eerste date kort
zondag 14 november 2021 om 14:41
Hi, Ik date sinds een tijdje via de bekende apps. Paar leuke avonden en scharrels gehad, ik date niet veel maar tot nu toe altijd leuk geweest. Nu kletste ik online leuk met een man en gingen we richting date. Hij wil eerst een kort treffen, omdat hij 'zo vaak teleurgesteld 'was'. voor mij is een date leuk avondje uit, drankje, kletsen en als er meer is, dan is dat mooi meegenomen. Ik vind zijn instelling eigenlijk vrij hufterig. Graag wat input, is dat zo of stel ik me aan?
maandag 15 november 2021 om 16:01
Lekker laten gaan dit exemplaar. Ik was er allang mee klaar geweest.noorderlicht76 schreef: ↑14-11-2021 21:36Ik heb eerlijk gezegd niet gevraagd om een definitie van kort. Wat mij betreft ging het om het idee achter de boodschap en niet om de exacte tijd die hij zou willen investeren
maandag 15 november 2021 om 16:04
Hahaha, precies.Altea schreef: ↑14-11-2021 18:28Echt enorm zielig voor die man dat vrouwen hem zo vaak teleurgesteld hebben met hun uiterlijk. Ik snap wel dat hij bang is om nog een keer mee te maken dat hij een hele avond moet doorbrengen met een vrouw, die hij op basis van haar uiterlijk al in de eerste minuut heeft afgekeurd.
maandag 15 november 2021 om 17:00
Klinkt niet direct als een 'hufter', maar eerder als iemand die zich wat ongelukkig heeft uitgedrukt. Happens.noorderlicht76 schreef: ↑15-11-2021 15:46Ik kreeg wel een aardige reactie. dat we uiteindelijk hetzelfde willen maar een andere weg er naar toe nemen, dat hij denkt dat we wel tot een middenweg hadden kunnen komen en het jammer vindt, maar dat hij me ook wel snapt
Het is overigens nog nooit in me opgekomen dat dit ("de duur van de eerste date") een probleem zou moeten zijn bij een eerste afspraak; ik vraag haar om een plek voor te stellen waar we iets kunnen drinken of ik stel zelf iets voor. Als de ander zou voorstellen om meteen een dag op pad te gaan met elkaar zou ik het afslaan...en iemand die dat niet begrijpt past dan waarschijnlijk al sowieso niet bij mij.
maandag 15 november 2021 om 17:40
Het feit dat je vooraf moet onderhandelen over de duur van een date vanwege zijn tegenvallende resultaten in het verleden, is op zich al vreemd, zelfs wanneer het vriendelijk is verpakt.noorderlicht76 schreef: ↑15-11-2021 15:46Ik kreeg wel een aardige reactie. dat we uiteindelijk hetzelfde willen maar een andere weg er naar toe nemen, dat hij denkt dat we wel tot een middenweg hadden kunnen komen en het jammer vindt, maar dat hij me ook wel snapt
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 15 november 2021 om 17:43
Precies. Ik zou hem dat ook gewoon zo zeggen. Of hij steekt er wat van op voor de volgende keer of niet, maar dan ben je duidelijk over het waarom.viva-amber schreef: ↑15-11-2021 17:40Het feit dat je vooraf moet onderhandelen over de duur van een date vanwege zijn tegenvallende resultaten in het verleden, is op zich al vreemd, zelfs wanneer het vriendelijk is verpakt.
maandag 15 november 2021 om 19:36
ik weet het wel snel al, maar ik vind daten gewoon ook leuk avondje uit, ook als deze avond niet in bed eindigt
maandag 15 november 2021 om 20:00
Is het ook. Als je allebei misschien wel iets zou willen met elkaar, ben je elkaars allerleukste gezelschap. Die avonden samen nog voor dat je iets krijgt heb ik ook de beste herinneringen aan.noorderlicht76 schreef: ↑15-11-2021 19:36ik weet het wel snel al, maar ik vind daten gewoon ook leuk avondje uit, ook als deze avond niet in bed eindigt
maandag 15 november 2021 om 21:19
Is dat het doel dan? Ik vind een avond/etentje uitzitten met iemand waar ik irl niks mee blijk te hebben sowieso geen pretje. Dus groot voorstander van een korte date / koffie of drankje doen. Als het klikt kan de date altijd nog verlengd worden. Of herhaald, dan heb je idd iets om naar uit te kijken.noorderlicht76 schreef: ↑15-11-2021 19:36ik weet het wel snel al, maar ik vind daten gewoon ook leuk avondje uit, ook als deze avond niet in bed eindigt
.
dinsdag 16 november 2021 om 07:24
Ja, maar dat hoef je niet zo te brengen als hij dat nu heeft gedaan. Uiteindelijk gaat het om wederzijdse interesse. En dat kan ook met een kop koffie op zondagmiddag. Alleen iemand die erbij voorbaar van uit gaat dat het wel tegen zal vallen, daar hoef ik ook niet zo nodig mee op stap.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 16 november 2021 om 09:30
Inderdaad, maar die nuance is heel moeilijk te begrijpen ofzo.viva-amber schreef: ↑16-11-2021 07:24Ja, maar dat hoef je niet zo te brengen als hij dat nu heeft gedaan. Uiteindelijk gaat het om wederzijdse interesse. En dat kan ook met een kop koffie op zondagmiddag. Alleen iemand die erbij voorbaar van uit gaat dat het wel tegen zal vallen, daar hoef ik ook niet zo nodig mee op stap.
dinsdag 16 november 2021 om 09:55
het doel is uiteindelijk iemand echt leuks te leren kennen, maar dat hoeft van mij niet zo efficient mogelijk de kandidaten keuren. Ik heb eigenlijk met veel mensen wel iets, vind het boeiend om mensen te leren kennen. Dus ja uiteindelijk gaat het om een klik, maar als die er niet is vind ik een gezellige avond ook prima. Ik heb nog nooit de neiging gehad weg te rennen, maar doe via de app ook wel selectie op raakvlakkenimpala schreef: ↑15-11-2021 21:19Is dat het doel dan? Ik vind een avond/etentje uitzitten met iemand waar ik irl niks mee blijk te hebben sowieso geen pretje. Dus groot voorstander van een korte date / koffie of drankje doen. Als het klikt kan de date altijd nog verlengd worden. Of herhaald, dan heb je idd iets om naar uit te kijken.
dinsdag 16 november 2021 om 12:02
Hij bracht het wat onhandig, maar eerlijk is het wel. Voor mij zegt het typen, bellen of videobellen erg weinig. Pas live zie je werkelijk enigszins wat voor vlees je in de kuip hebt. Met al die andere dingen scheidt je hooguit het kaf van het koren. Behalve wanneer je van daten een dagtaak wil maken, kun je moeilijk met iedereen op date gaan. Daardoor schrap je bijvoorbeeld direct al die niet fotogenieke man die slecht is in typen, terwijl dat in de praktijk wellicht best een leukerd is. Eerste dates hield ik ook liever kort, op een openbare plek, even een bakkie koffie doen ofzo. Met mogelijkheid tot uitloop, als het gezellig was. Meestal vond ik het best gezellig, maar wist ik binnen een paar tellen al wel dat die klik er niet was. Of slechts vriendschappelijk. Daarnaast wist ik bij de meesten ook dat ik het leuk vind ze na het typen even live te zien, ze iets beter te leren kennen, en dat daarmee de kous dan ook af was. Maar of iemand nu kijkt voor een klik, of in eerste instantie slechts naar de looks, das lood om oud ijzer. In het algemeen kijken mannen vaker naar slechts looks en daarna zien ze wel verder, maar dat maakt het niet minder dan die klik waar veel vrouwen naar zoeken, dat lijkt meer een totaalpakketje, maar dat gaat in eerste instantie ook niet zoveel dieper dan oppervlakkigheden, want je kent elkaar tenslotte helemaal niet. Je kunt er wel van alles achter zoeken, maar of de man in kwestie echt zo’n lomperik is als hij op papier lijkt weet je toch pas in de praktijk. Overigens ben ik zelf met daten gestopt, juist omdat het zo’n rare visvijver is. Live heb je gewoon veel meer context, en wanneer je iemand spontaan tegen het lijf loopt heb je ook veel grotere kans diegene echt een beetje te leren kennen zonder dat je je afvraagt of het iemand is met wie je een relatie zou willen. Vind ik veel fijner. Een korte eerste date is even fluks aftasten, en als het echt heel leuk is spreek je nog eens af. Zo niet, is het snel voorbij. Ben ik wel voorstander van.