Koude wraps, wat er in?

06-06-2009 16:35 106 berichten
Ik zag gisteren bij Albert Heijn hoe ze wraps klaarmaakten volgens een recept uit de Allerhande.

Met mayonaise vermengd met semi-zongedroogde tomaatjes als smeersel, dan reepjes kipfilet (broodbeleg) en ijsbergsla.

Zag er zo lekker uit dat ik het vanmiddag thuis ook heb gemaakt, was erg lekker en voor herhaling vatbaar.

Maar er is natuurlijk erg veel variatie mogelijk met koude wraps. Wat doen jullie er in?
Alle reacties Link kopieren
Kruidenkaas, gerookte zalm, ijsbergsla en komkommer.
Ziet er zeker goed uit. Hoe maakte je dat smeersel precies?

Ik vul de wraps vaak met ruccola, kappertjes, kruidenkaas en gerookte zalm of gerookte kip.

Maar ook makreel aangemaakt met room en ruccola is erg lekker
Met tonijn is trouwens ook lekker.
Ik ga ze dadelijk maken voor feestje vanavond en ik doe er in roomkaas(philadelphia met kruiden) en sla en ham en andere maak ik met kip.

Mijn schoonmoeder heeft ze vorige week gemaakt met roomkaas en sla en zalm.

Nu heb ik roomkaas met kruiden maar maak ze ook wel eens met naturel roomkaas en doe er dan zelf bieslook op maar daar ben ik nu te lui voor
quote:Snoekkie schreef op 06 juni 2009 @ 16:39:

Ik vul de wraps vaak met ruccola, kappertjes, kruidenkaas en gerookte zalm of gerookte kip.

Maar ook makreel aangemaakt met room en ruccola is erg lekker

Ingrediënten

6 semi-zongedroogde tomaten

3 eetlepels mayonaise

2 grote tortilla's

50 g ijsbergsla

100 g kipfilet (vleeswaren)

Materialen

vershoudfolie

Bereiden

Roer 6 fijngesneden semi-gedroogde tomaten door 3 el mayonaise en bestrijk hier 2 grote tortilla's mee. Snijd 50 g ijsbergsla in reepjes en verdeel die met 100 g kipfilet over de tortilla's. Rol de tortilla's strak op, snijd ze schuin doormidden en verpak ze voor vervoer strak in vershoudfolie.
Wat ook lekker is is roompate mengen met wat kookroom dat het wat dunner wordt en de wrap besmeren en rucola erop en evt pijnboompitjes.
quote:Snoekkie schreef op 06 juni 2009 @ 16:39:

Maar ook makreel aangemaakt met room en ruccola is erg lekkerDie room, is dat zure room? Of creme fraiche?
Zalm inderdaad!

Ik doe altijd: zalm + philadelphia (want iets minder slecht) + sla +reepje komkommer (in de lengte geschaafd).
Peas on earth!
quote:dolfje schreef op 06 juni 2009 @ 16:43:

Wat ook lekker is is roompate mengen met wat kookroom dat het wat dunner wordt en de wrap besmeren en rucola erop en evt pijnboompitjes.Ieuw! Sorry maar dat eh.... "spreekt me niet zo aan" :puke:
Bedankt voor het recept, die ga ik volgende week bij de borrel uitproberen.
Misschicken, gewoon roomkaas nemen, of Philadelphia dus, als je iets verantwoorder wilt eten.
Peas on earth!
We zaten hier ook even te brainstormen...misschien iets van pindasaus en tauge? Of salami met paprika?
Ik krijg hier onwíjze honger van! Klinkt allemaal heel lekker zeg. Moet je de wraps eerst verwarmen voor je ze gebruikt? Want bij 'normaal' gebruik moet dat wel toch?
Miss Chicken, is inderdaad zure room of kookroom. Als je het lekker vind kun je dr ook een klein beetje mayo bij doen. (Ik zelf eet het altijd alleen met room)
Is philadelphia trouwens verantwoorder dan simpele roomkaas? Of heb je het over de light-versie?
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 juni 2009 @ 16:44:

Misschicken, gewoon roomkaas nemen, of Philadelphia dus, als je iets verantwoorder wilt eten.Goeie!
quote:Ann Liv schreef op 06 juni 2009 @ 16:44:

Ik krijg hier onwíjze honger van! Klinkt allemaal heel lekker zeg. Moet je de wraps eerst verwarmen voor je ze gebruikt? Want bij 'normaal' gebruik moet dat wel toch?Nee gewoon koud, rechtstreeks uit het pak.
ik verwarm ze nooit voor.

lees hier belangstellend mee...
ja met sate klinkt zeker lekker! Misschien is het wel lekker om gerookte kip er dus bij te doen. Niet dat broodbeleg, maar echt gerookte kip die je zelf nog moet snijden. Die eten wij ook vaak door pasta's, ook erg lekker!!
Maar bij tortilla's zijn ze bij het eten toch ook alweer koud? Ze zijn dan wel wat flexibeler heb ik het idee.
Besmeren met roomkaas, plakjes kip/kalkoenfilet erop, ijsbergsla, mais, versgemalen peper, kloddertjes guacemole en stukjes walnoot!
Hahaha de Haan ziet zichzelf de komende tijd met jaloersmakende lunchbox naar het werk gaan
quote:Ann Liv schreef op 06 juni 2009 @ 16:47:

Maar bij tortilla's zijn ze bij het eten toch ook alweer koud? Ze zijn dan wel wat flexibeler heb ik het idee.Maar waarom zou je ze verwarmen dan? Ze zijn al gaar enzo...
Gerookte kip in stukjes (reepjes) sla, tomaat, geraspte kaas, cesaer dressing... jummie!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven