vervolgens over iets anders beginnen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:queenie1 schreef op 06 juni 2009 @ 14:40:

Heet dat ook niet een wijnvlek? Een rood/paarsige vlek? Het kan volgens mij wegtrekken, maar dat weet ik niet zeker.

Een wijnvlek verdwijnt niet spontaan, een aardbeivlek meestal wel. Aardbeivlekken komen veel vaker voor (7-10 van de 100 baby's tegen 0,2-0,5 %)

Mijn neefje had een dikke aardbeivlek aan de zijkant van zijn voorhoofd. Het was echt een bult, alsof hij met zijn hoofd tegen een kastje geknald was ofzo dus daar kwamen regelmatig opmerkingen over. Mijn tante zei dan gewoon "Dat is een aardbeivlek, het is spontaan gekomen en gaat vanzelf weer weg. Het doet geen pijn en hij heeft er geen last van." Ik weet niet wat je anders kan doen dan dat.
zoon heeft er twee op zn buik, die nu na twee jaar bijna weg zijn. Hoe oud is je zoontje? Ik zou het inderdaad kort houden, Oh dat is een aardbeienvlek, heeft hij geen last van hoor, en dan weer verder over iets anders.

Een wijnvlek verdwijnt inderdaad nooit vanzelf. Een aardbeienvlek verdwijnt in veel gevallen vanzelf of wordt veel lichter
Ik had vroeger ook zo'n aardbeienvlek. Die is weggetrokken toen ik ongeveer 2-3 jaar oud was. Ik heb er geen last van gehad en kan me ook niet meer herinneren dat ik er ooit vervelende opmerkingen over heb gehad. Waarschijnlijk heb jij meer last van het probleem dan je kind. Gewoon nuchter reageren zoals meer hierboven wordt gezegd: het is een aardbeienvlek, dat is onschuldig en gaat vanzelf weg.

Overigens heb ik ook een wijnvlek in mijn gezicht en hier krijg ik (dankzij een beetje camouflagestift) ook nooit opmerkingen over. Laatst zei mijn nichtje: wat heb jij nu op je neus? Het was haar nog nooit opgevallen dat ik zo'n vlek had...
Ja, ik zeg ook altijd bij de eerste opmerking/vraag, dat het spontaan is gekomen en ook weer vanzelf weggaat en hij er geen last van heeft. Maar telkens wanneer er dan bijv. weer iemand bij komt staan/zitten beginnen de vragen weer overnieuw. Af en toe word ik er wel moe van.

Overigens wel fijn te lezen dat er reacties zijn van mensen die vertellen dat deze bult/vlek waarschijnlijk voor het 3e jaar weg zal zijn. Ik hoop dat voor hem (hij is nu 7 mnd), zodat hij er niet mee gepest zal gaan worden.
quote:Robijntje2008 schreef op 06 juni 2009 @ 21:41:

Ja, ik zeg ook altijd bij de eerste opmerking/vraag, dat het spontaan is gekomen en ook weer vanzelf weggaat en hij er geen last van heeft. Maar telkens wanneer er dan bijv. weer iemand bij komt staan/zitten beginnen de vragen weer overnieuw. Af en toe word ik er wel moe van.

Overigens wel fijn te lezen dat er reacties zijn van mensen die vertellen dat deze bult/vlek waarschijnlijk voor het 3e jaar weg zal zijn. Ik hoop dat voor hem (hij is nu 7 mnd), zodat hij er niet mee gepest zal gaan worden.merk je nu al verandering in de vlek, lichter worden of iets dergelijks? Je zou eventueel bij dermatoloog langs kunnen gaan of eens bellen voor wat meer info. Misschien kunnen ze er eens naar kijken en kunnen ze wellicht zien of de vlek al aan het veranderen is.
Nee, ik zie nog geen verandering/verkleuring.

Een tijdje geleden dacht ik wel dat het lichter van kleur werd, maar toen bleef het stabiel.

Ik ben wel bij een dermatoloog geweest. Niet speciaal voor de aardbeienvlek maar omdat mijn kleintje ook eczeem heeft. Toen toch ook even gevraagd naar de aardbei. De dermatoloog zei dat het wel een dikke bult is en dus wat langer kan duren voordat het weggaat. Maar zou vanzelf weggaan, niets aan doen.
Hoi Robijn,

Onze dochter van bijna 3 heeft ook een vrij grote aardbeienvlek onder haar kin. De CB-arts vertelde dat het rond haar 2e of 3e jaar wel weg zou zijn ,maar niet dus.

De vlek wordt wel lichter van kleur, maar (nog) niet kleiner.

De laatste keer op het CB zei de arts dat ze waarschijnlijk de pech heeft dat ie bij haar pas weggetrokken is wanneer ze ene jaar of 7 is. We zien het wel. Ze is er tot nu toe nog nooit mee gepest. En de school waar ze volgend jaar naartoe gaat heeft een pestprotocol (toch maar even naar gevraagd...)

Als mensen vragen wat ze heeft leg ik uit wat een aardbeienvlek is en dat het vanzelf weggaat.

Wat jij schrijft herken ik maar al te goed, altijd eerst vragen wat ze heeft, of ze gevallen is, of het een blauwe plek is, etc.

En dan is ze ineens zielig, of wat zonde van zo'n meisje.

Pffff, dat wil je als ouder niet elke keer horen.

Inmiddels kan dochter het zelf vertellen, maar er wordt eigenlijk bijna nooit meer naar gevraagd.

Misschien valt het nu minder op omdat ze niet meer een klein babyhoofdje heeft, lang haar heeft, de vlek lichter is, etc.

De kinderarts en huisarts adviseerden wel om er niets aan te laten doen, je kunt de vlek namelijk laten laseren.

Wanneer je de vlek zelf weg laat trekken zie je er bijna niets meer van terug. Als je het weg laat laseren is dat niet pijnloos, en hou je een litteken over.
Onze dochter van 14 maanden heeft een aardbeienvlek naast haar neusje. Wij zien het niet eens meer eigenlijk, maar anderen natuurlijk wel. Laatst zei een vriendje dat onze dochter op die plek was vastgehouden door de ooievaar. Die houden we er in, haha.
Anan: Ja ik houd er eigenlijk ook stiekem rekening mee dat het langer kan duren voordat de bult/vlek wegtrekt. Hij heeft het op zijn voorhoofd en ik hoop eigenlijk dat zijn haren er een beetje overheen kunnen groeien uiteindelijk.

Inderdaad hoor ik net als jij en je dochter dat mensen het zielig vinden voor hem. Maar hij heeft er geen last van en als mensen er geen punt van (blijven) maken dan zal hij er ook geen last van krijgen. Maar probeer dat maar eens uit te leggen..

Ach we zien wel hoe het gaat verlopen, je kunt er inderdaad niets aan doen.

Het is wel zo dat ik zelf nog nooit een kindje heb gezien met een aardbeienvlek. Eigenlijk wel vreemd, terwijl het toch vaker voorkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven