mannen

15-11-2021 17:46 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe is jouw man als je ziek bent?
zorgt hij voor je?

Ben momenteel flink ziek (geen cov)
en mijn man is bloedchagreinig, gisteren ook.
Ik begrijp best dat de bende in huis niet leuk is, maar het is nu even niet anders.
het is dat ik kan relativeren, maar zou me bijna schuldig gaan voelen dat ik ziek ben.

Ken hem zo ook totaal niet.
Oordoppen in, negeren en lekker veel slapen. Beterschap!

Toen ik ernstig ziek werd kon, inmiddels ex-, man nog net uitbrengen dat hij geen zin had in een zieke vrouw en wilde hij scheiden. Op dat moment een klap maar achteraf kun je zo’n exemplaar natuurlijk beter kwijt zijn. Nu een zorgzame partner, als ik eens ziek ben zet hij kopjes thee, doet mijn huishouden(woon niet samen) en hij staat voor mij klaar. Gelukkig voor hem heb ik vooral behoefte aan slaap.
Is hij vaker chagrijnig?
Mijn ex-man is zelf nooit ziek en kon zich in het begin totaal niet inleven als ik ziek was, had een keer flinke griep en zei hij gewoon vergeet niet de kliko buiten te zetten bijvoorbeeld. Hij maakte daar een keer een grapje over tegen zijn moeder, die vroeg of dat echt gebeurd was en toen heeft ze hem eens ernstig toegesproken daarna na enkele operaties en een paar keer door mijn rug, dus prima geholpen om mij te ontlasten, sommige dingen werden niet per se gedaan maar ach dat kwam dan later wel weer
Mijn ex-man is zelf nooit ziek en kon zich in het begin totaal niet inleven als ik ziek was, had een keer flinke griep en zei hij gewoon vergeet niet de kliko buiten te zetten bijvoorbeeld. Hij maakte daar een keer een grapje over tegen zijn moeder, die vroeg of dat echt gebeurd was en toen heeft ze hem eens ernstig toegesproken daarna na enkele operaties en een paar keer door mijn rug, dus prima geholpen om mij te ontlasten, sommige dingen werden niet per se gedaan maar ach dat kwam dan later wel weer
kes49240 schreef:
15-11-2021 18:32
Nou gelukkig maar dat je zo'n schoonmoeder had dan want zelf met je man praten is natuurlijk onmogelijk.
Natuurlijk is het vervelend, je voelt je al ziek en dan gaat hij ook nog zo doen, en dat mag hij ook best weten. Maar vraag ook hoe het met hem gaat. Is er iets gebeurt op het werk? Misschien even bespreken als de rust een beetje wedergekeerd is in beiden. Je geeft immers zelf aan dat je hem zo niet kent.. Grote kans dan dat hij zo niet ís, toch? Zou dit wel een terugkerend probleem zijn (of worden), of onderdeel zijn van z’n karakter, dan zou ik persoonlijk twijfelen of ik deze persoon nog aan m’n zijde wil.

Beterschap ❤️‍🩹
Mariposa schreef:
15-11-2021 18:39
Natuurlijk is het vervelend, je voelt je al ziek en dan gaat hij ook nog zo doen, en dat mag hij ook best weten. Maar vraag ook hoe het met hem gaat. Is er iets gebeurt op het werk? Misschien even bespreken als de rust een beetje wedergekeerd is in beiden. Je geeft immers zelf aan dat je hem zo niet kent.. Grote kans dan dat hij zo niet ís, toch? Zou dit wel een terugkerend probleem zijn (of worden), of onderdeel zijn van z’n karakter, dan zou ik persoonlijk twijfelen of ik deze persoon nog aan m’n zijde wil.

Beterschap ❤️‍🩹
Vraag elke dag hoe het op het werk was en hoe hij eronder is, daarom weet ik ook dat het druk is , maar ik heb geen zin om als boksbal te fungeren.

Dankjewel
Ik wordt ook chaggerijnig van zieke volwassenen. Niet zo aardig, maar zo heeft iedereen wat.
Ik vind dat als mijn man ziek is hij gewoon uit beeld ergens moet gaan slapen. Ik draai alles door, en breng eten en drinken enzo maar bijv gehang en geklaag teveel in mijn beeld trek ik slecht.
Het is niet dat ik het erg vind dat hij niet meehelpt ofzo maar ik vind het gewoon irritant, ook omdat ik eigenlijk ongerust ben en wil dat hij ok is.
Misschien heeft jouw man dat ook.
Westerpaviljoen schreef:
15-11-2021 18:31
Is hij vaker chagrijnig?
Tuurlijk wel, maar zoals nu nog niet mee gemaakt.
Helping 15 euro per uur...moet ff zijn salarie aanspreken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tomaatje800 schreef:
15-11-2021 18:12
Vind je dat niet lastig?
Ik bedoel je wil toch genegenheid, helemaal als je niet lekker bent?
Wat voor genegenheid wil je dan? Als ik echt ziek ben is vers water of een keer een kop thee neerzetten meer dan genoeg. En de rest van zijn energie moet dan naar de kinderen.
viva-amber schreef:
15-11-2021 18:52
Helping 15 euro per uur...moet ff zijn salarie aanspreken.
Wat brabbel jij nou weer?
Tomaatje800 schreef:
15-11-2021 18:50
Vraag elke dag hoe het op het werk was en hoe hij eronder is, daarom weet ik ook dat het druk is , maar ik heb geen zin om als boksbal te fungeren.

Dankjewel
Mee eens hoor, zou ook duidelijk laten weten dat je daar niet van gediend bent, en een excuses is zeker op z’n plaats. Maar als hij verder nooit zo tegen je doet, dan kan het daarna ook klaar zijn, toch? Denk dat we allemaal wel eens in ons leven onder omstandigheden onbedoeld hufterig uit de hoek kunnen komen. Ik in ieder geval.
Als ik jou was zou ik na het uitzieken deze trend van niets in huis doen doorzetten. Wat een profiteur.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Hij is dan wel lief voor me, maar meestal binnen de kortste keren zieker dan ik ben. Dan gebeurt het huishouden maar even niet en kunnen we samen zielig doen en hij wat zieliger dan ik.
ambra schreef:
15-11-2021 19:00
Wat voor genegenheid wil je dan? Als ik echt ziek ben is vers water of een keer een kop thee neerzetten meer dan genoeg. En de rest van zijn energie moet dan naar de kinderen.
Genegenheid kan natuurlijk in de kleine dingen zitten. Vragen hoe het gaat, of ze iets nodig hebben, even een dekentje pakken, of gewoon begrip en empathie tonen. Maar ook even zonder geklaag de zorg voor kinderen en huishouden op je nemen - en als dat niet lukt, de bende maar voor lief nemen.
Mariposa schreef:
15-11-2021 19:22
Genegenheid kan natuurlijk in de kleine dingen zitten. Vragen hoe het gaat, of ze iets nodig hebben, even een dekentje pakken, of gewoon begrip en empathie tonen. Maar ook even zonder geklaag de zorg voor kinderen en huishouden op je nemen - en als dat niet lukt, de bende maar voor lief nemen.

Dat laatste moet de zieke in kwestie het natuurlijk ook mee eens zijn. En iets zegt me dat daar bij deze TO het probleem zit. Ze lijkt me nogal lichtgeraakt nu. Wat best voor te stellen is, want ze is ziek en dat is niet leuk, maar om nou meteen haar man (of liever nog alle mannen) weg te zetten als klootzak(ken) vind ik nou ook weer zoiets.
TinyTiny schreef:
15-11-2021 19:18
Hij is dan wel lief voor me, maar meestal binnen de kortste keren zieker dan ik ben. Dan gebeurt het huishouden maar even niet en kunnen we samen zielig doen en hij wat zieliger dan ik.

Puppy’s zijn het ook als ze ziek zijn hè :hihi: :there:
Als er iemand ziek is hier, zorgt de ander dat dingen gebeuren die moeten gebeuren.
Life is short. Eat dessert first.
Lady*Voldemort schreef:
15-11-2021 18:17
Dan laat je de rommel liggen. Behalve als het poep is natuurlijk.

Of kots.
Tomaatje800 schreef:
15-11-2021 18:14
hij is nu bezig , met kinderen ontploft de boel echter na een half uur alweer
Maar als jij niet ziekt bent niet?
Mariposa schreef:
15-11-2021 19:25
Puppy’s zijn het ook als ze ziek zijn hè :hihi: :there:
Jup
Lady*Voldemort schreef:
15-11-2021 19:25
Dat laatste moet de zieke in kwestie het natuurlijk ook mee eens zijn. En iets zegt me dat daar bij deze TO het probleem zit. Ze lijkt me nogal lichtgeraakt nu. Wat best voor te stellen is, want ze is ziek en dat is niet leuk, maar om nou meteen haar man (of liever nog alle mannen) weg te zetten als klootzak(ken) vind ik nou ook weer zoiets.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik bedoel ook meer met dat het niet ‘lukt’ door bijv. een baan waarbij je van vroeg in de ochtend tot laat in de avond weg bent, of een andere goede reden. Als er tijd genoeg is dan zou ik ook wel even pissig zijn als hij niets uitvreet of met een bult geklaag.

Ligt eraan hoe ziek ik ben, maar als ik er echt als een hoopje ellende bij zou liggen, dan is mijn vriend wel zo dat hij vervanging op z’n werk regelt of eerder thuis komt.
Mariposa schreef:
15-11-2021 19:32
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik bedoel ook meer met dat het niet ‘lukt’ door bijv. een baan waarbij je van vroeg in de ochtend tot laat in de avond weg bent, of een andere goede reden. Als er tijd genoeg is dan zou ik ook wel even pissig zijn als hij niets uitvreet of met een bult geklaag.

Ligt eraan hoe ziek ik ben, maar als ik er echt als een hoopje ellende bij zou liggen, dan is mijn vriend wel zo dat hij vervanging op z’n werk regelt of eerder thuis komt.
Niet zo gek als die kinderen ook van hem zijn, iemand moet ze verzorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven